Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

51 minutter siden, Raksha skrev:

når jeg for en gangs skyld bruker noen kroner på en hundeseng som gubben kan ha litt komfort i ( ... )

Måtte lese denne et par ganger før jeg klarte å overbevise meg selv om at det ikke var Bonden som var forvist til hundeseng.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

11 minutter siden, Snøfrost skrev:

Det så jo kjempekult ut for unger :)

 

Ja gjorde det :ahappy:

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Måtte lese denne et par ganger før jeg klarte å overbevise meg selv om at det ikke var Bonden som var forvist til hundeseng.

Jeg også :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Måtte lese denne et par ganger før jeg klarte å overbevise meg selv om at det ikke var Bonden som var forvist til hundeseng.

:lol: !! Man vet aldri... :teehe: Men hadde jeg forvist han til hundeseng hadde jeg neppe giddet å kjøpe ny til formålet :innocent: Så senga er til Kasko, men med denne farten så dør han av alderdom før vi får senga.

 

Denne faktisk, kjøpt på black fridaytilbud.

055150-70_1.jpghttps://www.hooks.no/pub_images/original/055150-70_1.jpg

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Krutsi skrev:

Hahahah men det skjer jo aldri i gokk :P 

Du bor på feil sted :P 

6 timer siden, SFX skrev:

Men en gjør vel litt research for å finne ut om det er noe en vil se først? 

Næsj... De fleste hovedsteder har jo gjerne noen severdigheter. Hun kjørte rundt i sentrum litt da, og fikk sett slottet, selv om hun ikke skjønte at det var slottet siden hun forventet seg SLOTT-slott, og ikke bare en diger, gul murbygning :lol: 

6 timer siden, SFX skrev:

Ja, det er mye hyggeligere å gå tur med hundene etter Tre nøtter mens pinnekjøttet damper om en ikke må skure gjørme av gulvene før Disney og pakkene legges under treet...

Det ER det :ahappy:

6 timer siden, SFX skrev:

Men det er jo også et fint sted :D 

Sant det er??? :D 

6 timer siden, SFX skrev:

Ja, det er bare så... Uæææh! En burde vel egentlig reise med to kort, og ha ett i kofferten eller noe sånt, nettopp for slike tilfeller.

Og noen av oss gjør det :aww: 

6 timer siden, Line skrev:

Maihaugen, Eidsvollsbygningen, skogbruksmuseet på Elverum :aww:  :lol: 

:lol: 

5 timer siden, 2ne skrev:

Akkurat nå kjente jeg at jeg er veldig glad jeg bare har tisper :aww: Det er litt i overkant frekt da, syns jeg..

Vi kjenner jo hverandre litt mer enn bare hannhundeier + tispeeier = valper, så det blir vel mer et besøk hos en venn.. egentlig. Vi bodde jo 14 dager sammen i Tsjekkia liksom, så... :lol: 

3 timer siden, Artemis skrev:

Fetter er klar for julefeiring! :santa-smiley-ho-ho-ho:

39106665772_1964f5a5c5_b.jpg

:wub: 

:lol: 

I kveld gjorde jeg det enkelt med middagen. Den franske damen hadde med seg masse franske oster, så det ble ost, baguetter, litt reker og annet snadder - over et glass cider (vinen gjemmer vi til senere)... og noen hjemmebakte julekaker :D Willy ble skjemt bort av sin "svigermor" og var strålende fornøyd med kvelden :ahappy:

I morgen skal damen få teste kickspark :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikset litt på pelsen til Melvin :P var et par partier som ikke var spesielt heldig for å si det sånn:teehe:

Er på en måte fornøyd med egen innsats med klippingen. Men innser at jeg har en lang vei å gå før jeg blir flink :teehe: Men ingen er vel verdensmester første gang de prøver :aww:

Bare litt kjedelig at jeg ikke har noen i område som kan lære meg å klippe. Tror det har vært det dårligste sjakktrekket med puddelen, kjøpe fra en oppdretter som er langt unna :P hadde vært praktisk å ha henne nærmere :P

Tror jeg skal ønske meg stellebord og badekar til neste år. Å vaske en så liten hund i dusjen er ikke enkelt for kroppen :aww: og det hadde vært greit med stellebord. Får følge litt med på finn fremover, håper på å gjøre et godt kupp :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snoffe skrev:

Fikset litt på pelsen til Melvin :P var et par partier som ikke var spesielt heldig for å si det sånn:teehe:

Er på en måte fornøyd med egen innsats med klippingen. Men innser at jeg har en lang vei å gå før jeg blir flink :teehe: Men ingen er vel verdensmester første gang de prøver :aww:

Bare litt kjedelig at jeg ikke har noen i område som kan lære meg å klippe. Tror det har vært det dårligste sjakktrekket med puddelen, kjøpe fra en oppdretter som er langt unna :P hadde vært praktisk å ha henne nærmere :P

Tror jeg skal ønske meg stellebord og badekar til neste år. Å vaske en så liten hund i dusjen er ikke enkelt for kroppen :aww: og det hadde vært greit med stellebord. Får følge litt med på finn fremover, håper på å gjøre et godt kupp :P

 

Følg også med på babyutstyr, jeg vet flere har kjøpt babybadekar på stativ til små hunder. Det kan være billigere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kjøpe potesalve idag så tok turen innom en av byens dyrebutikker, 180kr for en liten 50ml boks:blink: Jeg skjønner ikke hvordan de kan forsvare en slik pris jeg, det er jo galskapKjørte heller til fk hvor jeg fikk tak i 1liter spenefett til under 150kr:ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Følg også med på babyutstyr, jeg vet flere har kjøpt babybadekar på stativ til små hunder. Det kan være billigere også.

Takk for tipset :)

Tror jeg vil ha et der jeg får Casper oppi også. Så slipper vi å bade han i dusjen, men kan ta begge hundene rett inn på vaskerommet (det har dør rett ut) og dusje av dem der :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Takk for tipset :)

Tror jeg vil ha et der jeg får Casper oppi også. Så slipper vi å bade han i dusjen, men kan ta begge hundene rett inn på vaskerommet (det har dør rett ut) og dusje av dem der :)

 

 

Det forstår jeg godt. Jeg har av og til lurt på om jeg skulle hatt babybadekar for hvert skuddår når jeg har valpekull, men lander hver gang på at det er unødvendig når jeg har hundekar i voksenstørrelse. Lettere å bade liten hund i stort kar, enn motsatt. 

Nå MÅ jeg legge meg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Det forstår jeg godt. Jeg har av og til lurt på om jeg skulle hatt babybadekar for hvert skuddår når jeg har valpekull, men lander hver gang på at det er unødvendig når jeg har hundekar i voksenstørrelse. Lettere å bade liten hund i stort kar, enn motsatt. 

Nå MÅ jeg legge meg!

Trenger heldigvis ikke kjøpe et veldig stort et, for Casper trenger ikke stå helt strekt ut. Whippet er jo veldig flinke til å stå sammenkrøket når det er noe de missliker (eller de er kaldt) :teehe:  Men ja, lettere å bade liten i stor kar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Kan ikke sånne tisper få løpetida si som forventet da. 

I så fall kunne jeg kanskje fått lagt teppene på gulvene før våren nærmer seg:P

Når jeg tenker meg om var Erica 3 mnd sen en gang så de 4 ukene jeg har venta og hatt tispetrusa beredt borte hos folk sånn i tilfelle er vel ingenting.

Synes det er greit å bli ferdig med det jeg,så kom igjen a bikkje.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Snoffe said:

Takk for tipset :)

Tror jeg vil ha et der jeg får Casper oppi også. Så slipper vi å bade han i dusjen, men kan ta begge hundene rett inn på vaskerommet (det har dør rett ut) og dusje av dem der :)

 

 

 

1 minute ago, SFX said:

Det forstår jeg godt. Jeg har av og til lurt på om jeg skulle hatt babybadekar for hvert skuddår når jeg har valpekull, men lander hver gang på at det er unødvendig når jeg har hundekar i voksenstørrelse. Lettere å bade liten hund i stort kar, enn motsatt. 

Nå MÅ jeg legge meg!

Førstemann som er innom meg og henter kan få et :) 

 

Men nå er det sengetid for meg og de tre søte små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Siri said:

 Vi kjenner jo hverandre litt mer enn bare hannhundeier + tispeeier = valper, så det blir vel mer et besøk hos en venn.. egentlig. Vi bodde jo 14 dager sammen i Tsjekkia liksom, så... :lol: 

Okay, så du syns det er litt greiere enn du ga uttrykk for da? :P 

1 hour ago, Siri said:

I morgen skal damen få teste kickspark :lol: 

Lykke til! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, SFX skrev:

 

God jul, liksom...

 

Ingen bombe i jobben min, men K derimot syns dette er kjempe rart. Iallfall når jeg forteller han at det ikke er noe system på det. Jeg kan jobbe 2 juler på rad, så fri 1 eller 2 også jobbe 3 juler på ras osv :P 

15 timer siden, *Kat84* skrev:

:lol: 

Jeg er litt usikker på om Saint lever opp til navnet sitt. :P 

 

Saint og Sinner burde nok byttet navn, men sammen er de Devil :lol: 

14 timer siden, Krutsi skrev:

 

Sinner vil nok egentlig bo hos meg han :aww: 

Da må du sloss med K om han :P 

12 timer siden, 2ne skrev:

Greit at han er under oppsyn en periode i hvert fall, kanskje de vurderer det sånn at han burde få være der lenger etterhvert? :hug: 

Jeg håper egentlig at han får slike periode opphold, for han vil fortsatt være hjemme med sitt. Så om han hadde fått 3-4 uker avlastnings opphold med 2-3 mnd mellomrom så tror jeg det hadde funket for han. 

12 timer siden, 2ne skrev:

Oh, det var veldig til aldersforskjell og det! :rolleyes: Jeg tipper du fikser det med Sinner ganske greit :ahappy: 

Kjempe forskjell :lol: 

12 timer siden, 2ne skrev:

Han må få hilse på Monster snart da! :D 

 

Han er snill han, problemet er at når han blir veldig glad eller veldig glad i noen så blir han slagbjørn. :lol: Vet ikke om han gjør det med små hunder så da må jeg teipe beina fast i gulvet eller noe :P  

Hvilken dag skal dere til Leto?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kaisen skrev:

Å helledussen:wub: ble det Zoe eller? jeg er skikkelig avstandsforelsket i toller. Har en på jobb som bare er såå kul. Men det får bli med avstandsforelskelsen, for jeg kan ikke gi den det den trenger. Men en vakker dag kanskje. 

Møtte en goldenvalp på tur på lørdag, og da meldte valpesyken seg umiddelbart. Så liten, søt og fluffy. Blir oppriktig lei meg når jeg tenker på at vi aldri kan ha valp når vi har den vi har fra før av... :(

 

Det ble Zoe ja. :)

Goldenvalper er jo ikke noe søte heller!! Små plysjbjørner som de er. 

 

17 timer siden, Bikipile skrev:

Blei så glad når jeg så at du også bare har sånne bilder :lol: Jeg skulle sende oppdateringsbilder til oppdretteren til Otto her for noen dager siden... Hun fikk bare sovebilder :P 

 

:lol: Det er flest sovebilder av søsken også, så vi er vel mange i den båten. 

 

Akkurat nå prøver jeg å få gjort noe på hjemmekontoret, men Decoy mener visst det tryggeste stedet nå er i fanget mitt, med ene hånda som hodepute (flytter seg ikke heller selv om jeg taster i vei). Valpen er nemlig veldig. Valp. :lol: Enn om jeg kunne hatt halvparten av den energien om morgenen da. Hadde jo fått gjort massevis. Heldigvis så er batteriene snart tomme for nå. 

Jeg fryser ikke i det minste, det er jo ikke så verst. :P Og nest siste arb.dag før ferie! :D På slutten av dagen i morgen skal vi bare stappe i oss mat (julelunsj/middag) og det teller jo ikke som jobb akkurat. Blir godt å koble av litt og bare fokusere på hundene og julekos med familien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste fridag før fem vakter på rad. 7 minus og regn har noen konsekvenser. Skoleskyssen en halvtime forsinket, jeg er forsinket i stallen og bilen min har fått ett pent islag over hele seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Luma skrev:

Skulle kjøpe potesalve idag så tok turen innom en av byens dyrebutikker, 180kr for en liten 50ml boks:blink: Jeg skjønner ikke hvordan de kan forsvare en slik pris jeg, det er jo galskapKjørte heller til fk hvor jeg fikk tak i 1liter spenefett til under 150kr:ahappy:

Det er hårreisende!!! Jeg bruker også bare spenefett fra FK. En boks holder jo i mange år :lol: 

7 timer siden, mokken skrev:

Er du lei henne allerede...?  :lol:

:lol: 

7 timer siden, 2ne skrev:

Okay, så du syns det er litt greiere enn du ga uttrykk for da? :P 

Det er jo ikke som å få en vilt fremmed på besøk, men jeg er jo vant til å styre tida mi selv, så... :P 

7 timer siden, 2ne skrev:

Lykke til! :lol: 

:lol: 
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste fridag før fem vakter på rad. 7 minus og regn har noen konsekvenser. Skoleskyssen en halvtime forsinket, jeg er forsinket i stallen og bilen min har fått ett pent islag over hele seg. 
[emoji173]️Garasje[emoji173]️
Skjønte ikke hvor fantastisk det egentlig var før jeg fikk en etter 12 år som bileier.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

emoji173.png️Garasjeemoji173.png
Skjønte ikke hvor fantastisk det egentlig var før jeg fikk en etter 12 år som bileier.

Garasje er gull altså. Jeg har vært så heldig å ha det der jeg har bodd de siste 20 årene, så jeg vet jo nesten ikke hva det er å måtte skrape ruter :lol: 

Men nå er jeg passe lei av å måtte betale straffeporto på pakker jeg sender fra post i butikk her. Tror det er fjerde eller femte gang jeg får det nå... Møkk altså :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, JeanetteH said:

Jeg håper egentlig at han får slike periode opphold, for han vil fortsatt være hjemme med sitt. Så om han hadde fått 3-4 uker avlastnings opphold med 2-3 mnd mellomrom så tror jeg det hadde funket for han. 

Han kan ikke få hjemmsykepleier da? Det er kanskje ikke noe til hjelp? 

1 hour ago, JeanetteH said:

Kjempe forskjell :lol: 

:lol: 

1 hour ago, JeanetteH said:

Han er snill han, problemet er at når han blir veldig glad eller veldig glad i noen så blir han slagbjørn. :lol: Vet ikke om han gjør det med små hunder så da må jeg teipe beina fast i gulvet eller noe :P  

Hun har overlevd Sam på 6-7 mnd, men ja, det er jo sånn "bomp" med labbene som er greia når hun møter store hunder. Det virker litt som om de tester om det leketøyet virkelig kan bevege seg av seg selv :teehe: 

1 hour ago, JeanetteH said:

Hvilken dag skal dere til Leto?

Fredag :ahappy: 

Just now, Siri said:

Det er jo ikke som å få en vilt fremmed på besøk, men jeg er jo vant til å styre tida mi selv, så... :P 

Ja, det er jo en av ulempene med å være sur, gammel tante, vi liker ikke at noen kødder med rutiner og sånt :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Han kan ikke få hjemmsykepleier da? Det er kanskje ikke noe til hjelp? 

Det har han 3* for dagen :) Men han trenger ikke sykepleie så han er litt irritert for de bare kommer og går igjen. :P Han mener de skal sitte seg ned å prate med han og ta en kaffe og middag. Men de er jo ikke selskapsdamer de skal bare se at alt er ok liksom. 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Hun har overlevd Sam på 6-7 mnd, men ja, det er jo sånn "bomp" med labbene som er greia når hun møter store hunder. Det virker litt som om de tester om det leketøyet virkelig kan bevege seg av seg selv :teehe: 

:lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Fredag :ahappy: 

VI og :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...