Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

29 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg fikk (som vanlig) heftig betennelse etter å ha trekt visdomstennene. Havnet mye matrester i hullene til meg å, og det var vanvittig smertefullt. Så jeg endte opp med å måtte pirke ut maten med tannpirkere etter hver gang jeg hadde spist. 

 

 

24 minutter siden, QUEST skrev:

Hm..jeg er ikke tannlege men har erfaring med å få 'vanskelige' jeksler trukket..Dvs, sånn vanskelig at de måtte 'graves ut/deles' , den verste satt jeg en hel time , før den gav seg.. Det gjorde innihelv...e vondt samme dag, da bedøvelsen gav seg . Det har vært litt murring/ubehag de første fire/fem dagene etter trekking men ikke så vondt at det var behov for smertestillende. Så jeg syns ikke dette høres normalt ut. Kanskje det er noen tannleger her inne som kan gi mer faglig basert svar? 

 

Se over, jeg ringte i sted og fikk beskjed om å avvente :) . Jeg sleit etter forrige vidsomstann også og det var enda verre enn dette, men jeg husker ikke helt om jeg fikk noe for det så jeg ble usikker.

Nå er det straks pause. Ble trist på vegne av en bruker som er litt dement og som hadde rotet bort de nye høreapparatene sine. Ikke så greit da altså :hmm:. Hun ble oppgitt stakkar og jeg fikk jo ikke gjort det jeg skulle siden hun hadde med de gamle til timen, men hun ble ikke sinna på meg for det da heldigvis. Håper de dukker opp hjemme hos henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Barbert 4 poter, og møkkete inne og ute hos hønene og jeg har fjernet hundedrit i hagen.

Burde muligens gjøre sistnevnte litt oftere :aww:

 

Skal barbere ansiktet og halen til Melvin litt senere. Men denne gangen tar vi alt i etapper. Litt triveligere for begge. Pelstellet er dog mye hyggeligere nå når vi begynner å bli kjent med hverandre og utstyret :ahappy:

Burde gjøre mer, som å vaske klær, legge på plass det som ble vasket i går, rydde kjøkkenet. Tatt meg en tur med hundene. Dratt en tur på butikken. Kjøpt mer V&H, ringt legen å få fikset ny resept. Ryddet generelt. Tenkt ut hva vi skal ha til middag. Sy sløyfer til hundene, ta julebilde... 

Heldigvis er det ikke mye av dette som er krise hvis det ikke blir gjort i dag :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det tog til Gjøvik gitt, stoler ikke på at bussen går på dette føret.

Sånn ellers er jeg intens oppgitt over Nav. Det er deres feil at jeg sitter med to husleier. Ikke bare nøyer de seg med å bare hjelpe meg delvis med den ene husleien, de avslår all støtte til dekning av den jeg flytta fra. Selv om det er deres feil at jeg måtte flytte fra den. Så jeg må, på et eller annet magisk vis, finne 7000 kr til 1.januar. Klart jeg kan ta fra depositumet, problemet da er jo at jeg blir sittende igjen med et lån på 21 000 jeg må betale istedenfor å sitte igjen med et lån på 8000 kr... og jeg kan garantere at jeg ikke får hjelp til betjening av det lånet. 

Men de slo på stortromma på annet vis da, og bevilget meg hele 790 kr i juletilskudd så jeg har litt å kose meg med i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

I dag blir det tog til Gjøvik gitt, stoler ikke på at bussen går på dette føret.

Sånn ellers er jeg intens oppgitt over Nav. Det er deres feil at jeg sitter med to husleier. Ikke bare nøyer de seg med å bare hjelpe meg delvis med den ene husleien, de avslår all støtte til dekning av den jeg flytta fra. Selv om det er deres feil at jeg måtte flytte fra den. Så jeg må, på et eller annet magisk vis, finne 7000 kr til 1.januar. Klart jeg kan ta fra depositumet, problemet da er jo at jeg blir sittende igjen med et lån på 21 000 jeg må betale istedenfor å sitte igjen med et lån på 8000 kr... og jeg kan garantere at jeg ikke får hjelp til betjening av det lånet. 

Men de slo på stortromma på annet vis da, og bevilget meg hele 790 kr i juletilskudd så jeg har litt å kose meg med i jula.

Hvordan kan det være dems feil at du sitter med to husleier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snoffe skrev:

Fikset litt på pelsen til Melvin :P var et par partier som ikke var spesielt heldig for å si det sånn:teehe:

Er på en måte fornøyd med egen innsats med klippingen. Men innser at jeg har en lang vei å gå før jeg blir flink :teehe: Men ingen er vel verdensmester første gang de prøver :aww:

Bare litt kjedelig at jeg ikke har noen i område som kan lære meg å klippe. Tror det har vært det dårligste sjakktrekket med puddelen, kjøpe fra en oppdretter som er langt unna :P hadde vært praktisk å ha henne nærmere :P

Tror jeg skal ønske meg stellebord og badekar til neste år. Å vaske en så liten hund i dusjen er ikke enkelt for kroppen :aww: og det hadde vært greit med stellebord. Får følge litt med på finn fremover, håper på å gjøre et godt kupp :P

 

Jeg lærte å klippe av en hundefrisør og av å se på filmer av andre som klipper. Om du ikke har noen du kan lære av i nærheten så kan du jo sjekke ut Groomer tv eller andre kanaler på youtube. :)

1 time siden, JeanetteH skrev:

Har prøvd ordne det, men de kaster han på dør igjen (sånn nesten bokstavelig, han er i fysisk god stand) :lol:  Så det er litt mixed signals som foregår her :P 

I mange kommuner (men ikke i alle dessverre) finnes det dagenheter der eldre med demens kan være noen timer hver dag/noen dager i uka. Da blir de hentet hjemme og servert frokost, lunsj, middag, de får trent litt (stoltrim, turgåing osv) og får være med på andre aktiviteter før de blir kjørt hjem igjen til døren. Dagenheten er for de som kan klare seg hjemme til en viss grad og er i stand til å være med på aktiviteter. Kanskje det kunne vært noe for morfaren din?

Vi var i utgangspunktet veldig skeptisk til å sende pappa til dagenheten i vår kommune, men han trivdes veldig godt og det var fint for han og for oss å få noen timer med "fri". Her er dagenheten fra 0900 til 1400, men det varierer fra kommune til kommune.

 

Jeg prøver å få tak i grisehaler jeg, men det er jo plent umulig å få tak i på dyrebutikkene. Ingen av mine 4 nærmeste dyrebutikker har grisehaler inne og de får visstnok ikke bestilt inn noe mer fordi det asiastiske markedet har fått smaken på grisehaler og de betaler bedre enn dyrebutikkene.. Er det bare her det er grisehalertørke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Teserere said:

3 timer satt jeg og ventet på elektrikeren! Han dukket aldri opp, og svarte verken når jeg ringte eller sendte melding :thumbsdown: :sint_01::gaah:

Da hadde jeg også blir sur og manne(kvinne)vond også!! Skjønner frustrasjonen din...:thumbsdown: Hva er det egentlig med folk i de yrkene der, som gjør at de sjelden klarer å holde avtaler? :gaah:

3 hours ago, mushi said:

emoji173.png️Garasjeemoji173.png
Skjønte ikke hvor fantastisk det egentlig var før jeg fikk en etter 12 år som bileier.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

 

3 hours ago, Siri said:

Garasje er gull altså. Jeg har vært så heldig å ha det der jeg har bodd de siste 20 årene, så jeg vet jo nesten ikke hva det er å måtte skrape ruter :lol: 

 

:heart: Garasje :heart: Gull verdt, i hvert fall nå på vinteren... :D 

Sånn ellers, så har jeg bestilt kjøpt de siste julegavene i dag, så nå håper jeg dem kommer fram til jul :D 

Hva er forresten deres mening om å kjøpe julegaver fra Finn, men som er fin stand? Er det fy-fy eller er det innafor? Ene tantebarnet mitt ønsket seg nemlig bøker og siden de kan være vanskelig å få tak i, på fysisk butikk, så fant jeg to stk på Finn. Som solgte de bøkene jeg trengte. Jeg tenker jo at gjenbruk er flott og så lenge tingene er i god stand, så skader det vel ikke å kjøpe det der? Eller hva mener sonen? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i grunn over all forventning å ha med Z på kontoret, i alle fall nå når hun begynner å gå med på å tisse mens hun er i bånd (det gikk nemlig ikke an i går i det heeeele tatt :lol: ) og jeg slipper å løpe ut og inn med henne i et sett. Er litt trangt i kontorstolen bare: 

25590601_10155722250500630_1095143092_o.

 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, JeanetteH said:

Det har han 3* for dagen :) Men han trenger ikke sykepleie så han er litt irritert for de bare kommer og går igjen. :P Han mener de skal sitte seg ned å prate med han og ta en kaffe og middag. Men de er jo ikke selskapsdamer de skal bare se at alt er ok liksom. 

Usj. Jeg skjønner at han er litt irritert, selv om det ikke er sykepleiernes skyld. Får håpe det blir en ordning som passer han etter det oppholdet han har nå, det er ikke så greit å være hverken han eller deg, vil jeg tro :) 

3 hours ago, JeanetteH said:

VI og :D 

Jeg veit! :D 

2 hours ago, Siri said:

Nei sant? Man kødder ikke med rutinene til sure, gamle tanter :aww: 

:no: Det er faaaaliiiii det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snoffe skrev:

Trenger heldigvis ikke kjøpe et veldig stort et, for Casper trenger ikke stå helt strekt ut. Whippet er jo veldig flinke til å stå sammenkrøket når det er noe de missliker (eller de er kaldt) :teehe:  Men ja, lettere å bade liten i stor kar :)

De kan vel nesten bades i en vask? :D 

11 timer siden, Klematis skrev:

Kan ikke sånne tisper få løpetida si som forventet da. 

I så fall kunne jeg kanskje fått lagt teppene på gulvene før våren nærmer seg:P

Når jeg tenker meg om var Erica 3 mnd sen en gang så de 4 ukene jeg har venta og hatt tispetrusa beredt borte hos folk sånn i tilfelle er vel ingenting.

Synes det er greit å bli ferdig med det jeg,så kom igjen a bikkje.:ahappy:

Du, det er en naturlov at tisper ikke får løpetid når en vil, og om det er et tidspunkt som passer dårlig så får de løpetid da.

10 timer siden, Line skrev:

Førstemann som er innom meg og henter kan få et :) 

Litt dårlig kjøreforhold nå, men kanskje senere? :P 

2 timer siden, 2ne skrev:

Hun har overlevd Sam på 6-7 mnd, men ja, det er jo sånn "bomp" med labbene som er greia når hun møter store hunder. Det virker litt som om de tester om det leketøyet virkelig kan bevege seg av seg selv :teehe: 

Glam har hatt en greie med småhunder at han skal trykke på dem med nesa, som om han sjekker om det er pipedyr :D Og han definerer småhunder som ganske mye, han gjorde det med Sinner også. 

...er jeg skrubbsulten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
1 hour ago, Tonje said:

1 uke. Jeg ringte nå nettopp og det eneste de kan gjøre er å ha nedi et slags middel som lindrer der og da, men det har jeg smertestillende til så da får jeg bare se an noen dager.

 

 

1 hour ago, Snoffe said:

Jeg fikk (som vanlig) heftig betennelse etter å ha trekt visdomstennene. Havnet mye matrester i hullene til meg å, og det var vanvittig smertefullt. Så jeg endte opp med å måtte pirke ut maten med tannpirkere etter hver gang jeg hadde spist. 

Angående betenneslen så er jeg ganske sikker på at jeg fikk noe betennelsesdempende.

 

59 minutes ago, QUEST said:

Hm..jeg er ikke tannlege men har erfaring med å få 'vanskelige' jeksler trukket..Dvs, sånn vanskelig at de måtte 'graves ut/deles' , den verste satt jeg en hel time , før den gav seg.. Det gjorde innihelv...e vondt samme dag, da bedøvelsen gav seg . Det har vært litt murring/ubehag de første fire/fem dagene etter trekking men ikke så vondt at det var behov for smertestillende. Så jeg syns ikke dette høres normalt ut. Kanskje det er noen tannleger her inne som kan gi mer faglig basert svar? 

 

 

14 minutes ago, Tonje said:

 

Se over, jeg ringte i sted og fikk beskjed om å avvente :) . Jeg sleit etter forrige vidsomstann også og det var enda verre enn dette, men jeg husker ikke helt om jeg fikk noe for det så jeg ble usikker.


Jeg har tatt ut totalt 5 tenner - hvorav 3 visdomstenner, to måtte borres istykker og deles for å få de ut - det har vært ømt når bedøvelsen har gått ut, og litt "murring" et par dager, men ikke nok til at jeg har hatt behov for de smertestillende de har skrevet ut. (på samtlige visdomstenner fikk jeg faktisk med paralgin forte ) - Men klart, smerte oppleves jo forskjellig fra person til person, og noen får jo betennelse - men det jeg ikke skjønner er hvordan det går an å få mat nedi gropa? Man tygger jo ikke på den siden man har fjerna tann, man tygger på andre siden - og så tar man så små biter at maten ikke sprer seg i hele munnen.
Funker fint - aldri hatt matrester i noe trekkehull - vel, jo - det har jeg, men først etter et par tre uker, før det liksom har lukket seg helt - men da er det jo ikke fare for betennelse lenger, da er det jo bare en dump der.

Tygg på motsatt side.
Kjøp munnskyllevann - som også er desinfiserende - husker ikke hva det heter - og skyll munnen godt etter hvert måltid.
 

Just now, Pixie said:

I dag blir det tog til Gjøvik gitt, stoler ikke på at bussen går på dette føret.

Sånn ellers er jeg intens oppgitt over Nav. Det er deres feil at jeg sitter med to husleier. Ikke bare nøyer de seg med å bare hjelpe meg delvis med den ene husleien, de avslår all støtte til dekning av den jeg flytta fra. Selv om det er deres feil at jeg måtte flytte fra den. Så jeg må, på et eller annet magisk vis, finne 7000 kr til 1.januar. Klart jeg kan ta fra depositumet, problemet da er jo at jeg blir sittende igjen med et lån på 21 000 jeg må betale istedenfor å sitte igjen med et lån på 8000 kr... og jeg kan garantere at jeg ikke får hjelp til betjening av det lånet. 

Men de slo på stortromma på annet vis da, og bevilget meg hele 790 kr i juletilskudd så jeg har litt å kose meg med i jula.

Jeg spør som andre - hvorfor er det NAV sin skyld at du måtte flytte?
Og igjen - har du levert nøkkelen til det gamle stedet?  I så fall så skal du ikke betale noe husleie for januar - det kan tidligere husvert bare glemme. Det har han ikke lov til. Kontakt i så fall jusbuss som kan gi deg gratis veiledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25443117_1725548857489444_51720976316798
Han kjekkasen her (til høyre...) flyttet inn i går :D Førjulsgaven min :sleep: Katten til venstre er en kattunge på 12 uker, sier litt om størrelsen hans :D 

25398799_1725548784156118_57998537755301
Han er virkelig helt utrolig vakker :wub:  Blir godt for Ida å få en venn også. 
Er helt merkelig å ha en liten grisegutt i hus, føler jeg ikke aner hva jeg driver med og gjør alt galt. Men det kan vel ikke bli så ille vel, vi har jo fått det til før :lol:  

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SFX said:

Glam har hatt en greie med småhunder at han skal trykke på dem med nesa, som om han sjekker om det er pipedyr :D Og han definerer småhunder som ganske mye, han gjorde det med Sinner også. 

:lol: Vel, i forhold til Glam er det ganske mye jeg vil definere som småhunder også :ahappy: 

--

AN sitter jeg og vurderer om jeg gidder å dra til Årnes i dag, eller om jeg skal drøye det til i morgen, siden jeg er god på å drøye ting :P Det frister ikke å reise ut i dag, men det gjør det neppe i morgen heller, så kanskje jeg bare skal hive meg i det? Eller så kan jeg jo vente til i morra, siden jeg var ute og var sosial i går? Ah, alle disse vanskelige avgjørelsene man må ta i voksenlivet :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Paranomia skrev:

25443117_1725548857489444_51720976316798
Han kjekkasen her (til høyre...) flyttet inn i går :D Førjulsgaven min :sleep: Katten til venstre er en kattunge på 12 uker, sier litt om størrelsen hans :D 


Han er virkelig helt utrolig vakker :wub:  Blir godt for Ida å få en venn også. 
Er helt merkelig å ha en liten grisegutt i hus, føler jeg ikke aner hva jeg driver med og gjør alt galt. Men det kan vel ikke bli så ille vel, vi har jo fått det til før :lol:  

Herre så søt altså. Griser! Vil han sitte på fanget? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mardina skrev:

Hva er forresten deres mening om å kjøpe julegaver fra Finn, men som er fin stand? Er det fy-fy eller er det innafor? Ene tantebarnet mitt ønsket seg nemlig bøker og siden de kan være vanskelig å få tak i, på fysisk butikk, så fant jeg to stk på Finn. Som solgte de bøkene jeg trengte. Jeg tenker jo at gjenbruk er flott og så lenge tingene er i god stand, så skader det vel ikke å kjøpe det der? Eller hva mener sonen? :D 

Det må jo være helt innafor? Hilsen Tante Pose som selvsagt synes man burde gjøre sånt mye oftere :aww: 

9 minutter siden, 2ne skrev:

:no: Det er faaaaliiiii det :D 

Det er det for tenk :aww: 

Bilderesultat for heks tegning
(ok - hun var i litt godt humør i dag :P)

7 minutter siden, SFX skrev:

Du, det er en naturlov at tisper ikke får løpetid når en vil, og om det er et tidspunkt som passer dårlig så får de løpetid da.

Spør en viss fransk oppdretter om det da :lol: 

Akkurat nå, Paranomia skrev:

Er helt merkelig å ha en liten grisegutt i hus, føler jeg ikke aner hva jeg driver med og gjør alt galt. Men det kan vel ikke bli så ille vel, vi har jo fått det til før :lol:  

Plutselig fikk begrepet grisegutt en helt annen betydning :lol: 

Oi... nå ble det plutselig veldig lyst her? Og veldig spesielt lys... Her har det forresten ikke regnet stort i dag, så fortsatt er det hvit snø og ikke glatt. Håper det holder seg sånn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Belgerpia skrev:

Jeg har tatt ut totalt 5 tenner - hvorav 3 visdomstenner, to måtte borres istykker og deles for å få de ut - det har vært ømt når bedøvelsen har gått ut, og litt "murring" et par dager, men ikke nok til at jeg har hatt behov for de smertestillende de har skrevet ut. (på samtlige visdomstenner fikk jeg faktisk med paralgin forte ) - Men klart, smerte oppleves jo forskjellig fra person til person, og noen får jo betennelse - men det jeg ikke skjønner er hvordan det går an å få mat nedi gropa? Man tygger jo ikke på den siden man har fjerna tann, man tygger på andre siden - og så tar man så små biter at maten ikke sprer seg i hele munnen.
Funker fint - aldri hatt matrester i noe trekkehull - vel, jo - det har jeg, men først etter et par tre uker, før det liksom har lukket seg helt - men da er det jo ikke fare for betennelse lenger, da er det jo bare en dump der.

Tygg på motsatt side.
Kjøp munnskyllevann - som også er desinfiserende - husker ikke hva det heter - og skyll munnen godt etter hvert måltid.
 

Jeg spør som andre - hvorfor er det NAV sin skyld at du måtte flytte?
Og igjen - har du levert nøkkelen til det gamle stedet?  I så fall så skal du ikke betale noe husleie for januar - det kan tidligere husvert bare glemme. Det har han ikke lov til. Kontakt i så fall jusbuss som kan gi deg gratis veiledning.

Rart det der, hvor vanskelig det er å se for seg at noen kan ha problemer man ikke har hatt selv. Jeg har trukket 5 tenner jeg også, 4 av dem visdomstenner. Du greier ikke skjønne at det kan havne en smule eller to nedi der når man spiser? Virkelig? Er det så uforståelig når man har et krater inni kjeften?

Sist fikk jeg en kraftig betennelse og hadde verk i hele hodet i flere dager. Så det går nok ikke så mye på opplevd smerte i de tilfellene nei, det kan jeg love deg. Ikke i nærheten av dette denne gangen, men når det står på som verst har jeg tatt smertestillende ja.

Jeg har faktisk skjønt, helt av meg selv tro det eller ei, at det må tygges på motsatt side ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prima er nå innkvartert hos dyrlegen... og jeg vet ikke helt hva jeg skal ta meg til.... Det hjelper jo ikke at dere forteller om allle deres fantastiske minner fra tannleggen, når det er det Prima skal...

 

Nei får gjøre noe fornuftig.. har mest lyst til å sove..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Belgerpia skrev:


Jeg har tatt ut totalt 5 tenner - hvorav 3 visdomstenner, to måtte borres istykker og deles for å få de ut - det har vært ømt når bedøvelsen har gått ut, og litt "murring" et par dager, men ikke nok til at jeg har hatt behov for de smertestillende de har skrevet ut. (på samtlige visdomstenner fikk jeg faktisk med paralgin forte ) -

'Ømt' var ikke ordet jeg ville brukt om smerten etter den timeslange trekkingen.. :P Det gjorde så inni granskauen vondt at jeg ikke klarte å sitte i ro. Selv etter å ha hevet innpå en god mix av Ibux og Paracet, merket jeg ingen forskjell. Heldigvis kom jeg på at jeg hadde en gammel Paralgin Forte  liggende og den ble redninga. Etter en halvtime gjorde det 'bare' vondt resten av dagen men jeg klarte ialle fall å sitte i ro i en stol. 

@Debbie; etter egen erfaring etter tanntrekkinger, så har jeg blitt mer obs på at hunder også kan trenge smertestillende ETTER trekking. De gangene jeg har vært hos dyrlegen med mine for tanntrekkinger, har jeg fått utskrevet smertestillende til hundene. Metacam om jeg ikke husker feil. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Vel, i forhold til Glam er det ganske mye jeg vil definere som småhunder også :ahappy:  

Ikke sant, selv om han er ganske bitteliten (inni seg), så er det mange som er mindre enn ham :D 

Akkurat nå tror jeg at jeg skuffet en person ved å utsette et besøk 12 timer, men jeg er sylte forkjøla og sliten, jeg orker bare ikke å kjøre 2.5 timer etter jobb for å besøke noen jeg heller kan treffe i morgen uthvilt etter en natts søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte til kontoret for å jobbe der siden jeg ble langt mer bevegelig etter en liten stund. 

Nå verker det skikkelig igjen, og jeg har mest lyst til å gå hjem igjen. Men detbe  ikle et alternativ, så jegber bare tenke at snart er det ferie og da kan jeg pleie rygg og ben! *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lemen skrev:

Jeg lærte å klippe av en hundefrisør og av å se på filmer av andre som klipper. Om du ikke har noen du kan lære av i nærheten så kan du jo sjekke ut Groomer tv eller andre kanaler på youtube. :)

 

Følger med på YouTube, og blant annet groomer tv :D

Får sjekke litt rundt, og høre hvem som kan å klippe puddel. 

1 time siden, Belgerpia skrev:

 

 

 


Jeg har tatt ut totalt 5 tenner - hvorav 3 visdomstenner, to måtte borres istykker og deles for å få de ut - det har vært ømt når bedøvelsen har gått ut, og litt "murring" et par dager, men ikke nok til at jeg har hatt behov for de smertestillende de har skrevet ut. (på samtlige visdomstenner fikk jeg faktisk med paralgin forte ) - Men klart, smerte oppleves jo forskjellig fra person til person, og noen får jo betennelse - men det jeg ikke skjønner er hvordan det går an å få mat nedi gropa? Man tygger jo ikke på den siden man har fjerna tann, man tygger på andre siden - og så tar man så små biter at maten ikke sprer seg i hele munnen.
Funker fint - aldri hatt matrester i noe trekkehull - vel, jo - det har jeg, men først etter et par tre uker, før det liksom har lukket seg helt - men da er det jo ikke fare for betennelse lenger, da er det jo bare en dump der.

Tygg på motsatt side.
Kjøp munnskyllevann - som også er desinfiserende - husker ikke hva det heter - og skyll munnen godt etter hvert måltid.
 

 

Nå trakk jeg begge visdomstennene nede med under en ukes mellomrom. Begge måtte opereres ut. I tillegg så har jeg veldig dårlig immunforsvar og får alltid, uten unntak kraftig betennelse i sår. 

Jeg fikk ikke sterkere smertestillende enn Paracet og Ibux man kjøper reseptfritt. Men fikk noe for å ta betennelsen, da det visstnok ikke så helt bra ut i følge tannlegen når jeg kom tilbake for å ta tann to. Jeg brukte munnskyllevann.

Hvis jeg ikke husker feil så tok det mer enn to måneder før hullene begynte å gro nok sammen til at jeg ikke fikk matrester i dem.

Så for min del så hjalp det ikke å ta små biter å bare tygge på en side, for det var hull på begge sidene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lemen skrev:

 

I mange kommuner (men ikke i alle dessverre) finnes det dagenheter der eldre med demens kan være noen timer hver dag/noen dager i uka. Da blir de hentet hjemme og servert frokost, lunsj, middag, de får trent litt (stoltrim, turgåing osv) og får være med på andre aktiviteter før de blir kjørt hjem igjen til døren. Dagenheten er for de som kan klare seg hjemme til en viss grad og er i stand til å være med på aktiviteter. Kanskje det kunne vært noe for morfaren din?

Vi var i utgangspunktet veldig skeptisk til å sende pappa til dagenheten i vår kommune, men han trivdes veldig godt og det var fint for han og for oss å få noen timer med "fri". Her er dagenheten fra 0900 til 1400, men det varierer fra kommune til kommune.

 

Det skal han IALLEFALL ikke. Både jeg og hjemmesykepleien har prøvd pushe der. Men jeg HÅPER at dette oppholdet hjelper, eller han bestemmer seg for å bli enda "vrangere" en av to liksom :P 

Dagen i dag begynte med at blandebatteriet på kjøkkenet lekker... mye. Så nå alt vann er av, vært på biltema og kjøpt nytt og oppdaget nå at de som byttet rørene her har hatt en fiffi løsning på koblingen mellom rørene som jeg ikke helt finner ut av.. de er ikke slik de pleier se ut liksom. 

Så har Sinner spydd i bilen på veien hjem fra trening, og tydeligvis stresset over det så han fikk like greit diare også. Flott dag folkens!!! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Siri said:

Ja, jeg betaler jo bare det de i butikken sier jeg skal betale (merkelig nok har det alltid vært samme person jeg har "handlet" med når dette har skjedd....), så strengt tatt er det deres feil selvsagt. Lurer på om jeg kanskje tok vare på den kvitteringen... hmmmm... 

Har gått fint å bare klage til posten, si den er betalt og  sendt i post i butikk, si du har kontourskrift, men ikke spesifisert kvitering. Så pleier det å gå fint. 

@Paranomia Så søt! :wub:  

 

@DebbieLykke til til Prima! 

 

Nå har barnet og hunder brent litt energi ute i mildværet. Herlig :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mardina skrev:

Hva er forresten deres mening om å kjøpe julegaver fra Finn, men som er fin stand? Er det fy-fy eller er det innafor? Ene tantebarnet mitt ønsket seg nemlig bøker og siden de kan være vanskelig å få tak i, på fysisk butikk, så fant jeg to stk på Finn. Som solgte de bøkene jeg trengte. Jeg tenker jo at gjenbruk er flott og så lenge tingene er i god stand, så skader det vel ikke å kjøpe det der? Eller hva mener sonen? :D 

Absolutt innafor. Jeg håper det blir mye mer vanlig etter hvert. Noen kan sikkert reagere på å få brukte ting til jul, ikke alle henger helt med i svingene når det gjelder sånt. Da ville jeg lagt med en liten lapp om betydningen av gjenbruk eller noe sånt. 

Årets siste undervisning unnagjort. Alle elevene fant små dikt på eget språk som handlet om noe som passer til jul (stjerner og fred og sånn), og så skal de framføre dem på morsmålet + i norsk oversettelse i gymsalen på fredag. De var så flinke til å finne passende dikt at jeg fikk ståpels på armene! :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...