Gå til innhold
Hundesonen.no

Har noen sett dette før? (smuldrende poter)


Shokata
 Share

Recommended Posts

En av tingene vi opplevde med allergihund var noe vi aldri helt fikk svar på.
Potene sluttet å tåle vann, og trakk på en måte til seg alt...
Og så smuldret de. Klissent, ekkelt gøgg som kunne skrapes forsiktig av.
Dermatologen (som også kontaktet Dr.B for rådføring) fant ingen annen knagg å henge det på enn allergien. 
Vi valgte bort å ta biopsi, siden hun på det tidspunktet ikke hadde pels i vekst (hårrøttene viste seg å være i dvale, så ny pels kom ikke ut, den gamle ble bare slitt ned).
Grunnen var redsel for at det ikke skulle gro igjen.
Vi behandlet med å smøre potene x antall ganger daglig, og heldigvis hjalp det. 
Men... har noen vært borti lignende? Og fått svar på hva det var?
Vet det var sopp der også i starten. Mellom tærne (det så jeg, og fikk behandlet)

15068371_10157724172730392_2943017805990232683_o.thumb.jpg.9ab9302c8d9693e57282a2bd3c4ed4b9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min hadde noe lignende da hun hadde hatt gips på foten en stund. Tenker det var mye fuktighet som var blitt produsert inni der i løpet av perioden, og da foten kom fri, var det et lag over poten som man kunne skrape av på en måte. Nesten som når vi mister hud etter at vi har dusjet av og til. Jeg tenker det er det jeg. At de bare skifter "potehud". En del som har allergi eller andre hudplager kan jo ha dette, en slags overproduksjon av hud, og dermed skifter de hud mye raskere. 

Men dette er bare en teori, jeg har aldri fått svar noe sted på hva noe slikt er. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig at det var noe sånt som var greia. 
Verdt å nevne at potene ble sånn når vi gikk ute, mens inne tørket de og så "normale" ut.
(Normale ble de jo ikke helt, da putene var hovne og lysegrå, mot sort som var normalen).
Ble som sagt bedre ved bruk av potesalve fra dermatolog og Hemp-kremen til BodyShop (min håndkrem. Testet den på to poter i samråd med dermatologen, for å se om den kunne gi god effekt, noe den gjorde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...