Akkurat nå, desember

2,952 innlegg i emnet

Må jo bare si at jeg blir ordentlig stolt over valpen når han sier i fra at han må på do :D

Og begge hundene var kjempe flinke når vi var på besøk til mamma i dag. Der var min kusine på litt over et år, og det gikk kjempe flott! Egentlig burde jeg si at alle tre hundene var flinke, for mamma sin hund var også kjempe flink. Han gikk å la seg av seg selv:o mine var bare kjempe nysgjerrig, og Casper gikk etter bare for å vite at han fikk med seg alt (han er en rævadilter) :lol: også oppdaget Casper at små mennesker deler ut mat, det var en stor hitt for han :lol:

Jeg endte opp med å ha en kosestund med kusine og valpen på fanget i sofaen :wub: 

5 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå tatt et langt steg utenfor egen komfort-sone, hentet frem historie jeg har forsøkt å glemme i mange år og håper mine yngre kollegaer kan ha nytte av at jeg legger hodet på huggestabben... 

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Siri skrev:

:lol: Når Willy nyser, så er det nesten så han slår hodet i gulvet :lol: Han gjør ingenting halvveis, han der :lol: 

En tidligere hund nøys på seg neseblod :aww: Han lå, og nøys så hardt at han skalla hele snuten gaaanske hardt i gulvet :lol: 

Litt panikk og en tlf til veterinæren etterpå (var ikke noe krise, er noen år siden så husker ikke ordrett, men vi ble beroliget ihvertfall!) så kunne man le av det. :lol: 

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
28 minutter siden, Siljus skrev:

En tidligere hund nøys på seg neseblod :aww: Han lå, og nøys så hardt at han skalla hele snuten gaaanske hardt i gulvet :lol: 

Litt panikk og en tlf til veterinæren etterpå (var ikke noe krise, er noen år siden så husker ikke ordrett, men vi ble beroliget ihvertfall!) så kunne man le av det. :lol: 

OMG! Hahaha. Tror kanskje jeg også hadde fått litt panikk da gitt 😂😂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Akkurat nå, Siri skrev:

OMG! Hahaha. Tror kanskje jeg også hadde fått litt panikk da gitt 😂😂

Ja, det var et kaos uten like! :lol: Lo først av nyset, oppdaga bloddråpene på gulvet, og så han det pipla greit med blod fra nesa! Hylte og løp for å finne mamma, mens jeg bar på dyret som ikke skjønte videre mye av oppstyret. Hu ringte vet mens hu fant fram papir, og du verden som vi lo etterpå, når alt var tørket opp og bikkja slutta å blø :lol: Mest for det kaoset jeg laga, selvfølgelig... :aww: 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp hjemme etter pubquiz. Koselig helt frem til to idioter med promille kom. Han ene lirer av seg "er ho skriput?" om meg (skriput=nøden, kåt, kosete). Snakk om imbesil idiot! Jeg har aldri sett mannen før, jeg er den eneste dama i lokalet og ble ikke veldig imponert. Sånne er et argument for innføre avlsgodkjenning på mennesker, altså. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.desember. 21 år siden. 

Jeg har fremdeles ett barn for lite. Tiden leger slett ikke alle spor. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm nå håper jeg at ting går som jeg håper ja blandt annet få sove mer om natta men også mange andre planer da og satser på at 2018 blir enda bedre enn 2017

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Kokospaniel skrev:

Vår fikser selv, men lager litt (mye) ekstra lyd mens den holder på

Jeg fant ut av det :) vår gjør det også av seg selv. Lampen lyser bare for å indikere at den holder på med det. Jeg så jo for meg et helt prosjekt jeg, nå. Med å rime av greia:lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, enna skrev:

2.desember. 21 år siden. 

Klem til deg :heart:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@enna Jeg klarer ikke engang å forestille meg det... Ikke litt engang...:hug:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@enna   :hug::hug:

-

Politiet i Sverige tar forbud om dyrehold litt mer seriøst enn Norge. 

FB_IMG_1512176485897.thumb.jpg.4532d8329e5b5486d00e8b81899d6088.jpg

11 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rocky nøys på seg skjeve tenner ila sitt liv. :lol: De var pene og rette lenge, men ila de 3-4 siste ble fremtennene nede stadig skeivere. Han slo snuten i bakken ved ca alle nys. Når mamma skaffet seg sånn tjukt raggteppe pleide han løpe til det og nyse der, sikkert hakket mer behagelig enn harde gulvet. :lol:

Og :hug:@enna kan ikke begynne å forstå hvor hardt det må være. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fyr i peisen og jeg sitter under julepleddet med masse juleputer og drikker kaffe av julekoppen mens jeg spiser sjokolade fra kalenderen og ser Narnia old style på film :heart:

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 hours ago, enna said:

2.desember. 21 år siden. 

:hug: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@enna :hug:

Jeg er IKKE våken, og all verdens kaffe kan ikke få meg mer våken heller!
Takk til verdens vakreste hund, som brummende kravla oppå meg for en times tid siden, og rundsleika meg i fjeset.
Hun har nå tatt MIN plass, og jeg gidder ikke prøve å få sove igjen, for det pleier aldri å funke :P 
Kommer til å være walking dead i minst en time til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sært... Casper ble sur nettopp, men jeg vet ikke på hva!

Jeg bor omringet av jorder, og pleier å gå litt uttpå med Casper før frokost. Med en gang han kom ut i dag føyk halen til værs, og et par meter ut på jordet begynte han å knurre og småboffe, mens han helt tydelig luktet noe, og løp målbevisst rundt. Jeg har aldri sett ham reagere sånn på lukt, og halen gikk ikke ned før vi var inne igjen.

Kan det være en ulv som har lusket rundt her? Har som sagt aldri opplevd knurring på lukt før, så var litt rart, og ekkelt egentlig.
Jeg innbiller meg at jeg så noe som kunne ligne på et menneske langt unna, men kan ha vært et tre (får sjekke igjen etterpå), men han knurrer iallefall ikke på mennesker så da betyr det faktisk at det må ha vært en varulv...

8 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@enna:hug:

Stått opp og gått morgentur nå kaffe og peisvarme i soff. Fått satt på en vaskemaskin, men har en lang liste over ting som skal gjøres idag. Får se hva formen og orken tillater. Idde mener jeg skal klø magen - sånn 12 timer med magekløing er innafor sier han

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, enna skrev:

2.desember. 21 år siden. 

:heart::hug:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
42 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Sært... Casper ble sur nettopp, men jeg vet ikke på hva!

Jeg bor omringet av jorder, og pleier å gå litt uttpå med Casper før frokost. Med en gang han kom ut i dag føyk halen til værs, og et par meter ut på jordet begynte han å knurre og småboffe, mens han helt tydelig luktet noe, og løp målbevisst rundt. Jeg har aldri sett ham reagere sånn på lukt, og halen gikk ikke ned før vi var inne igjen.

Kan det være en ulv som har lusket rundt her? Har som sagt aldri opplevd knurring på lukt før, så var litt rart, og ekkelt egentlig.
Jeg innbiller meg at jeg så noe som kunne ligne på et menneske langt unna, men kan ha vært et tre (får sjekke igjen etterpå), men han knurrer iallefall ikke på mennesker så da betyr det faktisk at det må ha vært en varulv...

Mine dalmis reagerte sånn på revelukt.

Ny dag, og denne var kald..brrr.

Nå må jeg få varmen i meg, og vurdere tur med dyret- hun liker kulda ho.

Det er så deilig å være ferdig med pakkene, tjohei. Men hva skal jeg gjøre resten av desember?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Siljus skrev:

Ja, det var et kaos uten like! :lol: Lo først av nyset, oppdaga bloddråpene på gulvet, og så han det pipla greit med blod fra nesa! Hylte og løp for å finne mamma, mens jeg bar på dyret som ikke skjønte videre mye av oppstyret. Hu ringte vet mens hu fant fram papir, og du verden som vi lo etterpå, når alt var tørket opp og bikkja slutta å blø :lol: Mest for det kaoset jeg laga, selvfølgelig... :aww: 

:lol: 

9 timer siden, Mira2.0 skrev:

Nettopp hjemme etter pubquiz. Koselig helt frem til to idioter med promille kom. Han ene lirer av seg "er ho skriput?" om meg (skriput=nøden, kåt, kosete). Snakk om imbesil idiot! Jeg har aldri sett mannen før, jeg er den eneste dama i lokalet og ble ikke veldig imponert. Sånne er et argument for innføre avlsgodkjenning på mennesker, altså. 

Han bor antakeligvis under en stein og har ikke tilgang til aviser - og dermed ikke fått med seg #Metoo-saken :aww: 

9 timer siden, enna skrev:

2.desember. 21 år siden. 

:console:

7 timer siden, Rocket skrev:

Rocky nøys på seg skjeve tenner ila sitt liv. :lol: De var pene og rette lenge, men ila de 3-4 siste ble fremtennene nede stadig skeivere. Han slo snuten i bakken ved ca alle nys. Når mamma skaffet seg sånn tjukt raggteppe pleide han løpe til det og nyse der, sikkert hakket mer behagelig enn harde gulvet. :lol:

:lol: 

2 timer siden, Stine skrev:

Det er fyr i peisen og jeg sitter under julepleddet med masse juleputer og drikker kaffe av julekoppen mens jeg spiser sjokolade fra kalenderen og ser Narnia old style på film :heart:

Å, der minnet du meg på at jeg må bytte ut den vanlige kaffekoppen min med julekoppen :ahappy:

Jeg våkna halv åtte, så på klokka og tenkte at jeg da kunne sove en time til... Jeg våkna kvart over ni... Godt jeg ikke har planer for dagen da *sukk*. Ja, det er jo ikke noe å stresse med, men jeg skal på shopping på Hamar, må innom dyrebutikken og feire Aramis' bursdag - også må jeg vel vaske litt hus og finne fram julepynt... i hvert fall staker og julestjerner. Også lurer jeg på om det kanskje er på tide å bytte ut gåsungene fra påske med noe granbar i stedet :aww: 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Åh, gjett om jeg husker denne tråden, 'a? Skal hilse og si jeg fikk mye per, for ikke å si mye usaklige karakteristikker og sarkasme, fordi jeg våget å stille spørsmål og teorisere rundt disse hundenes mentale helse. Jeg påpekte gang på gang at jeg ikke hadde noen mening om hvorvidt hundene skulle avlives eller ei, men møtte en fanatisk vegg av forsvar. Det var ikke en snøballs sjanse i ******* for at noen av disse hundene kunne komme til å bite halen av så mye som en Ikea-rotte, fikk jeg vite. Nuvel. Det ble meg fortalt i en annen tråd, av @2ne, at alle her er enige om at om en hund tar en sau, så er det natta for godt (eller noe til den effekt). Det stemmer liksom ikke helt med inntrykket denne tråden ga meg, for det får da være måte på forskjellbehandling. En puddel som tar sau må dø, med Sonens velsignelse, men en gjeng "kamphund"-lignende hunder, trent av heller tvilsomme karakterer, og brukt i bajaseksperimenter for å ta livet av dyr for moro skyld, de skal gis fordelen av den lille tvilen som finnes om at de ikke vil drepe igjen, og omplasseres. Jædda... Forhelligelse av rase er ikke det spøtt bedre enn fordømmelse av rase...
    • Har jeg sagt det er forskjell? Nei, kan ikke se jeg har gjort det. Har ikke nevnt slakting av husdyr med en eneste bokstav, så vidt jeg vet, før akkurat nå, da. Det jeg reagerer på er der livskvalitet er avhengig av å skyte dyr. Livskvalitet betyr jo nødvendigvis at man får en eller annen slags positiv opplevelse av det man gjør, ikke sant? Hvis noen føler seg truffet, så trykker vel kanskje skoen litt fra før
      Jeg har lite problemer med at folk skyter seg en elg for å ha i fryseren (noe som ligner til forveksling på "lystdrepinga" til ulven, btw), fordi man liker å skaffe sin egen mat. Men når man setter ut en haug med tamme fugler for å "jakte" på dem, så kan ikke jeg se noe som helst annen grunn til å drive med det de driver med, enn faktisk lystdreping. Og når noens livskvalitet er avhengig av å skyte det de vil, der de vil det, uten innblanding fra de som faktisk bor der, så vil ikke jeg kalle det sunn tankegang. En ting er selve skytinga, men når du tar omkostningene med i beregninga, altså at det skal være på deres premisser, på bekostning av de som er uheldige nok til å bo der og spise av det samme matfatet, mangler det noen biter i fornuften. Hvis livskvaliteten er avhengig av å rydde konkurranse av veien, så koster den for mye.  For å ta en sammenligning som er relevant på dette forumet: De fleste med raser som gå lett i jakt, holder dem i bånd hele året, nettopp fordi det vil koste for mye å slippe dem løse. At bikkjene ikke kan gå løse, vil gå ut over livskvaliteten deres, selv om man kan veie opp mye av det med andre aktiviteter og tilpasning. Og her er cluet: Litt tilpasning. Jeg ser ingen grunn til at ikke jegere også kan tilpasse seg litt, jakte andre steder, så får de dekket sine krav til livskvalitet sånn nogenlunde (de færreste av oss får ting helt perfekte, vi må være fornøyde med "godt nok"), og vi på vernersida vil slutte å blande oss i jakta. Kompromiss, er stikkordet.  Siden du nevner slakting, så vil jeg tro (jeg gjetter her) at selve slaktinga kun er et nødvendig onde for de fleste som driver med slikt. Jeg tviler på at det finnes spesielt mange husdyrbønder som sier at deres livskvalitet er avhengig av at de kan skyte bolter i griser og kutte over halsen deres. Vil tro at de færreste finner spesielt mye glede i akkurat den biten der man tar livet av dyret. Likevel er det mange jegere hvis den biten åpenbart er viktigst. Over 11000 meldte seg til ulvejakta i 2015. Det finnes egen FB-gruppe for dem som vil skyte ulv (husker ikke hvor mange medlemmer, men husker antallet sjokkerte meg, selv om det sikkert ikke burde ha gjort det). Hvilken annen grunn enn at man vil drepe har man for å skyte dyr man ikke kan spise? Hvilken annen grunn har man enn at man vil drepe for å skyte på tusenvis av tamme fugler, som er som å skyte fisk i tønne? Det kan sikkert pakkes inn i finere papir, men seriøst, drepinga er det viktigste. 
    • Hvor får man tak i sånn overvåkningskamera til å overvåke hundene mine? Hvordan funker det egentlig? Er det sånn greie å sette midt i rommet med 360 graders vinkel som da går rundt? Hvordan få det inn på dataen da? Må man ha noe utstyr? Jeg har kun mobilt bredbånd til iPad min. Er det en app? Jeg kan ingenting om dette nymotens data greier? Haha. Kan kun surfe på nett jeg. https://www.dyresjappa.no/pet-vision-live-overvakningskamera Noe sånt? Erfaringer med merke eller type eller modell? Gjerne billigst mulig?
    • Jeg kjenner ingen, jeg, men jeg vet om et par som har omplassert katter i hytt og gevær når ferietid kommer. Men jeg håper slik praksis det diskuteres her er unntaket heller enn regelen for de gruppene som er aktuelle. Merk at jeg overhodet ikke uttaler meg om hvor vanlig det er, eller ei, jeg uttaler meg basert på teori og på generell basis. 
      Jeg blåser helt ærlig i hva motivasjonen måtte være for å gjentatte ganger forkaste dyr som ikke lenger passer eierens hva det nå enn måtte være. En gang, helt greit, vi kan alle gå på en blemme, eller dyret kan mistrives med endret livssituasjon. To ganger, også ok, men tre ganger skaper et mønster, og da blir jeg skeptisk til om vedkommende har den respekten for individet som kreves for å eie et dyr. For ja, jeg mener at det er et krav alle som eiere dyr må innfri; å ha respekt for individet.  Det er vel mest basert på en forståelse av norsk. Jeg vet ikke hvordan jeg forstå dette annerledes, jeg:
      "§3 Dyr har egenverdi uavhengig av den nytteverdien de måtte ha for mennesker. "
      Mye juridisk språk er krøkkete, men akkurat her synes jeg det er nokså krystallklart. Om det finnes en annen måte å forstå det på, opplys meg gjerne. Nei, jeg mente ikkeno' om ikkeno' i det du refererte, jeg stilte tre spørsmål om avl. Men bortsett fra det, så driter jeg hva slags bruk bikkjene blir brukt til, dersom eieren bytter dem ut for egen vinnings skyld. Unntaket er hunder som gjør faktisk nytte for seg, blinde-, service- og tjenestehunder.  Ja, det er begrensa med plass, det er jo hele poenget. Er det fullt, så er det fullt, da dumper man ikke uinteressante bikkjer for å skaffe nye hver eneste gang en runder 10 år og blir pensjonist. Om du mener jeg er fordømmende som mener det, så lever jeg fint med det.  Nei, du nyanserte ikke med "ofte", du skrev at omplassering "blir sett på som umoralsk også". Jeg påpekte at det ikke alltid er tilfellet, og jeg mener å huske at flere var enig med meg (i tillegg til deg).  Og? Diskusjonen har utviklet seg. Ikke noe nytt, det.  Nei nei, jeg skrev at dersom det er et mønster, en gjentakende greie, hvor samme årsak går igjen, være seg ferieallergi, alderdom eller noe annet, så har man gjort valg jeg ikke liker på forhånd. Enkeltstående omplasseringer, nei, selvfølgelig ikke noen automatikk i det. Noen ganger, ja, men da innser man det forhåpentligvis selv, og at det er bakgrunnen for omplasseringen. Jeg har ingen som helst problemer med å se egenverdien i de aller fleste arter, jeg. Sliter litt med saksedyr, men det er mest fordi de klyper uten å at jeg ser dem på forhånd, småjæ**ene  Og ja, jeg klasker til fluer og mygg, dreper flått, og deler hjortelusfluer i to, så jeg er ikke så veldig hellig. Men jeg flytter på edderkopper, prater med dem, også. Prøver å unngå å tråkke på maur. Flytter stålormer ut av veien når de ligger midt i stien. Jeg har brukt nesten 8000,- på operasjon på en tamrotte, som dessverre likevel ikke klarte seg. Og operert flere hamstere og ørkiser. Som tillien, har jeg et skille ved dyr som er mitt ansvar, eller som jeg ved å møte dem på min vei, kan påvirke direkte. Ikke fordi de er verdt mer, men fordi det er dem jeg kan gjøre noe håndfast med. Det er jeg, og ingen andre, som er ansvarlig for deres velferd. Og det samme gjelder alle andre, de er de eneste som er ansvarlig for velferden til sine dyr. Så selv om jeg så gjerne skulle ønske at velferden var høyere hos griser, kuer og andre matdyr, og selv om jeg får dårlig samvittighet for det jeg kjøper og spiser, så er det til syvende og sist de som eier dyrene som er ansvarlig for hvordan de har det. Ikke du eller jeg, eller noen andre. Vi kan påvirke, informere og gi oss selv bedre samvittighet ved å kjøpe andre varer, men det er likevel ikke vår feil, vårt ansvar eller vår skyld at andre folks dyr ikke har det bra.   
    • Plutselig er det varmt i huset igjen. Blikkstille og bare noen små minusgrader ute. Herlig
  • Nylig opprettede emner