Gå til innhold
Hundesonen.no

Tina and me


TinaMi
 Share

Recommended Posts

Hei,

Har smuglest på forumet en stund, på tide med å komme frem og si "Hi".

Tina er fra et shelter i Florida. Jeg hadde bodd der i 10 år. Beklager på forhånd noen engelske ord i postene mine - alt jeg lærte om hunder var på engelsk, men skal nok lære norsk terminologi og. Tina var 8 uker da jeg hentet henne i 2014, og siden det var desember, så har jeg bestemt at vi har bursdag på samme dag i oktober. Hun er en 3 år gammel mutt og min første hund. Vi har vært sammen gjennom steriliseringa hennes, hofteleddsdysplasi diagnosen, en lang reise til Polen for en kortere periode, og nå reisen tilbake til Norge. Hun har fulgt med meg samme hvor, og vært min beste venn samme hva. Hun er en god hund som elsker tracking, og som holder seg i fin form så lenge hun får supplementet sitt for hofta (Dasuquin). Vi har vært sammen 24/7 fra dag 1. Trodde ikke jeg var i stand til å slippe et nytt dyr inn i hjerte etter at min kjære katt av 13 år gikk bort av nyresvik. Men så kom Tina...

 

 

 

Tina_shelter2.jpg

Tina_May_2017.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for en varm velkomst :)

Tina ble avertert av rescue adoption som Lab Mix, men tror at det var ren gjetting. Skjer ofte i shelters når det blir vanskelig å bestemme med en puppy. Da skriver de bare "Lab Mix", tar noe barnetøy på "lillenissen" og prøver å adoptere ut fortest mulig for å gjøre plass til nye hunder. Ser ut for meg som hun har ganske mye av Black Mouth Cur i seg, både på utseende, størrelse, proporsjoner og temperamentet. Black Mouth Cur er ganske vanlig i Southern States, og man kan se forskjellige blandinger med rasen. Ho er blitt for tykk, der kommer det nok Labs matlyst pluss min svakhet som er til skade for hunden. Har vært på slankeren en stund nå, og her i Norge får vi også mye mosjon i flotte turløyper rundt omkring, så der er håp for oss :)

Her er ho i sin playpen, bare 5 måneder gammel - det var omtrent da at jeg begynte å lure på hvilken del av henne er egentlig en Lab.

 

Tina_march1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...