Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål 2018


maysofie
 Share

Recommended Posts

Med en hund ny av året og strengt tatt ikke veldig planlagt så hadde vi ingen store mål i år akkurat. Det er litt vanskelig å forutse hvordan treningsåret som kommer blir med en liten tobeint en som også krever sitt, men innen RIK programmet håper jeg ihvertfall vi får gjennomført ferdselsprøve, evt en sykkelprøve om vi får litt kontroll på galskapen.. På lydighet håper jeg på bronsemerket og lp 1. Greier vi det er jeg egentlig godt fornøyd og tar evt ekstra som en bonus ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, maysofie skrev:

2016 er snart omme, på tide å se frem mot et nytt aktivt hundeår!

Hvilke mål og ønsker har du for deg og dine i 2017? Oppnådde du noen av årets mål? :flowers: 

Her er tråden noen noterte ned sine tanker i fjor.

Jeg personlig er snart ferdig med 2017, men... :lol: 

Det under var målene for 2017:

På 30.11.2016 at 8:38 AM, Siri skrev:

WILLYs mål for 2017:
- Fortsette å være kul kompis, holde seg frisk og skadefri, stille på enkelte tittelutstillinger og spesialutstillinger.
Resultat:
Willy holdt seg frisk og skadefri, og har stilt på 6 utstillinger i Norge og Sverige i år.
- BIM og BIS-veteran på rasespesialen i Sverige
- BIR og BIS på rasespesialen i Norge
- BIM på NKK i Trondheim
- BIM og BIS-veteran i Letohallen tidligere i høst
- BIM fra Norsk Vinner på Dogs4All.

Han fikk dermed med seg to uoffisielle titler (Svensk Briardvinner 2017 og Svensk Briardveteranvinner 2017, samt Norsk Vinner 2017 og Norsk Veteranvinner 2017). Grei fangst for en gammel mann på 9,5 år :)
 

YASMINEs mål for 2017:
- Trene mer gjeting, kanskje mot konkurranse? Vi er invitert til Ungarn for å delta der, men noe sier meg at man bør ha mulighet til å få trent litt på forhånd... Litt hårete mål, det der. 
Resultat: 
Vi fikk trent en del gjeting i løpet av året, og plutselig befant vi oss i Tsjekkia på klubbmesterskap i gjeting og på workshop med en fransk gjetermann :lol: Yasmine bestod HWT (inngangsprøve for å få startet i offisiell konkurranse) med 92% og Excellent, og dagen etter startet hun i IHT1-TS (international herding test traditional style), og greide 78% og very good og kvalifisering til neste klasse :o Hun ble også nr 2 av 10 startende! Med dette har hun meritter til CIB (internasjonalt championat med brukskrav) og har fått WCC og kan starte i bruksklasse på utstilling om jeg ønsker det. Det var kanskje ikke DET jeg så for meg på slutten av fjoråret, for å si det sånn :lol: 


- Stille på noen spesialutstillinger utenlands, samt tittelutstillinger. 
Resultat: 
Yasmine har stilt på 6 utstillinger så langt i år... 
- BIR og BIS på rasespesialen i Sverige
- 4. BTK på rasespesialen i Norge
- CACIB, BIR og 3. BIG på NKK i Trondheim
- Nr 4 av 28 i åpen klasse på den Franske spesialutstillingen (dvs det var 28 i finaleringen, det var flere påmeldte som ikke kom til finalen).
- BIR, 1 BIG i Letohallen
- 3. btk m res. CACIB på Dogs4All

- Delta på fransk seleksjon.
Yasmine bestod mentaltest i Frankrike med 15/20 poeng, fikk EXC RS på eksteriørbedømmelsen og ble seleksjonert med COT 4 i Frankrike :D 

Jeg må vel si meg godt fornøyd med måloppnåelsen her :) 

Mål for neste år vet jeg søren ikke... men jeg håper vi får gått mye mer i fjellet enn vi har gjort i år?

WILLY:
- Holde seg frisk og rask
- Delta på rasespesialer i Sverige og Norge
- Fortsatt være trekkdyr og klovn

YASMINE:
- Trene enda mer målrettet på gjeting
- Delta på rasespesialer i Sverige og Norge
- Forsøke på Nordic Champion-tittel
- Se om det er mulig å få seg et finsk championat på bakgrunn av gjetermerittene frøkna tok i år. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 2017:

Hadde i utgangspunktet ikke satt meg så mange mål for 2017, men fant etterhvert ut at jeg ville prøve på det svenske viltsporchampionatet. Det gikk... ikke så bra. Ellers konkurrerte vi litt i blodspor her hjemme, men 2017 var vel egentlig en rein fiasko og det ble bare nuller (selv om vi hadde det veldig morsomt underveis :P). Planen var også å gå kurs i Smeller, og det fikk vil i det minste :teehe:

Mål 2018:

- Vi gir oss ikke og prøver igjen på svensk viltsporchampionat

- Debutere i Smeller. Det blir i alle fall en uoffisiell konkurranse på oss, så får vi se hva vi gjør videre

- Kurs i Nosework med godkjente duftprøver, kanskje...?

- Stile litt ut? Har veldig lyst, men hadde egentlig tenkt å vente til vi kan stille i veteran

- Ikke begynne å leke med tanken om en hund til... :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

 

Mål 2017

Tahlly: 

- Prøve seg på championat i LP. Enten klasse 3 om reglene blir endret, eller FCI3. Ble skadet på vårparten, så nesten hele sesongen forsvant i ingenting. Fikk ett stevne i September, som viste at vi fint er i rute til å klare førstepremier i klasse 3 :) 
- Fortsette med jevnlig sportrening for avveksling. Har vel ikke gått ett eneste spor siden i fjor høst :P

Trez:

- Starte bronsemerkeprøve eller LP1, alt etter hva som er tilgjengelig når han er klar - Bestått bronsemerke, og klart opprykk til klasse 2.
- Løpe noen runder i utstillingsringen, prøve på championatet siden han blir to i mai? Mangler fortsatt storcert, og har blitt stilt en gang i 2017. Trenger mer tid til utvikling.
- Helsetesting, hofter, albuer og øyne - Utført. 
- Jevnlig sportrening - Eh... nei... Burde jo, siden han liker det så godt. Men mangel på terreng er en utfordring (IPO-spor).
- Og ellers bare fortsette å utvikle seg til en voksen hund :) - Det er han godt i gang med, men er fortsatt en stor drittunge :P 

Chili:

- Er fortsatt pensjonist, blir snart 10 år, og har dermed ikke noen mål annet enn å holde seg frisk og rask. - Ble avlivet i slutten av 2016. 

Ingrid:

- Ny jobb - Nope, vanskelig arbeidsmarked... 
- Ikke skaffe valp... - Check!

 

Mål 2018

Tahlly

- Holde seg frisk og skadefri
- Starte LP klasse 3 og forhåpentligvis klare ett cert eller to.
- Ett litt hårete mål er å klare championatet i LP. 

Trez

- Vise labbene sine i utstillingsringen, krysse fingrene for siste cert
- Starte ferdselsprøve
- Fortsette treningen mot LP klasse 2 + 3, og kanskje få inn noen starter. Han er veldig umoden og svimete enda. 

Ingrid

Gjentar målene fra i fjor, ny jobb og ingen valp :P 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel mine mål for 2017 gikk lukt åt skogen med hund som utviklet stadig større atferdsproblemer og etterhvert måtte avlives.

Målene for 2018 er med ny hund.

Mål 2018 med Idde er:

- Idde skal holde seg frisk og rask og kosemose masse i sofa og skogen
- Starte LP2
-Komme oss til start i brukset
-Jeg skal bli flinkere til å være strukturert i treningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

2017 blir stusselig:
Jatzy 
Pensjonist tilværelse, stille i veteran om vi gidder. 

-Lever pensjonist livet. Ikke stilt på noen ting.
Yoshi
Fortsette med immunterapi, blir han fin i pelsen, kanskje stille for gøy. 

-Yoshi tapte kampen mot atopi i juli da behandlingen ikke hadde noen effekt. 
Meg
Bestå fagprøven i jan/feb.

- Meget godt bestått med toppkarakter, nå har jeg fagbrev!
Felles
Fler turer i skogen, fjellet og i marka med bålkos

-Det ble mange fine turer før babyen kom i juni :-).

2018 

Jatzy:

Holde seg i så god form som mulig. 

Finne et lavkalorifor som funker, få hu litt ned i vekt.

Leve som en pensjonist dronning. 

Om vi gidder, stille på en NKK utstilling så vi får øyenlyst.

Kanskje gå et kurs i et eller annet for gøy og pensjonist vennelig,

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎11‎.‎2016 at 9:24 PM, Tonje skrev:

Mål for 2017:

Hundene: Felix fyller 10 år neste år så målet mitt for han blir å fortsette å holde han i grei form. 

Felix er i forholdsvis grei form. Han går på prostata-medisiner som gjør han mindre aktiv og jeg merker at han har blitt en eldre hund, men han henger godt med og det skal han få fortsette med har jeg tenkt.

Jeg har i grunn ingen andre mål for Blaze heller. LP-interessen har dabbet av og vi trener bare for gøy. 

Vi skal fortsette å gå lange, fine turer sammen og de skal holde seg friske og fine.

Blaze har fått være med på to kurs i år; rally-lp og spor. Rally var ikke noe for oss ( meg :P ) og spor var ikke noe for Blaze. Jeg har fått tilbake mer motivasjon for lp da og har begynt å trene mot start i kl.2 neste år. Så dette året ble det faktisk mer trening enn jeg hadde planer om :) 

Meg selv:

- Bli så tøff at det er null stress å gå langt inni marka i mørket alene. Check! Eller, litt stress er det å gå langt innover mørkeste svart-skogen, jeg liker det ikke hvis jeg kommer for langt vekk fra sivilisasjonen, men jeg klarer det! Veldig stolt over den faktisk, hadde jeg ikke trodd for et par år siden for jeg har vært veldig mørkredd.

- Skaffe meg et lite nettverk her i Elverum. Bli med på mer sosialt. Noen har jeg da blitt kjent med, men veldig sosial vil jeg ikke påstå jeg har vært. Jeg har vært veldig sosial når jeg har vært hjemme i Trheim da :P 

- Kjøpe bolig med hage! Nei, det blir heller ikke noe av her i Elverum.

- Bli enda dyktigere i jobben min og utvikle meg videre der. Jeg føler jeg har tilegnet meg mye ny kunnskap, men det blir man aldri metta på i dette yrket siden det stadig kommer noe nytt.

- Miste de 2-3-4 kg jeg har mast om de siste årene. ELLER; lære å bare godta dem og være glad for den jeg er og heller fokusere på at kroppen er sunn selv om den har litt ekstra her og der. ***** lei det kilo-stresset egentlig.. Nei...Ikke gått ned i vekt, men den holder seg i det minste stabil :P Litt flinkere til å gi litt f, men har et stykke igjen å gå der.

Mål for 2018:

Felix: Holde seg frisk og rask og forhåpentligvis slippe mer bivirkninger av medisinene.

Blaze: Han skal også få holde seg frisk og rask og holdes i god form. Starte lp kl.2.

Meg selv:

Få jobb i trheim og flytte hjem.

Kjøpe bolig i Trheim.

Kanskje få en hund til.

Det får holde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål er fint, så har jeg noe konkret å jobbe mot! 

Twist 2018:

- fortsette sportreningen, både nbf og viltspor

- gå viltsporprøve(r) 

- innlæring feltsøk 

- komme i gang med mer strukturert trening i LP 

- fortsette å utvikle seg som en frisk, trivelig og uproblematisk hannhund

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/30/2016 at 4:21 AM, 2ne said:

Mål for 2017: 

  • Nora skal holde seg noenlunde frisk! :heart: 
  • Ali og jeg skal gå kurs og forhåpentligvis begynne å trene jevnlig
  • Leah skal forhåpentligvis pares 
  • Jeg skal bli frisk nok til å få et liv igjen

Lista legges ikke så høyt i år heller.. 

Vel. Det eneste vi har klart å holde, er å gå på kurs. Nora er borte, Leah ble ikke paret, jeg er frisk nok til å ha et halv-liv, og vi trener ikke jevnlig. 

Det er ikke egentlig noen mål for 2018, Leah, Malin og antageligvis Ali skal pares, jeg skal antageligvis opereres igjen, Monster skal være pen showhund, og utover det så er det vel ingen flere planer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2016 at 6:44 PM, SFX skrev:

Mål for 2017

Foenix

  • Med fare for å jinxe noe, men vi forsøker oss på H-kullet en gang til
  • Jakte på stor-certet
  • Gullmerke i LP1
  • Tre tellende LP1-konkurranser til mestvinnendelista i raseklubben, hvis jeg fortsetter å være medlem av klubben
  • Debutere i RL2
  • Trene mot ferdselsprøve

Foenix har gått på medisiner i hele år pga en gjenstridig ørebetennelse, og det har derfor ikke vært tilrådelig å pare henne. Det betyr også at hun ble stoppet fra all konkurransevirksomhet pga dopongregelverket. Jeg søkte NKK om dispensasjon i sommer, fordi hunden på alle vis var frisk og symptomfri, vi ble bare ikke kvitt bakteriene. Søknaden ble innvilget, vi startet på ferdselsprøve, og Foenix fikk overbevisende og enkelt en ny tittel. Hun har startet på to uoffisielle rallystevner, som ga klasse 2-debut: En disk fordi jeg ikke tok av halsbåndet og en førstepremie. Hun ble operert i øret i oktober.

Sitat

Glam

  • Jakte på stor-certet
  • Topp 10-plassering mestvinnende hannhund, hvis jeg fortsetter å være medlem av raseklubben.
  • Vises fram i Danmark
  • Vises fram i Sverige
  • Bronsemerke i LP
  • Debutere i LP
  • Debutere i RL
  • Sporkurs
  • Bli far

Det meste av penger har gått til Foenix i år, med dyre medisiner og dyr operasjon. Så det har begrenset Glams deltagelse veldig. Han ble stilt fire ganger i Norge uten større suksess, og fikk en dobbelutstilling i Danmark med CK og en trippel i Sverige med CK. Målet var å vise ham fram som avlshund. Han stilte også på Crufts, en veldig morsom opplevelse og en svært nødvendig jentetur for meg for å lade batterier.

Han har startet på fire RL-stevner, med to disk, en førstepremie og en andrepremie på 169 sure poeng.

Vi begynte på et blodsporkurs, men samlingene kræsjet snart med egne legetimer, så vi falt av. 

16. oktober så ble han pappa til fem (pluss fem dødfødte).

Sitat

Gloria

  • Avlsklareres, hvis hun fortsetter å utvikle seg som jeg ønsker
  • Gjennomføre DNA-tester før parring (ikke obligatorisk for avlsklarering)
  • Bli mor til I-kullet

Hun bodde hos meg i en måned i sommer, og da ble hun avlsklarert på første utstillingsforsøk, jeg tok en av fire DNA-tester (hennes mor er fri på de tre andre, så Gloria kan umulig være mer enn bærer, og siden veldig få hannhunder er testet er det vanskelig å selektere på det punktet), og hun fikk løpetid nå nylig og insemineres i dag - 2018, jeg ser på deg med et megetsigende blikk!

Sitat
  • Mira
  • Jakte på et lite cert
  • Jakte på et stort cert

Stilt en eneste gang i år.

Sitat

SFX

  • Ta bedre vare på meg selv og min integritet, og fortsette jobben jeg har påbegynt i år med å ikke akseptere når folk bruker meg som en dørmatte.
  • Gi fullstendig **** i de som uttrykker misnøye med ikke å like mitt nye, sterkere meg.
  • Komme nærmere tilbake en plass i arbeidslivet.
  • Fullføre noen mindre oppussingsprosjekt.
  • Få bedre måltidsmønster og spisevaner, de sier jeg ikke kan leve på ett eller to måltider om dagen...
  • Lande på en hannhund til Gloria.
  • Komme meg til Crufts med en eller to av de Cruftskvalifiserte - det mest hårete målet for 2017, men jeg gir ikke opp håpet enda.
  • Stille på verdensvinneren i november, med en eller annen, eller flere - derfor går punktet her, jeg vet vel ikke hvem som har pels om et år :P 

Jeg liker å tro at jeg har jobbet med alle de punktene - bortsett fra at Leipzig ble byttet ut med London, jeg ville heller bruke pengene på det, morsommere med juleshopping i desember enn verdensvinneren i november når en egentlig ikke har noe som har noe der å gjøre.

Mål for 2018

Jeg har en klar plan for Mira, men fôrverten skal få høre det før Sonen.

Gloria håper jeg at kan gi meg H-kullet.

Foenix ønsker jeg å få av medisiner, få henne tilbake i god kondisjon, og jeg skulle så gjerne hatt et kull på henne. Hvis ikke, håper jeg vi kan stille masse i championklasse, jobbe mot RL2-tittel, og få en anstendig plassering på mestvinnende i lydighet-lista, gjerne med LP1-tittel.

Glam skal få kjempe om storcert og championat, og om økonomien bedrer seg skal vi jakte på utenlandske titler. Han skal ha to førstepremier i RL1 og tittel, og vi skal se om en dekk kan vare i mer enn åtte sekunder så han kan prøve lydighet og ferdselsprøve. Også må han få gå mer blodspor, for det synes han er stas.

Jeg jobber med mitt, a true work in progress. Men jeg må også innse at det tar den tiden det tar.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2018 

Ariel

Få stor certet ( var veldig nerme i år :(

Valper 

Minne mål: 

Fullføre vgs 3 første del. Med ok karakterer. 

Jobbe mer. 

Holde liv i kaninene gjennom en tøff tid. 

Om alt går etter planen i romjula blir min kommende hund født. Og da blir det mange fine trenings stunder i 2018. Kommer det ikke noe valp så skal jeg og Ariel kose oss :) Kanskje klare bronsemerket i Lp :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en helse som er helt ræva, så er vel egentlig eneste mål for 2018 å prøve å klare å stabilisere helsesituasjonen sånn noenlunde og unngå å bli enda dårligere.

Bikkja får være pen og søt, og så får vi håpe at jeg en dag blir frisk nok til å jobbe litt mer med ham, sånn at jeg får bruksmerittert ham. Han er full-certet og vi trenger bare en stakkars kåringsprøve for å utløse championat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dårlig på å sette mål og enda dårligere på nå de...

- Championat på bjørnen (har storcertet, så er optimistisk nå!)
- Begynne å trene blodspor (enkel aktivisering)
- Fullføre instruktørutdannelsen

Så er det alle disse vage målene som å trene mer, både meg selv og bjørnen. Jeg har blitt lat og synes ikke det er så moro å kjøre 1,5t en vei for å gå på kurs i ukesvis og for å trene med "likesinnede". Må bli så mye flinkere til å planlegge og gjennomføre treningsøkter. Bjørnen er med, meg det står på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde mål for 2017, men de ble ikke postet i den andre tråden av en eller annen grunn.

Blondie
– Fortsette å være frisk og lure alle med å late som hun er 2 år gammel og ikke snart 12 :)
Check! Hun har hatt minimalt med vondt i ryggen sin dette året, og hun lurer fremdeles alle! Ingen som gjetter at hun er 12 år gammel. I tillegg har frøkna klart å få rally tittel i år, RL 1! Imponerende av en såpass gammel dame syns jeg. På årets siste konkurranse fikk hun også 2 napp i klasse 2 i rally og dermed på vei mot å få enda en ny tittel! Hun heter nå så fint: 
NUCH NV-11 NVV-14 NORDVV-14 AGHI RLI Dobs Only Blondie

Tidi
– Få inn slalomen
Check! Vi mangler litt småting for at den skal sitte helt på konkurranse, men jeg tror vi er nært!
- Trene løpende felter
Vi har gått kurs, så check! Vi er langt i fra mål enda, men vi har trent, og det var målet :sleep::lol:
- Starte Hopp 1 igjen
Yes! Til og med fått oss en første plass, med en masse feil :lol: Stort sett er det slalomen som er problemet vårt.
- Debutere i D-spor
Nei. Det var stevne i mai og i september. I mai ble det for stress med eksamen og levering av bachelor, i september ble konklusjonen at vi ikke var klar. Men vi har trent en del, og vi begynner å bli klare!
- Lære å gå fint i bånd
Tja, dette er et gørr kjedelig mål. Men hun er uten tvil blitt flinkere! Jeg bare går sjeldent i bånd med henne :lol:

Sånn utenom dette fikk Tidi i starten av året opprykket til klasse 2 i rally lydighet. Vi startet 2 ganger i klasse 2, 1 gang med 1.premie og napp og på andre forsøk fikk vi direkteopprykk og 1 plass :D Rett før året tok slutt prøvde vi oss på debut i klasse 3, jeg følte meg ikke klar, og det kom delvis frem med en disk, men et veldig fint løp ene dagen. Dag nummer 2 overrasket hun stort med direkte opprykk til Elite! 

Marie
– Planlegge bedre, uten å bli for låst
Nja, har vel mest levd som en som ikke planlegger så mye dette året :lol:
– Ta sjanser, man vet ikke før man har prøvd
Ja, har vel blitt noe flinkere på dette!
– Ikke bry meg om hva andre syns
Njaaaa...
– Trene på den fordømte fellesdekken..
Det har vi faktisk gjort! Ikke nok da, men ja... 

 

--------------------------------------------------------------------------------------

2018

Blondie
- Blondie skal fremdeles lure folk, men vi skal og prøve oss på RL2 tittel og debut i RL3! 

Tidi
- Trene inn løpende felt
- Debut i agility
- Napp i hopp
- Start i Elite rally 
- Debut i D-spor (nu jævlar, nu kjør vi! Nå skal vi gjøre dette!) 

Jeg får tenke litt lenger på om jeg selv skal ha noen mål, og hva isåfall. Det gikk jo ikke akkurat så bra med mine mål sist :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg hadde noen mål, men de utgikk hvert fall i all grad da jeg mistet både Tia og Cita i 2017 :(

Men i romjulen kommer det en ny firbeint i hus, og vi gleder oss som vi aldri har gjort før. Vi rekker ikke så veldig mange offisielle konkurranser, men målene er uansett som følger:

 

Valpen

- Delta på flere valpeshow

- Excellent på utstilling

- Debutere på jaktprøve, har ingen mål eller forventning om premiering så tidlig

- Lære valpen å like vann, hehe

- Delta på den ene apportprøven vi rekker etter at valpen har fylt 9 mnd, forutsetter at målet ovenfor er nådd. Bli premiert på denne prøven.

- Debutere i blodspor

Meg

- Dra oftere på hytten

- Sove ute minst 5 ganger

- Delta på mange fuglehundkurs og samlinger med den nye hunden

- Begynner å jogge igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Nå framover SKAL hygenen på prøver, fortrinnsvis før jul. 

Jeg har en målsettning om å få Puff (dachsvalp) prøveklar til 19.01.17. Da er hun 9 mnd, og har lov til å starte. Jeg ser den kan sitte litt langt inne... Men om ikke, så må den kunne startes til høsten :)

Om begge de to går til premieringer, så er jeg happy nok.

Hygenvalpen håper jeg kommer godt i gang på hare. 

Selv håper jeg at trening gjør meg bedre til beins. 

Fjorårets mål for hundene gikk greit, ser jeg. Puff startet på prøve 9 mnd gammel, og jaget til premiering. Eldste hygenen (Bri) har startet på 3 prøver, og har fått med seg to gode 1pr. Yngste hygen (Saga) er i gang.  Jeg er ikke noe bedre, da...

For 2018 får jeg satse på jaktchampionat på både Bri og Puff. Og premiering på Saga. Bri skal forhåpentligvis ha valper til våren. Hadde sånn sett vært fint å lykkes på eliteprøve i februar, hvis ikke får vi prøve igjen til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Vi hadde noen mål som utgikk på grunn av ny jobb, flytting til en annen by og årets åtte største overraskelser. :heart:

Angus

  • Stilles på trippel utstilling i Moss. Han er vakker, og jeg vil jakte litt CERT!
  • Konkurrere i rally. Vil opp til klasse 3.
  • Gå mer spor. Han er tross alt flink.
  • Gå pent i bånd. Konsekvent (mer note to self enn til Angus).

Alice

  • Stilles ut. Målet er gul/blå.
  • Konkurrere i rally. Klasse 3 er målet.
  • Konkurrere i LP. Vi setter opprykk til klasse 2 som mål.
  • Debutere i bruks. Godkjent er målet, opprykk er kult.
  • Gå pent i bånd.

Sera

  • Delta på ett valpeshow (noe jeg aldri har gjort før).
  • Miljøtrene masse!
  • Utvikle lek, lekerutiner, belønningsrutiner. Generalisere dette overalt.
  • Jobbe med grunnferdigheter
  • HD, AA og øyer. Vet ikke om jeg rekker MH I 2018.
  • Lære valpen å gå pent i bånd fra starten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøya har hatt et flott år og oppnådd alle målene sine samt litt ekstra. 

2017. Målet i bruks  var å lykkes og ha det gøy sammen og forhåpentligvis klare opprykk til klasse B. Målet har blitt innfridd. 

Lydighet var målet opprykk til klasse 3 og det målet ble innfridd. Når opprykket til klasse 3 ble innfridd ville vi også prøve oss på utstilling for å få gul sløyfe. Frøya fikk blå sløyfe og dermed kan vi prøve oss på tittelen i klasse 3 etterhvert. 

Mål for 2018. 

Bruks bli stabil i klasse B. Hunden min reagerer på skudd så det må jeg jobbe med i forhold til fellesdekk med skudd. 

Lydighet tittelen i klasse 2 og prøve oss på klasse 3 engang i løpet av året. 

Speedy at hun fortsatt skal beholde helsen og at hun skal like å fortsette med å bli med på lange turer selv om hun har blitt 12 år. Ting kan jo skje og hun har fått en stor kreftkul under magen som vokser. Har vært hos dyrlegen og slik som de sier hun kommer ikke til å dø av den men hun kommer til å dø med den. Håpet er at hun ikke skal være plaget av kulen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

 

Mål 2017 - Keo:
- Få svar fra NKK - Det gjorde vi. Utestengt til juli, derav lite konk.
- Siste nappet til RL Elite og dermed RL3-tittel - Nei, ikke konkurrert RL i år
- Debutere i Elite (litt avhenging eventuell regelendring) - Nei, samme årsak som over
- Endelig have i land gulsløyfa - Nei, ble aldri påmeldt noe utstilling
- Ta opp agilityen igjen og skaffe seg et napp - Nja og ja! Sitt første napp i AG1 på eneste stevne han gikk :D 
- Fortsette arbeid for en miljøtrygg Keo - Njæa, fjoråret sitter godt i...
- Mer tur og mer trekk - Ja, masse tur og en hel del trekk
Ekstraønske: Starte gjeterhundprøve - Ja?! To prøver stilte han på :D 
Han ble også øyelyst i løpet av året, samt hjalp mye til med praktisk gjeterhundarbeid!


Mål 2017 - Lyn:
- Øyelyses - Ja, røntget også rygg.
- Lage meg en Mini-Lyn - Ja :heart: 
- Opprykk til RL3 - Ja!
- Debutere i LP1 - Nei, men neste år
- Trene mer agility - Nei
- Godkjent gjeterhundprøve klasse 2, sikte mot debut klasse 3 - Nei, vi stilte bare på én klasse 2-prøve da alle andre kræsjet med valper eller liknende.
    > Lære seg drive, dele og høre etter ordentlig - Work in progress :) 
- Få seg en stamtavletittel - Ja! RLII Lyn
- Forsette å utvikle seg som den fine hunden hun har blitt - Aboslutt!
Ekstraønske: Skaffe seg gulsløyfe - Ble ikke stilt.

 

Liker veldig godt å ha mål å sikte etter, selv om jeg ser at neste år kan både bli travelt og planene endres etterhvert!
Generelt så håper jeg i 2018 på å bli mer strukturert i treningen, ta opp klubbtrening igjen, gjøre masse praktisk gjeterhundarbeid og ellers like livet litt mer. Alle hundene skal også få gå hvert sitt kurs. Noen mål litt mer farfetched enn andre, men likevell :) 

Mål 2018 - Keo:
- Fortsette jobbe for mer miljøtrygg hund mot start i RL igjen
- Siste nappet til RL Elite
- Debut RL Elite
- Napp i agility og hopp
- Opprykk AG2
- Starte gjeterhundprøve
- Flere stamtavletitler
- Gulsløyfe
Ekstraønske: Godkjent gjeterhundprøve?

Mål 2018 - Lyn:
- Fortsette utvikle seg til verdens kuleste hund!
- Debut RL3, forutsatt at vi har tid og ork til å begynne med høyreføring
- Debut lydighet
- Opprykk LP2?
- Debut agility?
- Godkjent gjeterhundprøve klasse 2
- Gulsløyfe
Ekstramål: Debut gjeterhundprøve klasse 3

Mål 2018 - Floss:
- Vokse seg stor og sterk! Mer komfortabel med andre hunder.
- HD/AD- og ryggrøntges + øyelysing
- Tenne og utvikle seg som gjeterhund
- Bygge hund mot Nursery 2019/2020
- Debut i rallylydighet og/eller lydighet
- Starte gjeterhundprøve
Ekstraønske: Godkjent gjeterhundprøve
Ekstraønske 2: Hvis fine helseresultater ellers > DNA-teste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen store planar for året, men nokre små har vi. Det viktigaste er uansett at vi kosar oss saman og har det litt morro :D 

Hera:

  • Ta opp igjen blodsportreninga
  • Trene meir på lydigheten
  • HD/AD røntge
  • Øyenlyse
  • Stille til jaktprøve
  • Stille ut litt
  • Vere med på elgjakt (og ikkje kræsje med løpetid igjen!)

Catania:

  • Ta opp igjen blodsportreninga
  • Trene meir lydighet
  • Debut i rally lydighet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål for 2017 var:

Amigo:
Ha et godt pensjonistliv :wub:  - Dessverre fikk han kun oppleve starten på 2017, han ble avlivet 27 januar :no:

Storm:
Jakte på flere CACIB - Fire stykker ble det og dermed er han blitt C.I.E :D  

Han har blitt stilt på flere inn- og utlandske utstillinger
CACIB og BIG 1 på NKK Bergen
CACIB og BIG 4 på NKK Rogaland
CACIB og BIR i Ylivieska, Finland
CACIB, CERT og BIR i Praha, Tjekkia (CZ UCH)
CERT og BIR på DKK Vejen (DK UCH)

Full tittel er nå C.I.E N DK CZ UCH NORD VCH AD PRGW-17 Storm :wub:


Delta på blodsporprøver og jakte på HP for å kunne søke på NM - Han fikk førstepremie på 6 av 9 sporprøver, en av dem med HP og dermed ble det NM-deltakelse :) 
Dansk championat?  I boks!

Overraskelsesbonus:
Tjekkisk champion og Prague Winner-17

Han ble far til fire valper i februar  (Danmark) og forhåpentligvis blir han far til et nytt kull i januar (Sverige) :D

 

Mål for 2018

Klare å kvalifisere oss til NM blodspor

Delta på minst fire blodsporprøver 

Prøve oss på NORDIC CH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ror jeg klarte mine mål for 2016, og vel så det. Så nå må jeg begynne å tenke litt mer hårete.

Mål for 2017:

Prima:

Napp til RL Elite( tør ikke håpe på tittel)

Vi klarte 3 1.premieringer, og fikk tittel

Førstepremiering i Lp kl 2

Vi klarte 3. førstepremieringer, og fikk tittel

Feltsøkkurs

Det klarte vi ikke, gikk på dager vi jobbet.

Mer triksetrening og shaping

Jepp, og vi har tre nye triks i kofferten, Jeg har også klikkertrent mer.

Eier:

Klare  takle å få null/disk/gult kort

Gikk ikke så bra, klarte ikke å takle en disk så bra. Og en andrepremiering var også vond å svelge

Jobbe mer med det mentale

Jobber med det hele tiden, ble så mye trening på det at jeg nesten ble syk- måtte ta en pause fra alt.

Tørre å konkurrere

Det turde jeg, dog ikke mer enn jeg akkurat måtte

Mer turer og sporing med den firbente

Nei, det gikk feil vei. Mye sykdom på matmor ødela

Slå sjefen i sykkelkonkurranse

Jepp!

 

Mål for 2017

PRIMA

Holde seg frisk, rask og lykkelig.

Skal få mer mosjon, og bygge opp kroppen

Skal konkurrere i Elite rally, hvertfall tre ganger

Har lyst på et cert

Skal lære inn KL 3 i LP, kanskje være med i uoffisiell konkurranse

Klikkertrene enda mer

Stille ut i håp om gulsløyfe

Mer fysisk mosjon på dyret

Kanskje lære inn agilty

Vurdere valpeplaner

Ta mer hensyn til våre egne følelser og mål

MATMOR:

Komme i bedre form, og ha mindre smerter

bli flinkere til å gi ****

hvis folk ikke setter pris på det jeg gjør, og hjelper til med- skal jeg slutte.

Jeg skal ta mer vare på meg selv

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vist ikke svart i noen sånne tråder før?! 

Luna:

- Ta meg tid til å gjøre ting hun liker, ikke ting jeg liker. 

- Starte i rally

- Komme i gang med sportrening til våren

 

Tellus:

- Stille han ut en gang som valp samt et par som junior

- Starte i rally 

- Få tatt lisens i LC

- Fortsette å kunne ha lydighet nok til at han går løs på tur. :) 

- Helsesjekker etc når han runder året

 

Klarer jeg 1-2 ting på hver av listene skal jeg si meg meget fornøyd. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke noe for 2017, trodde jeg hadde rabla ned noe med det var vel kanskje i 2016 det da :P 

Viktigste mål for 2017 er desidert utenfor hundefronten: fullføre bacheloren i farmasi og bli autorisert reseptarfarmasøyt! 
Det fører med seg goder som skikkelig og interessant og relevant jobb og et ikke uanseelig boost til økonomien, kommer da i nærheten av hva folk flest har å rutte med (siden vi bor billig, ellers ville vi fortsatt vært et godt stykke unna siden mannens inntekt er langt under snittet). Ingen grunn til å tro at både autorisasjon og jobb er i boks rundt sommeren en gang. Gleder meg! :D 

Siden studiene har slukt litt vel mye i 2,5 år nå, så har enkelte planer ikke latt seg gjennomføre. Men vi prøver igjen i 2018: 

Freke: få siste CAC til DE CH, kanskje stilles i DK med håp om CERT der, få siste CACIB til Int.CH. Er ikke så lett med en 7 år gammel hund, men vi prøver :)

Stjerne: Få 2 CACIB fra ulike land og bli int.CH (har 3x CACIB i Norge), stilles i DK, DE og SE. Kanskje NL (WDS)

Denali: Stilles i veteranklasse og ellers nyte livet

De unge hundene: Huldra, Dalbris og Polaris samt deleide Aldebaran vil prøve seg (mer) i utstillingsringen og for de 2 eldste av disse også en del mer i selen. 

Fjellbris og Stjerne er begge fullcertet i Norge, men trenger trekkhundprøvemeritering for å bli N UCH. Håpet var å få kjørt 1 prøve i 2018, men det ser litt vanskelig ut både tidsmessig og økonomisk. Så mulig de må vente sammen med resten av gjengen (Beringia, Orca, Såga, Freke, Dalbris, Huldra er aktuelle kandidater for spannet neste sesong. Dalbris og Huldra er for unge i 2018) til neste sesong (prøvene vil gå i 2019). 

Beringia: Prøve å få stor-CERT + et lite CERT til.

Orca: prøve å få stor-CERTet

Stille ett eller annet på WDS i Nederland, ikke bestemt hvem enda. 

Gaia og Naisha skal bare fortsette å være turhunder. Gaia har stort sett lagt vekk selen i en alder av 9,5 år og Naisha synes kløv og kjettingtrekk er stas men trekking i særlig fart er hennes greie, så hun skal få slippe det. 

Deleide Bolt som bor i Tromsø skal kanskje bli med på noen utstillinger her sør i løpet av året, det er ikke helt avgjort enda. Vi har ikke dårlig tid da han bare er 2 år gammel. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...