Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

21 minutter siden, Siri skrev:

Åååå, jeg kjenner det er sååå deilig å slippe tanken på å skulle pakke for juleferie og kjøre til Trøndelag :lol: Godt å ha funnet roen i egen heim og ikke har noen som forventer at man kommer "heim te jul" :ahappy: 

Å jeg er sjeleglad for at jeg er forventa heim te jul :Laugh:. Skulle så klart ønska jeg hadde egen heim der oppe og slapp å bo oppi folk hele jula, men heller det enn å sitte alene her nede når jeg gjør det så mye ellers :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

39 minutter siden, Siri skrev:

Åååå, jeg kjenner det er sååå deilig å slippe tanken på å skulle pakke for juleferie og kjøre til Trøndelag :lol: Godt å ha funnet roen i egen heim og ikke har noen som forventer at man kommer "heim te jul" :ahappy: 

Jeg har kjent på det at jeg ikke akkurat har sett frem til å skulle dra bort i julen, ville gjerne vært hjemme. Men nå når det ble som det ble hjemme hos meg i går, så er jeg veldig glad for at jeg skal ha en lang juleferie i Elverum :lol:  

Det lukter kraftig såpe hjemme hos meg nå og flere store vifter står på konstant, så det er jeg glad jeg slipper å høre hele tiden når jeg bare kommer meg av gårde i kveld. Må skrive en huskeliste over hva jeg skal ha med meg, for jeg har ikke pakket enda. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tonje skrev:

Å jeg er sjeleglad for at jeg er forventa heim te jul :Laugh:. Skulle så klart ønska jeg hadde egen heim der oppe og slapp å bo oppi folk hele jula, men heller det enn å sitte alene her nede når jeg gjør det så mye ellers :) 

Du har ikke klippa navnestrengen ennå, du :lol: 
Neida, jeg skjønner det altså - jeg bare husker hvor mye pes det var med pakking og ikke minst å kjøre på dårlig vinterføre opp og ned - og ikke minst at man ikke hadde mulighet til å komme seg unna når man var lei :lol: Jeg innser at vi kanskje ikke hadde noe voldsomt hjertelig forhold, oss i mellom, i min familie :P 

Akkurat nå, Malinka skrev:

Jeg har kjent på det at jeg ikke akkurat har sett frem til å skulle dra bort i julen, ville gjerne vært hjemme. Men nå når det ble som det ble hjemme hos meg i går, så er jeg veldig glad for at jeg skal ha en lang juleferie i Elverum :lol:  

Jeg tror muligens jeg også hadde satt pris på å feire jul et annet sted enn hjemme om forholdene var som hos deg nå :lol: 

Akkurat nå, Malinka skrev:

Det lukter kraftig såpe hjemme hos meg nå og flere store vifter står på konstant, så det er jeg glad jeg slipper å høre hele tiden når jeg bare kommer meg av gårde i kveld. Må skrive en huskeliste over hva jeg skal ha med meg, for jeg har ikke pakket enda. :Laugh:

Var jo gjerne det jeg IKKE gadd å gjøre den tida jeg reiste bort - satset alltid på å huske alt, men det var jo slitsomt å gå rundt og huske på det som skulle være med nordover :lol: Man kan jo ikke gjøre ting enkelt for seg selv må vite... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Du har ikke klippa navnestrengen ennå, du :lol: 
Neida, jeg skjønner det altså - jeg bare husker hvor mye pes det var med pakking og ikke minst å kjøre på dårlig vinterføre opp og ned - og ikke minst at man ikke hadde mulighet til å komme seg unna når man var lei :lol: Jeg innser at vi kanskje ikke hadde noe voldsomt hjertelig forhold, oss i mellom, i min familie :P 

Jeg tror muligens jeg også hadde satt pris på å feire jul et annet sted enn hjemme om forholdene var som hos deg nå :lol: 

Var jo gjerne det jeg IKKE gadd å gjøre den tida jeg reiste bort - satset alltid på å huske alt, men det var jo slitsomt å gå rundt og huske på det som skulle være med nordover :lol: Man kan jo ikke gjøre ting enkelt for seg selv må vite... 

Jeg pakker alltid i siste liten og stort sett går det jo greit, men nå skal jeg ha med litt annet enn ting for en helg. Da må det liste til. Så får jeg føre på det jeg ellers alltid glemmer, som å ta ut bosset og slikt :D  litt hyggeligere å komme hjem da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste fridag før jobbhelg. Noen må jobbe i julen:P var heldig med oppstart av ny turnus da. Nå har jeg fått bare dagvakter + en kveldsvakt 1.juledag. i den gamle turnusen skulle jeg jobba 13 timersvakter hele jul...så kan ikke klage. I tillegg så ringte sjefen å sa at jeg kunne gå hjem før på julaften, bare jeg skreiv ned når jeg gikk. Så da får jeg kanskje gå i 12-13 tiden da:ahappy:

I dag skal jeg til frisøren, uten at jeg aner hva jeg vil gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malinka skrev:

Jeg pakker alltid i siste liten og stort sett går det jo greit, men nå skal jeg ha med litt annet enn ting for en helg. Da må det liste til. Så får jeg føre på det jeg ellers alltid glemmer, som å ta ut bosset og slikt :D  litt hyggeligere å komme hjem da.

:lol: Ingeting er som å komme hjem etter ferie - og ha glemt å ta ut bosset :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Siri said:

Nei, ting som går gjennom uten å bli fordøyd er kanskje ingen høydare - og jeg skjønner i grunnen også om du ikke har lyst til å teste ut om noe fungerer. Konsekvensen av å finne ut at det tetta tarmen er jo kjipt liksom :lol: 

Ja, og det har jeg prøvd, det var ingen høydare :P 

2 hours ago, Siri said:

Da må vi mao finne ut hvordan vi kan kamuflere fisk slik at du spiser det... som å fôre unger, dette her :lol: 

Fiskeboller? :whistle: 

2 hours ago, Siri said:

Det er jo det, men det er fortsatt noen dager igjen til kødd, så... :lol: 

Jeg prøver å ikke tenke på det :aww: Et år uten sykehus for annet enn kontroller (det har fader meg vært nok av dem og) burde ikke være for mye forlangt, syns jeg *krysser fingre, banker i bordet, kaster salt over skuldra osv* 

59 minutes ago, Snoffe said:

Tror folk bare har et oppmerksomhetsbehov. Type, se på meg som er så flink til å hjelpe... Også er det ikke hjelp de tilbyr, bare masse irritasjon :aww:

Nei, jeg syns jo at det bør være til hjelp, når man først tilbyr seg å hjelpe, liksom :aww: 

59 minutes ago, Snoffe said:

Jeg har brukt utallige timer det siste året (planla dette mye lengre enn det gubben var klar over :lol: ) på å se på YouTube videoer og lest masse på nettet. Og da jeg begynte å klippe håret til gubben og svigerfar så har jeg tatt det som tørrtrening :lol: haha 

:lol: Jeg har en tante som er frisør, så vi diskuterer menneskeklipp kontra puddelklipp hver gang hun klipper håret mitt - det ække helt det samme :P 

59 minutes ago, Snoffe said:

Utrolig lærerikt å bruke YouTube. Det er veldig mange flinke som lager klippevideoer der!

Ja, det er det :ahappy: 

59 minutes ago, Snoffe said:

Også i det siste så har jeg funnet bilder på Instagram av puddelvalper som er (etter hva jeg kan se) fint klippet, så har brukt dem litt som mal. Siden det er så få på YouTube som klipper valper :) Melvin ble dog ikke like fin som den valpen som vi brukte som mal :aww: Men jeg likte de nye saksene mine :lol: og Melvin ser bedre ut nå enn da jeg klippet med kjøkkensaksen :lol:

Mamma husker fortsatt når Leahs oppdretter var hos oss og klipte Ali og de da de var 7 uker. Hun ble veldig imponert over hvordan Malin (mennesket, ikke hunden :P ) veiva saksa rundt disse valpene uten å klippe av de noen kroppsdeler eller stakk ut noen øyne :lol: Men ja, vanskelig å finne videoer av valpeklipp :) Jeg tror klippeheftet til den svenske puddelklubben er bra, uten at jeg har sett den selv, om du får tak i den? Hvis ikke så hender det jo at det er klippekurs også i ditt område :) 

59 minutes ago, Snoffe said:

Det høres jo nesten ut som jeg har planer om å fly ned utstillingsringen :P men tanken er å være med litt nå og litt da utifra hvordan formen min er. Men det er en utstilling i februar som jeg hadde tenkt å ta Casper med på. Men siden ballene hans er borte, og Melvin er gammel nok til å være med da. Så blir det han som skal få prøve seg. Og jeg føler jeg trenger litt mer enn YouTube (og Instagram) for å klare å få en ok nok klipp til da :P greit med noen som kan forklare underveis :)

De pleier ikke å være kjempestrenge på klippen på valper, tror jeg :P Men det var litt sånn (jeg har og gjort det, før jeg fikk lurt på Belgerpia en puddel :lol: ) - klippe litt, ta bilde, sende til oppdretter, få kommentar, prøve å rette på det, nytt bilde, ny kommentar, ny testing :lol: Jeg ble aldri flink til å klippe puddel da :P 

59 minutes ago, Snoffe said:

Haha!! Har innsett at Melvin er en typisk liten gneldrebikkje :aww: vi alle ønsker oss hørselsvern til jul, inkludert hønene :aww::lol:

Og mens jeg svarer her nå, satte mine tre i gang med å leke. Det har vært to bjeff fra den minste til nå, så foreløpig er de stille :teehe: 

59 minutes ago, Snoffe said:

Hvis det ikke bedrer seg kommer jeg nok til å spørre om de har muligheten til å komme hjem til oss. For tannen må bort. Hun har vondt, er grinete, spiser dårlig (men man ser hun er sulten) og den plager henne når hun gjesper og drikker i tillegg. 

Jeg er jo glad de ikke bare legge dyr i narkose uten å være sikker. Men likevel, det er litt frustrerende å se at hun har så vondt i munnen også får vi ikke gjort noe nå.

Det skjønner jeg! Vil de ikke gi henne noe smertestillende heller? 

59 minutes ago, Snoffe said:

Det er lov å klage selvom alt har vært være og det kunne vært være :P Er sånn vi mennesker er :aww: veldig kjedelig å ikke kunne spise det man vil, og man blir så kontrollert av kroppen av det. Jeg føler ihvertfall at når kroppen min er så ræva dust så kan jeg i det minste få spise det jeg vil. Men nei da, kroppen skal være mer dust den. Møkka kropp liksom! 

Ja, ikke sant? Jeg syns jo det er nok pes å ta hensyn til, om ikke det eneste som er bra for meg er det eneste jeg ikke hæler å spise :P 

59 minutes ago, Snoffe said:

Var ut på do med Melvin, og han presset så hardt at han var millimeter fra å lande med stumpen først i sin egen nylagte bæsj :teehe:

:teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg skulle ha spurt en kollega om en av mine elever, men jeg vet at spørsmålet vil utløse 543299873651278 ord, altså en halvtimes tirade, og det har jeg ikke tid til. Noen mennesker har så mange ord som vil ut.

Tell me about it... :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Siri skrev:

Du har ikke klippa navnestrengen ennå, du :lol: 
Neida, jeg skjønner det altså - jeg bare husker hvor mye pes det var med pakking og ikke minst å kjøre på dårlig vinterføre opp og ned - og ikke minst at man ikke hadde mulighet til å komme seg unna når man var lei :lol: Jeg innser at vi kanskje ikke hadde noe voldsomt hjertelig forhold, oss i mellom, i min familie :P 

Nei, jeg har nok ikke det altså og det kommer vel ikke til å skje heller :Laugh:. Har innsett det nå etter snart 2,5 år borte fra Trheim og hjemlengselen bare blir større og større :P. Vi har veldig gode og tette bånd i familien heldigvis, men jeg hadde helt klart foretrukket å kunne dra hjem til meg selv igjen på kveldene, men det valget har jeg ikke pr nå så da får det bli sånn. Neste jul forhåpentligvis :) 

Litt roligere på jobb i dag iom at det ikke er noen spebarn som skal testes, og det passer fint med tanke på alt jeg må gjøre resten av dagen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben og hans finger altså.. han skulle egentlig hatt fri disse 2 dagene før jul for å fikse og sånt (han er megagod på slikt, og liker å stelle istand attpåtil), men den finger'n er jo helt håpløs. Så enden på visa ble at jeg måtte ta meg fri disse 2 dagene. Så nå har jeg vært og handlet mat til hele jula - trodde jeg - men jeg glemte å kjøpe julegodt av noe som helst slag!!!!!!!!!!!!!! Noe så talentløst altså.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Malinka skrev:

Da har jeg snakket med forsikringsselskapets saneringsfolk. Det var ikke vannlekkasje, det var tilbakeslag i avløpet. De må ta opp gulvene i hele kjelleren, så den må tømmes. Jeg har ikke plass til alle de tingene oppe i første etasje, så jeg spurte om jeg skulle skaffe lagerplass og fikk beskjed om at det ordner de. Så skal de desinfisere og tørke opp og så legge nytt gulv. Festlig!

Men vi har vann igjen nå da. Så da får jeg vasket og tørket klær i dag og pakket til juleferien. Og så må jeg se over hva som er ødelagt av inventar, hvis det bare er de tingene han nevnte så går det greit. 

Yuk, tilbakeslag i avløpet? Da vil jeg heller ha en vannledning som løper løpsk. Håper virkelig dette ordner seg for dere, uten mer utgifter enn nødvendig! Heier på dere og samarbeidsvillig forsikringsselskap.

15 timer siden, mushi skrev:

Det kommer så mange bomringer i Oslo nå og jeg er der litt innimellom for å besøke ei venninne. Det er passe stress å finne en gratisparkering der nå og sjekket NSB.no - det miljøvennlige alternativet. 

For meg + Luna (Tellern er gratis) koster det i underkant av 900 kr t/r :lol::lol::lol: Buss er helt håpløst da jeg ikke vet om jeg får plass eller ikke og Luna er ikke komfortabel. Da blir det bil som vanlig i 2018 også! 

Rart at ikke flere tar toget altså. :icon_confused:

Jeg hadde store planer om å ta toget til Gardermoen da jeg var i London forrige uke, men da jeg kom til togstasjonen så sto det at maks parkeringstid var 48 timer. Så da måtte jeg kjøre til flyplassen og parkere der i stedet. Det kostet selvfølgelig mye mer, og jeg fatter ikke at det ikke er langtidsparkering ved togstasjonen. Det er det ved noen, men hvorfor ikke alle? Jeg gidder jo ikke å bruke tog hvis jeg må forvente parkeringsbot når jeg kommer hjem, og ikke alle bor så de kan ta kollektivt hjemmefra og til togstasjonen heller. 

13 timer siden, 2ne skrev:

I dag har jeg spist kald wienerpølse, jeg skrella av den skinnet og spiste en og en liten bit for å nyte det så lenge som mulig. Herremåne, tenk å savne å kunne spise wienerpølser, liksom :lol: Lurer på om - hvis jeg reopereres - kan spise all sånn mat jeg må ligge unna nå igjen, eller om det som er igjen av tarmer er så ødelagte at jeg allikevel må være forsiktig? Jeg savner å spise klementiner til jul og appelsiner til påske også, og wienerpølser og peanøtter og epler *sukk* Det hadde vært fint om sånt som var sunt for meg ikke kom ut i samme form og farge som når jeg svelget det også, selv gulrot-"bitene" i gulrotbrød syns at er gulrot, liksom. 

Jeg klager ikke altså, for et år siden lå jeg fortsatt på Ahus og visste ikke om jeg fikk komme hjem til jul. I år har jeg ikke vært innlagt en eneste gang *bank i bordet - ikke jinx det nå!* Jeg er takknemlig for det. Men jeg savner å ikke måtte tenke så mye på hva jeg spiser og ikke (selv om jeg kan spise hva jeg vil nå uten å legge på meg - jeg vil heller være litt småfeit tror jeg? :teehe:). Vi fikk f.eks kake av eieren til verdens beste Kompis da de var på klipp hos Belgerpia på mandag, og jeg måtte scanne hvilke kakebiter det var minst nøtter på, for nøtter er ikke spesielt sunt for meg lenger. 

Men fortsatt - jeg klager egentlig ikke. Det kunne vært verre :) 

Du, det har vært så jævelig for deg at det er lov til å klage selv om det kunne vært verre, jeg synes du er helt fantastisk i måten du håndterer dette på! Jeg håper det ordner seg så du kan spise litt mer av det du vil etter hvert. I morgen skal jeg bake en ny julebakst jeg fant oppskriften på, som ikke har nøtter, håper du kan spise det når jeg har restelag!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Gubben og hans finger altså.. han skulle egentlig hatt fri disse 2 dagene før jul for å fikse og sånt (han er megagod på slikt, og liker å stelle istand attpåtil), men den finger'n er jo helt håpløs. Så enden på visa ble at jeg måtte ta meg fri disse 2 dagene. Så nå har jeg vært og handlet mat til hele jula - trodde jeg - men jeg glemte å kjøpe julegodt av noe som helst slag!!!!!!!!!!!!!! Noe så talentløst altså.. 

OMG!!! Såååååå amatøøøøør :lol: 

I dag er det bare så helt aldeles fantastisk ute her. - 6 grader, snø og rim på trærne, sol og bare... åååå!!!! 
I morges fikk jeg det forresten for meg at jeg skulle flette Yasmine, så nå har hun 6 fletter på hodet sitt... hun ser litt.. ehhhh... rar ut :lol: 
Nå skal jeg forresten snart ta fri fra jobb og dra til Brumunddal og hente noen t-skjorter som jeg har fått trykt opp, etterpå skal jeg handle bittelitt og så har jeg en liten date med SFX :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postnord har kun utkjøring av pakker i området her på torsdager, og når ankom pakken min byen? Jo, imorges, akkurat for sent til å være med på dagens levering, og det skjer hver bidige gang jeg får pakker fra dem, ingenting er så irriterende som å måtte vente ei uke på en pakke som ligger 1time unna meg:gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

I dag er det bare så helt aldeles fantastisk ute her. - 6 grader, snø og rim på trærne, sol og bare... åååå!!!! 
I morges fikk jeg det forresten for meg at jeg skulle flette Yasmine, så nå har hun 6 fletter på hodet sitt... hun ser litt.. ehhhh... rar ut :lol: 
Nå skal jeg forresten snart ta fri fra jobb og dra til Brumunddal og hente noen t-skjorter som jeg har fått trykt opp, etterpå skal jeg handle bittelitt og så har jeg en liten date med SFX :D 

En liten date? Du, her er det all or nothing altså! :D Go big or go home :D 

Halvannen time igjen på jobb, så skal jeg på Anitas Hund & Katt for å hente 40 kg mat til G&F, date Siri, og SÅ er det juleferie! Jeg har noen margbein i fryseren de kan få på julaften, så får de litt jul også. Dessuten er Foenix særdeles opptatt av en pose med julegaver som mamma satte igjen da hun passet dem mens jeg var på tur, så jeg tror kanskje de får noe bra i julegave fra "mormora" si :P 

Men først gjøre ferdig fylkesoversikten over barnehager for Oppland. Hvorfor kan ikke folk lage skikkelige hjemmesider med tydelig kontaktinformasjon?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, TonjeM said:

Gubben og hans finger altså.. han skulle egentlig hatt fri disse 2 dagene før jul for å fikse og sånt (han er megagod på slikt, og liker å stelle istand attpåtil), men den finger'n er jo helt håpløs. Så enden på visa ble at jeg måtte ta meg fri disse 2 dagene. Så nå har jeg vært og handlet mat til hele jula - trodde jeg - men jeg glemte å kjøpe julegodt av noe som helst slag!!!!!!!!!!!!!! Noe så talentløst altså.. 

:o ! Glemme julegodis!??? Krise! :o 

 

Nåååå er jeg sur... 

Jeg skal da for F ikke betale returporto på en vare som ikke er det jeg bestilte. Det er BULLSHIT

"Hei Anette,

jeg beklager for at du har fått en fingerling med dårlig finish. Dessverre er det noen som blir produsert litt for raskt og det må vi bare beklage for.

1) Vi kan enten sende deg en helt ny som funker perfekt og testet av oss?

2) Eller så kan kan du retunere leken tilbake til oss og få kjøpesummen refundert?

Vi har dessverre retur ingen avtale for varer kjøpt på 50% rabatt. Dette står tydelig i kjøps teksten. (vennligst se vedleggs dokumentet).

Hvis du ønsker å returnere varen til oss kan du sende den tilbake til vår retur adresse - så skal vi refundere kjøpe summen tilbake med det samme.


kan du vennligst sende den tilbake til:

Retur informasjonen vår

*****'"

-----------

 

Svarte at enten sender han meg en returlapp så jeg slipper returporto ellers tar jeg saken til forbrukerrådet.

Jeg kan vente på de pengene jeg. Det er greit det, lillemor får nok gaver likevel. 


Mulig jeg er kjip nå altså, men jeg missliker intenst å bli lurt og tatt for å være idiot.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Raksha skrev:

:o ! Glemme julegodis!??? Krise! :o 

 

Nåååå er jeg sur... 

Jeg skal da for F ikke betale returporto på en vare som ikke er det jeg bestilte. Det er BULLSHIT

"Hei Anette,

jeg beklager for at du har fått en fingerling med dårlig finish. Dessverre er det noen som blir produsert litt for raskt og det må vi bare beklage for.

1) Vi kan enten sende deg en helt ny som funker perfekt og testet av oss?

2) Eller så kan kan du retunere leken tilbake til oss og få kjøpesummen refundert?

Vi har dessverre retur ingen avtale for varer kjøpt på 50% rabatt. Dette står tydelig i kjøps teksten. (vennligst se vedleggs dokumentet).

Hvis du ønsker å returnere varen til oss kan du sende den tilbake til vår retur adresse - så skal vi refundere kjøpe summen tilbake med det samme.


kan du vennligst sende den tilbake til:

Retur informasjonen vår

*****'"

-----------

 

Svarte at enten sender han meg en returlapp så jeg slipper returporto ellers tar jeg saken til forbrukerrådet.

Jeg kan vente på de pengene jeg. Det er greit det, lillemor får nok gaver likevel. 


Mulig jeg er kjip nå altså, men jeg missliker intenst å bli lurt og tatt for å være idiot.

 

You go!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde så lyst på rislunsj til dessert i dag, men det var tomt på butikken min. Altså kjøpte jeg en porsjon risgrøt og et beger kremfløte for å lage min egen. Det fine med små rislunsjer er at det er en passende mengde til en liten dessert. Det kan man ikke si om sånne boller fulle av hjemmelaget riskrem. Jeg tror jeg vet hva som blir årets nyttårsforsett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Symra&Pippin said:

You go!

Sjekker opp at jeg har rett også da, og det har jeg. Ved reklamasjon, enten feil eller at jeg ikke har fått det jeg betalte for, så skal selger stå for returporto.

Er vel 85 kr eller noe sånt jeg krangler om, men skal de være vanskelige så skal jeg og det. :aww: 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

:o ! Glemme julegodis!??? Krise! :o 

 

Nåååå er jeg sur... 

Jeg skal da for F ikke betale returporto på en vare som ikke er det jeg bestilte. Det er BULLSHIT

"Hei Anette,

jeg beklager for at du har fått en fingerling med dårlig finish. Dessverre er det noen som blir produsert litt for raskt og det må vi bare beklage for.

1) Vi kan enten sende deg en helt ny som funker perfekt og testet av oss?

2) Eller så kan kan du retunere leken tilbake til oss og få kjøpesummen refundert?

Vi har dessverre retur ingen avtale for varer kjøpt på 50% rabatt. Dette står tydelig i kjøps teksten. (vennligst se vedleggs dokumentet).

Hvis du ønsker å returnere varen til oss kan du sende den tilbake til vår retur adresse - så skal vi refundere kjøpe summen tilbake med det samme.


kan du vennligst sende den tilbake til:

Retur informasjonen vår

*****'"

-----------

 

Svarte at enten sender han meg en returlapp så jeg slipper returporto ellers tar jeg saken til forbrukerrådet.

Jeg kan vente på de pengene jeg. Det er greit det, lillemor får nok gaver likevel. 


Mulig jeg er kjip nå altså, men jeg missliker intenst å bli lurt og tatt for å være idiot.

 

Jeg hadde ikke latt dem slippe unna med den elendige behandlingen, så jeg hadde stått på krava, akkurat som deg! De må jo være helt idiot som ikke skjønner at de er blitt avslørt i lureri? 
https://www.ebay.com/itm/2017-Hot-Purple-Fingerlings-Interactive-Fun-Finger-Baby-Monkey-WowWee-Gift-Toys/382313190175?hash=item5903a4531f:g:TiEAAOSwe51Z6yYu

Jeg ser de selger dem på ebay også. Med bilder av de originale. Så det er sikkert en sånn type bedrift som kjøper ting derfra og videreselger med grovt overskudd. 

13 minutter siden, Raksha skrev:

Sjekker opp at jeg har rett også da, og det har jeg. Ved reklamasjon, enten feil eller at jeg ikke har fått det jeg betalte for, så skal selger stå for returporto.

Er vel 85 kr eller noe sånt jeg krangler om, men skal de være vanskelige så skal jeg og det. :aww: 

 

Det er kanskje bare 85 kroner for deg. Men om alle andre som blir lurt av dem også betaler porto er det brått mange tusen kroner de har sluppet unna. 
For å ikke snakke om de som ikke klager på det og ikke sender tilbake og krever refundering av kjøpesummen. Så alt som kan klages på må du klage på! 
Heia heia!! :D 

 

Hjemme fra jobb. Og dette var en rolig dag altså! Brått har det til en forandring fra i går blitt helt stopp i nyregistrerte bedrifter, og ellers orker ikke folk å ta stilling til ting før på nyåret. 
Så i morgen blir Sjef med meg og så tar vi rett og slett og rydder litt der og gjør klar for ferie. Så tar vi en tur i marka sammen etterpå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, *Kat84* said:

Jeg hadde ikke latt dem slippe unna med den elendige behandlingen, så jeg hadde stått på krava, akkurat som deg! De må jo være helt idiot som ikke skjønner at de er blitt avslørt i lureri? 
https://www.ebay.com/itm/2017-Hot-Purple-Fingerlings-Interactive-Fun-Finger-Baby-Monkey-WowWee-Gift-Toys/382313190175?hash=item5903a4531f:g:TiEAAOSwe51Z6yYu

Jeg ser de selger dem på ebay også. Med bilder av de originale. Så det er sikkert en sånn type bedrift som kjøper ting derfra og videreselger med grovt overskudd. 

Det er kanskje bare 85 kroner for deg. Men om alle andre som blir lurt av dem også betaler porto er det brått mange tusen kroner de har sluppet unna. 
For å ikke snakke om de som ikke klager på det og ikke sender tilbake og krever refundering av kjøpesummen. Så alt som kan klages på må du klage på! 
Heia heia!! :D 

 

Hjemme fra jobb. Og dette var en rolig dag altså! Brått har det til en forandring fra i går blitt helt stopp i nyregistrerte bedrifter, og ellers orker ikke folk å ta stilling til ting før på nyåret. 
Så i morgen blir Sjef med meg og så tar vi rett og slett og rydder litt der og gjør klar for ferie. Så tar vi en tur i marka sammen etterpå. :) 

Yep, er masse av dem på ebay, og cdon selger dem - men de opplyser om at de selger Happy Monkey og at de ikke har noe med wowwee fingerlingsmerket å gjøre. Men skal være like bra. (dem om det). På youtube ligger det ørten filmer om hvordan man avslører kopier. Jeg hadde sett et par av disse, på forhånd, så så jo med en gang at det er feil det jeg har fått. 

Ingen planer om å gi meg nei. :aww:  Takk for støtte :D 85kr er mer enn jeg har lyst til å kaste bort på dem. Faktisk. Har bedre ting å bruke pengene mine på enn dem. Og de burde jo stoppes, for er svindel det de driver med.

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...