Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

Jeg vil heller miste venner på Facebook enn å dele kjedebrev :aww:

Helt ærlig så bryr jeg meg ikke om "hvem som virkelig er dine venner" og alt annet piss :aww:

Livet suger like mye uansett hvor mange kjedebrev jeg får eller ikke. Og de gode vennene jeg har har jeg hatt mellom 10 og 20 år, så tipper jeg ikke mister dem fordi jeg ikke deler kjedebrev :aww:

 

Akkurat nå står det en bolle med selvkomponert julebrød til heving. Håper det blir godt :P 

I kveld skal jeg i 40 års dag. Har ikke veldig lyst, men av og til så må man. Og dette er en av de gangene, julaften er en annen gang. Håper bare vi klarer å snike oss unna resten av "besøk hele familien" dagene. Har ikke veldig lyst til å være noen andre steder enn hjemme. Formen er ikke akkurat den beste, og jeg kunne godt tenkt meg å komme meg litt snart. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Synd det ikke er noe midt i mellom:lol: enten så går det greit over hodet, men da er det alt for stort rundt halsen, og hun kommer seg ut av, eller så passer det perfekt, men må holde drakamp for å få det av igjen. Eneste av halvstrup som har funka er hurtta, så får gå for den, eventuelt halsbånd med klips.

Men hvorfor må du akkurat ha halvstrup? Det må da være mye greiere med et helt vanlig halsbånd liksom? :P 
Men jeg skjønner fortsatt ikke at det skal være så himla vanskelig å finne et som både blir stramt nok på strup og vidt nok til å få over hodet -- hun har da verken piperenserhals eller kulehode liksom :P 

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Men jeg vil jo ha sånn fiiint, brodert halsbånd med fint mønster og pusestoff på innsiden jo:aww:

Jålete småhundeiere azz :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, 2ne skrev:

:yes: 

Og bare for å ha sagt det også, jeg kan virkelig IKKE fordra disse ***** kjedebrevene med juleønsker som ramler inn på messenger hver dag fremover . "Send til alle dine nærmeste venner, får du 5 tilbake er du freaking special og 2018 vil bli er år fullt av regnbuer med gryter av gull i enden og enhjørninger og alt annet magisk". Særlig :gaah: 

Jeg har gode venner - ikke fått ett eneste kjedebrev. Tror ikke jeg får noen heller, har ryddet i vennelista ;)  :D:D  Hater sånt, ignorerer alle former for kjedebrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Raksha skrev:

elboards.no adresse i oslo. Hvordan går jeg frem for å anmelde? 

Ser jo i utgangspunktet greit ut, med foretaksnummer og alt.

Selvsagt greit å høre hva de sier først, kan jo hende de selv har blitt lurt. Men da er det jo uansett ganske amatørmessig av butikken.

Jeg ble faktisk usikker på hvor man skal anmelde om slikt. Mye forbrukerrelatert går jo gjennom forbrukerrådet, men der gjelder det jo som regel uenigheter og ikke åpenbare ulovligheter. Men hør med dem først. Presiser evt at det er en NORSK nettbutikk, for all info forbrukermyndighetene har om det temaet er om at man ikke skal bli lurt av utenlandske butikker.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Men hvorfor må du akkurat ha halvstrup? Det må da være mye greiere med et helt vanlig halsbånd liksom? :P 
Men jeg skjønner fortsatt ikke at det skal være så himla vanskelig å finne et som både blir stramt nok på strup og vidt nok til å få over hodet -- hun har da verken piperenserhals eller kulehode liksom :P 

Jålete småhundeiere azz :aww: 

Meg?? Skjønner ikke hva du snakker om:aww:

Det må ikke være halvstrup altså. Har bare hatt med klips eller spenne tidligere. Men alt  dette styret begynte når jeg skulle bestille dette hålsbåndet som ble sydd på mål. Hvis jeg ville ha fleece/pusefor så måtte det være halvstrup nemlig. De med klips hadde ikke for. Jeg har...sånn 10 halsbånd og bare 2 er halvstrup:innocent: så det e å finne et halsbånd er ikke noe problem altså, så lenge det har klips eller spenne. Men jeg lager det til et problem fordi jeg .VIL!!! ha halvstrup med pusefor:whistle::lol: hilsen meg 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Meg?? Skjønner ikke hva du snakker om:aww:

Det må ikke være halvstrup altså. Har bare hatt med klips eller spenne tidligere. Men alt  dette styret begynte når jeg skulle bestille dette hålsbåndet som ble sydd på mål. Hvis jeg ville ha fleece/pusefor så måtte det være halvstrup nemlig. De med klips hadde ikke for. Jeg har...sånn 10 halsbånd og bare 2 er halvstrup:innocent: så det e å finne et halsbånd er ikke noe problem altså, så lenge det har klips eller spenne. Men jeg lager det til et problem fordi jeg .VIL!!! ha halvstrup med pusefor:whistle::lol: hilsen meg 3 år.

:babybanana:          :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Gjett om! Det var aldeles håpløst å få sånt til å sitte pent på Pippin, verdens eneste wheaten med buhundhale.

Prøv å ha hund uten hale/halestump du. Beinstropper funker ikke fordi de går rett oppi skrævet og hver gang hun drar skjeivt eller rister seg blir hele greia på skakke og jeg må taue inn hunden for å rette det opp. :|

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som åpenbart tror at jeg har en egen filial av Avis i oppkjørselen her spurte meg om jeg kunne låne bort bilen i jula. I går skrev hun en status om noen skulle til Oslo og hun kunne få sitte på gratis. Eeehmm... Nei. Kjøp egen bil for pokker. Jeg er ikke privatsjåfør, og ikke driver jeg med utleie for å kjøre på glatte veier over fjellet. 


Og ellers tror jeg at jeg og Teserere lider av litt samme plager nå. Når man går på do 3 ganger på under en time så pakker man PC med seg og drar hjem. Tar i hvert fall ikke sjansen på å smitte folk rundt. 
Så nå har jeg spist salte Ritz kjeks i håp om at det er så tørt at magen blir litt mer stabil, og så skal jeg legge meg nedpå litt. 
Forhåpentligvis er også jeg frisk til jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, Symra&Pippin said:

Da har jeg ordna så det blir en sak i lokalavisa om den pakken som ble hengt utenpå postkassa. Vi må lage en fiktiv pakke, siden den originale er pakket opp forlengst. :P Nå skal PostNord få seg en på tygga!

 

Slik som ørti ganger før uten effekt? :lol: https://www.dinside.no/okonomi/jeg-ble-mallos/68845151

 

I dag har jeg faktisk vunnet i en julekalender på FB! Lektorlaget har en annerledes kalender der de opplyser om rettigheter, og alle som kommenterer blir med i trekning av effekter. Jeg vant da faktisk en ryggsekk, som var akkurat det jeg håpet på! Kjekt! :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Da har jeg ordna så det blir en sak i lokalavisa om den pakken som ble hengt utenpå postkassa. Vi må lage en fiktiv pakke, siden den originale er pakket opp forlengst. :P Nå skal PostNord få seg en på tygga!

 

Morsomt at du skulle ordne det nå. Det dukket akkurat opp en sak fra lokalavisa her på veggen min på FB :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Morsomt at du skulle ordne det nå. Det dukket akkurat opp en sak fra lokalavisa her på veggen min på FB :lol: 

 

Kult! Jeg har sendt det til "min journalist". Får ikke lest pga betalingsmur, men skjønner jo omtrent hva som står!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med forsikringsselskapets saneringsfolk. Det var ikke vannlekkasje, det var tilbakeslag i avløpet. De må ta opp gulvene i hele kjelleren, så den må tømmes. Jeg har ikke plass til alle de tingene oppe i første etasje, så jeg spurte om jeg skulle skaffe lagerplass og fikk beskjed om at det ordner de. Så skal de desinfisere og tørke opp og så legge nytt gulv. Festlig!

Men vi har vann igjen nå da. Så da får jeg vasket og tørket klær i dag og pakket til juleferien. Og så må jeg se over hva som er ødelagt av inventar, hvis det bare er de tingene han nevnte så går det greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Kult! Jeg har sendt det til "min journalist". Får ikke lest pga betalingsmur, men skjønner jo omtrent hva som står!

Får ikke lest det jeg heller, for det er ikke så mye innhold i den avisa at det er verdt å lese. Men ja, det skal ikke mye fantasi til for å skjønne tegninga :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Da har jeg ordna så det blir en sak i lokalavisa om den pakken som ble hengt utenpå postkassa. Vi må lage en fiktiv pakke, siden den originale er pakket opp forlengst. :P Nå skal PostNord få seg en på tygga!

 

Jeg fikk pakke hengt på postkassa i dag :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kan litt om små hunder. Blir de veldig mye raskere ferdig utvokst enn store hunder?

For Melvin begynner å nærme seg halvparten i vekt av det oppdretteren min mener han vil bli som voksen. Og nå er han bare 3 måneder. Han får ikke akkurat voksemiddel av meg :P men vanlig valpemat for små hunder pluss litt V&H. 

 

Utenom det så er jeg rasende! Fy flate så sint jeg blir av å finne en konvolutt med bæsj i i postkassen min:sint_01: har en mistanke om hvilken nabo det kan være, fordi det er en som hater at vi har katter. Vedkommende har også truet med å sparke, kaste stein og skyte kattene våres. Men jeg kan jo ikke vite hvem deg egentlig er. 

Altså, hadde vedkommende kommer å sagt i fra så hadde jeg kjøpt inn masse remedier som skal gjøre at kattene skal slutte å gå på do i blomsterbedene. Men helt seriøst, vi er ikke de eneste naboene med katt her. Det er katter i omtrent annenhver bolig. Og 99% av boligene i nabolaget er eneboliger. Så man kan ikke vite at det er våres katter heller. For vi har ofte besøk av fremmede katter, så det er ikke bare våres som går her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Dere som kan litt om små hunder. Blir de veldig mye raskere ferdig utvokst enn store hunder?

For Melvin begynner å nærme seg halvparten i vekt av det oppdretteren min mener han vil bli som voksen. Og nå er han bare 3 måneder. Han får ikke akkurat voksemiddel av meg :P men vanlig valpemat for små hunder pluss litt V&H. 

Min var vel sånn passelig ferdigvokst da hun var rundt 6 mnd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Dere som kan litt om små hunder. Blir de veldig mye raskere ferdig utvokst enn store hunder?

For Melvin begynner å nærme seg halvparten i vekt av det oppdretteren min mener han vil bli som voksen. Og nå er han bare 3 måneder. Han får ikke akkurat voksemiddel av meg :P men vanlig valpemat for små hunder pluss litt V&H. 

 

Utenom det så er jeg rasende! Fy flate så sint jeg blir av å finne en konvolutt med bæsj i i postkassen min:sint_01: har en mistanke om hvilken nabo det kan være, fordi det er en som hater at vi har katter. Vedkommende har også truet med å sparke, kaste stein og skyte kattene våres. Men jeg kan jo ikke vite hvem deg egentlig er. 

Altså, hadde vedkommende kommer å sagt i fra så hadde jeg kjøpt inn masse remedier som skal gjøre at kattene skal slutte å gå på do i blomsterbedene. Men helt seriøst, vi er ikke de eneste naboene med katt her. Det er katter i omtrent annenhver bolig. Og 99% av boligene i nabolaget er eneboliger. Så man kan ikke vite at det er våres katter heller. For vi har ofte besøk av fremmede katter, så det er ikke bare våres som går her.

Nå har ikke jeg erfaring med store hunder da, men min var liksom "ferdig" i høyden ganske tidlig. Så la hun seg litt mer ut etterhvert. Hun veide 7 kg når hun var rundt 7 mnd og det veier hun fortsatt. Nå er hun 1,5 år :)

Og, er det seriøst?! Bæsj i postkassa??? Fyyyf:barfy:

Jeg er barnslig så jeg hadde slengt den tilbake i deres postkasse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Min var vel sånn passelig ferdigvokst da hun var rundt 6 mnd.

Ok, da har jeg noe å gå ut i fra :)

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Nå har ikke jeg erfaring med store hunder da, men min var liksom "ferdig" i høyden ganske tidlig. Så la hun seg litt mer ut etterhvert. Hun veide 7 kg når hun var rundt 7 mnd og det veier hun fortsatt. Nå er hun 1,5 år :)

Og, er det seriøst?! Bæsj i postkassa??? Fyyyf:barfy:

Jeg er barnslig så jeg hadde slengt den tilbake i deres postkasse...

Casper som er medium størrelse var 4-5 kg når han var 3 måneder. Og nå er han 17-18 kg 3 år senere :P så er så vanskelig å vite med sånne små som ikke blir så stor :lol:

Jeg vet jo ikke hvem det er.. og vil helst være det voksen, selvom det frister :aww:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Jeg vet jo ikke hvem det er.. og vil helst være det voksen, selvom det frister :aww:

 

 

 

Nei da er det verre... er ikke alltid så lett å være voksen i sånne situasjoner. Akkurat når det gjelder sånne ting som det der, så er jeg tilhenger av hevn:whistle:  veldig voksen:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Ok, da har jeg noe å gå ut i fra :)

Casper som er medium størrelse var 4-5 kg når han var 3 måneder. Og nå er han 17-18 kg 3 år senere :P så er så vanskelig å vite med sånne små som ikke blir så stor :lol:

Jeg vet jo ikke hvem det er.. og vil helst være det voksen, selvom det frister :aww:

 

 

 

Ordentlig voksen? Ring på døra og fortell om «posten» du fikk, spør på en litt blond måte om de vet noe om det? Legg gjerne til at du kan bidra med midler som kan holde katter borte fra blomsterbed o.l. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mira2.0 skrev:

Ordentlig voksen? Ring på døra og fortell om «posten» du fikk, spør på en litt blond måte om de vet noe om det? Legg gjerne til at du kan bidra med midler som kan holde katter borte fra blomsterbed o.l. 

 

Men jeg vil ikke gjøre det med mindre jeg faktisk vet hvem det er. Og det gjør jeg ikke,så det frister lite å gå rundt i nabolaget å beskylde folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...