Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Ser Meny her har Homlagarden, men det var høy pris det! 676 for 4 kg.. :P

Kanskje Stange er tingen :)

Kolonial leverer ikke her da, men kanskje jeg kan finne den i butikk.

Tror jeg kjøpte Stange kalkun på rema 1000. Da var det 10 kroner som skilte kilosprisen på Stange og prior, men det kan ha vært et tilbud.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

AN har jeg prøvd å ringe sykepleier for å si at de ikke trenger å komme hit i dag. Det er blank is på gårdsplassen, og pappa er ute og skaffer strø ett eller annet sted, men om de kommer nå så får de ikke kjørt ned på gårdsplassen her, og det er neppe noe særlig trygt å gå ned heller. 

Utover det så er huset tomt for både brus og saft, så det er jeg litt grinete for :aww: Jeg har og et tispeskinn som er totalt usmakelig for tiden, det er jeg både lei meg og grinete for. Kroppen kjennes ut som at den har fått juling etter i går, og det er jeg grinete for. Det er godt avreagering er for bikkjer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på Power hele 2 ganger. Første gang fulgte det ikke med ladekabel, og ikke hadde de liggende heller. Så  når jeg måtte tilbake for andre gang på en time tok jeg heller en som var litt nyere (Vivofit 3), og fikk dem til å sjekke at det faktisk inneholdt alt som skal være der. Nå er alt på stell såvidt jeg ser, så satser jeg på at det fungerer uten at jeg trenger å være et teknisk vidunder av den grunn :aww: 

Nå er jeg så sulten at jeg begynner å bli dårlig. Så det er kanskje på tide å finne noe å spise da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Det er dårlig gjort av fb å pushe valpevideoer av Uno, jeg vet veldig godt at det er to år siden han drev og oppdaget snø i hagen her. Jeg hadde ikke tenkt å starte dagen med grining.

Forstår godt hvordan det er. 
Jeg har fått både bilder og videoer opp i trynet av Aragon og Sjef som leker sammen. Også i dag. Men å slette det er ikke aktuelt. 

:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tutle skrev:

Altså, her må jeg skyte inn (om ikke hadde søstrene skutt meg - vi har vokst opp rundt en snes-konsoll :lol:) at du har nok fått en super nintendo classic mini :sleep: Om du har fått prøvd den; hva synes du forresten?

Ja det har du helt rett i:lol: jeg har ikke fått prøvd den enda. Samboer prøvde zelda og han klarte ikke å legge kontrollen fra seg:icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, JeanetteH skrev:

Ikke her i huset :lol: Jeg hadde litt lyst til å lage asiatisk glasert ribbe, men lot tradisjon være bittelitt tradisjon :P 

Oooh,  det så godt ut!  :D

13 timer siden, maysofie skrev:

Pinnekjøtt som restemat, funker det???

Lapskaus med pinnekjøtt er knallgodt :ahappy:

 

 

....skal jeg ut en liten tur med hundene med håp om at regntøyet tørker til privattime senere. Er SÅ lei av regn nå... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Facebook sier at i 2018 skal jeg møte en som elsker meg mer enn noe annet på jord. Det synes jeg høres ut som en beardisvalp.

Det synes jeg også det hørtes ut som :wub:

Våknet opp til finfint vær og mye snø. Nå er bare spørsmålet hvor vi skal legge turen i dag. Har lyst til å gå en tur på Hamar, men er usikker på om det er så fin snø der som det er her, eller om det bare er speilhålke?

Willy er forresten superbillig for tida. Han mener han må opp kl halv sju - og ligger da og piper, snur seg, reiser seg, peser, legger seg, piper, skal opp i senga mi, blir for varmt og går ned i igjen, rusler en tur opp i andre etasje, kommer ned igjen, piper, legger seg... :gaah:Og nei - det han er verken pissetrengt etter dårlig i magen... han greier bare ikke å slippe tispa som var her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Facebook sier at i 2018 skal jeg møte en som elsker meg mer enn noe annet på jord. Det synes jeg høres ut som en beardisvalp.

Ja, når det kommer til det temaet så kan man faktisk ikke trå feil med en hund. Og det finnes aldri så gode motargumenter at man ikke klarer å finne argumenter for som trumfer dem. Det er faktisk helt umulig det. :aww: 

Det er faktisk opplett her nå! :o 
Det er nesten så jeg ikke kan tro det. Og så er det faktisk slik at det må utnyttes, så jeg må komme meg ut og bli der. Lenge :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Da blir det vel neppe noen utstilling på oss på fredag, mest sannsynlig heller en tur til veterinæren eller noe..
Sam går ikke på ene bakbeinet, finner ingenting, finner ikke noe som gjør vondt, har strukket dratt og vrengt - ingen reaksjon, men han belaster ikke beinet i det hele tatt - bakbeinet. Jeg håper jo det ikke er korsbåndet, og at det går over i løpet av dagen....eller i morgen - han har altså ikke tydelig vondt vondt, men klarer ikke gå på beinet - så er det ikke bra i morgen, så blir det veterinær på fredag istedet for Letohallen - jufuckinghu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene er kjempefornøyd! Jeg mistet en bakebolle med hjemmelaget påleggssalat, jeg lagde den på julaften og var usikker på hvor lenge den ville tåle å stå. Men når alt lå utover kjøkkengulvet var vel holdbarheten ute, og hundene fikk seg en dessert. Til frokost fikk de vom med potet og saus. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Sitter og venter hos veterinæren, kom inn et akutt-tilfelle som forsinker oss i 30-40min... Stakkars vovven som kom inn :(   Godt veterinærene har åpent <3 

Huset fullt av akutte tilfeller i dag virker det som, var innom veterinæren for å kjøpe tannkrem til dyret og de hadde knapt nok tid til å ta betalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha sett ut som en bedre hundetrener enn jeg egentlig er på turen i dag. Toddy bestemte seg for at man kan høre på mor og gå pent i bånd når puddelen er med. Det skjer ikke når pulien er med. Da prøver de å trekke om kamp. 

Men puddelen var visst ingen real competition , så da kunne vi oppføre oss.  

Så der gikk jeg på glatta med en husky luntende rolig på min venstre side og en puddel trippende på min høyre. 

Vi møtte heldigvis ingen hunder :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi kommet hjem fra en tur på litt over 2 timer. Det ble en svipptur innom en sånn hverdagstur fra telltur.no, og den var langt finere enn den første jeg prøvde som stort sett gikk gjennom byggefelt utenom den tiden det tok å gå forbi Haraldsstøtta og ut mot Kvalsvik Fyr. 
Den turen jeg var på i dag var både skog, sti over mark, og gjennom en park jeg ikke visste at eksisterte en gang! :D 

Nå er veldig snart hjemmelaget tomatsuppe klar, og vi venter egentlig bare på at rundstykkene skal bli ferdige i ovnen. Åh, som jeg gleder meg til middagen i dag :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Mud skrev:

Jeg må ha sett ut som en bedre hundetrener enn jeg egentlig er på turen i dag. Toddy bestemte seg for at man kan høre på mor og gå pent i bånd når puddelen er med. Det skjer ikke når pulien er med. Da prøver de å trekke om kamp. 

Men puddelen var visst ingen real competition , så da kunne vi oppføre oss.  

Så der gikk jeg på glatta med en husky luntende rolig på min venstre side og en puddel trippende på min høyre. 

Vi møtte heldigvis ingen hunder :D

Det høres ut som puddel er svaret på mye nå om dagen :lol:

 

Privattime unnagjort, nå er det tid for litt trening med de firbeinte. Hurra for hall!  :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mokken skrev:

Det høres ut som puddel er svaret på mye nå om dagen :lol:

 

 

 

Jupp..og nå syns jeg det er på høy tid at ansvarlige puddeloppdrettere setter i gang og lager puddler med normal pels  altså..så vi som gjerne vil ha puddel men ikke pelsen også kan skaffe oss puddel..:sleep:

@2ne m.flere..her har dere en oppgave..puddel egner seg jo tydeligvis til å krysse med alt, såe et slik forespørsel kan da ikke være uoverkommelig? :cheer:  

 

@Belgerpia eller noen andre som måtte vite.. :) Jeg var innom NKK's nettside nå og prøvde å finne registreringstallene for diverse raser ( gjerne noen år bakover) men enten så er jeg elendig på å lete eller så må man kanskje være medlem for å få tilgang? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, QUEST said:

@2ne m.flere..her har dere en oppgave..puddel egner seg jo tydeligvis til å krysse med alt, såe et slik forespørsel kan da ikke være uoverkommelig? :cheer:  

Jeg foretrekker poodledoodler over alle doodle-hunder jeg har hørt om til nå, til tross for pelsen :) 

14 minutes ago, QUEST said:

 

@Belgerpia eller noen andre som måtte vite.. :) Jeg var innom NKK's nettside nå og prøvde å finne registreringstallene for diverse raser ( gjerne noen år bakover) men enten så er jeg elendig på å lete eller så må man kanskje være medlem for å få tilgang? 

http://web2.nkk.no/no/arrangor+_frivillig/klubb_og_administrasjon/statistikk/

Ligger noe her, veit ikke om det var det du var ute etter? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, QUEST skrev:

Jupp..og nå syns jeg det er på høy tid at ansvarlige puddeloppdrettere setter i gang og lager puddler med normal pels  altså..så vi som gjerne vil ha puddel men ikke pelsen også kan skaffe oss puddel..:sleep:

Vår puddel er kortklippet, og krever lite pelsstell. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg foretrekker poodledoodler over alle doodle-hunder jeg har hørt om til nå, til tross for pelsen :) 

http://web2.nkk.no/no/arrangor+_frivillig/klubb_og_administrasjon/statistikk/

Ligger noe her, veit ikke om det var det du var ute etter? :) 

'mumle,mumle..' :P

 

Jepp, presis hva jeg var  ute etter! Takk! :heart:

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Vår puddel er kortklippet, og krever lite pelsstell. :) 

'Lite' er et relativt begrep.. :ahappy: Har hatt puddel selv og hadde det ikke vært for pelsen, hadde det ikke vært tvil om rase..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...