Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen må ha nærkontakt


Snusmumrikk1
 Share

Recommended Posts

Heisann:jump: Den første uken vi hadde valpen sov jeg på madrass i gangen sammen med han. Nå har vi snart hatt han i to uker og vi har skaffet oss grind slik at valpen om natten bare er i gangen. Nå sover jeg i stuen slik at valpen kan se at jeg ikke er langt unna. Men det virker som om han er veldig avhengig av å ha nærkontakt med meg. For jeg er nødt til å sitte på gulvet med han mellom beina mine til han sovner. Hvis ikke så bare skriker og piper han, og det høres ut som om han har d vond:icon_confused:... 

Hvor lang tid tror dere det tar før han klarer å sove uten at jeg må ligge rett ved siden av han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å ha han i nærheten av soverommet?

Vi måtte ha vår i ganga rett utenfor soverommet. Hadde døra inn til soverommet åpen til å begynne med. Snakket til han, hysjet også, slik at han forstå at vi var der selv om han ikke kan komme opp i senga. Kunne lukke døra etter hvert og hysje gjennom døra. Grinda her måtte være stor nok slik at vår lapphund kunne flytte på seg mange ganger, det ble ellers for varmt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

HVor lang tid det tar før valpen kan sove alene? Tja kommer helt an på hvor selvstendig valpen er men jeg har i hvertfall sovet på samme plassen som valpen de fjorten første dagene uten å prøve å komme meg vekk. Etter det så tar vi det skrittvis. Ting kan ta kort tid og kan ta lang tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, sørlandsjente skrev:

Er det mulig å ha han i nærheten av soverommet?

Vi måtte ha vår i ganga rett utenfor soverommet. Hadde døra inn til soverommet åpen til å begynne med. Snakket til han, hysjet også, slik at han forstå at vi var der selv om han ikke kan komme opp i senga. Kunne lukke døra etter hvert og hysje gjennom døra. Grinda her måtte være stor nok slik at vår lapphund kunne flytte på seg mange ganger, det ble ellers for varmt. 

 

 

Han har hele gangen for seg selv om natten, der det er fliser som er kjølige å ligge på (der trives han). Jeg sov jo selv i gangen den første uka, men nå prøver jo å forflytte meg litt og litt lenger bort. Men han får jo heilt nåja når han ikke kan komme til meg pgs grinden. Og jeg får så vondt i meg av pipingen og skrikingen:icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Snusmumrikk1 skrev:

Han har hele gangen for seg selv om natten, der det er fliser som er kjølige å ligge på (der trives han). Jeg sov jo selv i gangen den første uka, men nå prøver jo å forflytte meg litt og litt lenger bort. Men han får jo heilt nåja når han ikke kan komme til meg pgs grinden. Og jeg får så vondt i meg av pipingen og skrikingen:icon_confused:

Det kan være alt for tidlig å flytte på seg eller du har flyttet deg for langt vekk. SKal jeg på en side av stengsel så legger jeg meg så tett intil stengselet som mulig ja så valpen kan få kontakt selv om det er et stengsel der. Men også  ta en t-skjorte som er stygg og utslitt. Svett den skikkelig ut og legg den inn til valpen og la den bli liggende der. JA t-skjorta går i stykker men valpen har en lukt som gir trygghet og ikke legg deg for langt vekk fra valpen med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

Det kan være alt for tidlig å flytte på seg eller du har flyttet deg for langt vekk. SKal jeg på en side av stengsel så legger jeg meg så tett intil stengselet som mulig ja så valpen kan få kontakt selv om det er et stengsel der. Men også  ta en t-skjorte som er stygg og utslitt. Svett den skikkelig ut og legg den inn til valpen og la den bli liggende der. JA t-skjorta går i stykker men valpen har en lukt som gir trygghet og ikke legg deg for langt vekk fra valpen med en gang

Ja må vel bare ta ting litt mer langsomere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snusmumrikk1 skrev:

Han har hele gangen for seg selv om natten, der det er fliser som er kjølige å ligge på (der trives han). Jeg sov jo selv i gangen den første uka, men nå prøver jo å forflytte meg litt og litt lenger bort. Men han får jo heilt nåja når han ikke kan komme til meg pgs grinden. Og jeg får så vondt i meg av pipingen og skrikingen:icon_confused:

At han piper og skriker når du forlater ham da, betyr at det er alt for tidlig å begynne og trene på at han skal være alene. Du kan jo si til dine foreldre at valpen trenger trygghet og nærhet mye lenger enn to uker, og at du dermed tar ham med deg på soverommet ditt. Du kan fort få en hund med separasjonsangst om dere tvinger ham til å være alene om natta for tidlig. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Malamuten skrev:

Du må nok bare smøre deg med tålmodighet. Det er veldig individuelt. Hunder er i utgangspunktet flokkdyr og en liten valp er bare en baby. Den er umoden og avhengig av nærhet og selskap, akkurat som vi er når vi er små. 

Ja, flyttet meg vel for langt bort, men i natt lå jeg rett ved siden av grinden og d gik heilt fint:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...