Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

1 time siden, QUEST skrev:

Pføy...'proff vare' smaker blææh..:thumbsdown::lol:

Pfft. Det er sånn du sier fordi det hjemmelagede har etset bort smaksløkene dine det. :aww:  :lol: 


Jeg tok juleferie ca klokken 13 i dag. Det var ikke overraskende få som var i modus for å diskutere forretninger i dag. Det var jo som forventet, og det var jo stor del av grunnen til at Sjef var med. Jeg skulle nemlig ta ham med på tur rundt et vann som er like ved jobb. Men den turen ble kortvarig, og jeg holdt på å få et hjerteinfarkt etter kanskje 20 minutter! :o 

Det var ingen tegn til at det var folk rundt. Kun min bil ved turstedet. Så jeg tenker ikke så mye over det at Sjef løper et stykke foran meg. Vi har jo vært der før, og jeg vet hva jeg kan forvente meg. Så jeg kallet ham kun inn der hvor det var uoversiktelig og jeg måtte klatre litt i terrenget. 

Så et sted hvor han løp et godt stykke foran meg hørte jeg plutselig skudd! :o Så jeg ropte på ham og hørtes garantert skrekkslagen og hysterisk ut. Og i løpet av de 2-3 sekundene det tok før han faktisk kom så rakk jeg å se for meg all verdens skrekkscenarioer. Fy fader jeg var redd altså. :hmm:  

Men han stod der og logret, helt upåvirket av skuddet som var veldig nært. Da snudde jeg så klart. Og holdt godt fast i halsbåndet de første par hundre meterne på tilbakeveien. 
Nå må jeg starte ferien med å finne ut når jaktsesong på hjort og annet rundt her er, og finne ut hvor de deler ut løyver her. Det var nesten som jeg måtte sjekke buksa før jeg satte meg inn i bilen så redd jeg ble. :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

2 hours ago, Siri said:

Broodle :lol: 

Yes! :D 

2 hours ago, Siri said:

"I want him" Da er det nok i boks, skal du se :lol: "Keep it simple" er mitt motto :aww: 

:lol: Nei, litt mer enn det å jeg nok skrive :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som gir seg er en dritt, jeg er ingen dritt. Dagens motto :D 

Jeg kontaktet klarna i går, for jeg betalte via dem. Riktignok med bankkort, men de skryter av kjøpssikkerheten uavhengig av hvilket type kort man bruker, og kan virke som det har vært avgjørende, for nå kom mailen

"Hei Anette,

ok, bare se bort ifra hele kjøpet så sletter vi hele bestillingen din. Så er vi ferdig med denne saken." 

 

Jeg er ikke ferdig med den før jeg har pengen på konto. :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde jeg var enkel når jeg ønsket med, Non-stop comfort trekkbelte og kjørestrikk, termo ridebukse, en planke (jupp en planke), trådløse propper osv. Ganske detaljert liksom. Han har ikke klart kjøpe noe og begynte I DAG på desperat jakt og lurte på om ikke jeg kunne vært som "alle andre" og ønsket meg ett smykke eller noe :lol::lol:  (eller jeg tror egentlig ikke han ønsker at jeg var som "alle andre" det er vel bare det at han har utsatt ting til siste liten. Ender vel med at jeg må bestille det på nett selv eller noe :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, JeanetteH said:

Jeg som trodde jeg var enkel når jeg ønsket med, Non-stop comfort trekkbelte og kjørestrikk, termo ridebukse, en planke (jupp en planke), trådløse propper osv. Ganske detaljert liksom. Han har ikke klart kjøpe noe og begynte I DAG på desperat jakt og lurte på om ikke jeg kunne vært som "alle andre" og ønsket meg ett smykke eller noe :lol::lol:  (eller jeg tror egentlig ikke han ønsker at jeg var som "alle andre" det er vel bare det at han har utsatt ting til siste liten. Ender vel med at jeg må bestille det på nett selv eller noe :P )

Valgte meg ut julegaver igår jeg :lol:  Flere som har "isistelitengubber" 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, JeanetteH said:

Jeg som trodde jeg var enkel når jeg ønsket med, Non-stop comfort trekkbelte og kjørestrikk, termo ridebukse, en planke (jupp en planke), trådløse propper osv. Ganske detaljert liksom. Han har ikke klart kjøpe noe og begynte I DAG på desperat jakt og lurte på om ikke jeg kunne vært som "alle andre" og ønsket meg ett smykke eller noe :lol::lol:  (eller jeg tror egentlig ikke han ønsker at jeg var som "alle andre" det er vel bare det at han har utsatt ting til siste liten. Ender vel med at jeg må bestille det på nett selv eller noe :P )

En planke - du er i alle fall ikke kravstor :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Vinflasker kjøpt til nevøer, vinkartong til meg og likør (Amarula) kjøpt til svigerinne. Det tror jeg var de aller siste julegavene. Traff svoger i byen, han var så bekymret for om jeg var syk, han hadde hørt at jeg var forkjølet. Det er nemlig jeg som har med walldorfsalaten på julaften. Han fryktet for at det ble kalkun uten walldorfsalat. :lol:

Nå skal vi slappe av en stund, så må det vaskes og ryddes til jul.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ingen julegave av gubben i det heletatt i fjor. I år har han bestilt (i butikk), men den kommer visst ikke før  etter jul. Så seint ute han også, burde nok orndet det mye tidligere. Men veldig glad bare at han har giddet å prioritere julegave til meg i år, jeg kan fint vente litt liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Fikk ingen julegave av gubben i det heletatt i fjor. I år har han bestilt (i butikk), men den kommer visst ikke før  etter jul. Så seint ute han også, burde nok orndet det mye tidligere. Men veldig glad bare at han har giddet å prioritere julegave til meg i år, jeg kan fint vente litt liksom :)

Skulle da bare mangle..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

 

@LØJhar jeg en skikkelig brainfart fordi jeg må sende en hannhundforespørsel på engelsk. Kan plutselig ikke engelsk, liksom :o 

He fucky-fucky?

Send en PM eller noe om du trenger flere engelske ord :-D 

7 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg som trodde jeg var enkel når jeg ønsket med, Non-stop comfort trekkbelte og kjørestrikk, termo ridebukse, en planke (jupp en planke), trådløse propper osv. Ganske detaljert liksom. Han har ikke klart kjøpe noe og begynte I DAG på desperat jakt og lurte på om ikke jeg kunne vært som "alle andre" og ønsket meg ett smykke eller noe :lol::lol:  (eller jeg tror egentlig ikke han ønsker at jeg var som "alle andre" det er vel bare det at han har utsatt ting til siste liten. Ender vel med at jeg må bestille det på nett selv eller noe :P )

I ønskelista til pappa har jeg begynt å legge ved lenker. Å nevne hvor en kan få kjøpt det er ikke nok.

For øvrig leste jeg trådløse pupper, og lurte litt på om det var til ham for når du har lange skift...

Stakkars Glam har vært hos veterinæren og fått ny frisyre og litt medisin. Han fikk våteksem som ikke lot seg temme med enkel klipp og hjemmeremedier, så da trengte vi sterkere lut og barbering. Han har også fått smertestillende for et par dager, for han har vondt og er urolig. Stakkars lille... 

God bedring til andre syke og ugne Sonenhunder!

Nå skal jeg rydde gangen slik at juletreet kan taes inn for litt akklimatisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillekrapyl skrev:

Skulle da bare mangle..

Helt enig, og det har han fått høre :P Det var av økonomiske grunner, men han kunne fint prioritert annerledes i mine øyne. Jeg er ikke kravstor, trenger ikke være noe dyrt. Den fineste gaven jeg har fått fra han er et smykke som han selv har lagd (et hjerte i tre, som er "gravert" ved hjelp av en varm spiker). Kostet han ikke en krone, men likevel noe jeg setter kjempestor pris på! :)

Men han har en sånn tanke at alt må være så spesielt, og gjerne koste mye. Så jeg har prøvd å si til han at det trenger ikke koste mye. Har han ikke penger til overs nå så kan han f.eks skrive et kort hvor han inviterer meg med på en middag ute eller noe, også tar vi det når han har penger. 

Men i år har han i det minste ordnet noe, så da blir jeg godt fornøyd, samme hva det måtte være :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Nå må jeg starte ferien med å finne ut når jaktsesong på hjort og annet rundt her er, og finne ut hvor de deler ut løyver her. Det var nesten som jeg måtte sjekke buksa før jeg satte meg inn i bilen så redd jeg ble. [emoji33] 

Det aller meste slutter 23. Desember av det som jaktes på Vestlandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestått siste eksamen og dermed ferdig videreutdannet. Bortsett fra at mitt helseforetak ikke godtar NTNU sin utdannelse uten at jeg må ta en intern eksamen i tillegg... Hadde jeg jobbet i naboforetaket hadde jeg gått opp i lønn og fått nye klaffer idag. Jaja. God jul liksom. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Bananen said:

... lei av å hoste. For en uke siden begynte det med tørrhoste, nå har det blitt mer slimhoste. Apotekdamen sa jeg kunne kombinere Bisolvon og Bergensk brystbalsam. Så får vi se! Tror det blir en stille jul, for å si det sånn. Vi er to sjuklinger i hus. :lol:

God jul!

Bisolvon tabletter og fishermans friend (som jeg ikke liker ellers) er det som funker best for meg når jeg har sånn hoste.

Jeg er litt over meg av forbauselse i dag. Fikk avslag på endret uføregrad i forgårs (3 mnd før forespeilet tid, bare 9 mnd behandlingstid!), la igjen melding til NAV i går om ønske med saksbehandler og regnet ikke med å få noe svar før jul. Joda,ikke bare svarte de i dag, men når jeg likevel måtte ringe dem fordi svaret (som normalt...) var ubrukelig så fikk jeg hjelp, og telefon tilbake innen en time fra saksbehandler for å sette opp møte om to uker! Håper hun er like effektiv når vi kommer til resten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Raksha skrev:

Det skjønner jeg godt :hug: 

Blir spennende å se hva Storm gir da, og se om det blir en ny "hjemmelaget" arvtaker igjen. Storm er jo bare guttungen enda ja. :)

 

Ja gleder meg :)

Tispa har en fantastisk fin mentalitet samt mye jakt i seg (fugl) og trenes og konkurrerer innen viltspor og fuglejakt (fasan og rapphøns) og nosework.  Hun er svensk viltsporchampion.  Fullstendig skuddfast, som Storm. 
Dette med lyd og mentalitet er viktig i rasen vår for mange individer er både nervøse og lydømfintlige så det er desto viktigere å finne stødige individer.  Storm har også mye jakt i seg og han finnes ikke redd for noen ting :)  Så jeg har tro på at det kan bli en spennende kombinasjon.  Begge har selvsagt god fysisk helse forøvrig.

393539af-0771-4c05-b7e8-4ce80381ed982.jpg.cda79a9e01e42e330c892790b82a3545.jpg5a3d29014b400_Stormpeker-001.JPG.006e5ded3a688fafbd2738a1573f8277.JPG
 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Kokospaniel skrev:


Det aller meste slutter 23. Desember av det som jaktes på Vestlandet

Takk, da gjenstår bare å finne ut hvor jaktløyver blir delt ut. For det har jeg aldri tenkt over at er i typiske turområder her en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Takk, da gjenstår bare å finne ut hvor jaktløyver blir delt ut. For det har jeg aldri tenkt over at er i typiske turområder her en gang. 

Det spørs litt på hvor du bor?  Det kan være vanskelig å få tak i hjorteløyver; det er mange grunneiere som enten vil ha jakta selv eller som har etablerte jegere for seg.  De holder korta tett inntil brystet ofte... med mindre du er inngifta, har familie/venner som kan la deg være med som gjestejeger?  

Hør med viltnemnd/jegerforening i kommunen; de kan gjerne gi deg tips på hvor du skal henvende deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jaktlykke skrev:

Det spørs litt på hvor du bor?  Det kan være vanskelig å få tak i hjorteløyver; det er mange grunneiere som enten vil ha jakta selv eller som har etablerte jegere for seg.  De holder korta tett inntil brystet ofte... med mindre du er inngifta, har familie/venner som kan la deg være med som gjestejeger?  

Hør med viltnemnd/jegerforening i kommunen; de kan gjerne gi deg tips på hvor du skal henvende deg.

Ja, det kan bli litt vanskelig da skjønner jeg. Men takk for tipset, jeg skal høre med dem slik at jeg i det minste har en oversikt. :) 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

@*Kat84* husk på at revejakta varer til 1.4 (og harejakta ut februar de fleste steder) så skudd vil du kunne høre hele året, utenom yngletid.

Skudd i seg selv er nå greit nok. Men når det blir veldig nært, og vi omtrent går rett på så vil jeg heller være føre var og ha muligheten til å unngå dem totalt. :P 
Det positive er jo at jeg fikk testa om Sjef fortsatt er skuddfast. Og det er han tydeligvis. :aww: 


Tanken på at jeg har juleferie i 10 dager nå er ganske okei faktisk! :D Nå gleder jeg meg bare til pinnekjøttet på julaften. Og julegrøten som blir lunsj da så klart :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...