Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

Just now, Siri said:

Du har brukt angrerettsskjemaet som skal følge med slike forsendelser?

Fulgte ikke med, men jeg bruker jo ikke angreretten når jeg skal heve kjøpet. Ved angrerett så må jeg betale returporto selv hvertfall. Jeg har fått noe annet enn det jeg bestilte, så jeg hever kjøpet på det grunnlaget. Jeg angrer jo ikke kjøpet, jeg har ikke fått det jeg kjøpte. :\ I tillegg er den defekt, da kan man heller ikke bruke angrerett, men må reklamere. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

Hvem i all verden kom på at fiskekake på brødskive var godt liksom??? Eller fiskekake. Punktum

Det var sånn der grov fiskekake altså. Jeg har det til middag av og til med revet rotgrønnsaker og potet. Det funker sånn en sjelden gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Fulgte ikke med, men jeg bruker jo ikke angreretten når jeg skal heve kjøpet. Ved angrerett så må jeg betale returporto selv hvertfall. Jeg har fått noe annet enn det jeg bestilte, så jeg hever kjøpet på det grunnlaget. Jeg angrer jo ikke kjøpet, jeg har ikke fått det jeg kjøpte. :\ I tillegg er den defekt, da kan man heller ikke bruke angrerett, men må reklamere. 

http://www.direktesalgsforbundet.no/forbruker/angrefrist-pa-14-dager/

Selv om varen er defekt i dette tilfellet SKAL det følge med angrerettskjema enten med ordrebekreftelse på mail eller i forsendelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Siri said:

 

Amatør!!!! Eller dumdristig :lol: Du skal ha ganske is i magen om du bestiller gave på nett under ei uke før julaften :lol: 

 

Jeg vet, men jeg har ikke hatt anledning til å bestille før... Jeg driter ikke penger skjønner du... :lol:  Eller har et pengetre i hagen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pixie said:

http://www.direktesalgsforbundet.no/forbruker/angrefrist-pa-14-dager/

Selv om varen er defekt i dette tilfellet SKAL det følge med angrerettskjema enten med ordrebekreftelse på mail eller i forsendelsen. 

Ja, vet det skal følge med, så det er jo bare enda en ting å rapportere dem for...  Men blir ikke riktig å bruke angrefristen så lenge jeg ikke angrer på kjøpet. Hadde jeg fått den varen jeg kjøpte (trodde jeg) så hadde jeg jo ikke angret. Da hadde jeg reklamert på en defekt vare, og godtatt ny. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Siri skrev:

Fiskekaker er pr def IKKE godt :P 

Artig å være lærer :P Kan dere ikke ha alle eksamener sånn midt i semesteret sånn at dere slapp å rette dem i ferien? :D 

Det ble skinkestek fra ullgris til middag i dag - med Siris egenkomponerte saus til :D Jeg la gulrot, rødløk, purre og mandarinskiver i gryta, helte på litt vann og stekte steika i 2,5 time på svak varme. Deretter sila jeg av søet og lagde saus på den - med fløte, creme fraiche og litt brunøst i. Det ble jammen meg en god saus altså :D 

Men hvordan går det med tempen til den løpske? Det er det hele sonen lurer på nå. :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "juleferie" dvs jeg har juleferie fra studiene, så nå får jeg betalt for alle timene på apoteket :) (har ingen fridager av de som kan være jobbdager fra nå til 4. januar hvor jeg skal på HiOA for midtuka i praksisen). 
 

 

Det er egentlig ikke lov å leke i sofaen. Det er lov å sove i den, kose seg i den osv, men leke i den er ikke lov. Som dere ser tar hundene det høyst alvorlig (spesielt småpøbler på 8 uker som strengt tatt ikke har lært det enda og er kjempestolt fordi hun kommer seg opp i sofaen på egenhånd) :P 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det var jo veldig hjelpsomt. Det kan jeg hjelpe deg med og, altså :lol: 

Det gjør hun sikkert, og særlig om du sier du vil stille han ut litt :ahappy: 

Er whippeter så bråkete da? Men ja, pudler bråker en del når de leker. Både knurring og bjeffing på de. Knurringa hører jeg knapt fra Monster, det er sånn veldig lav "brr-brr"-lyd, men mellomene, og da særlig Leah, høres større ut enn de er når de er på sitt mest heftige :lol: Monster høres ut som en sånn lekehund når hun bjeffer :teehe: 

Hun bjeffer ikke like mye som den da :P 

Fant dere ut hva det var med frøkna? Var det ikke i dag dere hadde veterinærtime? 

 

Var liksom det jeg prøvde å si i starten av det innlegget på Facebook. At jeg trengte hjelp til utstillingsklipp, fordi hverdagsklipp skal jeg alltids få til selv :P hjalp ikke å si det :P

Hun vet jeg vil stille :) skulle egentlig ha den andre hannvalpen, men den hadde bare fått ned ene stenen. Så da fikk jeg heller Melvin som hadde to stener nede :)

Whippeten skal ikke være bråkete i det heletatt :lol: men Casper er ganske verbal når han leker, men sammenlignet med Melvin så er han stille :lol: jeg har liksom vært litt flaut over å ha en whippet som lager så mye lyd under lek, men tror jeg bare kan legge den flauheten fra meg nå :aww:

Melvin høres ut som et sinna lemmen når han knurrer :teehe:men bjeffingen er litt vond for ørene :P

 

Var til dyrlegen i dag ja, men dyrlegen mente hun ikke var bedre. Og pusten hennes er fremdeles rar. Selvom jeg mener hun er mye bedre. Hun er livredd hos dyrlegen, så de får ikke sett henne når hun herjer hele dagen og er mer pøbel enn Melvin :P Så må tilbake om en uke. De vet fremdeles ikke så mye.. for prøvene sier veldig lite.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Siri skrev:

 

Du har brukt angrerettsskjemaet som skal følge med slike forsendelser? 

Jeg kjøpte en vidunderpanne (Smartpan) via facebook. Vel, den er vidunderlig deformert og helt ubrukelig. Veldig dårlig pakket, og sendt fra Shanghai tror jeg det var. Hvordan klager man på sånt? Ikke noe angrerettskjema der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Raksha skrev:

Fulgte ikke med, men jeg bruker jo ikke angreretten når jeg skal heve kjøpet. Ved angrerett så må jeg betale returporto selv hvertfall. Jeg har fått noe annet enn det jeg bestilte, så jeg hever kjøpet på det grunnlaget. Jeg angrer jo ikke kjøpet, jeg har ikke fått det jeg kjøpte. :\ I tillegg er den defekt, da kan man heller ikke bruke angrerett, men må reklamere. 

Du har ikke fått det på e-post sammen med ordrebekreftelse heller? Ikke at det kanskje har så mye å si, men det er jo en del av det formelle som evt ikke er i orden det også da. 

50 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det var sånn der grov fiskekake altså. Jeg har det til middag av og til med revet rotgrønnsaker og potet. Det funker sånn en sjelden gang.

Det er ingen formildende omstendigheter at den var grov altså :aww: 

42 minutter siden, Mardina skrev:

Jeg vet, men jeg har ikke hatt anledning til å bestille før... Jeg driter ikke penger skjønner du... :lol:  Eller har et pengetre i hagen... 

Jamen da må du plante et da vøtt :P 

32 minutter siden, Kaisen skrev:

Har du ikke hørt at man ikke kan bruke de samme klærne 2 ganger?:sleep: :lol:

Ahhhhh... åff cårs! Det er jo sånn det er selvsagt :aww: 

20 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Men hvordan går det med tempen til den løpske? Det er det hele sonen lurer på nå. :lol:

Den løpske løper og løper - og Willy pisser og bryr seg ikke så veldig :lol: Bare litt. Det blir nok julegave på julaften av dette :D 

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Jeg kjøpte en vidunderpanne (Smartpan) via facebook. Vel, den er vidunderlig deformert og helt ubrukelig. Veldig dårlig pakket, og sendt fra Shanghai tror jeg det var. Hvordan klager man på sånt? Ikke noe angrerettskjema der.

:lol: Aner ikke... be forhandler om å få angrerettsskjema? Om det var norsk forhandler i det minste? Da er det jo de som står ansvarlige :D Sikkert... 

I stedet for hankypanky har Willy vært ute med sin datter Marlyssa i dag. Vi gjorde et nytt mordforsøk på besøket... 
Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Du har ikke fått det på e-post sammen med ordrebekreftelse heller? Ikke at det kanskje har så mye å si, men det er jo en del av det formelle som evt ikke er i orden det også da. 

Nei, ikke som jeg har fått med meg hvertfall. Men ja, viser jo at hele greia er på bærtur. Får se om de er kjappe nå med å refundere penger. Kan godt sende dritten i retur jeg, ikke noe problem, men de får dekke returporto. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Nei, ikke som jeg har fått med meg hvertfall. Men ja, viser jo at hele greia er på bærtur. Får se om de er kjappe nå med å refundere penger. Kan godt sende dritten i retur jeg, ikke noe problem, men de får dekke returporto. 

Jeg har i hvert fall oftere og oftere mottatt sånt på e-post når jeg har bestilt varer på nettet. Jeg er dog enig - de bør dekke retur og utgiftene  du har hatt for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Jeg har i hvert fall oftere og oftere mottatt sånt på e-post når jeg har bestilt varer på nettet. Jeg er dog enig - de bør dekke retur og utgiftene  du har hatt for dette. 

Ja, vet det er flere som sender på mail, og det er jo helt greit. :) Ja, jeg vil ikke ha utgifter på dette. Hadde kostet dem en halv kalori å skrive en settning om at dette ikke er wowwee fingerlingsen, det har blant annet CDON gjort. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Snoffe said:

Var liksom det jeg prøvde å si i starten av det innlegget på Facebook. At jeg trengte hjelp til utstillingsklipp, fordi hverdagsklipp skal jeg alltids få til selv :P hjalp ikke å si det :P

:lol: Noen ganger lurer jeg på om folk har en eller annen svar-impuls som gjør at de bare må svare, enten det er til hjelp eller ikke :rolleyes: 

39 minutes ago, Snoffe said:

Hun vet jeg vil stille :) skulle egentlig ha den andre hannvalpen, men den hadde bare fått ned ene stenen. Så da fikk jeg heller Melvin som hadde to stener nede :)

Da ville jeg spurt henne. Det kan være oppdrettere i området som kan hjelpe deg, som ikke står på noen klippeliste men som kan klippe utstillingsklipp allikevel. Hvis ikke, @Belgerpia har blitt ganske flink, hun har øvd og sett på videoer og snakket med oppdretter til Malin og Leah både via nett og når vi har vært der/hun her. Det er mulig, om man bare øver ofte nok - og det høres det jo ut som at du gjør :) 

39 minutes ago, Snoffe said:

Whippeten skal ikke være bråkete i det heletatt :lol: men Casper er ganske verbal når han leker, men sammenlignet med Melvin så er han stille :lol: jeg har liksom vært litt flaut over å ha en whippet som lager så mye lyd under lek, men tror jeg bare kan legge den flauheten fra meg nå :aww:

Ja, aldri så galt at det ikke er godt for noe, nå kan du jo si "syns du Casper bråker mye? Da skulle du høre Melvin, HAN bråker han" :teehe: 

39 minutes ago, Snoffe said:

Melvin høres ut som et sinna lemmen når han knurrer :teehe:men bjeffingen er litt vond for ørene :P

Ja, det er en ganske gneldrete bjeffelyd på disse småpudlene. Irriterende gneldrete :P 

39 minutes ago, Snoffe said:

Var til dyrlegen i dag ja, men dyrlegen mente hun ikke var bedre. Og pusten hennes er fremdeles rar. Selvom jeg mener hun er mye bedre. Hun er livredd hos dyrlegen, så de får ikke sett henne når hun herjer hele dagen og er mer pøbel enn Melvin :P Så må tilbake om en uke. De vet fremdeles ikke så mye.. for prøvene sier veldig lite.

Så frustrerende :hmm: Det er ingen veterinær i området som kan komme hjem til deg og se på henne heller? De kan jo ikke utsette den tanntrekkinga i evigheter heller, om de mener den er så problematisk at den må trekkes, liksom. Jeg skjønner dog at de ikke vil legge en hund med uønska lyder på lungene i narkose. Vanskelig det der :( 

--

I dag har jeg spist kald wienerpølse, jeg skrella av den skinnet og spiste en og en liten bit for å nyte det så lenge som mulig. Herremåne, tenk å savne å kunne spise wienerpølser, liksom :lol: Lurer på om - hvis jeg reopereres - kan spise all sånn mat jeg må ligge unna nå igjen, eller om det som er igjen av tarmer er så ødelagte at jeg allikevel må være forsiktig? Jeg savner å spise klementiner til jul og appelsiner til påske også, og wienerpølser og peanøtter og epler *sukk* Det hadde vært fint om sånt som var sunt for meg ikke kom ut i samme form og farge som når jeg svelget det også, selv gulrot-"bitene" i gulrotbrød syns at er gulrot, liksom. 

Jeg klager ikke altså, for et år siden lå jeg fortsatt på Ahus og visste ikke om jeg fikk komme hjem til jul. I år har jeg ikke vært innlagt en eneste gang *bank i bordet - ikke jinx det nå!* Jeg er takknemlig for det. Men jeg savner å ikke måtte tenke så mye på hva jeg spiser og ikke (selv om jeg kan spise hva jeg vil nå uten å legge på meg - jeg vil heller være litt småfeit tror jeg? :teehe:). Vi fikk f.eks kake av eieren til verdens beste Kompis da de var på klipp hos Belgerpia på mandag, og jeg måtte scanne hvilke kakebiter det var minst nøtter på, for nøtter er ikke spesielt sunt for meg lenger. 

Men fortsatt - jeg klager egentlig ikke. Det kunne vært verre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 2ne skrev:

I dag har jeg spist kald wienerpølse, jeg skrella av den skinnet og spiste en og en liten bit for å nyte det så lenge som mulig. Herremåne, tenk å savne å kunne spise wienerpølser, liksom :lol: Lurer på om - hvis jeg reopereres - kan spise all sånn mat jeg må ligge unna nå igjen, eller om det som er igjen av tarmer er så ødelagte at jeg allikevel må være forsiktig? Jeg savner å spise klementiner til jul og appelsiner til påske også, og wienerpølser og peanøtter og epler *sukk* Det hadde vært fint om sånt som var sunt for meg ikke kom ut i samme form og farge som når jeg svelget det også, selv gulrot-"bitene" i gulrotbrød syns at er gulrot, liksom. 

Er det skinnet som kødder eller er det generelt alt ved f eks epler som er problematisk? Jeg tenker om det går an å mose det? Men det er jo kjipt å leve på mos også da :lol: Evt om du kan suge ut båtene på klementinene og ikke spise skinnet? Jeg bare prøver å være konstruktiv her nå altså :lol: 

7 timer siden, 2ne skrev:

Jeg klager ikke altså, for et år siden lå jeg fortsatt på Ahus og visste ikke om jeg fikk komme hjem til jul. I år har jeg ikke vært innlagt en eneste gang *bank i bordet - ikke jinx det nå!* Jeg er takknemlig for det. Men jeg savner å ikke måtte tenke så mye på hva jeg spiser og ikke (selv om jeg kan spise hva jeg vil nå uten å legge på meg - jeg vil heller være litt småfeit tror jeg? :teehe:). Vi fikk f.eks kake av eieren til verdens beste Kompis da de var på klipp hos Belgerpia på mandag, og jeg måtte scanne hvilke kakebiter det var minst nøtter på, for nøtter er ikke spesielt sunt for meg lenger. 

Men fortsatt - jeg klager egentlig ikke. Det kunne vært verre :) 

Jeg synes godt du KAN klage litt, jeg da :P Men vi er kjempeglade for at du har sluppet innleggelser så langt i år - vi satser på at det fortsetter slik :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutes ago, Siri said:

Er det skinnet som kødder eller er det generelt alt ved f eks epler som er problematisk? Jeg tenker om det går an å mose det? Men det er jo kjipt å leve på mos også da :lol: Evt om du kan suge ut båtene på klementinene og ikke spise skinnet? Jeg bare prøver å være konstruktiv her nå altså :lol: 

Jeg er skeptisk til all mat som kommer ut i samme forfatning som da jeg svelget det, jeg antar at det har lett for å sette seg fast i en tarm som er full av arrdannelser og innsnevringer :) Så, alt ved det meste av frukt og grønt, faktisk, samt ris, av alle ting (den var dog hurtigkokt, uten at jeg veit om det har noe å si) er jeg litt forsiktig med, fordi det ser ikke ut - bokstavelig talt - som at jeg fordøyer det i det hele tatt. 

Det er en generell ting at man skal være forsiktig med langtrevla mat når man har tarmer som mine, samt mat som er tungt fordøyelig, som rødt kjøtt. Svin skal jeg være forsiktig med fordi jeg er revmatiker. Min irriterte mage/tarm reagerer på poteter. Det eneste det ser ut som jeg har null problemer med, er sjokolade (som ikke har nøtter, vel og merke :lol: ), men selv en sjokoholiker som meg innser at jeg ikke kan leve på det alene - dessuten er visst ikke sukker heller noen høydare for revmatikere. Skal jeg ta hensyn til alle mine helseissues, bør jeg vel spise fisk, og bare det, men det liker jeg ikke, så det hjelper jo ikke stort :teehe: 

52 minutes ago, Siri said:

Jeg synes godt du KAN klage litt, jeg da :P Men vi er kjempeglade for at du har sluppet innleggelser så langt i år - vi satser på at det fortsetter slik :ahappy: 

Ja, fader heller, nå er det forseint på året til sånt tull, syns jeg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg er skeptisk til all mat som kommer ut i samme forfatning som da jeg svelget det, jeg antar at det har lett for å sette seg fast i en tarm som er full av arrdannelser og innsnevringer :) Så, alt ved det meste av frukt og grønt, faktisk, samt ris, av alle ting (den var dog hurtigkokt, uten at jeg veit om det har noe å si) er jeg litt forsiktig med, fordi det ser ikke ut - bokstavelig talt - som at jeg fordøyer det i det hele tatt. 

Nei, ting som går gjennom uten å bli fordøyd er kanskje ingen høydare - og jeg skjønner i grunnen også om du ikke har lyst til å teste ut om noe fungerer. Konsekvensen av å finne ut at det tetta tarmen er jo kjipt liksom :lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er en generell ting at man skal være forsiktig med langtrevla mat når man har tarmer som mine, samt mat som er tungt fordøyelig, som rødt kjøtt. Svin skal jeg være forsiktig med fordi jeg er revmatiker. Min irriterte mage/tarm reagerer på poteter. Det eneste det ser ut som jeg har null problemer med, er sjokolade (som ikke har nøtter, vel og merke :lol: ), men selv en sjokoholiker som meg innser at jeg ikke kan leve på det alene - dessuten er visst ikke sukker heller noen høydare for revmatikere. Skal jeg ta hensyn til alle mine helseissues, bør jeg vel spise fisk, og bare det, men det liker jeg ikke, så det hjelper jo ikke stort :teehe: 

Da må vi mao finne ut hvordan vi kan kamuflere fisk slik at du spiser det... som å fôre unger, dette her :lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, fader heller, nå er det forseint på året til sånt tull, syns jeg :lol: 

Det er jo det, men det er fortsatt noen dager igjen til kødd, så... :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her på jobb helt alene. Magen gav seg med tullet sitt utover ettermiddagen i går, så jeg tar sjansen. Vi er bare 2 stk her i dag likevel. I morgen er jeg alene her, så.da tar jeg Sjef med meg for selskap. :)

I dag håper jeg bare tiden går fort. Jeg er så klar for ferie og late dager at alt er et ork for tiden. :icon_redface:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å er litt spent, men vil bare si A og ikke B :P 

Gruer meg til dagen i dag, blir mye stress. Vi skal kjøpe oss bil og må hente den rett etter jobb, 2 timer t/r. I tillegg skal alt gjøres klart til avreise i morgen etter jobb og jeg har en hel haug å pakke, julegave som må pakkes inn, husarbeid som må gjøres og hunder som skal aktiviseres. Det blir ikke nok timer det rett og slett :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Gruer meg til dagen i dag, blir mye stress. Vi skal kjøpe oss bil og må hente den rett etter jobb, 2 timer t/r. I tillegg skal alt gjøres klart til avreise i morgen etter jobb og jeg har en hel haug å pakke, julegave som må pakkes inn, husarbeid som må gjøres og hunder som skal aktiviseres. Det blir ikke nok timer det rett og slett :P 

Åååå, jeg kjenner det er sååå deilig å slippe tanken på å skulle pakke for juleferie og kjøre til Trøndelag :lol: Godt å ha funnet roen i egen heim og ikke har noen som forventer at man kommer "heim te jul" :ahappy: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 2ne skrev:

:lol: Noen ganger lurer jeg på om folk har en eller annen svar-impuls som gjør at de bare må svare, enten det er til hjelp eller ikke :rolleyes: 

Da ville jeg spurt henne. Det kan være oppdrettere i området som kan hjelpe deg, som ikke står på noen klippeliste men som kan klippe utstillingsklipp allikevel. Hvis ikke, @Belgerpia har blitt ganske flink, hun har øvd og sett på videoer og snakket med oppdretter til Malin og Leah både via nett og når vi har vært der/hun her. Det er mulig, om man bare øver ofte nok - og det høres det jo ut som at du gjør :) 

Ja, aldri så galt at det ikke er godt for noe, nå kan du jo si "syns du Casper bråker mye? Da skulle du høre Melvin, HAN bråker han" :teehe: 

Ja, det er en ganske gneldrete bjeffelyd på disse småpudlene. Irriterende gneldrete :P 

Så frustrerende :hmm: Det er ingen veterinær i området som kan komme hjem til deg og se på henne heller? De kan jo ikke utsette den tanntrekkinga i evigheter heller, om de mener den er så problematisk at den må trekkes, liksom. Jeg skjønner dog at de ikke vil legge en hund med uønska lyder på lungene i narkose. Vanskelig det der :( 

--

I dag har jeg spist kald wienerpølse, jeg skrella av den skinnet og spiste en og en liten bit for å nyte det så lenge som mulig. Herremåne, tenk å savne å kunne spise wienerpølser, liksom :lol: Lurer på om - hvis jeg reopereres - kan spise all sånn mat jeg må ligge unna nå igjen, eller om det som er igjen av tarmer er så ødelagte at jeg allikevel må være forsiktig? Jeg savner å spise klementiner til jul og appelsiner til påske også, og wienerpølser og peanøtter og epler *sukk* Det hadde vært fint om sånt som var sunt for meg ikke kom ut i samme form og farge som når jeg svelget det også, selv gulrot-"bitene" i gulrotbrød syns at er gulrot, liksom. 

Jeg klager ikke altså, for et år siden lå jeg fortsatt på Ahus og visste ikke om jeg fikk komme hjem til jul. I år har jeg ikke vært innlagt en eneste gang *bank i bordet - ikke jinx det nå!* Jeg er takknemlig for det. Men jeg savner å ikke måtte tenke så mye på hva jeg spiser og ikke (selv om jeg kan spise hva jeg vil nå uten å legge på meg - jeg vil heller være litt småfeit tror jeg? :teehe:). Vi fikk f.eks kake av eieren til verdens beste Kompis da de var på klipp hos Belgerpia på mandag, og jeg måtte scanne hvilke kakebiter det var minst nøtter på, for nøtter er ikke spesielt sunt for meg lenger. 

Men fortsatt - jeg klager egentlig ikke. Det kunne vært verre :) 

Vestlig irriterende at jeg aldri klarer å dele opp sitatene fordi jeg bruker mobilen :P

Tror folk bare har et oppmerksomhetsbehov. Type, se på meg som er så flink til å hjelpe... Også er det ikke hjelp de tilbyr, bare masse irritasjon :aww:

 

Jeg har brukt utallige timer det siste året (planla dette mye lengre enn det gubben var klar over :lol: ) på å se på YouTube videoer og lest masse på nettet. Og da jeg begynte å klippe håret til gubben og svigerfar så har jeg tatt det som tørrtrening :lol: haha 

Utrolig lærerikt å bruke YouTube. Det er veldig mange flinke som lager klippevideoer der!

Også i det siste så har jeg funnet bilder på Instagram av puddelvalper som er (etter hva jeg kan se) fint klippet, så har brukt dem litt som mal. Siden det er så få på YouTube som klipper valper :) Melvin ble dog ikke like fin som den valpen som vi brukte som mal :aww: Men jeg likte de nye saksene mine :lol: og Melvin ser bedre ut nå enn da jeg klippet med kjøkkensaksen :lol:

Det høres jo nesten ut som jeg har planer om å fly ned utstillingsringen :P men tanken er å være med litt nå og litt da utifra hvordan formen min er. Men det er en utstilling i februar som jeg hadde tenkt å ta Casper med på. Men siden ballene hans er borte, og Melvin er gammel nok til å være med da. Så blir det han som skal få prøve seg. Og jeg føler jeg trenger litt mer enn YouTube (og Instagram) for å klare å få en ok nok klipp til da :P greit med noen som kan forklare underveis :)

Haha!! Har innsett at Melvin er en typisk liten gneldrebikkje :aww: vi alle ønsker oss hørselsvern til jul, inkludert hønene :aww::lol:

 

 

Hvis det ikke bedrer seg kommer jeg nok til å spørre om de har muligheten til å komme hjem til oss. For tannen må bort. Hun har vondt, er grinete, spiser dårlig (men man ser hun er sulten) og den plager henne når hun gjesper og drikker i tillegg. 

Jeg er jo glad de ikke bare legge dyr i narkose uten å være sikker. Men likevel, det er litt frustrerende å se at hun har så vondt i munnen også får vi ikke gjort noe nå.

 

Det er lov å klage selvom alt har vært være og det kunne vært være :P Er sånn vi mennesker er :aww: veldig kjedelig å ikke kunne spise det man vil, og man blir så kontrollert av kroppen av det. Jeg føler ihvertfall at når kroppen min er så ræva dust så kan jeg i det minste få spise det jeg vil. Men nei da, kroppen skal være mer dust den. Møkka kropp liksom! 

-----------------

Var ut på do med Melvin, og han presset så hardt at han var millimeter fra å lande med stumpen først i sin egen nylagte bæsj :teehe:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...