Jump to content
Hundesonen.no

Valpen er matlei

Recommended Posts

Akkurat nå, lijenta skrev:

Bra det da får hun en alternativ oppgave. Mange BC lager seg jobb hvis dem ikke får nok å gjøre. Det kan være spising av møkk gjeting av alt fra biler også videre og ja som BC til sønn gjorde overtalte alle mennesker rundt seg til å kose og klå på henne

Hun hadde en hjertefeil og kunne ikke brukes til det hun var tiltenkt så derfor ble hun kosehund i steden med han til tvangskose mennesker

Høres ut som en korselig voffs da😄

Guest lijenta
Akkurat nå, Nikolilli skrev:

Høres ut som en korselig voffs da😄

Ja hun sjarmerte til og med min far som er redd for bakterier og ikke vil klappe så mye at det gjør noe. Hun bestemte seg for å knekke den nøtta og endte på fanget hans på rygg 

9 timer siden, Nikolilli skrev:

Nei, da tror jeg kanskje du har misforstått det jeg sa, jeg vil ikke ha henne til og spise mer, vil bare at hun skal like maten sin. Grunnen til dette er at jeg får en mer sammarbeidsvillig hund, også slipper jeg mye av møkk etinga hennes😉

Jeg skjønner ikke hva det har med samarbeid å gjøre? 🤔 Mine jobber da like godt og er like samarbeidsvillige de dagene de kun får tørrfor som de dagene de får råfor (som er ekstra digg) i maten. På enkelte raser kan det til og med være omvendt... at om de får supergod mat til vanlig så er ikke godbitene så interessante å jobbe for. Du har en arbeidsrase som jevnt over er svært så arbeidsvillige av seg 😇

Men forslaget om å blande ny og gammel mat var ikke dum 😊

På 15.12.2017 at 8:29 AM, Shlush skrev:

Jeg skjønner ikke hva det har med samarbeid å gjøre? 🤔 Mine jobber da like godt og er like samarbeidsvillige de dagene de kun får tørrfor som de dagene de får råfor (som er ekstra digg) i maten. På enkelte raser kan det til og med være omvendt... at om de får supergod mat til vanlig så er ikke godbitene så interessante å jobbe for. Du har en arbeidsrase som jevnt over er svært så arbeidsvillige av seg 😇

Men forslaget om å blande ny og gammel mat var ikke dum 😊

Min jobber bedre når hun har full mage👍🏼

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• I går var frøkna på tannrens, også kjent som "årets verste dag". Men i år byttet jeg klinikk etter en helt horribel opplevelse i fjor hos min vanlige klinikk, der de ville trekke et tosifret antall tenner. De brukte fem timer (!) på rens, og påstod at hunden hadde fistler i tannkjøttet og fandens oldemor, og at hun kom til å dø hvis de ikke fikk trekke tenner. Itillegg var dyret så hysterisk da jeg hentet henne at jeg måtte kjøre hjem med henne på fanget... Jeg dro da til en tannspesialist og fikk en second opinion, og det var bare bullshit alt sammen. Verken fistler eller tenner som var så dårlige at det stod om liv eller død. Så i år valgte jeg å bestille time til rens direkte hos tannspesialisten, og det var virkelig en helt annen verden. Fra jeg leverte hunden til jeg fikk melding om at hun var våken og snart klar til å dra hjem gikk det 2,5 timer. Kunne ikke se på hunden engang at hun hadde vært i narkose, så oppegående var hun da jeg hentet henne. Og ikke minst, ingen snakk om massiv trekking. Én litt løs tann som vi skal se an til neste gang, men ellers er alt tipp topp 
    • I tillegg vil jeg nevne Canagan, som min kresne unghund likte godt. De har ikke eget valpefor men har et par med små biter.
    • Jeg slet veldig med å finne mat som min hund liker. Hun fikk eukanuba hos oppdretter, det likte hun ikke. Vi prøvde også med Labb og Royal Canin. Nå får hun Vigor and Sage, det funker også som godbiter (hun får ikke tørrfôr i skål, må jobbe for det uansett). Hun får andre ting hvis vi jobber med noe som er ekstra vanskelig, da. Før det prøvde vi Orijen og Acana, de likte hun også godt. Ellers vet jeg om mange med kresne hunder som fôrer med Prins, Farmina og Ziwipeak. Min er definitivt mer gira på maten jo høyere kjøttinnhold.
    • For første gang har jeg en valp som ikke sluker alt som havner i matskåla. Valpen er ikke spesielt begeistret for tørrfôr så langt, har fått fra Hills og Royal Canin. Noen som har tips til valpe-tørrfôr som er kjent for bedre smak?
    • Nå har vi endelig fått opp drageren, og veggen mellom kjøkken og spisestue er helt borte. Det ble veldig åpent og fint 😀 Nå mangler lekting av tak og en vegg, elektrisk og isolering, også kan vi begynne og gipse.  Kjøkken er bestilt, og det kommer på fredag. Det får bli mellomlagret i garasjen frem til vi er klar for det. 
  • Nylig opprettede emner