Gå til innhold
Hundesonen.no

Hopping og lekeknurring


Vvoffen
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg har en valp på ca et halvt år. Når vi går tur oppfører hun seg veldig pent hun pleier og gå løs og er helt rå på innkalling. Problemet er at når vi snur, da er det noen ganger hun legger seg ned ca 20 meter framfor meg. Der ligger hun helt stille og stirrer på meg. Også plutselig begynner hun og løpe mot meg i full fart, noen ganger snur hun rett foran meg og knurrer(lekeknurring) men andre ganger hopper hun på meg og knurrer. Jeg pleier og prøve og hindre henne ved og si æ æ æ(hvis dere skjønner) da pleier hun og stoppe. Hvordan kan jeg stoppe dette helt? Har også lignende problemet hvis jeg løper og hun er iverig. Da løper hun vedsiden av meg og lekeknurrer litt og noen ganger et lite bjeff. Da sier jeg nei til henne, men hun har ikke blitt noe bedre på det. Hun vet også godt hva nei betyr.Hvordan kan jeg stoppe dette?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok gå over med alderen. Hun er enda svært ung. Jeg ville stoppet opp og blitt kjedelig når hun "jakter" på deg på den måten. Gått videre når hun oppfører seg.

Jeg ser du har border collie, får hun nok aktivisering? Mental trening og fysisk aktivitet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...