Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

Har jeg husket å nevne jeg er hjemme på juleferie? :Snowman1: Her mangler det jo en hund, en hund som varsler, og jeg må le litt når det ringer på. Rafiki har registrert dette og tar på seg den rollen med et lite boff. Kommer det en hund til i hus, som også varsler, da holder hun tyst :lol: 

Vi endte opp med å finne frem utstyr og dra på skitur. Det er jeg glad for nå, for nå har snø gått over til regn og sørpe. Mon tro om dette ble sjansen jeg fikk i år - underveis på turen tenkte jeg at dette måtte jeg gjøre flere ganger før jeg drar tilbake :P Turen var fin og, i følge Rafiki, alt for kort selv om telefonen fortalte meg at vi hadde trasket i omkring en time. Hun hadde det kjempefett med å fjase litt i snøen, dra meg "schempefort" nedover, samt hale litt på flaten/oppover. Synd vi ikke har den muligheten tilbake i Bergen, for dette digget hun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

30 minutter siden, 2ne skrev:

Hun er bare 20 år, så nei :teehe: 

Nei, de får vel vente med vinterkjøring til de har hatt lappen et tiår.

30 minutter siden, 2ne skrev:

Ali er et hakk verre enn meg, hun står fortsatt ved stuevinduet og ser etter Leah og datterbarnet, hun. Hun har vært i sofaen og på badet en tur, men så vender hun tilbake til stuevinduet. De kommer ikke igjen før i morgen kveld, lille gullet, bare kom og legg deg, liksom. 

Søte, da! 

29 minutter siden, Siri skrev:

Men det er jo ikke høytid ennå heller, så det går nok fint skal du se :D 

Det er lille julaften, så jeg er en lille pyntet.

29 minutter siden, Siri skrev:

Ja :o Og hun drikker faktisk knapt nok vin :o En dysfunksjonell franskmann faktisk!!! 
Og denne dysfunksjonelle franskmannkvinnen greide å kjøre seg bort i Hamar i dag :lol: Vi kjørte to biler pga antall hunder, og hun skulle henge på gjennom byen. Men det var jo mye trafikk vøtt, så brått var hun borte. Jeg fikk stoppet ved XXL og ventet, og brått ringte hun. I det vi snakket sammen, var det en fyr som kjørte forbi henne og stoppet, og kom ut av bilen. Han presenterte seg som politimann... og franskedamen fikk LITT hjertebank og lurte på om hun hadde gjort noe galt. Neida - han lurte bare på om hun hadde problemer og trengte hjelp :) Så hun laga telefonen over til mannen sånn at han kunne snakke med meg om hvor jeg var - så kjørte han foran henne slik at hun fant meg igjen :D Det var en riktig hyggelig gest :heart:

Hun får jo de historiene med seg hjem igjen, i det minste :-D 

29 minutter siden, Siri skrev:

Det begynte forresten å regne her i kveld... det var jo fint *not*. Alt var glassert, og det var visst ikke den franske helt forberedt på... hun holdt på å gå på snørra, for å si det sånn. Nå tør hun ikke å komme ut av bobilen igjen :lol: 

Har hun vinterdekk, eller må hun bli til vårløsningen?

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg sitter og lurer på om det programmet Kvelden før kvelden er opptak. Hvis ikke så må det være vanskelig for Haddy Njie å holde maska, hun kan umulig ha det lett for tiden stakkar.

Det tenkte jeg på også. Og jeg er veldig sikker på at det er direkte. 

Jeg ble akutt sliten i kroppen, så jeg har en pyntepause. Alle kassene med pynt er tømt, halvparten er plassert, resten fyller stuebordet. Jeg har sagt til meg selv at om jeg får alt på plass så skal jeg ta fram godtebollen. Og så skal treet til pers. Jeg er sliten, og jeg er glad for at jeg er hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg sitter og lurer på om det programmet Kvelden før kvelden er opptak. Hvis ikke så må det være vanskelig for Haddy Njie å holde maska, hun kan umulig ha det lett for tiden stakkar.

Jeg tenkte på det der, jeg også... 

23 minutter siden, SFX skrev:

Det er lille julaften, så jeg er en lille pyntet.

:lol: 

23 minutter siden, SFX skrev:

Hun får jo de historiene med seg hjem igjen, i det minste :-D 

Det er jo godt hun får med seg noe - for her skjer det ikke stort av interessante aktiviteter... 

23 minutter siden, SFX skrev:

Har hun vinterdekk, eller må hun bli til vårløsningen?

Takk og lov er hun vinterskodd :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocky Road står i kjøleskapet - det er julebaksten min i år :lol: Men ble kanskje i overkant mye fyll i forhold til mengden sjokolade.. Jaja, får se i morgen om den henger sammen :P Fyll ble marie-kjeks, marshmallows, seigmenn (fant ikke geletopper) og småbiter med salt karamell-fudge. Og så et lite saltdryss på toppen. Får jo omtrent tannpine bare av å se på den :D 

Nå skal jeg lufte småtroll for natta og så finne sengen :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 2ne skrev:

 

For klipping eller pelsen? :P 

:lol: Rart å tenke på at hun hadde så mye pels som ung, nå er hun jo i en sportsklipp fordi eieren hennes og hun er skjønt enige om at pelsstell er noe dritt :P 

Våt pels floker fortere enn tørr pels :) Det kan også være lurt å gå over hele pelsen en gang til med svak varme etter at du tror at du er ferdig, for det er som regel litt fukt igjen i pelsen. Litt ettersom hva slags pelstype han har, så kan du børste mens du blåser, så pelsen blir rettest mulig. Jo rettere pels, jo mindre floker, og den holder lenger før du må børste igjen :)

Jeg bruker blåser på Monster, på laveste styrke. Syns det er greiere enn å bruke føner, fordi den ikke blåser varmluft, da blir hun ikke for varm heller :) 

Æsj da! Får satse på at formen hans blir bedre fort :) 

:lol: Ja, så ingen føler seg urettferdig behandla, liksom ;) 

 

Begge deler :P

Svigermor (som bor i kjellerleiligheten) passer en labradoodel i julen, og når jeg nå endte med å bruke en time på å børste henne og klippe henne. Så tror jeg kanskje at jeg har et gen i kroppen som bare ikke er i stand til å takle dyr som ikke er ordentlig stelt :aww::lol: endelig ser vi øynene på henne, og hun er kammet ut :) var forøvrig eier som lurte på om jeg ville klippe luggen hennes, så får allerede forespørsler om å klippe :lol: på eget ansvar sier jeg :aww: svigermor skal forøvrig høre med eier om vi kan klippe hele hunden i romjulen :P hun må vist uansett klippes når eier kommer hjem, så da tenkte svigermor at jeg sikkert trengte treningen :lol: eier drar uansett å får andre til å gjøre det, så hun vil jo da spare de 800kronene :aww::lol:

Orker man ikke masse pels, så kan de like gjerne være lekker i en sportsklipp :ahappy: 

Føneren jeg har har ikke varmeinstilling, så da må jeg eventuelt bruke vanlig hårføner for akkurat det. 

Akkurat nå har jeg mer enn nok med å bare føner :P rettere sagt, jeg klarer ikke å børste mitt eget hår mens jeg føner :P så da må jeg ha hjelp til det, men jeg syntes pelsen ikke er noe krøllete når jeg føner og så børster. Men den detter sammen igjen i løpet av natten.. får prøve å døme og børste samtidig neste gang.

 

Casper er heldigvis i fin form :)

Viktig å passe på at alle dyreklinikkene får penger :aww::P

 

 

Denne nevnte labradoodlene er bare 6 måneder, og det er ikke lett å være en stor liten jente når det er en potte liten gutt i samme rom. Så da fikk Melvin sitte på fanget under middagen :P er litt overbeskyttende ovenfor store labber som slår om seg i glede når Melvin er så liten som han er. 

Nå skal jeg lakke neglene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er julekvelden her og jeg kjenner absolutt null juleglede. For første gang i mitt liv. Selv når jeg har vært dypt ned i et depresjonshull så har jeg ALLTID gledet meg til jul, jeg elsker jul. På tross av noen shitty julehøytider med foreldre som har drukket for mye etc, så har julen vært min trossalt, jeg har alltid klart å gjøre den min. Planlegge pakker, kjøpe pakker, pakke inn pakker, gi pakker, spise god mat og koselig stund med familie, i hvertfall tidlig på kvelden. Å miste de to viktigste tilstedeværelsene i livet mitt i år har lagt en rimelig heftig demper på julegleden, og i år har jeg ikke klart å gjøre høytiden til "min". 
Måtte 2018 bli et hyggeligere år. :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Siri said:

Og jeg skjønner egentlig bekymringen, jeg... helt uten å være mamma :aww: 

Hun og broren kom heldigvis trygt frem til pappaen sin :ahappy: Hun var flink, hun sendte melding! :D 

7 hours ago, Siri said:

Det begynte forresten å regne her i kveld... det var jo fint *not*. Alt var glassert, og det var visst ikke den franske helt forberedt på... hun holdt på å gå på snørra, for å si det sånn. Nå tør hun ikke å komme ut av bobilen igjen :lol: 

:lol: Trenger ikke å være fransk for å ikke være helt forbredt på det, altså, jeg har sklidd litt i dag jeg og :) 

7 hours ago, SFX said:

Nei, de får vel vente med vinterkjøring til de har hatt lappen et tiår.

Det er vanskelig å få erfaring med vinterkjøring om de ikke kjører om vinteren da ;) Hun fikk lappen i november i fjor, så hun kjørte jo masse i fjor, både fordi hun var og besøkte meg på sykehuset hver dag, og fordi at jeg ikke fikk kjøre bil selv før utpå våren en gang :) 

7 hours ago, SFX said:

Søte, da! 

Ja, jeg er litt usikker på om hun var mer slitsom enn søt i går, faktisk. Hun kom og la seg etterhvert da, så jeg får håpe hun ikke har like stort behov for å være utkikksvakt i dag :) 

7 hours ago, SFX said:

Jeg ble akutt sliten i kroppen, så jeg har en pyntepause. Alle kassene med pynt er tømt, halvparten er plassert, resten fyller stuebordet. Jeg har sagt til meg selv at om jeg får alt på plass så skal jeg ta fram godtebollen. Og så skal treet til pers. Jeg er sliten, og jeg er glad for at jeg er hjemme. 

:hug: Det er lov å ikke ta frem all pynten også, altså :) 

6 hours ago, Annik said:

Det var kollisjon med 3 biler rett borti her i dag, 7 personer involvert. Ei jente på 5 bekreftet omkommet :no:

Åh, det er så fælt :hmm:

4 hours ago, Snoffe said:

Begge deler :P

:teehe: Vi får håpe du bare syns det er morsomt! 

4 hours ago, Snoffe said:

Svigermor (som bor i kjellerleiligheten) passer en labradoodel i julen, og når jeg nå endte med å bruke en time på å børste henne og klippe henne. Så tror jeg kanskje at jeg har et gen i kroppen som bare ikke er i stand til å takle dyr som ikke er ordentlig stelt :aww::lol: endelig ser vi øynene på henne, og hun er kammet ut :) var forøvrig eier som lurte på om jeg ville klippe luggen hennes, så får allerede forespørsler om å klippe :lol: på eget ansvar sier jeg :aww: svigermor skal forøvrig høre med eier om vi kan klippe hele hunden i romjulen :P hun må vist uansett klippes når eier kommer hjem, så da tenkte svigermor at jeg sikkert trengte treningen :lol: eier drar uansett å får andre til å gjøre det, så hun vil jo da spare de 800kronene :aww::lol:

Det er hyggelig gjort av deg :ahappy: Vær dog klar over at mange av disse som driver med grooming sier at labradoodle-pels sliter utstyret mer enn annen pels, den er ofte litt stri og hard :) 

4 hours ago, Snoffe said:

Orker man ikke masse pels, så kan de like gjerne være lekker i en sportsklipp :ahappy: 

Ja :) Jeg syns jo hun kunne fått en T60 i det minste, men nei - skal være kort all over :rolleyes: Vel, hun er bolle, hun er fin uansett :heart: 

4 hours ago, Snoffe said:

Føneren jeg har har ikke varmeinstilling, så da må jeg eventuelt bruke vanlig hårføner for akkurat det. 

Ja, det går sikkert greit det og :) 

4 hours ago, Snoffe said:

Akkurat nå har jeg mer enn nok med å bare føner :P rettere sagt, jeg klarer ikke å børste mitt eget hår mens jeg føner :P så da må jeg ha hjelp til det, men jeg syntes pelsen ikke er noe krøllete når jeg føner og så børster. Men den detter sammen igjen i løpet av natten.. får prøve å døme og børste samtidig neste gang.

Om han har tynn og fin pels, så vil nok pelsen dette ned samme hvor mye du føner og børster :) Og det er visst vanlig at disse små har fin og tynn pels. Monster har en sånn pels som gjør at hun blir flat som ei pannekake, både på hodet og i ballen, så akkurat nå så ser hun bare rar ut :P Hun skal klippes på tirsdag da :ahappy: Ikke av meg, hun skal på utstilling hun :lol: 

4 hours ago, Snoffe said:

Casper er heldigvis i fin form :)

Så bra! En bekymring mindre julehelgen! :D 

4 hours ago, Snoffe said:

Viktig å passe på at alle dyreklinikkene får penger :aww::P

Ja, være med på å støtte småbedrifter og sånt :lol: 

4 hours ago, Snoffe said:

Denne nevnte labradoodlene er bare 6 måneder, og det er ikke lett å være en stor liten jente når det er en potte liten gutt i samme rom. Så da fikk Melvin sitte på fanget under middagen :P er litt overbeskyttende ovenfor store labber som slår om seg i glede når Melvin er så liten som han er. 

haha.. Nei, det er ikke greit med valper av så forskjellig størrelse, altså. Vi har jo noe av den samme greia med Sam til @Belgerpia og Monster, han er jo ikke mer enn 7 mnd gammel han heller - og han syns pudler er fantastiske leketøy :lol: Men jeg syns faktisk han er overraskende fin med henne, til å være så ung og så stor og terv hann, liksom :P Det er bare når hun løper ute og han kommer elgende etter jeg får vondt i kontrollfreaken min, men han har til nå ikke hoppet eller bompet på henne :teehe: 

3 hours ago, Rocket said:

I morgen er julekvelden her og jeg kjenner absolutt null juleglede. For første gang i mitt liv. Selv når jeg har vært dypt ned i et depresjonshull så har jeg ALLTID gledet meg til jul, jeg elsker jul. På tross av noen shitty julehøytider med foreldre som har drukket for mye etc, så har julen vært min trossalt, jeg har alltid klart å gjøre den min. Planlegge pakker, kjøpe pakker, pakke inn pakker, gi pakker, spise god mat og koselig stund med familie, i hvertfall tidlig på kvelden. Å miste de to viktigste tilstedeværelsene i livet mitt i år har lagt en rimelig heftig demper på julegleden, og i år har jeg ikke klart å gjøre høytiden til "min". 
Måtte 2018 bli et hyggeligere år. :poke:

:hug: Jeg ønsker deg god jul allikevel, og at 2018 blir et hyggelig år for deg :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

 

:teehe: Vi får håpe du bare syns det er morsomt! 

Det er hyggelig gjort av deg :ahappy: Vær dog klar over at mange av disse som driver med grooming sier at labradoodle-pels sliter utstyret mer enn annen pels, den er ofte litt stri og hard :) 

Ja :) Jeg syns jo hun kunne fått en T60 i det minste, men nei - skal være kort all over :rolleyes: Vel, hun er bolle, hun er fin uansett :heart: 

Ja, det går sikkert greit det og :) 

Om han har tynn og fin pels, så vil nok pelsen dette ned samme hvor mye du føner og børster :) Og det er visst vanlig at disse små har fin og tynn pels. Monster har en sånn pels som gjør at hun blir flat som ei pannekake, både på hodet og i ballen, så akkurat nå så ser hun bare rar ut :P Hun skal klippes på tirsdag da :ahappy: Ikke av meg, hun skal på utstilling hun :lol: 

Så bra! En bekymring mindre julehelgen! :D 

Ja, være med på å støtte småbedrifter og sånt :lol: 

haha.. Nei, det er ikke greit med valper av så forskjellig størrelse, altså. Vi har jo noe av den samme greia med Sam til @Belgerpia og Monster, han er jo ikke mer enn 7 mnd gammel han heller - og han syns pudler er fantastiske leketøy :lol: Men jeg syns faktisk han er overraskende fin med henne, til å være så ung og så stor og terv hann, liksom :P Det er bare når hun løper ute og han kommer elgende etter jeg får vondt i kontrollfreaken min, men han har til nå ikke hoppet eller bompet på henne :teehe:

Håper jeg å :) Syntes foreløpig det er veldig hyggelig, og ikke kjennes det ut som tiltak å børste hver dag heller. Det lover jo godt, 6 uker ut i et forhåpentligvis 15 års langt forhold :aww::lol:

Det var jeg ikke klar over, men skal ha det i bakhodet at den pelsen kan slite mer på utstyret. Per nå har hun kjempe myk pels, men hun skal jo bytte pels etterhvert så den kan endre seg. Regner med hun byttet pels til voksenpels. Men samtidig så har pelsen hennes en litt annen struktur enn Melvin sin.

Jeg har store planer for hvordan Melvin skal ha sin sportsklipp :P spent på om jeg klarer å opprettholde det når den tid kommer eller om jeg gjør som datter barnet ditt å tar alt :P

 

Pelsen detter sammen på hodet bare man ser på dem, men rundt brystkassen der han har mest står den fint ut helt til natten kommer. Da blir den krusete igjen og litt flat. Men kan børste den greit opp igjen dag etterpå føler jeg.

Så kjekt med første utstillingen til henne :D kan du få tatt et bilde av henne så jeg ser sånn ca. hvordan hun er klippet og sånn?

 

Dette var første gang doodlen var inne hos oss, andre gang hun treffer meg og første gang hun traff Melvin. Så følte hun hadde litt lov til å ikke være så veldig flink og glemme seg litt :P

Ser for meg hvordan det kommer en kjempe av en belger med bein i alle retninger mot en liten monster :o tror jeg hadde dauer litt den første gangen :P men herlig at han er så hyggelig! 

----------

Første gangen siden jeg var et lite barn at jeg er våken så tidlig på julaften! Men sånn går det når man har hunder som våkner av at de må fryktelig tisse :aww: Så da går vi ut å tisser da :)

Vurderer nesten å gå å sette meg i sofaen, men vet jo jeg er trøtt og kommer til å sovne snart. Så da kan jeg like gjerne sove i sengen. 

Har en bok jeg vil lese, men hodet er som vanlig ikke med. Så det få vente.

Var så deilig i går kveld å ha litt spa for meg selv :ahappy: Dro fram alt av kropps og ansikts pleie, og jeg føler meg litt som et nytt menneske :ahappy: skulle ønske jeg gjorde det litt oftere.

 

Nå fikk jeg litt bedre plass i sengen. Casper syntes det ble litt varmt under dynen så han gikk å la seg i sin egen seng :P 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som vi får en dvergpuddel (med eier) boende her noen dager i jula. 

Det kan bli...interessant...

Jeg blir jo stresset av små hunder. Spesielt når jeg har en stor klønete en . Men puddelen er vant til storpudler og store mynder, så den er vel herdet. Så får Toddy bare oppføre seg *kremt*

Den er jo ikke såååååå mye mindre enn Nico strengt tatt, men Nico har en svær mopp rundt seg som beskytter og får henne til å se større ut :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper alle klarer å kose seg ihvertfall litt i jula! Stor klem til de som trenger det :hug:

Jeg sovna på sofaen til Fred Claus igår, det var skikkelig digg å våkne og bare rulle meg rett inn på soverommet istede for å gå en halv km med trapp først :teehe: Fordelen med lite hus! Selv om jeg skal ærlig innrømme at småbruket var hakket koseligere om jula enn byggefelt huset, men det er sabla koselig her og da! Bare vi får lagd en utekontakt neste år så vi kan ha litt julebelysning ute og :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg mistet litt glede over dagen i dag når gubben muligens må jobbe i hele dag og kveld, og så var jeg innom der vi skulle spise middag og selvfølgelig er det da rekord i røykfylt stue der, så nå sitter jeg og hoster til tross for at det er en stund siden jeg har gått derfra.. 

men jeg og ungene skal i det minste kose oss mens vi er hjemme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rocket skrev:

I morgen er julekvelden her og jeg kjenner absolutt null juleglede. For første gang i mitt liv. Selv når jeg har vært dypt ned i et depresjonshull så har jeg ALLTID gledet meg til jul, jeg elsker jul. På tross av noen shitty julehøytider med foreldre som har drukket for mye etc, så har julen vært min trossalt, jeg har alltid klart å gjøre den min. Planlegge pakker, kjøpe pakker, pakke inn pakker, gi pakker, spise god mat og koselig stund med familie, i hvertfall tidlig på kvelden. Å miste de to viktigste tilstedeværelsene i livet mitt i år har lagt en rimelig heftig demper på julegleden, og i år har jeg ikke klart å gjøre høytiden til "min". 
Måtte 2018 bli et hyggeligere år. :poke:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Annik skrev:

Det var kollisjon med 3 biler rett borti her i dag, 7 personer involvert. Ei jente på 5 bekreftet omkommet :no:

Det leste jeg om i går. Helt forferdelig :(  

 

@Rocket :hug: 

 

Nå sitter jeg og slapper av med kaffekoppen før jeg skal begynne å lage grøten som blir lunsj i dag. Restene blir riskrem til dessert i kveld :D 
Når den er fortært blir det lang tur i regnværet, og så bare avslapping. 

Håper alle her får en flott jul. :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, 2ne said:

Hun og broren kom heldigvis trygt frem til pappaen sin :ahappy: Hun var flink, hun sendte melding! :D

 

Pappa maser fremdeles om å få melding han, sev om det er noen år siden jeg fylte førti :lol:

 

Ellers vil jeg bare sende en stor god klem og et ønske om en fin jul til dere alle sammen! Spesielt til de som synes dagene i år er litt vanskelig :hug: 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rocket skrev:

I morgen er julekvelden her og jeg kjenner absolutt null juleglede. For første gang i mitt liv. Selv når jeg har vært dypt ned i et depresjonshull så har jeg ALLTID gledet meg til jul, jeg elsker jul. På tross av noen shitty julehøytider med foreldre som har drukket for mye etc, så har julen vært min trossalt, jeg har alltid klart å gjøre den min. Planlegge pakker, kjøpe pakker, pakke inn pakker, gi pakker, spise god mat og koselig stund med familie, i hvertfall tidlig på kvelden. Å miste de to viktigste tilstedeværelsene i livet mitt i år har lagt en rimelig heftig demper på julegleden, og i år har jeg ikke klart å gjøre høytiden til "min". 
Måtte 2018 bli et hyggeligere år. :poke:

:hug:
Også er jeg med i den klubben jeg --> Må ting bli bedre i 2018!!

 

Nå er det straks 3 nøtter. God jul folkens! :CarolSingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...