Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilbur til 3 hunder


Lottemor
 Share

Recommended Posts

Hei

Vi skal kjøpe nytt bilbur (til en vw Passat) og trenger litt tips og råd? 

vi har nå 2 hunder på 5-6kg, men henter snart en som vil ha en voksenvekt på ca 20kg. Vi trenger derfor nytt bilbur og lurer på hvilken løsning vi skal bruke. 

Tenkte først på et Herkules dobbelbur, der den valpen vil passe på ene siden (som voksen), og de to andre hundene kan dele på andre siden. Problemet er at jeg er ikke komfortabel med å ha de i samme bur pga sikkerheten ved bråbrems/kollisjon osv. Går det da an å lage en type skillevegg? Kanskje det blir for smal plass hvis to skal dele halve buret. 

 

Andre alternativet er jo å kjøpe spesiallaget fra Kela eller trønderburet el. Men hvordan ville dere delt opp buret for at alle hundene skal få hver sin del? 

 

 

Hva er deres forslag? Kom gjerne med bilder hvis dere har bur til 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Hercules dobbel L i vår Passat, syntes det ble trangt for hunden på 20-25kg i et rom, jeg. Nå er han riktignok et sted mellom 55-60cm i mankehøyde.

Ellers veldig fornøyd med buret! Å ha to små i samme rom vil nok ikke være noe problem, Hercules har også kollisjonsputer man kan montere i bakveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også spesialbur a la Kela eller liknende med den ene halvdelen for den store hunden, og den andre halvdelen delt horisontalt for de små. Husker ikke hvem det var som har et slikt bur, dukker opp på Facebook innimellom, men det virker kjempekjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...