Gå til innhold
Hundesonen.no

Gamla må slanke seg


Red Merle
 Share

Recommended Posts

Jeg endte med Royal Canin Satiety når Talli ikke så ut etter forje kull jeg hadde og stjal ALT (det er alltid mye mat framme pga valper, valper som strør litt mat her og der osv). Da prøvde vi først V&H i porsjoner, og måtte ned i 50 gram 2*daglig med tilsatt grønnsaker for at vekten skulle gå ned. Hunden ble helt desperat. Andre light for funket ikke, hun holdt vekten eller det ble så lite at hun ble helt desperat. 

Dette er da en meget aktiv og feit hund :P (og kastrert)

Så endte med Royal Canin Satiety, ethvert måltid ble veid (det ble det over også, men vi fortsatte med det) og da begynte vekten gradvis gå ned og magen hennes ble mer mett. Mulig det er dritt for, men jeg har også en hund som kan overleve på sagmugg :lol:  

Hun fikk også snack imens hun var på slankeren i form av fish4Dogs sine fiskeskinn som hun digget (og minimalt med næring) og dermed følte at hun faktisk fikk snack - faktisk snacks hun var sikker på var mye bedre enn alle andres :P 

Nå vant vi en sekk med RC veteran, og det funker faktisk bra for henne og hun er mett - uten at omfanget har økt til de grader igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Red Merle skrev:

Takk for gode tips :) RC synes jeg de bajser så mye av :p, men skal sjekke ut det og fish4dogs, mener de har det der orijen/acana på hundesjappa her. 

Hills må man vel til dyrlegen for å få tak i?

Saken er jo den at hvis hunden skal føle seg METT og samtidig ikke legge på seg så må det faktisk være endel fyllstoffer som "fyllet" men ikke gir noe særlig til næring. Så da driter de endel. 

For min del så plukker jeg heller litt større ruker og en hund som ikke er overvektig og tar skade av det. Men nå har jeg en hund som blir ekstrem uten nok i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, JeanetteH skrev:

Saken er jo den at hvis hunden skal føle seg METT og samtidig ikke legge på seg så må det faktisk være endel fyllstoffer som "fyllet" men ikke gir noe særlig til næring. Så da driter de endel. 

For min del så plukker jeg heller litt større ruker og en hund som ikke er overvektig og tar skade av det. Men nå har jeg en hund som blir ekstrem uten nok i magen.

Så da er det egentlig mye fyllstoff i vanlig RC? Har nemlig aldri prøvd slankeutgavene til RC. Kun det vanlige for voksene hunder. Det var mye bæsj!  Selvsagt er det bedre å plukke mer dritt, enn at bikkja er feit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
1 time siden, Red Merle skrev:

Så da er det egentlig mye fyllstoff i vanlig RC? Har nemlig aldri prøvd slankeutgavene til RC. Kun det vanlige for voksene hunder. Det var mye bæsj!  Selvsagt er det bedre å plukke mer dritt, enn at bikkja er feit. 

Det går nok mer på individ tror jeg. RC (riktignok høyenergivarianten 4800) er det tørrforet som mine får minst mengde avføring på. Det gjelder faktisk alle 7 hundene (sistemann jeg fikk har bare prøvd rc og to andre merker på da).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2017 at 8:07 PM, frk-franzen skrev:

Angående det å drasse maten rundt, du kan blande vom med vann så det nesten blir suppe :) Ellers har jeg ingen erfaring med tørrfôr. Ene hunden min skal ned et kilo, hun får mindre mat. Men jeg blander ut med gulrot og vann for å få litt mer ‘fyll’. 

Det er vel ikke noe bra for tenna i lengden ?

Bar fôret på rått før (vogh) og bikkja har aldri dårligere tenner og ånde enn det hu hadde da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Red Merle skrev:

Det er vel ikke noe bra for tenna i lengden ?

Bar fôret på rått før (vogh) og bikkja har aldri dårligere tenner og ånde enn det hu hadde da..

Å blande det med vann tenker du? Kan ikke helt se det, v&h er jo uansett mykt. Mine fullfôres på v&h og tennene er helt fine, men de får jo tyggebein O.l utenom da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
1 time siden, mokken skrev:

Min venninnes hund hadde veldig god effekt av specific sitt slankefór. Så vidt jeg vet var så også poter, pels og tenner fint ut ved fórbytte :)

 

Det fungerte fint her også når hun fikk det. Litt tørrere poter, men ellers helt ok. Mer som kom ut igjen selvfølgelig da. Hadde gått på det enda hadde hun ikke begynt å reagere på tørrfôr generelt. Hun fikk weight reduction.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...