Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Åh, jeg bare elsker å stå opp før 5 om morgenen. Få den gleden med å gå ut på glattisen for å starten bilen, og kjenne regnet slå meg i ansiktet! 

Med det i bakhodet at jeg skal ha eksamen i dag, og ikke nok med det! Jeg skal ha gleden med å innom ikea og et populært kjøpesenter i byen i dag. 

La oss ta et minutts stillhet for å hedre gretne krutsi :aww: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, TonjeM said:

Lurer på om sying vektlegges mer på vett-studiet kanskje? Siden det er umælende dyr, må man kunne sine sysaker for å unngå senere komplikasjoner, eller kanskje menneskehud er noe dritt å sy i i forhold til en god hundehud? Hvem vet.. gubbens sikksak søm ser ikke ut i hvert fall.. takk for tips! Tar en prat med Apotek1 på Årnes i morgen (gubben bruker fortsatt sin gamle legesenter i Bærum han.. kjipt langt å skulle dra dit. Og han kan jo ikke kjøre, og jeg må pent jobbe også, det er faktisk mye styr med gubber altså!)

Jeg aner ikke hva leger tenker, men de veterinærene jeg hadde praksis hos, konkurrerte seg i mellom om hvem som sydde penest og mest effektivt. De legene som har "sydd" meg har ikke tenkt på sånne bagateller :rolleyes: De har veldig mye utstyr på Nes Sykepleierprodukter, om Apotek-1 skulle mangle noe. De er jo ikke et apotek, bare bandagist, det kan være at de og har noen tips og råd :) 

10 hours ago, TonjeM said:

Og så var det det med å pakke inn julegaver.. jeg pakket inn en haug i går - i et litt sånn vanskelig papirklippe-parti kom jeg til å klippe opp nedre halvdel av ermet på genseren min, så genseren var bare å akssere, deretter oppdaget jeg at Strider drev og rappet gavene jeg hadde pakket inn og lagt i en pose på gulvet.. sukk. Liker å leke med Barbie og barbie-klær han.. Så dermed gjenstår det fremdeles en god del pakking, frem og tilbake er simpelthen dobbelt så langt.

Jeg hadde akkurat ikke nok til 1 pakke, jeg. Gjett hva jeg skal levere i dag? :lol: 

--

Fra minus 16 i går til pluss 1 i dag - da er det godt å være revmatiker! Jeg sitter helt stille for å ikke vekke valpen til dagens medisindose slår inn, tror jeg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har valpen slokna. De trenger heldigvis å lade med jevne mellomrom når de er så små. :P Har ikke ferie før fra og med torsdag, så må veksle mellom hjemmekontor og å ha pøbelspira med på jobb. Starta med hjemmekontor i dag i alle fall, så får jeg se hva jeg får gjort hjemme og hva jeg må gjøre på kontoret. 

Frøkna sov så godt som natta igjennom i natt og, men hun våkna til da jeg stod opp for å gå på do i natt/styggtidlig i morges (jeg er på en sånn runde ca hver natt, men i går sov hun igjennom det også - sikkert supersliten). Lufta henne kjapt, og så sovna vi igjen rett etterpå. :) Hun liker å ligge i halsgropa, eller tett inntil. Koselig. :wub: I alle fall når de er så små at en ikke kveles under dem. :lol: 

Nei, jobbe litt vel, mens det er stille og fredelig. :ahappy: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Smartingen skrev:

Ble veldig bra :D 

:ahappy:

Akkurat nå, 2ne skrev:

Fra minus 16 i går til pluss 1 i dag - da er det godt å være revmatiker! Jeg sitter helt stille for å ikke vekke valpen til dagens medisindose slår inn, tror jeg :aww: 

Håper det varme været IKKE kommer hit... Nå er det så fint her med snø på trærne og en fransk dame som er helt i ekstase over det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Siri skrev:

:ahappy:

Håper det varme været IKKE kommer hit... Nå er det så fint her med snø på trærne og en fransk dame som er helt i ekstase over det :D 

Men jeg derimot synes at denne jula kan ha mange plussgrader og holde seg sånn, for da trenger ikke gubben på jobb! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Krutsi skrev:

Men jeg derimot synes at denne jula kan ha mange plussgrader og holde seg sånn, for da trenger ikke gubben på jobb! 

Men om det holder seg stabilt på -10 grader, så blir det heller ikke så mye jobb på gubben :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Betty det er for lite valpebilder. @2ne har jo vært kjempeflink med Monsterupdates. Vi trenger mer valpebilder i førjulstiden (neeeida jeg er ikke valpesyk)...

Ellers så har jeg hatt en mer eller minder avslappende helg, lørdag feiret vi bursdagen til mamma - kjørte underlig nok kolonnekjøring bak brøytebiler i nesten 45 min på E6... på søndag tok jeg livet med ro og sydde ullgenser til Idde, den ble nesten helt som jeg hadde tenkt meg, må flikke litt til på den før den er ferdig. Det er enklere å sy til hunder med nedoverhale enn oppoverhale - lårbitene er vanskelige... jaja... man lærer så lenge man lever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Håper det varme været IKKE kommer hit... Nå er det så fint her med snø på trærne og en fransk dame som er helt i ekstase over det :D 

Ah, så den franske damen har ankommet allerede? Alene? :ahappy:

 

Kikket nettopp på deltagerne på Farmen kjendis til neste år og konstaterer at 'kjendis' er et relativt begrep..De eneste personene jeg kjente igjen/har hørt om var Aune Sand ..:pinch: og sminkefyren fra Finnmark.. Jeg må se serien, om ikke annet for å få bekreftet/avkreftet at Aune Sand virkelig snakker på den måten..uurk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Siri said:

Håper det varme været IKKE kommer hit... Nå er det så fint her med snø på trærne og en fransk dame som er helt i ekstase over det :D 

Det er visst bare i dag det skal være "varmt" :P Jeg håper snøen holder seg (ikke få hjerteinfarkt nå :P ), det er liksom ikke helt julestemning uten :) 

Just now, Turb said:

@Betty det er for lite valpebilder. @2ne har jo vært kjempeflink med Monsterupdates. Vi trenger mer valpebilder i førjulstiden (neeeida jeg er ikke valpesyk)...

Det er jo fordi hun ser og høres ut som et leketøy :lol: Da er det liksom litt å filme da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Ah, så den franske damen har ankommet allerede? Alene? :ahappy:

Den franske ankom i går kveld, helt alene, men litt tidligere enn jeg var forberedt på. Hun skulle egentlig gjøre Oslo en dag eller to... hun gjorde Oslo på 10 min fra bil :lol: Helt i min stil :lol: 

Akkurat nå, QUEST skrev:

Kikket nettopp på deltagerne på Farmen kjendis til neste år og konstaterer at 'kjendis' er et relativt begrep..De eneste personene jeg kjente igjen/har hørt om var Aune Sand ..:pinch: og sminkefyren fra Finnmark.. Jeg må se serien, om ikke annet for å få bekreftet/avkreftet at Aune Sand virkelig snakker på den måten..uurk..

Jeg vedder på at Aune Sand virkelig snakker på den måten... Sand-familien er litt.. ehhhh.. .spesiell :lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er visst bare i dag det skal være "varmt" :P Jeg håper snøen holder seg (ikke få hjerteinfarkt nå :P ), det er liksom ikke helt julestemning uten :) 

Det var hakket før hjerteinfarkt ja... :lol: Men det er helt sant: ingen julestemning uten julesnø :) ... også nevner vi ikke at det er mye mer praktisk med tørr, kald snø når man har pelshunder enn våt gjørme... :aww: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er jo fordi hun ser og høres ut som et leketøy :lol: Da er det liksom litt å filme da :P 

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Den franske ankom i går kveld, helt alene, men litt tidligere enn jeg var forberedt på. Hun skulle egentlig gjøre Oslo en dag eller to... hun gjorde Oslo på 10 min fra bil :lol: Helt i min stil :lol: 

Men da feirer hun kanskje ikke julaften hos deg? Eller er ikke den firbeinte franske helt klar enda? 

Just now, Siri said:

Det var hakket før hjerteinfarkt ja... :lol: Men det er helt sant: ingen julestemning uten julesnø :) ... også nevner vi ikke at det er mye mer praktisk med tørr, kald snø når man har pelshunder enn våt gjørme... :aww:  

Heller kald tørr snø enn 0-føresnø i hvert fall. 

--

Tror Monster ble sliten av å være med i bursdag i går, hun sover fremdeles :lol: Ali syns vi bør "stå opp" da, så det er vel på tide å begynne å røre på seg, antageligvis. Bare tanken får det til å knake i leddene mine :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært oppe alt for mange ganger i natt med hund som er dårlig i magen, men som har helt fin avføring:icon_confused:

Casper har hatt akkurat samme runde for litt mer enn et døgn siden. Så det må jo være noe de begge har spist. Og de har egentlig fått den samme maten, så da lurer jeg på om ikke V&H har blitt dårlig. Men så luktet den ikke dårlig, og Casper spiser aldri ting som er blitt dårlig..

Jaja, håper det har gitt seg for dem begge nå.

 

Å gå fra fint vær og noen minusgrader, til regn vind og plussgrader er ikke helt hva kroppen min liker. Akkurat nå er været greit, men merker værskiftet godt.

Pelsen til Melvin liker heller ikke det nye været, så den fine fluffy pelsen han hadde i går. Den er ikke fluffy lengre etter X antall turer ut i regnet i natt :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hoisann...

I dag er det sånn at jeg lurer på om jeg overlever dagen uten brudd... deilig vær vi har gitt..

Jeg får være flink husmor inne, og belønne meg selv med litt Blacklist:) for en sykt ekkel herlig serie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, QUEST skrev:

Kikket nettopp på deltagerne på Farmen kjendis til neste år og konstaterer at 'kjendis' er et relativt begrep..De eneste personene jeg kjente igjen/har hørt om var Aune Sand ..:pinch: og sminkefyren fra Finnmark.. Jeg må se serien, om ikke annet for å få bekreftet/avkreftet at Aune Sand virkelig snakker på den måten..uurk..

Når selv realitydeltakere blir klassifisert som kjendiser akkurat som veletablerte musikere og skuespillere, eller andre mer seriøse TV profiler for den saks skyld så blir jeg egentlig ikke overrasket. 
Det som overrasker meg mest er hvor få jeg faktisk kjenner igjen av disse såkalte kjendisene. Til og med på fjorårets Farmen Kjendis var det flere jeg ikke hadde peiling på hvem var. :icon_redface: 


I natt har jeg våknet flere ganger av at jeg har vært skikkelig varm. I dag morges våknet jeg med skikkelig hodepine, og begynnende sår hals. Ikke uvanlig reaksjon fra meg når det er plutselige væromslag, men når alle snakker om at influensaen er på vei mot toppen akkurat nå er det best å være på den sikre siden. Kan ikke ta sjansen på å smitte folk! 
Så jeg bestemte meg for å la jobbpc bli her, så tar jeg hjemmekontor i dag også. I dag kommer jeg heller ikke til å svare på telefoner fra kjente. Det erfarte jeg på fredag at går heller dårlig. :aww: 

Det er ett individ her som synes det er helt supert at jeg er hjemme i dag. 
Slik har han ligget i lengre tid nå. Forhåpentligvis så blir han lei av det snart sånn at det blir litt lettere å veksle mellom telefon, notatblokk, og PC. :P 

20171218_100556.thumb.jpg.95ac689b572c23cb2100218003ce0685.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Siri skrev:

Den franske ankom i går kveld, helt alene, men litt tidligere enn jeg var forberedt på. Hun skulle egentlig gjøre Oslo en dag eller to... hun gjorde Oslo på 10 min fra bil :lol: Helt i min stil :lol: 

Det er en dame etter mitt hjerte også.. Butikktråkking er drepen :sleep:

17 minutter siden, Siri skrev:

Jeg vedder på at Aune Sand virkelig snakker på den måten... Sand-familien er litt.. ehhhh.. .spesiell :lol: 

'Spesiell'..ja det var en pen og diplomatisk måte og si det på..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et gavekort på dyrebutikken som jeg tenkte å bruke på vetbed. Men så er spørsmålet; tør jeg å kjøre innom dyrebutikken? Jeg sliter skikkelig med å gå der om dagen. Jeg er der så mye at alle de 3 ansatte kjenner meg igjen:icon_redface: sånn sliter jeg med 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Krutsi skrev:

Åh, jeg bare elsker å stå opp før 5 om morgenen. Få den gleden med å gå ut på glattisen for å starten bilen, og kjenne regnet slå meg i ansiktet! 

Med det i bakhodet at jeg skal ha eksamen i dag, og ikke nok med det! Jeg skal ha gleden med å innom ikea og et populært kjøpesenter i byen i dag. 

La oss ta et minutts stillhet for å hedre gretne krutsi :aww: 

:lol: Er det nå jeg skal fortelle at jeg kunne bestille alle årets julegaver på nett? :lol: 

Vært en "aktiv" uke her. Først ble det brå reise til Bergen for å få min morfar til legen og egentlig mer eller mindre lure han inn på sykehjem. Følte meg som en ordentlig sviker når det kom til det siste der. Men det er bare til midten av januar og samtidig fikk han begynt på Alzheimer medisin under oppsyn og det var bare ekstremt godt å prate med han akkurat nå og faktisk høre at han alt etter 4 dager prater bedre! Og han var ikke sur på meg *puh* 

Så har vi vært til Stora Stockholm og gjort det bra og mindre bra. Ler enda av den som ble 2 beste veteran skriver at den ble slått av en MYE yngre tispe. Den tispen som ble nr.2 blir 12 år, Talli blir 11 år :lol: Vi snakker ikke "mye yngre og nettopp blitt veteran" her :lol:  Sinner har jeg ett lite kasus med da han syns løpe i ringen er litt teit etter en hannhund har flydd truet han i ringen ett par ganger i år og han verken vil eller får lov til å svare, så han har mistet litt gnisten. Håper jeg klarer fikse det. (irriterer meg over at folk lar unge hannhundene stå der å true uten å legge merke til det selv....). 

Også har jeg funnet ut at Sinner vil ha en liten hund. Han får hjerter i øynene når han ser små hunder :wub:  :lol: 

Da er det to dager fri så jobbe natt hele julehelgen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, 2ne skrev:

Men da feirer hun kanskje ikke julaften hos deg? Eller er ikke den firbeinte franske helt klar enda? 

Neida, den firbeinte er nok ikke klar for action på mange dager ennå... men det var jo billigere å ta båten på søndag enn onsdag f eks... så da gjør man det og kommer hit lenge før nødvendig. Jeg er ikke udelt begeistret... 

39 minutter siden, 2ne skrev:

Heller kald tørr snø enn 0-føresnø i hvert fall. 

Veldig enig :D 

8 minutter siden, QUEST skrev:

Det er en dame etter mitt hjerte også.. Butikktråkking er drepen :sleep:

Det var nok ikke shopping som stod på planen for henne heller... men å se litt julestemning og severdigheter. Jeg synes jo godt hun kunne gjort det likevel, for det er litt slitsomt å ha folk boende mye lenger enn det som var planlagt (som var lenge nok). Sukk... 

8 minutter siden, QUEST skrev:

'Spesiell'..ja det var en pen og diplomatisk måte og si det på..:D

Jeg er viden kjent for mine diplomatiske evner :lol: 

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Vært en "aktiv" uke her. Først ble det brå reise til Bergen for å få min morfar til legen og egentlig mer eller mindre lure han inn på sykehjem. Følte meg som en ordentlig sviker når det kom til det siste der. Men det er bare til midten av januar og samtidig fikk han begynt på Alzheimer medisin under oppsyn og det var bare ekstremt godt å prate med han akkurat nå og faktisk høre at han alt etter 4 dager prater bedre! Og han var ikke sur på meg *puh* 

Trist men godt å få det gjort tenker jeg :) 

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Så har vi vært til Stora Stockholm og gjort det bra og mindre bra. Ler enda av den som ble 2 beste veteran skriver at den ble slått av en MYE yngre tispe. Den tispen som ble nr.2 blir 12 år, Talli blir 11 år :lol: Vi snakker ikke "mye yngre og nettopp blitt veteran" her :lol:  Sinner har jeg ett lite kasus med da han syns løpe i ringen er litt teit etter en hannhund har flydd truet han i ringen ett par ganger i år og han verken vil eller får lov til å svare, så han har mistet litt gnisten. Håper jeg klarer fikse det. (irriterer meg over at folk lar unge hannhundene stå der å true uten å legge merke til det selv....). 

Grattis med gamlemor i hvert fall :D Tipper du løser det med Sinner også, jeg :) 

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Også har jeg funnet ut at Sinner vil ha en liten hund. Han får hjerter i øynene når han ser små hunder :wub:  :lol: 

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt meg ned for å betale en haug med regninger, men så vil ikke nettbanken sammarbeide! Arg!

Melvin prøver å få Arwen med på lek, det går noe dårlig :lol:

Innså at juletrefoten er for liten til den massive stammen på juletreet. Så gubben er ute å kjøper ny, håper han finner en som ikke er så dyr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, JeanetteH skrev:

Også har jeg funnet ut at Sinner vil ha en liten hund. Han får hjerter i øynene når han ser små hunder :wub:  :lol: 

 

Harly blir mo i knærne av miniatyrer...  Han har ventet på en sånn i mange år nå :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Harly blir mo i knærne av miniatyrer...  Han har ventet på en sånn i mange år nå :P

 

Er de her kelpiegutta litt myke i hjertet sitt :lol: 

Sånn er forresten forholdene her hjemme når det kommer til oppdragelse :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...