Gå til innhold
Hundesonen.no

Gamla må slanke seg

Recommended Posts

Guest Jonna

Jeg endte med Royal Canin Satiety når Talli ikke så ut etter forje kull jeg hadde og stjal ALT (det er alltid mye mat framme pga valper, valper som strør litt mat her og der osv). Da prøvde vi først V&H i porsjoner, og måtte ned i 50 gram 2*daglig med tilsatt grønnsaker for at vekten skulle gå ned. Hunden ble helt desperat. Andre light for funket ikke, hun holdt vekten eller det ble så lite at hun ble helt desperat. 

Dette er da en meget aktiv og feit hund :P (og kastrert)

Så endte med Royal Canin Satiety, ethvert måltid ble veid (det ble det over også, men vi fortsatte med det) og da begynte vekten gradvis gå ned og magen hennes ble mer mett. Mulig det er dritt for, men jeg har også en hund som kan overleve på sagmugg :lol:  

Hun fikk også snack imens hun var på slankeren i form av fish4Dogs sine fiskeskinn som hun digget (og minimalt med næring) og dermed følte at hun faktisk fikk snack - faktisk snacks hun var sikker på var mye bedre enn alle andres :P 

Nå vant vi en sekk med RC veteran, og det funker faktisk bra for henne og hun er mett - uten at omfanget har økt til de grader igjen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tips :) RC synes jeg de bajser så mye av :p, men skal sjekke ut det og fish4dogs, mener de har det der orijen/acana på hundesjappa her. 

Hills må man vel til dyrlegen for å få tak i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Jonna
2 timer siden, Red Merle skrev:

Takk for gode tips :) RC synes jeg de bajser så mye av :p, men skal sjekke ut det og fish4dogs, mener de har det der orijen/acana på hundesjappa her. 

Hills må man vel til dyrlegen for å få tak i?

Saken er jo den at hvis hunden skal føle seg METT og samtidig ikke legge på seg så må det faktisk være endel fyllstoffer som "fyllet" men ikke gir noe særlig til næring. Så da driter de endel. 

For min del så plukker jeg heller litt større ruker og en hund som ikke er overvektig og tar skade av det. Men nå har jeg en hund som blir ekstrem uten nok i magen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, JeanetteH skrev:

Saken er jo den at hvis hunden skal føle seg METT og samtidig ikke legge på seg så må det faktisk være endel fyllstoffer som "fyllet" men ikke gir noe særlig til næring. Så da driter de endel. 

For min del så plukker jeg heller litt større ruker og en hund som ikke er overvektig og tar skade av det. Men nå har jeg en hund som blir ekstrem uten nok i magen.

Så da er det egentlig mye fyllstoff i vanlig RC? Har nemlig aldri prøvd slankeutgavene til RC. Kun det vanlige for voksene hunder. Det var mye bæsj!  Selvsagt er det bedre å plukke mer dritt, enn at bikkja er feit. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Snusmumrikk
1 time siden, Red Merle skrev:

Så da er det egentlig mye fyllstoff i vanlig RC? Har nemlig aldri prøvd slankeutgavene til RC. Kun det vanlige for voksene hunder. Det var mye bæsj!  Selvsagt er det bedre å plukke mer dritt, enn at bikkja er feit. 

Det går nok mer på individ tror jeg. RC (riktignok høyenergivarianten 4800) er det tørrforet som mine får minst mengde avføring på. Det gjelder faktisk alle 7 hundene (sistemann jeg fikk har bare prøvd rc og to andre merker på da).  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Angående det å drasse maten rundt, du kan blande vom med vann så det nesten blir suppe :) Ellers har jeg ingen erfaring med tørrfôr. Ene hunden min skal ned et kilo, hun får mindre mat. Men jeg blander ut med gulrot og vann for å få litt mer ‘fyll’. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 10.12.2017 at 8:07 PM, frk-franzen skrev:

Angående det å drasse maten rundt, du kan blande vom med vann så det nesten blir suppe :) Ellers har jeg ingen erfaring med tørrfôr. Ene hunden min skal ned et kilo, hun får mindre mat. Men jeg blander ut med gulrot og vann for å få litt mer ‘fyll’. 

Det er vel ikke noe bra for tenna i lengden ?

Bar fôret på rått før (vogh) og bikkja har aldri dårligere tenner og ånde enn det hu hadde da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Red Merle skrev:

Det er vel ikke noe bra for tenna i lengden ?

Bar fôret på rått før (vogh) og bikkja har aldri dårligere tenner og ånde enn det hu hadde da..

Å blande det med vann tenker du? Kan ikke helt se det, v&h er jo uansett mykt. Mine fullfôres på v&h og tennene er helt fine, men de får jo tyggebein O.l utenom da :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gamle hund gikk ned i vekt og holdt seg der. Aldri skjedd før. Det var på Hills j/d reduced calorie. Var veldig fornøyd med det foret til henne. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min venninnes hund hadde veldig god effekt av specific sitt slankefór. Så vidt jeg vet var så også poter, pels og tenner fint ut ved fórbytte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, mokken skrev:

Min venninnes hund hadde veldig god effekt av specific sitt slankefór. Så vidt jeg vet var så også poter, pels og tenner fint ut ved fórbytte :)

Det fungerte fint her også når hun fikk det. Litt tørrere poter, men ellers helt ok. Mer som kom ut igjen selvfølgelig da. Hadde gått på det enda hadde hun ikke begynt å reagere på tørrfôr generelt. Hun fikk weight reduction.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har ikke en ren jakthundrase, men blanding som har to jakthund-raser i seg (elghund og setter). Han blir ikke brukt på jakt og fungerer helt utmerket i hverdagen. Han kan gå løs på tur og har forholdsvis kort radius. Han går løs i en hage som ikke er 100% inngjerdet. Jaktinstinktet hans er faktisk ganske dempet og han fungerer kjempebra som "bare" familiehund. Samarbeidsvillig med meg er han også og han gjør det meste for en godbit Nå skal det sies at jeg har jobbet MYE med å få han hverdags-lydig Poenget mitt er at man ikke skal slå alle jakthund raser over en kam. Noen fungerer faktisk som en vanlig familiehund.  Det er ikke dermed sagt at TS bør skaffe seg elghund, bare fordi det er en elghund. Da finnes det nok raser som er bedre egnet. 
    • Kan du forklare hva du mener med utvidet forsikring? 😊 Må innrømme at det er litt deilig å høre at vi ikke er de eneste som får gjennomgå, haha   For det aller meste er det utrolig koselig og ikke minst morsomt å ha valp, da, synes jeg, guri malla så mye jeg ler av den rakkeren min. 😍 _ @Paranomia Utrolig herlig valp ❤️ Og kondolerer med Amiga. 
    • Hei!   jeg kjøpte 3 dverg silker i går.. den ene ble slapp på bilturen og døde iløpet av natten.. Nå er resten av de å ustø og den ene er vel nesten å regne som død allerede..  Hva kan jeg gjøre og hva er det som foråraker dette?.. og kan det smitte kochinene mine? Vi har lett lenge etter silkehøns og betalte jo en del for dem å, Så dette er utrolig leit.. jeg ringte veterinæren, men var ikke stort med hjelp å få fra dem Kyllingene har stått i eget rom uten de større høenen.
    • Hei! Vi er på utkikk etter ny hund på sikt. Tanken er en aktiv rase som klarer å henge med både på toppturer på ski, stisykling, teltovernattinger ol. Gjerne en som kan bære kløv. Vi er mye ute på tur og ønsker en hund som kan løpe en stund, men som samtidig er lett å få "kontakt" med ift. trening på inkalling ol. Viktig at hunden ikke blir for stor å tung ift. snø på vinteren, bør helst ha litt spenst tenker jeg.  Kunne godt tenkt meg å drive med litt utstilling samt. Kanskje noen aktiviteter på hobbybasis. Lydighet, agility, smeller.. Da vi har staff fra før er vi vant med sterke raser med noget dårlig kroppsspråk. Jeg er også oppvokst med jakthunder både terrier og div. båndhunder samt at vi har en gammel pensjonist som er en bichon blanding og krever ganske mye pelsstell og klipping(blir ny hund når hun har takket for seg). Jeg ønsker i utgangspunktet ikke en ny hund med problematikken rundt samkjønnsaggresjon(ja det kan trenes og dempes, men det er ikke til å stikke under en stol at man aldri blir helt kvitt det ved enkelte individer.) Og heller ikke en med utpreget jaktinnstinkt da jeg nok ikke kommer til å trene hunden til jakt. Unntaket kan være fuglehund da jeg har mulighet til å låne den vekk til andre jaktinteresserte, men det er helst dersom vi ikke finner en annen rase som passer. Raser som har vært litt i kikkerten er Chesapeak bay retriever, dalmatiner og vorshter(da blir den trent til jakt).  Innspill, tanker? Vi jobber normalt 08-15.30 og har ikke tilgang på hundegård, men turområder rett utenfor døra. 
    • Hei! Vi er på utkikk etter ny hund på sikt. Tanken er en aktiv rase som klarer å henge med både på toppturer på ski, stisykling, teltovernattinger ol. Gjerne en som kan bære kløv. Vi er mye ute på tur og ønsker en hund som kan løpe en stund, men som samtidig er lett å få "kontakt" med ift. trening på inkalling ol. Viktig at hunden ikke blir for stor å tung ift. snø på vinteren, bør helst ha litt spenst tenker jeg.  Kunne godt tenkt meg å drive med litt utstilling samt. Kanskje noen aktiviteter på hobbybasis. Lydighet, agility, smeller.. Da vi har staff fra før er vi vant med sterke raser med noget dårlig kroppsspråk. Jeg er også oppvokst med jakthunder både terrier og div. båndhunder samt at vi har en gammel pensjonist som er en bichon blanding og krever ganske mye pelsstell og klipping(blir ny hund når hun har takket for seg). Jeg ønsker i utgangspunktet ikke en ny hund med problematikken rundt samkjønnsaggresjon(ja det kan trenes og dempes, men det er ikke til å stikke under en stol at man aldri blir helt kvitt det ved enkelte individer.) Og heller ikke en med utpreget jaktinnstinkt da jeg nok ikke kommer til å trene hunden til jakt. Unntaket kan være fuglehund da jeg har mulighet til å låne den vekk til andre jaktinteresserte, men det er helst dersom vi ikke finner en annen rase som passer. Raser som har vært litt i kikkerten er Chesapeak bay retriever, dalmatiner og vorshter(da blir den trent til jakt).  Innspill, tanker? Vi jobber normalt 08-15.30 og har ikke tilgang på hundegård, men turområder rett utenfor døra. 
  • Nylig opprettede emner