Gå til innhold
Hundesonen.no

Misfarging poter uten kløe


Guest Mira2.0
 Share

Recommended Posts

Guest Mira2.0

Min er hvit på beina, korthåret hund. Alle fire potene, under og mellom tærne, er misfarget rustrød. Hun sleiker nesten aldri på labbene, så det faktisk for første gang i dag da vi kom inn fra våt og tung snø, og hun gav seg med en gang hun tørket. Aldri sett henne klø, rundvaske potene, eller la seg merke av røft underlag. Den røde fargen er også på noen av klørne. Så, hva er lurt? Hun er ikke plaget så vidt jeg kan se. Være flinkere til å tørke labbene etter tur, få soppdrepende middel fra veterinær, se an eller noe annet lurt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det huden eller pelsen som er rød? Hvis det er huden så kan det være at det er sopp på gang likevel. Min er mye plaget med sopp og hun begynner ikke å plages før det blir veldig rødt. Veterinæren tok sopprøve sist jeg var innom og da var hun bare litt rosa, uten kløe. Men det var likevel sopp. Jeg syns det hjelper å bruke optima ph som forebyggende. Enten hudvask eller hudspray. Og føne henne under labbene etter tur når det er vått ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
7 minutter siden, Polfarer skrev:

Optima pH :) Funker fint om det brukes gjevnlig. Vasker beina med hudvasken dems i de periodene hun er mye våt. Hjelper veldig! 

Jeg bruker optima sin hudvask, til både hund og hest. Kanskje vaske mer og være flinkere til å tørke når vi kommer inn våte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hunden ikke er plaget, så er det vel ikke noe poeng i gjøre noe som helst egentlig? Alle mine tidligere hunder har vært røde i pelsen under potene, men det har ikke vært noe problem for dem (de er sikkert det, de jeg har nå også, men de er sorte, så da vises det jo ikke :)). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
17 minutter siden, Piglet skrev:

Min er også rød i pelsen under potene, jeg både tørker etter hver tur og klipper potehår jevnlig. Hun virker ikke plaget av det, så da har jeg ikke gjort noe med det. Hun er også litt rød i pelsen rundt kjønnsåpningen og litt rundt munnen. 

Samme med min. 

39 minutter siden, Siri skrev:

Om hunden ikke er plaget, så er det vel ikke noe poeng i gjøre noe som helst egentlig? Alle mine tidligere hunder har vært røde i pelsen under potene, men det har ikke vært noe problem for dem (de er sikkert det, de jeg har nå også, men de er sorte, så da vises det jo ikke :)). 

Det er jo det fornuften sier, men så blir jeg litt bekymret allikevel. Tenk om det er noe på gang? :icon_redface: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mira2.0 skrev:

Det er jo det fornuften sier, men så blir jeg litt bekymret allikevel. Tenk om det er noe på gang? :icon_redface: 

Ikke ta sorgene på forskudd, du :D Om det ikke er en rase som er kjent for problemer med allergi eller slike ting, da. De fleste bekymringer blir det jo uansett aldri noe av :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Mira2.0 said:

Samme med min. 

Det er jo det fornuften sier, men så blir jeg litt bekymret allikevel. Tenk om det er noe på gang? :icon_redface: 

Om det er i pelsen så er det helt vanlig. Under potene og gjerne også i munnviken osv der det ofte er fuktig. Ikke plagsomt (ihvertfall ikke vært det på noen av mine) og helt ufarlig mener jeg. Alle mine som har vært lyse har hatt det, og som siri så regner jeg med at de mørke har hatt det og, bare at jeg ikke ser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...