Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

Jeg hadde skikkelig dårlig samvittighet når vi fant det ut, men man kan jo ikke vite det!
Man kan ikke styre hvordan man føler. Var letta hos vet, starta nesten å grine da jeg skulle hente resepten og jeg snakket med farmasøyt om det, men nå går det helt fint. Bare gleder meg over at hun sikkert får det bedre!

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Just now, mushi said:

Man kan ikke styre hvordan man føler. Var letta hos vet, starta nesten å grine da jeg skulle hente resepten og jeg snakket med farmasøyt om det, men nå går det helt fint. Bare gleder meg over at hun sikkert får det bedre!

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Bare sånn for å forberede deg: Det kan ta tid med utprøving før man finner rette dosen og det stabiliserer seg. Levaxin er depotmedisin og effekten er ikke helt på plass før etter et par måneder.

 

Inne fra tur. Gadd ikke å gå bort til salongen fordi det kom noen regndråper :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for å forberede deg: Det kan ta tid med utprøving før man finner rette dosen og det stabiliserer seg. Levaxin er depotmedisin og effekten er ikke helt på plass før etter et par måneder.
 
Inne fra tur. Gadd ikke å gå bort til salongen fordi det kom noen regndråper [emoji14] 
Det vet jeg. [emoji111]️ kontroll i slutten av januar for nye prøver osv.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SFX skrev:

Ja, en kan jo ikke alltid tenke kilo per cm. De tispene som veier 15 kilo mindre enn Foenix er gjerne over minstemålet for høyde. Jeg har sett høyere tisper som veier mindre også. De har åpenbart vært heller lette... 

Ja jeg tenker jo mitt når jeg hører om hannhunder som er mye større enn Willy men som veier 4-5 kg mindre liksom :o 

Sitat

Crow = kråke.

Crowbar = brekkjern. 

Det er ikke morsomt å måtte forklare egen vits :D

Kjipeste som er, det :P Jeg bare gadd ikke å slå opp ordet :lol: 

2 timer siden, Line skrev:

Eg tog'an! :lol: 

:P 

2 timer siden, Tonje skrev:

Jeg leste bloggen din og er helt enig. Har sett det en del her inne også, det er alltids en forklaring eller en unnskyldning på hvorfor det ikke gikk veien, men å innrømme at man ikke har trent nok, er gode nok eller at dommer rett og slett ikke mener hunden din er like riktig ift standard som du selv mener den er? Det skjer ikke like ofte..

Ingen er så flink som hundefolk til å finne forklaringer på det meste :P 

Har jeg spist kyllingvinger og drukket vann. Også måtte jeg ha et par kolakaker :aww: Nå skal jeg straks ut med hundene, også skal Yasmine få seg en dusj. Jeg fikk forresten handlet inn den siste julegaven i dag også, så da får jeg vel ta en siste sjau med innpakking - og pakking for å sende i posten *sukk*. Jeg greide forresten å gjøre meg til nasker i dag også :o Jeg var innom Clas Ohlson for å se om de hadde gråpapir og til/fra-lapper - det hadde de ikke, men på vegen gjennom butikken greide jeg å ta med meg ei lyspære som jeg bar i hånda. Siden jeg ikke fant det jeg SKULLE ha, så hadde jeg jo helt glemt av den lyspæra jeg hadde i hånda, så jeg bare strena forbi disken og ut av butikken :o Jeg oppdaget det ikke før jeg stod og skulle betale for den julegaven jeg kjøpte... Da var det bare å traske tilbake til CO og innrømme sin brøde og betale :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså, bestilte vinterdress til Felix fra house of dogs, men den er for stor. Bestiller jeg mindre blir den passe i beina, men for kort i ryggen og vil ikke passe med tanke på snoppen hans...Hannhunder ass.. Jeg finner ikke dresser som sitter godt på den kroppen der!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Æsj altså, bestilte vinterdress til Felix fra house of dogs, men den er for stor. Bestiller jeg mindre blir den passe i beina, men for kort i ryggen og vil ikke passe med tanke på snoppen hans...Hannhunder ass.. Jeg finner ikke dresser som sitter godt på den kroppen der!

 

Sikkert ikke særlig hjelpsom. Men er det slike sider for folk som har mynder, som lager slikt. Husker noe slikt fra når jeg hadde whippet.

The Crown er veldig god, men ho er ikke særlig sjarmerende den dronninga. Tror det hadde vært godt for det britiske kongehuset å få en ny, og moderne konge.

Har kjøpt B-vitamin fra Høøks. Prima hater smaken... hvordan kan jeg kamuflere den?

Kjenner at alle skjeene(skjeteorien) mine er borte... jeg har brent meg godt i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Sikkert ikke særlig hjelpsom. Men er det slike sider for folk som har mynder, som lager slikt. Husker noe slikt fra når jeg hadde whippet.

The Crown er veldig god, men ho er ikke særlig sjarmerende den dronninga. Tror det hadde vært godt for det britiske kongehuset å få en ny, og moderne konge.

Har kjøpt B-vitamin fra Høøks. Prima hater smaken... hvordan kan jeg kamuflere den?

Kjenner at alle skjeene(skjeteorien) mine er borte... jeg har brent meg godt i høst.

Ja, det ser ut til at det må bli spesialsydd. Det er bare så balete! Jeg måler aldri helt rett også blir det sikkert helt feil uansett :P Har du hatt whippet også? Så jeg vet ikke alt om alle soniser altså :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 at 0:19 AM, Annik skrev:

Det ble visst en runde til med julebrød i kveld. De to første er nettopp ferdig, så da må jeg bare vente på de to siste før jeg kan legge meg :D

20171206_235518.jpg

Samboern fikk se dette bildet og lurer på om det er mulig å få oppskriften? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bare dårlig samvittighet. Det har vært så fælt vær her at bikkja ikke har fått annet enn korte lufteturer. I formiddag kom en skikkelig haggelbyge over oss (skrives det haggel?) Og vi måtte søke ly under noen busker. Det er jo dritvondt!! Vi reiste på besøk til svigers, så hun fikk bytta stue litt i hvertfall:teehe:håper stormen roer seg litt i morgen så vi får gått en skikkelig tur. Unghund uten tur=forferdelig. For alle :lol: 

hevelsen på øyet har gått ned litt heldigvis. Må dryppe de hver 4.time + bruke renseservietter og salve. Fikk mannet meg opp til å gå på butikken, men følte bare alle stirra på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonden har reist på julebord han. Ikke hvert år han får seg en fest så håper han storkoser seg :ahappy:  Jeg er trøtt som en strømpe, så håper jeg klarer å pelle meg i seng på nogenlunde fornuftig tidspunkt i kveld. *gjesp* Kjenner jeg meg selv rett så klarer jeg ikke det. :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Tonje skrev:

Samboern fikk se dette bildet og lurer på om det er mulig å få oppskriften? :P 

Selvfølgelig! Skal finne den straks, er bare midt i matlaging akkurat nå :D

Den er veldig enkel, omtrent som å lage bolledeig :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

 Unghund uten tur=forferdelig. For alle :lol:

Nei sier du det :P Her har det vært kennelhoste, og liksom ro på bikkjene. Er så man får lyst til å denge den ene med den andre av ungbikkjene. Nå får det bare stå til, i dag har de fått jage, og roen har senket seg. Deilig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
10 timer siden, QUEST skrev:

Huffda..ennå godt at disse hvalpene antageligvis befinner seg langt unna.. :lol:

Berner hvalper er jo helt utrolig søte! Kan tenke meg at en del faller for rasen bare på grunn av hvalpene.. :ahappy:  Selv jeg som vet at dette blir en stor og tung hund og som attpåtil kan tenkes å sikle hvis man får 'feil sort'.. :D,  kunne nok vaklet hvis jeg ble stilt ovenfor muligheten.. :ahappy:

Hvor atletiske er egentlig bernere? Nå tenker jeg ikke sånn type agilityatlestisk , jeg tenker på bratt og ulendt terreng.

Hvis man ikke er utstillingsinteressert og derfor ikke ser noen grunn til å bade av den grunn..lukter de hvis man ikke bader? Jeg er sensitiv på lukt og f.eks nuffer syns jeg ofte stinker..

Magedreing, er det et 'reellt' problem, altså i den betydning at det er noe man må ta hensyn til/ha i tankene, eller forekommer det sjeldent? 

Hvor tung er en middels tispe/hannhund? ( nå vet jeg jo ikke hvordan det er med bernere/andre raser men i alle fall på endel av 'mine ' raser stemmer  ikke den oppgitte vekt i standard helt bestandig) 

Er samkjønnsaggresjon overhodet et tema på rasen? Mao kan man regne med at en berner uten problemer kan gå 'fritt' i en kjønnsmixet flokk ( egne hunder) også når man ikke er hjemme? :) 

Hvor atletiske de er kommer nok an på deg og hva du sammenligner med. Jeg valgte bort rasen bl.a. fordi de er for treige og tunge i terrenget. Nå i dag er det selvfølgelig mange andre egenskaper også som gjør at de ikke passer i mitt hundehold, men da jeg hadde berner var det frustrasjonen over en hund som aldri hang skikkelig med på turene mine som var problemet. Andre syns de er atletiske og tar seg lett fram i terrenget. Min var i tillegg lett i kroppen og vant til terrenget, så det var ikke individet som var problemet. 

Min hadde magedreining, og veterinæren som opererte henne sa at det var vanlig hos bernere, men jeg har ingen statistikk på det. Det tror jeg ikke veterinæren hadde heller, bare en erfaring med at hun hadde operert en del bernere. 

Tispa mi veide 39-40 kg (65 cm høy). Foreldrene mine sin veide noen kg mer og var mye lavere (og ganske tjukk, men hun burde nok ligget på ca 39 hun og - dog med en helt annen kroppsbygning).

Det finnes samkjønnsaggresjon, og jeg har møtt utagerende hannbernere, men jeg har ikke inntrykk av at det er noe utbredt problem. Stort sett er de greie og omgjengelige hunder. 

9 timer siden, QUEST skrev:

Hm..jeg må si at jeg har litt vanskelig for å tro at en kråke kan være i stand til å knuse bilruter, ved å hakke på dem.. 

 

9 timer siden, Siri skrev:

Ja, det har jeg også egentlig, men det ble sagt at kråka hadde greid å lage hull i vinduer her på jobben, så hvem vet? Det er sikkert bare sprekker kanskje, i de bilrutene, men... Den må da få vondt i  hodet av all hakkingen? Den er jo ikke hakkespett heller? :blink: 

Dere har tydleligvis aldri blitt hakka i hodet av en kråke. Det er vondt og nebbet treffer med en stor kraft selv når den flyr og du løper for livet under den. Da kan jeg se for meg at den har enda større kraft i det svære, harde nebbet når den sitter i ro og har god tid :innocent: 

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Når man kjøper valp fra oppdretter 1 og noen år senere kjøper en valp fra oppdretter 2, er det litt sånn at oppdretter 1 lurer på hvorfor man har "gått over" til en annen oppdretter? Omtrent som tannleger, frisører og veterinærer, liksom? Jeg lurer altså ikke på hva man kan, bør, har lov til, etc, bare hvordan stemningen har en tendens til å være i slike saker?

Det har jeg aldri tenkt på at kan være en sak engang. Jeg kjøper ikke valp etter oppdretter, men kjøper etter kombinasjoner. Selv om en oppdretter har hatt en kobinasjon er syntes virka bra, så er det ikke sikkert h*n har det flere ganger. 

Verdens enkleste passehund er i hus. Merker nesten ikke at jeg har en hund til i kveld :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trivelig å ha besøk av venninner i dag :ahappy: hun ene hadde med ungen på 1 år, og det er så herlig med barn :ahappy:

Casper var veldig nysgjerrig, men syntes hun var fryktelig rar og litt ekkel :P Så han gikk å gjemte seg bak min søster eller meg flere ganger for å følge med på dette rare vesenet :lol: også måtte han ned for å lukte litt på henne, sjekke om hun ville dele pepperkakene med han før han på nytt gjemte seg :lol:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Siri skrev:



Edit: Nå ser jeg at et av Willys barnebarn har blitt beste hannhund i Finland i dag, på sin første offisielle utstilling som junior i Finland :D Og et annet barnebarn ble 4. BHK - også han som junior :ahappy:

Edit 2: Og der ble Willys datter - forøvrig mor til junioren som ble beste hannhund - beste tispe :D Så da blir det BIR og BIM-konkurranse mellom mor og sønn :D Kult!!! 

Weeee! Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snusmumrikk skrev:

Dere har tydleligvis aldri blitt hakka i hodet av en kråke. Det er vondt og nebbet treffer med en stor kraft selv når den flyr og du løper for livet under den. Da kan jeg se for meg at den har enda større kraft i det svære, harde nebbet når den sitter i ro og har god tid :innocent: 

:lol: Nei, jeg har heldigvis aldri blitt angrepet av kråker :lol: 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Weeee! Grattis!

Takk... og ikke bare det, men søstra til BIR-hunden ble også juniorvinner :D Jeg er kjempestolt av disse barna og barnebarna altså :ahappy: Og nå fikk jeg akkurat melding om at Yasmines halvsøster har kommet til Finland også. Til samme oppdretter som har BIR- og BIM-hundene fra utstillingene i dag :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pringlen skrev:

Nei sier du det :P Her har det vært kennelhoste, og liksom ro på bikkjene. Er så man får lyst til å denge den ene med den andre av ungbikkjene. Nå får det bare stå til, i dag har de fått jage, og roen har senket seg. Deilig :)

Fysj, ja. Har hatt lyst til å denge henne mer enn en gang:lol: jeg har jo bare 1 da. Kan ikke se for meg hvordan det må være med flere!! :blink:Trøster meg med at hun ikke dæver av et par rolige dager, men samvittigheten kommer snikende likevel. Nå sitter jeg å manner meg opp til å gå en liten kveldstur i drittværet. Det første jeg skal gjøre når stormen er over, er å slippe henne så hun får løpe av seg 2-3 dagers energi:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Takk... og ikke bare det, men søstra til BIR-hunden ble også juniorvinner :D Jeg er kjempestolt av disse barna og barnebarna altså :ahappy: O

Enda mer grattis! :ahappy:

Hvem har spist opp seigmennene mine? Jeg hadde fem stykker for ett minutt siden! :getlost:

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Skulle pakke inn en julegave som kom i posten idag. 

Hadde bestilt en hettegenser, fikk en singlet :huh:

Det er jo nesten det samma det da, plagg er plagg! :sleep::Laugh:

Ikke noe spennende på tv så da ble det julemusikk via spotify i stedet. Koser meg nå ass:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
6 timer siden, SFX skrev:

Crow = kråke.

Crowbar = brekkjern. 

Det er ikke morsomt å måtte forklare egen vits :D

Hvis det er noen trøst så skjønte jeg den med en gang jeg leste den. Og jeg lo høyt! :lol: 

2 timer siden, Siri skrev:

Ja jeg tenker jo mitt når jeg hører om hannhunder som er mye større enn Willy men som veier 4-5 kg mindre liksom :o 

Vekt er noe tull å ha i rasestandard. 
Mopsen vi hadde veide faktisk 12 kg. Men han var slank, og ingen trodde å det før de prøvde å løfte på ham. Men han hadde veldig god muskulatur, og kraftig bygget. Folk gjettet på at den lille spirrevippen maks var 7-8 kg :P 

Sjef er noe over 46 kg nå. I rasestandard så står det idealvekt på maks 50 kg for hanner. Og jeg synes han kunne hatt littegrann kraftigere lår. 
Og andre med hanner har hunder på mellom 42 og 44 og lurer på om han er litt lubben. 
Nei.. Men når han er 71 høy og har fått bygge muskler sakte men sikkert siden han kom i hus så blir jo vekta deretter også. Muskler veier som kjent en del.  

Masse hundemat er pakket i frysen, og Sjef ble så sulten av å se på at jeg pakket det at han gikk inn på teppet sitt og kastet opp magesyre... Så da fikk han helt nyslaktet mat. 
Nå er det endelig helg, og jeg skal bare slappe av med beina høyt og Netflix resten av kvelden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...