Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

Her har det kommet masse snø, og alle turveier er ubrøytet. Fine bulldogen har fungert som plog i knedyp snø, vi har fått fine turer i dag. Jeg er veldig glad i snø, og i dag glad for at jeg har stor hund. Gå langs hovedveien er risikosport, så glad vi får kommet oss ut i skogen. 

Rolige dager med minst mulig på programmet, skal møte noen venninnner etterpå, gleder meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Stiv som en pinne i begge skuldrene pga snømåking igår og idag. Men men fikk iallefall fisket oppkjørselen til mamma. Nå er jeg tilbake i egen sofa og satt opp chromecasten jeg fikk til jul :D så nå ser jeg på film og prøver å få opp varmen i leiligheten. Det var 11 grader når jeg kom hjem - termostaten er ikke helt som den skal gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Belgerpia skrev:

Da blir det vel neppe noen utstilling på oss på fredag, mest sannsynlig heller en tur til veterinæren eller noe..
Sam går ikke på ene bakbeinet, finner ingenting, finner ikke noe som gjør vondt, har strukket dratt og vrengt - ingen reaksjon, men han belaster ikke beinet i det hele tatt - bakbeinet. Jeg håper jo det ikke er korsbåndet, og at det går over i løpet av dagen...eller i morgen - han har altså ikke tydelig vondt vondt, men klarer ikke gå på beinet - så er det ikke bra i morgen, så blir det veterinær på fredag istedet for Letohallen - jufuckinghu

Høres litt ut som slik Yasmine var for 14 dager siden... hun belastet ikke bakbeinet over hodet i flere dager. Bare humpet på tre bein. Her var det haseleddet som var hovent - veldig hovent. Ingen særlig reaksjon på tøy og bøy, men belastet ikke noe. Etter noen dager med Metacam mente hun selv at hun var helt frisk igjen :D

47 minutter siden, QUEST skrev:

Jupp..og nå syns jeg det er på høy tid at ansvarlige puddeloppdrettere setter i gang og lager puddler med normal pels  altså..så vi som gjerne vil ha puddel men ikke pelsen også kan skaffe oss puddel..:sleep:

Du er så lite løsningsorientert. Det er jo bare å ta kontakt med Drøbak HH det - da får du akkurat den pelsen du vil :aww:

Vi har spasert langs Mjøsa i dag - og det var jo rene påskestemningen :ahappy: Utrolig vakkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Du er så lite løsningsorientert. Det er jo bare å ta kontakt med Drøbak HH det - da får du akkurat den pelsen du vil :aww:

Nja..er du sikker på det? Jeg syns alle sånne man ser på nett har en skrekkelig 'ennå verre enn puddel' pels? :P Jeg vil ha en puddel med huskypels jeg..kan da ikke være så vanskelig å få til?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Nja..er du sikker på det? Jeg syns alle sånne man ser på nett har en skrekkelig 'ennå verre enn puddel' pels? :P Jeg vil ha en puddel med huskypels jeg..kan da ikke være så vanskelig å få til?? :lol:

Siberpoo? :P 

Du har alltids de bittesmå pudlene da. Det er pelsstell med de og, men det tar jo ikke all verdens av tid :P Oppdretter til Monster brukte en time og et kvarter på å børste gjennom henne, barbere poter og ansikt, bade og blåse henne tørr og klippe henne i utstillingsklipp i går. Hun var rett nok flokefri når vi kom, men allikevel - det er ikke så lang tid det, på en valp som ikke er klippet på 2 mnd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, QUEST skrev:

Nja..er du sikker på det? Jeg syns alle sånne man ser på nett har en skrekkelig 'ennå verre enn puddel' pels? :P Jeg vil ha en puddel med huskypels jeg..kan da ikke være så vanskelig å få til?? :lol:

De lager det til deg på bestilling vet du. Fikser de lett :P 

Willy er ikke lenger på billigsalg. Enn så lenge... Tror det var godt for hjernecella hans å få brukt seg litt på andre steder enn bare her hjemme. Nå ligger'n fornøyd og sover :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2ne skrev:

Siberpoo? :P 

Du har alltids de bittesmå pudlene da. Det er pelsstell med de og, men det tar jo ikke all verdens av tid :P Oppdretter til Monster brukte en time og et kvarter på å børste gjennom henne, barbere poter og ansikt, bade og blåse henne tørr og klippe henne i utstillingsklipp i går. Hun var rett nok flokefri når vi kom, men allikevel - det er ikke så lang tid det, på en valp som ikke er klippet på 2 mnd :) 

Siberpoo-Dog.jpgJaaa! Jeg vil ha en sånn! @Snøfrost og @2ne, dere kan vel stille opp med passende avlsmateriale og innsats? :P:D

 

En time og ett kvarter?!? På den bittelille hunden?? Det er ikke ille, det er skrekkelig ille! :pinch: Og jeg som tenkte på en storpuddel.. Min ide av pelstell er å støvsuge opp det som ramler av, kombinert med litt børsting i den verste røyteperioden..( altså en til to ganger i året..) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Siberpoo-Dog.jpgJaaa! Jeg vil ha en sånn! @Snøfrost og @2ne, dere kan vel stille opp med passende avlsmateriale og innsats? :P:D

Jeg har hatt husky jeg, det var ikke noe mindre pelsstell med han, selv om det ble gjort med støvsuger. Svaret er altså nei :P 

Just now, QUEST said:

En time og ett kvarter?!? På den bittelille hunden?? Det er ikke ille, det er skrekkelig ille! :pinch: Og jeg som tenkte på en storpuddel.. Min ide av pelstell er å støvsuge opp det som ramler av, kombinert med litt børsting i den verste røyteperioden..( altså en til to ganger i året..) :lol:

Fra at det var 2 mnd siden forrige klipp, med alt, som endte opp i utstillingsklipp? Du syns det er mye? Tror ikke puddel er noe for deg, nei :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Siberpoo-Dog.jpgJaaa! Jeg vil ha en sånn! @Snøfrost og @2ne, dere kan vel stille opp med passende avlsmateriale og innsats? :P:D

 

En time og ett kvarter?!? På den bittelille hunden?? Det er ikke ille, det er skrekkelig ille! :pinch: Og jeg som tenkte på en storpuddel.. Min ide av pelstell er å støvsuge opp det som ramler av, kombinert med litt børsting i den verste røyteperioden..( altså en til to ganger i året..) :lol:

Vil du ha en sånn stygg greie? Helt fivillig? :blink: (ikke så den pelsen særlig arbeidsfri ut heller....)

Ellers enig. 1 time og 15 min bør holde for et helt hundeliv. På en strihåret hund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg har hatt husky jeg, det var ikke noe mindre pelsstell med han, selv om det ble gjort med støvsuger. Svaret er altså nei :P 

Fra at det var 2 mnd siden forrige klipp, med alt, som endte opp i utstillingsklipp? Du syns det er mye? Tror ikke puddel er noe for deg, nei :lol: 

Altså..det er himla stor forskjell på å klippe, børste, bade, føne ørten ganger i året og å  støvsuge..:P Nei, det har jeg jo innsett for lenge siden at puddelpels ikke er noe for meg, selve rasen derimot.. 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Vil du ha en sånn stygg greie? Helt fivillig? :blink: (ikke så den pelsen særlig arbeidsfri ut heller....)

Ellers enig. 1 time og 15 min bør holde for et helt hundeliv. På en strihåret hund..

Den var da ikke stygg? Jeg liker litt sånn mutt utseende jeg :ahappy: Nei, ved nærmere ettersyn, så så det ut som den var klippet enkelte steder.. Det jeg egentlig aller helst vil ha , er en siberian husky som ikke tenker at det å fange hovedingrediensen til pinnekjøtt selv, er en god ide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Altså..det er himla stor forskjell på å klippe, børste, bade, føne ørten ganger i året og å  støvsuge..:P Nei, det har jeg jo innsett for lenge siden at puddelpels ikke er noe for meg, selve rasen derimot.. 

Den var da ikke stygg? Jeg liker litt sånn mutt utseende jeg :ahappy: Nei, ved nærmere ettersyn, så så det ut som den var klippet enkelte steder.. Det jeg egentlig aller helst vil ha , er en siberian husky som ikke tenker at det å fange hovedingrediensen til pinnekjøtt selv, er en god ide..

Sånn en mini-husky? Alaskan klee kai,  eller hva de heter? Tviler på at de er særlig plaget med jaktlyst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mokken skrev:

Det høres ut som puddel er svaret på mye nå om dagen :lol:

 

Privattime unnagjort, nå er det tid for litt trening med de firbeinte. Hurra for hall!  :D

 

Pelsen er løsningen på fritidsproblemer i hvertfall :D

Toddy kan gå pent helt uten puddel han, men han kan ikke gå pent med Puli.

Puddelen har dratt for denne gang og poden krever et svar på NÅR han kan få egen hund. Jeg har ikke noe godt svar... Ikke enda i hvertfall. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Altså..det er himla stor forskjell på å klippe, børste, bade, føne ørten ganger i året og å  støvsuge..:P Nei, det har jeg jo innsett for lenge siden at puddelpels ikke er noe for meg, selve rasen derimot.. 

Jeg er ikke uenig i at det er forskjell. Men å bruke en time og et kvarter på fullt stell på en pelsstell-rase er ikke mye, samme hvor mye du syns det måtte være i forhold til disse hundene som du bare må støvsuge etter :P Å komme under det, da har du ikke en pelsstellrase, liksom, og puddel er en pelsstellrase :P 

Jeg syns ikke støvsuging er så morsomt heller jeg, og selv om det er tomt etter Nora her, så er røytepelsen noe jeg ikke savner noe større, og hun hadde ikke mye pels heller. Jeg syns å huske at jeg sto noen dager med en skikkelig underullsrake for å dra av huskyene underulla når de røyta, og allikvel var det pels på alt som var av gulv og møber, pluss litt til :) 

Skal man slippe pels all over the place med røyteraser, må man børste hver uke med de og. Gjør man ikke det, så støvsuger man mer enn man gjør med hunder som ikke røyter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QUEST skrev:

'mumle,mumle..' :P

 

Jepp, presis hva jeg var  ute etter! Takk! :heart:

'Lite' er et relativt begrep.. :ahappy: Har hatt puddel selv og hadde det ikke vært for pelsen, hadde det ikke vært tvil om rase..

Så godt som ingenting, mellom de gangene hun bades, blåses og klippes :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg er ikke uenig i at det er forskjell. Men å bruke en time og et kvarter på fullt stell på en pelsstell-rase er ikke mye, samme hvor mye du syns det måtte være i forhold til disse hundene som du bare må støvsuge etter :P Å komme under det, da har du ikke en pelsstellrase, liksom, og puddel er en pelsstellrase :P 

Jeg syns ikke støvsuging er så morsomt heller jeg, og selv om det er tomt etter Nora her, så er røytepelsen noe jeg ikke savner noe større, og hun hadde ikke mye pels heller. Jeg syns å huske at jeg sto noen dager med en skikkelig underullsrake for å dra av huskyene underulla når de røyta, og allikvel var det pels på alt som var av gulv og møber, pluss litt til :) 

Skal man slippe pels all over the place med røyteraser, må man børste hver uke med de og. Gjør man ikke det, så støvsuger man mer enn man gjør med hunder som ikke røyter. 

Støvsuging gjør meg ingenting og hår er jeg så vant til overalt ( jeg har da tørketrommel..:sleep:) at det oppleves som helt normalt! :lol:

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Så godt som ingenting, mellom de gangene hun bades, blåses og klippes :P 

Ja men så er det timene mellom ingenting som er problemet da..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med å stå opp styggtidlig er at man rekker å gå tur etter jobb før det blir mørkt :D Også har Tuva og jeg sklidd oss en runde i mørten nå mens C og Trym er avgårde for å kaste litt flyttesøppel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Støvsuging gjør meg ingenting og hår er jeg så vant til overalt ( jeg har da tørketrommel..:sleep:) at det oppleves som helt normalt! :lol:

Ja, men da har du røytehunder, og er fornøyd med det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Jeg nistrikker på ei julegave som skulle vært levert i morgen. Dumme hender som bare kan strikke så fort, hvor er superkreftene når du trenger dem?

Jeg har kjøpt garn og bok med masse votteoppskrifter i dag. I desember begynner jeg alltid å angre på at jeg ikke har strikket morsomme, personlige votter til alle i familien. Hvis jeg begynner nå må jeg vel rekke tolv par til neste jul? Først ut: Uglevotter til sønn og svigerdatter, siden de har kattugler i skogen rett ved hytta si.

Bilderesultat for uglevotter

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Hvor mange av de har polarhundpels? :) 

Heldigvis ingen, for da hadde jeg blitt gal (galere?) :P Har hatt EN hund med type labradorpels, og det var også et mareritt... Ja, nei, er enig - hadde heller hatt puddel enn en sh inne (tror jeg) poenget var altså at det finnes hundepelser med minimalt med jobb på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pringlen said:

Heldigvis ingen, for da hadde jeg blitt gal (galere?) :P Har hatt EN hund med type labradorpels, og det var også et mareritt... Ja, nei, er enig - hadde heller hatt puddel enn en sh inne (tror jeg) poenget var altså at det finnes hundepelser med minimalt med jobb på alle måter.

Jeg hører folk sier det, men det du slipper av jobb på en måte, får du igjen på en annen måte. Selv med korthåra hunder så sant du ikke syns det er greit de stinker, og på strihåra hunder må du nappe. Selv nakenhunder trenger stell på en eller annen måte. 

Jeg syns forøvrig ikke at jeg trenger å skaffe meg en støversak bare for å slippe å børste bikkje en gang i uka. Samme hvor lite jeg syns noe om det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, 2ne said:

AN har jeg prøvd å ringe sykepleier for å si at de ikke trenger å komme hit i dag. Det er blank is på gårdsplassen, og pappa er ute og skaffer strø ett eller annet sted, men om de kommer nå så får de ikke kjørt ned på gårdsplassen her, og det er neppe noe særlig trygt å gå ned heller. 

Utover det så er huset tomt for både brus og saft, så det er jeg litt grinete for :aww: Jeg har og et tispeskinn som er totalt usmakelig for tiden, det er jeg både lei meg og grinete for. Kroppen kjennes ut som at den har fått juling etter i går, og det er jeg grinete for. Det er godt avreagering er for bikkjer.. 

Høres ut som her det føret der. Spesielt fra trappa til halvveis ut i hagen er det skøytebane med helning. Noe vanskelig å få fotfeste der altså. 
Ellers hva er det med tispeskinnet? 
Høres ikke ut som du har en så god dag :hug: 

 

8 hours ago, Pixie said:

Det er dårlig gjort av fb å pushe valpevideoer av Uno, jeg vet veldig godt at det er to år siden han drev og oppdaget snø i hagen her. Jeg hadde ikke tenkt å starte dagen med grining.

Sånt kan være hardt :(

 

5 hours ago, Belgerpia said:

Da blir det vel neppe noen utstilling på oss på fredag, mest sannsynlig heller en tur til veterinæren eller noe..
Sam går ikke på ene bakbeinet, finner ingenting, finner ikke noe som gjør vondt, har strukket dratt og vrengt - ingen reaksjon, men han belaster ikke beinet i det hele tatt - bakbeinet. Jeg håper jo det ikke er korsbåndet, og at det går over i løpet av dagen...eller i morgen - han har altså ikke tydelig vondt vondt, men klarer ikke gå på beinet - så er det ikke bra i morgen, så blir det veterinær på fredag istedet for Letohallen - jufuckinghu

Æsj da. Håper det er en bagatell. Beringia gjorde noe lignende her i sommer/tidlig høst. Men ingen hevelse og ingen vondter å se. Det kom og gikk litt da over 1 ukes tid. Siden har vi ikke sett noe til det. 

 

30 minutes ago, QUEST said:

Siberpoo-Dog.jpgJaaa! Jeg vil ha en sånn! @Snøfrost og @2ne, dere kan vel stille opp med passende avlsmateriale og innsats? :P:D

 

En time og ett kvarter?!? På den bittelille hunden?? Det er ikke ille, det er skrekkelig ille! :pinch: Og jeg som tenkte på en storpuddel.. Min ide av pelstell er å støvsuge opp det som ramler av, kombinert med litt børsting i den verste røyteperioden..( altså en til to ganger i året..) :lol:

Har ingen med blå øyne så det er dessverre (heldigvis) ingen mulighet :P 
For det er selvsagt det eneste problemet :lol: 

 

15 minutes ago, QUEST said:

Altså..det er himla stor forskjell på å klippe, børste, bade, føne ørten ganger i året og å  støvsuge..:P Nei, det har jeg jo innsett for lenge siden at puddelpels ikke er noe for meg, selve rasen derimot.. 

Den var da ikke stygg? Jeg liker litt sånn mutt utseende jeg :ahappy: Nei, ved nærmere ettersyn, så så det ut som den var klippet enkelte steder.. Det jeg egentlig aller helst vil ha , er en siberian husky som ikke tenker at det å fange hovedingrediensen til pinnekjøtt selv, er en god ide..

Det heter bånd det :D

 

11 minutes ago, Pringlen said:

Sånn en mini-husky? Alaskan klee kai,  eller hva de heter? Tviler på at de er særlig plaget med jaktlyst :P

Ikke så plaget med jaktlyst, men desto mer plaget med andre diller. De er langt mer "dårlig mittelspitz" enn husky i gemytt og personlighet



Angående pelser så har jeg nok jobb med polarpelsene her synes jeg selv, så noe som krever MER enn et og annet bad og en runde med støvsugeren er ikke særlig aktuelt :P 
Riktignok er det MYE jobb hvis man skal gjøre en veldig seriøs innsats på å holde hunden i pels hele året, mine er ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt OT alt egentlig. Jeg måtte søke opp den hunden @QUEST nevnte i whippettråden - alltid morsomt å se hvordan hunder folk refererer til og av en eller annen grunn så kom dette bilde opp som bilde no tre eller noe... Whippeten sin det :D

Bilderesultat for Wingedfoot Hildegarde

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...