Gå til innhold
Hundesonen.no

Designer bulldogs-galskapen har ingen ende..


QUEST
 Share

Recommended Posts

21 minutter siden, yurij skrev:

Det er gøy å være valp. Leke og kose seg. 

086A0241_op_800x533ghty.jpg

 

 

Førstevalg på noen av kullene koster $7.500 :shocked: Stakkaren over kan du få for den nette sum av $2150, med fri frakt. 

 

Får ikke bestemt meg for om dette er mest brystkasse eller fett

 

086A9364_op_800x533jkg6.jpg

086A9343_op_800x533.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Det er gøy å være valp. Leke og kose seg. 

086A0241_op_800x533ghty.jpg

 

 

Førstevalg på noen av kullene koster $7.500 :shocked: Stakkaren over kan du få for den nette sum av $2150, med fri frakt. 

Stakkars vanskapning.. :no:

 

3 minutter siden, Snøfrost skrev:

Bulldog er en rase som virkelig får gjennomgå, stakkar individer :(

edit: hundene altså, stakkars dem. Ikke folka bak, de skulle hatt juling. 

 

Så enig, så enig :mad: Skikkelig juling skulle de hatt! 

De som avler frem og kjøper slike stakkarer er ikke gode i hodet og det er VELDIG pent sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så fælt, og jeg blir like sint hver gang jeg ramler innom den typen oppdrett på instagram. Har lagt igjen masse kommentarer med saklige spørsmål om helse, blir enten bare slettet kommentar og blokkert fra kontoen, får ikke svar, eller i noen sjeldne tilfeller frekke svar. En fyr tok seg en titt innom min konto og sa spydig at jeg burde ikke la hunden min henge etter tennene heller, siden jeg var så opptatt av helse (ene whippeten som tilfeldigvis ikke slapp en frisbee som ble løftet opp). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så trist av slikt:no: 
Disse her påstår at helse og temperament kommer først, men jeg kan ikke finne et fnugg av bevis på dette når jeg ser på siden deres..
Dezinerbullz

Og de er veldig stolte av å presentere sin helt egne, state of the art fertilitetsklinikk på kennelen deres. 
Og her lister de opp alle fordelene med inseminering:no: 
Tispa vil ikke la se pare, dyrene er ikke interessert i paring, dyrene er fysisk ute av stand til å pare seg, etc... Jepp, helt klart kjempesmart å inseminere og la dem spre sine superbe (men dog blå og lilla) gener videre:aww::vegg:

Og så er det jo kjempefint å vite nøyaktig når tispa har eggløsning slik at man kan planlegge keisersnittet riktig også:aww:
Her snakker vi fabrikkproduksjon. Inseminering, keisersnitt, og deretter kuvøse:vegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo selvsagt lese litt mer, og de har en side med tips til stell av mops/fransk/engelsk bulldog.

"A nice brisk walk for about 10 minutes 4-7 times per week is good for his heart and muscles" 
Ja, men da så. Skikkelige atleter, dette
:aww:

Og seriøst, må man tørke dem i ræva dersom de har krokhale?:|
"For those with curly tails, you may need to assist in hygiene in this area. If the tail cannot be raised, or its tightly coiled, feces can build up under it and cause infections. If you have a dog who has this problem, use baby wipes and make sure you throughly dry the area. You may need to do this every time the dog has a bowel movement. The other alternative is to dock or crop part of the tail off to prevent the feces from coming into contact with it. "

Og ang neserynker:
"Facial wrinkles need to be cleaned 2-3 times weekly. We use baby wipes for this. Clean out all folds and dry well. This will prevent infections from starting in the wrinkles"

Helt ærlig, ser ikke folk hvor sykt dette er? 

Når tramper jeg sikkert hardt på mange tær, men når du må tørke neserynker (et ord som aldri burde vært behov for, spør du meg) flere ganger daglig, og når man risikerer å må tørke bikkja i ræva fordi den ikke kan drite på normalt vis, (og garantert ikke stelle seg heller) da er det faktisk bare sykt.

De verste misfostrene kan jo hverken puste, formere seg eller drite, men valper, ja det skal de klemme ut av dem:no:

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Måtte jo selvsagt lese litt mer, og de har en side med tips til stell av mops/fransk/engelsk bulldog.

"A nice brisk walk for about 10 minutes 4-7 times per week is good for his heart and muscles" 
Ja, men da så. Skikkelige atleter, dette
:aww:

Og seriøst, må man tørke dem i ræva dersom de har krokhale?:|
"For those with curly tails, you may need to assist in hygiene in this area. If the tail cannot be raised, or its tightly coiled, feces can build up under it and cause infections. If you have a dog who has this problem, use baby wipes and make sure you throughly dry the area. You may need to do this every time the dog has a bowel movement. The other alternative is to dock or crop part of the tail off to prevent the feces from coming into contact with it. "

Og ang neserynker:
"Facial wrinkles need to be cleaned 2-3 times weekly. We use baby wipes for this. Clean out all folds and dry well. This will prevent infections from starting in the wrinkles"

Helt ærlig, ser ikke folk hvor sykt dette er? 

Når tramper jeg sikkert hardt på mange tær, men når du må tørke neserynker (et ord som aldri burde vært behov for, spør du meg) flere ganger daglig, og når man risikerer å må tørke bikkja i ræva fordi den ikke kan drite på normalt vis, (og garantert ikke stelle seg heller) da er det faktisk bare sykt.

De verste misfostrene kan jo hverken puste, formere seg eller drite, men valper, ja det skal de klemme ut av dem:no:

Og, her er man vel strengt tatt over på vanlige greier hos de rasene? Fargeoppdretteren har jo ikke værstinger engang (som de i linkene lenger opp) noen av bikkjene dems har jo til og med et snev av snute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Pringlen skrev:

Og, her er man vel strengt tatt over på vanlige greier hos de rasene? Fargeoppdretteren har jo ikke værstinger engang (som de i linkene lenger opp) noen av bikkjene dems har jo til og med et snev av snute...

Jepp, det er det som er så trist. At det er ganske vanlig på rasene:hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare veksler mellom blindende sinne og en overveldende tristhet av dette greiene her. Det snakkes så mye om at alle mennesker er like mye verdt osv, men jeg føler faktisk er jeg er verdt ganske mye mer enn disse patetiske og skrudde undermenneskene som holder på med dette. I mine øyne kvalifiserer de nemlig ikke til å kalles mennesker. Jeg innrømmer glatt at jeg blir veldig hevngjerrig og kreativ i tankegangen når det kommer til hva jeg mener burde skjedd med disse "folka". Plasser som Djeveløya hadde jo noe for seg i den sammenhengen...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Lene_S said:

Jeg bare veksler mellom blindende sinne og en overveldende tristhet av dette greiene her. Det snakkes så mye om at alle mennesker er like mye verdt osv, men jeg føler faktisk er jeg er verdt ganske mye mer enn disse patetiske og skrudde undermenneskene som holder på med dette. I mine øyne kvalifiserer de nemlig ikke til å kalles mennesker. Jeg innrømmer glatt at jeg blir veldig hevngjerrig og kreativ i tankegangen når det kommer til hva jeg mener burde skjedd med disse "folka". Plasser som Djeveløya hadde jo noe for seg i den sammenhengen...

Helt naturlig. Jeg pleier å søke tilflukt i tanker om at hvis jeg skulle fått en "terminal illness" så skulle jeg dratt en tur til Taiji og gjort opp for en del udåder som er gjort der, fordi noen ganger blir bare ondskapen for mye for å takle for en simpel menneskehjerne. Det er såpass ufattbart at folk kan gjøre enkelte ting mot uskyldige individer med viten og vilje, og dette er en av de. Egentlig minner oppdretten av disse hundene som en religion: man har en overbevisning, det er 100% umulig å argumentere med de, det er virkelighetsfjernt, ikke fundament i vitenskapen og de isolerer seg / skaper en hostil holdning til de som ikke følger de.

I slike tilfeller er det ikke noe annet å gjøre enn å dømme ut i fra dyrevernsperspektiv, og få loven inn i bildet. Så lenge de håver inn penger og synes dette er moro, så er det ikke noe de kommer til å slutte med. Du kan ikke argumentere med dumme mennesker, og du kan ikke argumentere med mennesker som har et solid forankret verdenssyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Litt på siden, men jeg sjekket tilfeldigvis røntgen statistikken for Engelsk bulldog de siste 17 årene. 

30 røntget (HD)

21 - E

Resterende D og C. 

:| :shocked: :no:

Jeg husker jeg var på kurs en gang, der en dommer nevnte at alt som er rett på en bulldog, er feil på alle andre raser... Det sier egentlig nok for meg (og dette var lenge før man begynte å snakke om dyrevelferd for disse rasene). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke å forstå hvordan dette får lov til å fortsette. Jeg skjønner jo at oppdretterne selv ikke bryr seg, men man er jo langt over grensa for god dyrevelferd og det har vi lover om. 

Om noen hadde påført en voksen, frisk hund noe i nærheten av denne typen lidelse så hadde man vell blitt fengslet.. satt i perspektiv mot han som fikk fengsel for å ha brukt strømhalsbånd feks. Ikke at jeg skal forsvare det, men målt opp mot hverandre så tror jeg dette for det meste er langt verre.. andre land får vi jo ikke gjort noe med, men det foregår nok her og. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MarieR skrev:

Litt på siden, men jeg sjekket tilfeldigvis røntgen statistikken for Engelsk bulldog de siste 17 årene. 

30 røntget (HD)

21 - E

Resterende D og C. 

:| :shocked: :no:

Nå så få er røntget er grunnen ofte at man mistenker problemer med hoftene og statistikken blir dermed helt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...