Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, tillien said:

Ser jo i utgangspunktet greit ut, med foretaksnummer og alt.

Selvsagt greit å høre hva de sier først, kan jo hende de selv har blitt lurt. Men da er det jo uansett ganske amatørmessig av butikken.

Jeg ble faktisk usikker på hvor man skal anmelde om slikt. Mye forbrukerrelatert går jo gjennom forbrukerrådet, men der gjelder det jo som regel uenigheter og ikke åpenbare ulovligheter. Men hør med dem først. Presiser evt at det er en NORSK nettbutikk, for all info forbrukermyndighetene har om det temaet er om at man ikke skal bli lurt av utenlandske butikker.  

Fikk en milelang mail fra dem nå med forklaring på hvorfor denne er minst like bra som orginalen. Synes ikke det helt holder når de liksom selger den orginale. Må lese den igjen før jeg svarer. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

2 timer siden, *Kat84* skrev:

 


Og ellers tror jeg at jeg og Teserere lider av litt samme plager nå. Når man går på do 3 ganger på under en time så pakker man PC med seg og drar hjem. Tar i hvert fall ikke sjansen på å smitte folk rundt. 
Så nå har jeg spist salte Ritz kjeks i håp om at det er så tørt at magen blir litt mer stabil, og så skal jeg legge meg nedpå litt. 
Forhåpentligvis er også jeg frisk til jul. 

Jeg har kun fått i meg cola idag :rolleyes: har ikke turt å prøve fast føde i frykt for å kaste opp, det er det verste jeg vet :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raksha skrev:

Fikk en milelang mail fra dem nå med forklaring på hvorfor denne er minst like bra som orginalen. Synes ikke det helt holder når de liksom selger den orginale. Må lese den igjen før jeg svarer. 

Wow. Det hjelper faktisk ikke om den er aldri så flott og bra som originalen all den tid du ikke har fått det du har betalt for. De fremstår ikke akkurat som seriøse når det blir et argument for å bevisst lure kundene sine... 

Akkurat nå, Teserere skrev:

Jeg har kun fått i meg cola idag :rolleyes: har ikke turt å prøve fast føde i frykt for å kaste opp, det er det verste jeg vet :lol:

 

Det er det verste jeg også vet. Så jeg er veldig fornøyd med at akkurat det har uteblitt. Men det rumler og romsterer i magen fortsatt. Så jeg gruer meg til middag. Men jeg er sulten, så jeg må jo spise. 
Jeg vågde meg ut for å kjøpe det siste til julegaven til mannen da. Så nå mangler jeg faktisk bare innpakningspapir så er jeg ferdig med den. Det hadde vi så klart ikke nok av, så jeg må ta det med meg på jobb i morgen og kjøpe papir og pakke det inn der. 

Heldigvis så fikk jeg inn lønn i dag. Jeg fikk akkurat det jeg forventet, mens kollegaen min som sluttet først fikk under halvparten. Kundene har vel ikke betalt fakturaene sine, så da får man ikke betalt for den jobben man har gjort der. De tjener fett på oss som har sluttet med andre ord. :pinch: 
Men nå er det ikke noe problem lengre for min del. Jeg har fått det jeg skal, og er endelig ferdig med hele greia. :D 
Ut fra mine beregninger så har jeg i den nye jobben potensielle kunder til en verdi av 20.000 kroner kun i provisjon. Så jeg håper virkelig at disse avtalene går i boks. Det blir en fin januar det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg?? Skjønner ikke hva du snakker om:aww:
Det må ikke være halvstrup altså. Har bare hatt med klips eller spenne tidligere. Men alt  dette styret begynte når jeg skulle bestille dette hålsbåndet som ble sydd på mål. Hvis jeg ville ha fleece/pusefor så måtte det være halvstrup nemlig. De med klips hadde ikke for. Jeg har...sånn 10 halsbånd og bare 2 er halvstrup:innocent: så det e å finne et halsbånd er ikke noe problem altså, så lenge det har klips eller spenne. Men jeg lager det til et problem fordi jeg .VIL!!! ha halvstrup med pusefor:whistle::lol: hilsen meg 3 år.


What? [emoji1] Kan du sende på PM hvem dette er? Og bilde av halsbåndet du kjøpte?

Forøvrig tenker jeg at problemet ditt kan løses med hakket lengre strup [emoji4]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper pakken jeg bestilte i går, kommer fram innen fredag formiddag. Den blir nemlig sendt med Postnord... :faceless: 

Sist jeg bestilte pakke med dem, tok det godt og vel 2 uker før den kom. Det har jeg IKKE tid til å vente på nå, det er en julegave til min niese jeg bestilte i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Raksha skrev:

Fikk en milelang mail fra dem nå med forklaring på hvorfor denne er minst like bra som orginalen. Synes ikke det helt holder når de liksom selger den orginale. Må lese den igjen før jeg svarer. 

Hørtes helt vilt ut. Sjekket litt på nettet. Flere opplever det samme. For mange typer varer. På facebooksiden deres slettes alle kritiske kommentarer, men mange sintfjes står igjen. Disse MÅ anmeldes. Sørg for å oppheve kjøpet og få pengene igjen så snart som mulig, for disse er ikke oppe og går lenge... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Siri skrev:

Nå har jeg spist det noen ganger før, så jeg visste jo hva jeg gikk til :P De er jo bare salte, så det er jo tilbehøret som smaker :D Denne gangen ble det snegler bakt inn i filodeig (tror jeg det var), med en slags zuccini-aktig greie og hvitløks- og persillesmør inni. Veldig godt :D 

Hm..tviler..:P Har spist hvitløksmarinerte snegler og det fristet som sagt ikke til gjentagelse..mulig det hadde vært mer tålelig hvis jeg hadde hatt ett par store glass med himkok og skylle det ned med..ekkel , gummiaktig konsistens! :wacko:

5 timer siden, Midas skrev:

Leste negler, ikke snegler :teehe:

Negler er mer apetittelig.. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, Raksha said:

Fikk en milelang mail fra dem nå med forklaring på hvorfor denne er minst like bra som orginalen. Synes ikke det helt holder når de liksom selger den orginale. Må lese den igjen før jeg svarer. 

Bare å bruke angreretten med en gang. Så kan du rapportere dem til forbrukerrådet når du har fått pengene dine.

3 minutes ago, QUEST said:

Negler er mer apetittelig.. :sleep:

:lol: 

 

Inne fra tur med de to søte små :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, tillien said:

Hørtes helt vilt ut. Sjekket litt på nettet. Flere opplever det samme. For mange typer varer. På facebooksiden deres slettes alle kritiske kommentarer, men mange sintfjes står igjen. Disse MÅ anmeldes. Sørg for å oppheve kjøpet og få pengene igjen så snart som mulig, for disse er ikke oppe og går lenge... 

Ja har funnet ut det :(  Men spørs om de gir pengene tilbake da... De vil sende ny siden denne er defekt. 

35 minutes ago, Line said:

Bare å bruke angreretten med en gang. Så kan du rapportere dem til forbrukerrådet når du har fått pengene dine.

:lol: 

 

Inne fra tur med de to søte små :) 

Ja... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, JeanetteH said:

Falsk avertering OG ulovlig. Si du melder de til tollvesenet med mindre de hever kjøpet ditt og betaler tilbake alle utgifter. https://www.toll.no/no/bedrift/piratkopier/

Burde vel meldes uansett? 

Men ja, vil ha pengene mine tilbake først. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Snoffe skrev:

Det hadde vært helt topp :D

 

No problem,  sender deg en pm :)

 

 

Sovet dårlig i dag, våknet med dårlig humør og dundrende hodepine. Spiste litt middag også ruslet jeg ut en tur med hundene i mørket. Utrolig hvor godt fred og ro, samt frisk luft gjør for både kropp og hode. :ahappy:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det forresten fint å kjøre her igjen, begynte å snø mens det fremdeles var vått og plussgrader, så lagt seg fint oppå isen og frøset fast. Så var kun glatt  et lite parti i stasjonsbakken :ahappy:  Så vi har fått kaffe og middag :lol:  I morgen er det forhåpentligvis bra nok føre til at det er trygt å kjøre barnet i barnehagen. Hun fikk en ekstra fridag i dag. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Snoffe said:

Har spurt på en av Facebook forumene for puddler, men eneste tilbudet jeg fikk var hjelp fra noen som ikke kunne klippe selv :lol:

Ja, det var jo veldig hjelpsomt. Det kan jeg hjelpe deg med og, altså :lol: 

8 hours ago, Snoffe said:

Får høre med oppdretteren om hun vet om noen.

Det gjør hun sikkert, og særlig om du sier du vil stille han ut litt :ahappy: 

8 hours ago, Snoffe said:

Tror jeg bare er blitt så vandt med Casper, som jeg forøvrig trodde var mye lyd i :aww: , at jeg ikke helt så for meg at noen kunne bli være enn han :lol:

Er whippeter så bråkete da? Men ja, pudler bråker en del når de leker. Både knurring og bjeffing på de. Knurringa hører jeg knapt fra Monster, det er sånn veldig lav "brr-brr"-lyd, men mellomene, og da særlig Leah, høres større ut enn de er når de er på sitt mest heftige :lol: Monster høres ut som en sånn lekehund når hun bjeffer :teehe: 

Hun bjeffer ikke like mye som den da :P 

8 hours ago, Snoffe said:

Takk for god bedring til katten.

Jeg tror forøvrig ikke hun har lungebetennelse. Men noe er det. Så vi skal inn igjen om en uke, og da med en avføringsprøve. Syntes det er så rart hvis hun har lungebetennelse fordi hun er i så god form, viser ingen tegn på å være syk. Ikke har hun forhøyet med hvite blodlegemer heller, men nå kan ikke jeg sånt..  Og hun har alltid pustet veldig rart, vi var inne med henne flere ganger i fjor også. Og de fant ingen ting på henne da heller. Problemet hennes er egentlig den dumme tannen som presses inn i tannkjøttet hver gang hun spiser eller gjesper.. men dyrlegen vil selvsagt ikke gjøre noe med den så lenge han er redd for at hun ikke tåler å bli lagt i narkose.

Fant dere ut hva det var med frøkna? Var det ikke i dag dere hadde veterinærtime? 

7 hours ago, Mira2.0 said:

Jeg har gode venner - ikke fått ett eneste kjedebrev. Tror ikke jeg får noen heller, har ryddet i vennelista ;)  :D:D  Hater sånt, ignorerer alle former for kjedebrev. 

Jeg gjør det jeg og, bortsett fra med tanten mine - ja, hele slekta mi er på facebook :rolleyes: - de får den i retur. Bare fordi de er tanter. Mamma prøvde seg også med sånn, men hun fikk beskjed om at det var svært lite ønskelig, så hun har slutta :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg mailet tilbake med krav om å få hevet kjøpet på bakgrunn at av jeg ikke har fått det jeg bestilte. La også med filmer som viser at den er defekt da.  Jeg har nemlig gjort leksa mi, så vet hvordan den orginale skal se ut. Så det så!  Ganske interessant den mailen med "forklaring" jeg fikk, om noen har peiling så kan jeg godt videresende mailen. De sier de har importtilatelse på wowwee - og at det er samme fabrikker som produserer disse og masse rart. Pluss noe greier om forpakningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer så mange bomringer i Oslo nå og jeg er der litt innimellom for å besøke ei venninne. Det er passe stress å finne en gratisparkering der nå og sjekket NSB.no - det miljøvennlige alternativet. 

For meg + Luna (Tellern er gratis) koster det i underkant av 900 kr t/r :lol::lol::lol: Buss er helt håpløst da jeg ikke vet om jeg får plass eller ikke og Luna er ikke komfortabel. Da blir det bil som vanlig i 2018 også! 

Rart at ikke flere tar toget altså. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Malinka skrev:

Da har jeg snakket med forsikringsselskapets saneringsfolk. Det var ikke vannlekkasje, det var tilbakeslag i avløpet. De må ta opp gulvene i hele kjelleren, så den må tømmes. Jeg har ikke plass til alle de tingene oppe i første etasje, så jeg spurte om jeg skulle skaffe lagerplass og fikk beskjed om at det ordner de. Så skal de desinfisere og tørke opp og så legge nytt gulv. Festlig!

Men vi har vann igjen nå da. Så da får jeg vasket og tørket klær i dag og pakket til juleferien. Og så må jeg se over hva som er ødelagt av inventar, hvis det bare er de tingene han nevnte så går det greit. 

Å nais!!! Men det er jo bra det er noen som tar tak i det og ordner opp i det minste - og at du har fått tilbake vannet :) 

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Stekt fiskekake på brødskive var ikke noen god middagsidé likevel. Jeg husker at vi hadde det av og til da jeg var liten, da var det ganske greit. :aww:

Hvem i all verden kom på at fiskekake på brødskive var godt liksom??? Eller fiskekake. Punktum :aww: 

3 timer siden, Mardina skrev:

Håper pakken jeg bestilte i går, kommer fram innen fredag formiddag. Den blir nemlig sendt med Postnord... :faceless: 

Sist jeg bestilte pakke med dem, tok det godt og vel 2 uker før den kom. Det har jeg IKKE tid til å vente på nå, det er en julegave til min niese jeg bestilte i går :)

Amatør!!!! Eller dumdristig :lol: Du skal ha ganske is i magen om du bestiller gave på nett under ei uke før julaften :lol: 

3 timer siden, QUEST skrev:

Hm..tviler..:P Har spist hvitløksmarinerte snegler og det fristet som sagt ikke til gjentagelse..mulig det hadde vært mer tålelig hvis jeg hadde hatt ett par store glass med himkok og skylle det ned med..ekkel , gummiaktig konsistens! :wacko:

De var sikkert ikke laget til på skikkelig måte :D Nå var det en fransk chef bak grytene, og da blir det gjort ordentlig vet du :D Jeg synes ikke de er seige heller? Du har sikkert bare spist sånne man får kjøpt frosne i skall på butikken, du :aww: 

3 timer siden, QUEST skrev:

Negler er mer apetittelig.. :sleep:

Tånegler? :whistle: 

1 time siden, Kaisen skrev:

Fant et såå fint pomppa regndekken på musti. Rosa, med grå pusefor inni:wub: (hva er det med meg og pusefor??) Meen det kostet 800 og det var litt dyrt syns jeg.. dessuten har jeg shoppestopp så jeg gikk i fra det, nesten med tårer i øynene...

Men stakkars liten hund da... Du mener vel ikke at hun må bruke ett av de sikkert 20 dekkenene hun har fra før? :o 
:lol::lol::lol: 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Sånn, da har jeg mailet tilbake med krav om å få hevet kjøpet på bakgrunn at av jeg ikke har fått det jeg bestilte. La også med filmer som viser at den er defekt da.  Jeg har nemlig gjort leksa mi, så vet hvordan den orginale skal se ut. Så det så!  Ganske interessant den mailen med "forklaring" jeg fikk, om noen har peiling så kan jeg godt videresende mailen. De sier de har importtilatelse på wowwee - og at det er samme fabrikker som produserer disse og masse rart. Pluss noe greier om forpakningen.

Du har brukt angrerettsskjemaet som skal følge med slike forsendelser? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri fiskekaker fra Knutstad og Holen er jo kjempegodt!

Ellers har jeg siste dag på jobb imorgen før ferie, eller "ferie" siden jeg får med meg tre store rettebunker hjem. Men skal bli godt å kunne sove litt lengre om morgenen iallefall :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

@Siri fiskekaker fra Knutstad og Holen er jo kjempegodt!

Fiskekaker er pr def IKKE godt :P 

Akkurat nå, Turb skrev:

Ellers har jeg siste dag på jobb imorgen før ferie, eller "ferie" siden jeg får med meg tre store rettebunker hjem. Men skal bli godt å kunne sove litt lengre om morgenen iallefall :P 

Artig å være lærer :P Kan dere ikke ha alle eksamener sånn midt i semesteret sånn at dere slapp å rette dem i ferien? :D 

Det ble skinkestek fra ullgris til middag i dag - med Siris egenkomponerte saus til :D Jeg la gulrot, rødløk, purre og mandarinskiver i gryta, helte på litt vann og stekte steika i 2,5 time på svak varme. Deretter sila jeg av søet og lagde saus på den - med fløte, creme fraiche og litt brunøst i. Det ble jammen meg en god saus altså :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...