Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

9 hours ago, TonjeM said:

Så ble det en butikktur til i dag for å få tak i det helsikes gotteriet .. 3mil hver vei, har kjørt 12 handlemil i dag :x

Biskene er trøtte, 2 butikkrunder og tur, blir trøtt av slikt altså. Og så har gubben bakt verdens største julekake, måtte dele den i 4 for å få frosset den ned. Han så etterpå i oppskriften at det var til 3 julekaker.. ikke 1! Details, details. Og så burde man lagt seg, men akk, er jo så våken!

*fnis* Jeg har sansen for gubben din :lol: Det der er sånn jeg kunne gjort, glatt. :aww: 

 

8 hours ago, jaktlykke said:

Nei dette blir andre gangen ? Han har et kull i Danmark som ble født i februar i år ?

Åh så spennende :D  Skal du ha valp? 

 

42 minutes ago, LØJ said:

Den som gir seg er en dritt veit du!!! Stå på krava, heia Rak :devilbanana:

----------------------------------------------------------

For første gang i livet så gruer jeg meg til julaften... :icon_cry:
Ingenting ble som planlagt. Egentlig så feirer jeg ikke jul og så pleier jeg å jobbe fordi jeg synes det er koselig. Familiegreier driver jeg ikke med.
Men i år skulle jeg ha fri og vi skulle sove til Tre nøtter startet og så legge oss på sofa'n med dyna og pysj. Gå superlang tur i skogen og bare kose oss...ÆSJ ass!!! :no:

Nekter å gi meg :D Muhahaha! Og nå får jeg hjelp fra noen som kan tingene også, til å ta kontakt med dem.  

Åååh :hug::cry:    

 

 

Just now, Symra&Pippin said:

Juleavslutning. Elevene mine var så flinke til å stå pent og snakke høyt og tydelig (vi har øvd) da de framførte diktene sine at jeg blir helt rørt. Å høre disse flyktningebarna, mange av dem med vond bagasje fra krig og flukt, framføre dikt om håp og vennskap ble nesten for mye for lærer Heidi. Nå spiser alle julegrøt med mandel i og snart kommer nissen! 

:wub:  

 

Moter meg opp til butikk. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tonje said:

De fleste leverandørene har egne app'er til apparatene sine med forskjellige funksjoner, men denne 'finn høreapparatet mitt'-funksjonen tror jeg (uten at jeg skal si det helt sikkert, det er så mange forskjellige og jeg husker ikke alle) at det kun er Iphone som har. Hvilke apparater var det du hadde fått?

Har iPhone da - og Hansaton apparater, de nest minste. Har jo en sånn greie jeg kan henge rundt halsen, som jeg ikke bruker, som er koblet til telefonen. Men telefonen er ikke koblet til bare apparatene i seg selv - tror jeg... :lol: 

 

Juleavslutning sånn straks ferdig for elevenes del, så da blir det lunsj for oss ansatte etterpå. Derfor har jeg vært på Meny og kjøpt inn til roastbiffsmørbrød til meg, siden det serveres grøt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Når meldinga "jeg har forresten kjøpt deg en julegave" tikker inn, fra en person som man ikke har kjøpt julegave til på ti år... Jeg var liksom ferdig med kjøpesenter for i år :|

Det er nesten litt frekt det, å si fra på den måten der, da forventer man liksom noe i retur. Vedkommende kunne bare gitt deg gaven i stedet, med et ønske om å gi deg en oppmerksomhet uten å måtte få noe tilbake. Jeg hadde bare sagt fra at julehandelen er over for i år og siden det ikke har blitt utvekslet gaver på flere år så har ikke du gave til han/henne.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Har iPhone da - og Hansaton apparater, de nest minste. Har jo en sånn greie jeg kan henge rundt halsen, som jeg ikke bruker, som er koblet til telefonen. Men telefonen er ikke koblet til bare apparatene i seg selv - tror jeg... :lol: 

 

Juleavslutning sånn straks ferdig for elevenes del, så da blir det lunsj for oss ansatte etterpå. Derfor har jeg vært på Meny og kjøpt inn til roastbiffsmørbrød til meg, siden det serveres grøt...

Hansaton er det eneste merket vi nesten aldri bruker her så der har jeg ikke allverdens erfaring, men iom at du har Iphone ville jeg bedt om å få noen apparater som er made for Iphone og kan streame lyd direkte uten den rundt halsen. Hvorfor gjøre det komplisert når man kan gjøre det enkelt liksom? De apparatene som krever halsslynger (streamere) for å fungere med telefon er på vei ut da det er såpass mange nå som streamer direkte. Du får også veldig mange muligheter for justeringer selv via app'en til Iphone. Resound, Oticon, Widex, Phonak og Cantec har alle slike apparater for eksempel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Siri said:

Det ante meg :P Jeg måtte da dem ut igjen, for jeg hadde vært litt uheldig med stramminga, så hun gnei av seg litt hår og flettene så ikke så bra ut. Men vi gjør et nytt forsøk i dag :P 

Jaaa, da kan du flette hele prinsessa, så får vi se hvordan hun ville sett ut som puli-briard-ish? :D 

59 minutes ago, Snoffe said:

Det viktigste er å ikke skamklippe puddelen :aww::lol:

Pudler er som en hekk, sier disse puddelfolka, det vokser ut igjen ;) 

59 minutes ago, Snoffe said:

Ok, greit å vite :) får øve meg på å føne han helt tørr. Nå føner jeg nesten helt tørt :P

Lurt å føne helt tørt, det blir mindre floker av det ;) Men hun så liksom sånn ut (ikke bare liksom heller :lol: Bildet er tatt på formiddagen før kurset) 

528406_10151500773691327_500808983_n.jpg

Og vi hadde bare hårføner å blåse henne tørr med, så det ble ikke ordentlig tørt innerst, og da blir det floker. Det vil de ikke ha på klippekurs :P Hun skulle være demohund da, ikke noe jeg klipte på selv. Skal du klippe selv, så er det jo du som får svi for floker og krøller :P 

59 minutes ago, Snoffe said:

Nei, det blir nok en telefon til klinikken i dag sånn at jeg slipper å bekymre meg for om hun for om hun har vondt også kan jeg ikke gjøre noe med det de neste 5 dagene.

Ja, det er greit å ha liggende i tilfelle ting forverrer seg og, når man veit det er et problem der fra før av :) 

59 minutes ago, Snoffe said:

Casper har hatt de samme symptomene i natt som når han har hatt problemer med prostataen. Så da fikk jeg komme til for å få det sjekket i dag. Orker ikke at han potensielt skal å i mange dager med vondt når jeg vet at det kan være noe.

Usj, god bedring til Casper! 

59 minutes ago, Snoffe said:

Casper skal forøvrig ikke til samme dyreklinikk som Arwen  blir behandlet på :P skal ikke være enkelt :P men de Arwen er hos hadde ikke tid til å ta Casper da da han ble syk, og da hadde vi alt ordner time til Arwen hos noen andre så gadd ikke endre det:P

:lol: Hvorfor gjøre det enkelt, liksom :P 

@LØJ :hug: 

--

AN har jeg en skikkelig brainfart fordi jeg må sende en hannhundforespørsel på engelsk. Kan plutselig ikke engelsk, liksom :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tonje said:

Hansaton er det eneste merket vi nesten aldri bruker her så der har jeg ikke allverdens erfaring, men iom at du har Iphone ville jeg bedt om å få noen apparater som er made for Iphone og kan streame lyd direkte uten den rundt halsen. Hvorfor gjøre det komplisert når man kan gjøre det enkelt liksom? De apparatene som krever halsslynger (streamere) for å fungere med telefon er på vei ut da det er såpass mange nå som streamer direkte. Du får også veldig mange muligheter for justeringer selv via app'en til Iphone. Resound, Oticon, Widex, Phonak og Cantec har alle slike apparater for eksempel :) 

Men jeg regner med jeg sikkert ikke får byttet disse nå, etter å ha brukt dem siden september?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Åh så spennende :D  Skal du ha valp? 

Jeg har gått noen runder med meg selv angående det men landet på at tidspunktet er for tidlig etter Amigo - jeg har foreløpig nok med å ha bare en hund.

Men om et år eller to så må jeg jo begynne å tenke på ny arvtaker som ettersøkshund (Storm er jo enda bare 5 1/2 år, men det tar sin tid å få fram en dugandes hund).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Men jeg regner med jeg sikkert ikke får byttet disse nå, etter å ha brukt dem siden september?

Du har de ikke på utlån ennå? På sykehus (og en del private, men det varierer) får man ofte det og dermed mulighet til å bytte underveis slik at man får prøvd ut i hvert fall to. Hos oss blir ikke hø.apparater tildelt før bruker selv er fornøyd og ønsker å beholde dem, og de blir innkalt til jevnlige kontroller i utlånstida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, jaktlykke said:

Jeg har gått noen runder med meg selv angående det men landet på at tidspunktet er for tidlig etter Amigo - jeg har foreløpig nok med å ha bare en hund.

Men om et år eller to så må jeg jo begynne å tenke på ny arvtaker som ettersøkshund (Storm er jo enda bare 5 1/2 år, men det tar sin tid å få fram en dugandes hund).  

Det skjønner jeg godt :hug: 

Blir spennende å se hva Storm gir da, og se om det blir en ny "hjemmelaget" arvtaker igjen. Storm er jo bare guttungen enda ja. :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jaaa, da kan du flette hele prinsessa, så får vi se hvordan hun ville sett ut som puli-briard-ish? :D 

Ja, særlig :lol: Hun var mer puddel på hodet da jeg tok ut flettene forresten :P 

Akkurat nå, 2ne skrev:

AN har jeg en skikkelig brainfart fordi jeg må sende en hannhundforespørsel på engelsk. Kan plutselig ikke engelsk, liksom :o 

det er sånt du har sonen til, vet du :D Vi hjelper med det meste!!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tonje said:

Du har de ikke på utlån ennå? På sykehus (og en del private, men det varierer) får man ofte det og dermed mulighet til å bytte underveis slik at man får prøvd ut i hvert fall to. Hos oss blir ikke hø.apparater tildelt før bruker selv er fornøyd og ønsker å beholde dem, og de blir innkalt til jevnlige kontroller i utlånstida.

Nei, jeg har fått disse. Hadde jo anledning til å bytte dem om jeg ikke var komfortabel, men det er jeg jo. Tenkte ikke at det var en mulighet med streaming rett i apparatet jeg. Ikke at jeg streamer musikk heller, men greit å ta telefonen når jeg kjører langt (det har jeg jo med halsslyngen), og det hadde jo unektelig vært fint med en sånn finn apparat-funksjon - i alle fall i går :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Ja, særlig :lol: Hun var mer puddel på hodet da jeg tok ut flettene forresten :P 

Puddel-briard er jo enda bedre enn pumi-briard! :D 

Just now, Siri said:

det er sånt du har sonen til, vet du :D Vi hjelper med det meste!!!

Okay, jeg skal spørre en finne om å få bruke hannen hans på Leah, som selvsagt er verdens beste puddel :P:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med alle julegavene - eller iallefall nesten... egentlig skulle jeg kjøpt noe ekstra til søster, men det får ev være enn så lenge. Nå lunsjpause i sofaen før jeg skal ut og gå tur tenker jeg. Deretter ryddesjau og prøve å få inn litt jobb... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, 2ne skrev:

Puddel-briard er jo enda bedre enn pumi-briard! :D 

Broodle :lol: 

14 minutter siden, 2ne skrev:

Okay, jeg skal spørre en finne om å få bruke hannen hans på Leah, som selvsagt er verdens beste puddel :P:lol: 

"I want him" Da er det nok i boks, skal du se :lol: "Keep it simple" er mitt motto :aww: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul på fjellet :wub::ahappy:

38339830475_1723c8e8ed_b.jpg

Nevø og Fetter måtte hjelpe til med å få julemat og utstyr i hus. :ahappy: 

27439912899_9c3ea0cf1a_b.jpg

Og akkurat nå må Fetter vente mens jeg står her med kalde fingre, én prikk med dekning på mobilen og 3G. :P Har gått en del kilometer på ski i håp om å få litt mobildekning.  

God jul!

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Artemis said:

Jul på fjellet :wub::ahappy:

38339830475_1723c8e8ed_b.jpg

Nevø og Fetter måtte hjelpe til med å få julemat og utstyr i hus. :ahappy: 

27439912899_9c3ea0cf1a_b.jpg

Og akkurat nå må Fetter vente mens jeg står her med kalde fingre, én prikk med dekning på mobilen og 3G. :P Har gått en del kilometer på ski i håp om å få litt mobildekning.  

God jul!

:lol: God jul!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Nei, jeg har fått disse. Hadde jo anledning til å bytte dem om jeg ikke var komfortabel, men det er jeg jo. Tenkte ikke at det var en mulighet med streaming rett i apparatet jeg. Ikke at jeg streamer musikk heller, men greit å ta telefonen når jeg kjører langt (det har jeg jo med halsslyngen), og det hadde jo unektelig vært fint med en sånn finn apparat-funksjon - i alle fall i går :lol: 

Nei, da blir det nok litt verre å få bytta ja, men sjekk ut om de har en egen app med den funksjonen i hvert fall :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg drittlei. Blitt forsinka både igår og idag pga berging av trailere, og nå er jaggu meg ene fergeruta innstilt pga tekniske problemer og dermed enda flere forsinkelser.  Så nå har vi ventet i en time, og må vente halvannen til. Rekker ikke dyrebutikk for å kjøpe hundemat da nei. Heldigvis bruker bror og svigersøster det samme så Zoe kan snylte på dem (de andre to har vi med nok til). Det verste er at vi er i ingenmannsland og null do. Ikke engang en skog å gjemme seg i. *sukk*

Vært himla dårlig vær og dårlig føre på vei nordover i år, og det har vært så mye uforsiktig kjøring at jeg blir skremt.Jeg lurer på hva som får folk til å kjøre som om de har stjålet både bensin og drivstoff når fører er så ille... Vært mange uhell både igår og idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...