Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

6 timer siden, LØJ skrev:

Den som gir seg er en dritt veit du!!! Stå på krava, heia Rak :devilbanana:

----------------------------------------------------------

For første gang i livet så gruer jeg meg til julaften... :icon_cry:
Ingenting ble som planlagt. Egentlig så feirer jeg ikke jul og så pleier jeg å jobbe fordi jeg synes det er koselig. Familiegreier driver jeg ikke med.
Men i år skulle jeg ha fri og vi skulle sove til Tre nøtter startet og så legge oss på sofa'n med dyna og pysj. Gå superlang tur i skogen og bare kose oss...ÆSJ ass!!! :no:

:hug:

5 timer siden, 2ne skrev:

 

Pudler er som en hekk, sier disse puddelfolka, det vokser ut igjen ;) 

Lurt å føne helt tørt, det blir mindre floker av det ;) Men hun så liksom sånn ut (ikke bare liksom heller :lol: Bildet er tatt på formiddagen før kurset) 

528406_10151500773691327_500808983_n.jpg

Og vi hadde bare hårføner å blåse henne tørr med, så det ble ikke ordentlig tørt innerst, og da blir det floker. Det vil de ikke ha på klippekurs :P Hun skulle være demohund da, ikke noe jeg klipte på selv. Skal du klippe selv, så er det jo du som får svi for floker og krøller :P 

Ja, det er greit å ha liggende i tilfelle ting forverrer seg og, når man veit det er et problem der fra før av :) 

Usj, god bedring til Casper! 

:lol: Hvorfor gjøre det enkelt, liksom :P 

@LØJ :hug: 

--

AN har jeg en skikkelig brainfart fordi jeg må sende en hannhundforespørsel på engelsk. Kan plutselig ikke engelsk, liksom :o 

Enda godt pelsen vokser fort ut igjen, da kan jeg trene masse på å klippe :aww: ikke sikker jeg er like begeistret om et år :P

Hun er søt da! :D Selvom hun ser ut som en vrent polvott akkurat der :lol:

Greit å vite at det lager floker å ikke blåse helt tørr. Ikke at det er et problem per nå, men han får jo lengre og lengre pels. Jeg har kjøpt en blåser, så det går ganske fort å få han tørr. Jeg syntes bare den er litt kraftig, men det blir nok bedre når han blir litt større :P

 

Casper takker for god bedring. Endte opp med en antibiotikakur for uvi. Prostata så heldigvis veldig fin ut :) men tipper uvien har en sammenheng med oprasjonen. Nå er jeg bare noe tusenlapper fattigere. Den prostataen til Casper har kostet meg fryktelig mye penger de siste 12 månedene! 

Nei, greit å passe på å fordele dyrene litt rundt omkring hos alle dyreklinikkene i byen :aww:

 

Lykke til med å brainfarte deg igjennom den mailen :D


 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Juleferie :D Vært det siden kl 13 idag da, så da rakk jeg en god time i skauen med bikkjene i nydelig vær! Julevasken av både meg og huset og eggesalat laging før jeg koma ut på sofaen nå etter middag :P Men da har jeg gjort det aller meste før jul :D

Levert sprit i Oslogryta idag, det gikk greit før kl 10, etter kl 10 var det fullstendig kaos :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bananen said:

... lei av å hoste. For en uke siden begynte det med tørrhoste, nå har det blitt mer slimhoste. Apotekdamen sa jeg kunne kombinere Bisolvon og Bergensk brystbalsam. Så får vi se! Tror det blir en stille jul, for å si det sånn. Vi er to sjuklinger i hus. :lol:

God jul!

You and me both :sleep: Begynte i går med hoste og feber... Dette kan bli en spennende jul tenker jeg... I hvert fall siden vi straks skal over fjellet og feire jul i Bergen... :huh:

God bedring :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når perfeksjonist = idiot...  skulle bare fikse litt på ullgenseren jeg sydde til Idde, hadde festet strikkene litt skjevt så da skulle jeg bare flytte den ene litt også kjører jeg oppsprettingsdingsen (som sikkert har et annet navn) rett inn i den delen som dekker låret og spjærer hele bakdelen... så det var den genseren, bakdelen er så ødelagt at jeg ikke får reparert den :icon_cry:

*dunke hodet i veggen og bestille stoff til ny genser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har børstet Melvin for andre gang i dag, i håp om at vi skal få tatt julebilde snart. For best mulig pelsresultat så burde han stregtatt bades, men det vil jeg gjøre i morgenkveld. 

Akkurat nå har jeg Harry potter på i bakgrunnen.

Været ute er ikke veldig hyggelig, spesielt ikke når jeg vet jeg må ut mange ganger i kveld :aww: Casper ble sur, dritt sur faktisk fordi jeg bare han gå ut på do :P

Melvin har raptus, og jeg skulle ønske jeg hadde hatt hans energinivå :aww:

Har lyst å bake noe, men tror ikke jeg har alt jeg trenger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jaktlykke skrev:

Det spørs litt på hvor du bor?  Det kan være vanskelig å få tak i hjorteløyver; det er mange grunneiere som enten vil ha jakta selv eller som har etablerte jegere for seg.  De holder korta tett inntil brystet ofte... med mindre du er inngifta, har familie/venner som kan la deg være med som gjestejeger?  

Hør med viltnemnd/jegerforening i kommunen; de kan gjerne gi deg tips på hvor du skal henvende deg.

Jeg har ofte rådyr i hagen. Betyr det at jeg kan selge jaktløyve tro?  b020.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, laikamor skrev:

Fikk ingen julegave av gubben i det heletatt i fjor. I år har han bestilt (i butikk), men den kommer visst ikke før  etter jul. Så seint ute han også, burde nok orndet det mye tidligere. Men veldig glad bare at han har giddet å prioritere julegave til meg i år, jeg kan fint vente litt liksom :)

Leste lengre nede årsaken, men jeg hadde faktisk blitt litt snurt om det ikke kom NOE. Etter jul er greit, min ene kommer vist da også :) 

Men om det så var raggsokker eller ynglingsjokoladen eller noe til 5000,- hadde spilt liten rolle for meg.

3 timer siden, Line skrev:

Hadde det ikke vært så langt å kjøre så skulle du jaggu fått en planke av meg om du ikke får av gubben :lol: 

:lol: Ser ikke ut som jeg får det. Han ringte og fortalte at det ble ingen planke på meg for butikken var stengt, men han hadde kjøpt to andre pakker. Han er litt "snurt" da han nå oppdaget at han skulle ta med seg 3 pakker til julefeiring når han alt faktisk har gått en pakke på forskudd. 

Han reiser på julefeiring med alle 3 bikkjene i morgen og jeg skal jobbe 12 timers skift natt hele julen. Så jeg feirer jul på mandag :P 

11 minutter siden, Turb skrev:

Når perfeksjonist = idiot...  skulle bare fikse litt på ullgenseren jeg sydde til Idde, hadde festet strikkene litt skjevt så da skulle jeg bare flytte den ene litt også kjører jeg oppsprettingsdingsen (som sikkert har et annet navn) rett inn i den delen som dekker låret og spjærer hele bakdelen... så det var den genseren, bakdelen er så ødelagt at jeg ikke får reparert den :icon_cry:

*dunke hodet i veggen og bestille stoff til ny genser*

:cry: kan den forminskes til feks Saint str så den ikke er helt bortkastet? Fine genseren! 

....skal jeg begynne tenke bittelitt på at jeg skal på jobb om ett par timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Leste lengre nede årsaken, men jeg hadde faktisk blitt litt snurt om det ikke kom NOE. Etter jul er greit, min ene kommer vist da også :) 

Men om det så var raggsokker eller ynglingsjokoladen eller noe til 5000,- hadde spilt liten rolle for meg.

:lol: Ser ikke ut som jeg får det. Han ringte og fortalte at det ble ingen planke på meg for butikken var stengt, men han hadde kjøpt to andre pakker. Han er litt "snurt" da han nå oppdaget at han skulle ta med seg 3 pakker til julefeiring når han alt faktisk har gått en pakke på forskudd. 

Han reiser på julefeiring med alle 3 bikkjene i morgen og jeg skal jobbe 12 timers skift natt hele julen. Så jeg feirer jul på mandag :P 

:cry: kan den forminskes til feks Saint str så den ikke er helt bortkastet? Fine genseren! 

...skal jeg begynne tenke bittelitt på at jeg skal på jobb om ett par timer. 

Nei, den er nå magetopp :( gjør om gjør rett og har nå bestilt nytt stoff - får det en gang etter jul så da er det bare å prøve igjen... at det går an å være så teitur... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

@Turb Det heter sprettekniv. Post bilde så kanskje jeg har et tips eller to til å fikse det. Som K&H-lærer så hender det jeg har et tips eller tre på lur :P 

Ah takk... jeg forsøkte dessverre å fikse den selv og ødela derfor mer... så takk for tilbudet, men nå er den historie :( 

Jeg er den uheldige kombinasjonen av synovise, perfeksjonist og øyemåler... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Floss på 3mnd tente på sau i dag, masse fint i lille kroppen! Dette kan bli spennende i fremtiden :D 

Elsker det øyeblikket det sier DING! i hodet deres :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier aldri å være så rotete som vi har det nå, og som det har vært den siste uken. Jeg kjenner jeg blir helt kvalm av det. Men overskuddet har ikke vært til stede for å klare å holde det i orden. 

Ognå oppå alt virker det som at vaskemaskinen er gåen. Håper ikke den er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med negler i deilig dus macchiatofarge. Har kost meg med litt rakfisk til kvelds :heart:

Da gjenstår pakking! 

30 minutter siden, Turb skrev:

Et stk nydusjet kelpie ligger og lider på gulvet - ekstremt mye rydde jobb etter dusjing, man må sjekke at alle labbene fremdeles er tilstede og i hel tilstand feks...

:lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Har hatt fri i dag, og har hatt en fantastisk dag - mesteparten tilbragt i stallen. Jeg føler meg så uendelig heldig som får lov å låne verdens snilleste fjordingdame - Embla - hun er så snill, så søt, så veloppdragen, så lydig og bare nydelig <3
I dag har jeg hatt med meg begge hundene på tur, Malin løs, og Noah i bånd - og det gikk så innmari fint - flink pode, selv om konsentrasjonen døde litt etterhvert som han ble sliten i huet, for det blir man av å gå hest :)

I morgen skal jeg leke med Embla igjen, og jeg kjenner at jeg gleder meg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...