Gå til innhold
Hundesonen.no

Steder i oslomarka med lite folk?


Milius
 Share

Recommended Posts

Jeg og en venninne har planer om å utforske oslomarka i vinter, og da blir nok mange av turene på søndager for å få med oss mest mulig dagslys. Men jeg går helst med løs hund og helst mest mulig alene. Jeg er ikke så kjent, og håper noen har noen tips til mål, runder eller områder som kan passe?

Vi tenker å gå tur i ca 1-3 timer, og kjører bil eller kollektivt. 

Jeg er godt kjent i vestmarka og bærumsmarka, men tar gjerne imot tips der og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndager er det jo ofte mye folk de fleste steder, samt at vinterstid er det ofte skiløyper der det er ok å gå om man ikke vil vasse i snø (når det er snø da). Mulig det er litt mindre folk på Nittedalssida av Lillomarka? Tidlig på morningen er det ofte ok flere steder i Lillomarka, men midtvinters er det jo mørkt til litt utpå dagen... Langt inn i Maridalen og Solemskogen er det ikke så mye folk, særlig om man går litt av veiene, så lenge det er mulig. Men noe folk må du nok regne med på søndager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å gå innerst i Maridalen, ved Skar. Møter veldig sjelden folk der, selv på søndager. Pleier å gå litt opp til venstre fra parkeringsplassen, forbi et rødt hus og en bom og inn i skogen. Går som regel på småstier/i skauen framfor grusveien :) Har aldri gått veldig langt innover da, så usikker på hvordan det er om en tenker lange turer :) 

Ellers møter jeg og sjelden folk når jeg går i skogen ved Rikshospitalet, fra Sognsvannsveien (et stykke oppover veien er det en liten parkeringsplass på venstre side). Går først over et jorde, så opp inn til venstre opp i skogen, og etter et lite stykke langs en grussti kommer en lite synlig avstikker inn til høyre hvor jeg nesten aldri møter noen :) Er ikke langtur dette da, men helt grei for å ha hundene løpe løse uten å møte folk.

Kan gjerne vise, og har veldig lyst til å hisle på kleinspitz :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På veiene inn fra Skar går det tidsvis mye folk i Maridalen. Mulig det avhenger av årstid, og jeg er der ikke ofte, men har vært der 2-3 ganger med venner og da på søndager, hvor det har vært en god del folk der. Men de fleste er nok på veien opp og ned til Øyungen. Gikk der på formiddagen i går, og da møtte jeg bare ett par med tre hunder.

Men om man har bil og tar av inn mot Sandermosen fra Maridalen kirke er det mye mindre folk. Antageligvis til dels fordi det ikke går buss der, men er også mindre kjent tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...