Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember

Recommended Posts

Just now, Kokospaniel said:

Pilatesball med litt lite luft??

Det finnes det svært få (om noen) av i norske klasserom :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I kveld skal jeg pynte til jul :ChristmasTree:, spise sushi, se The voice og bare kose meg! Hundene skal få seg en tur oppi skogen først da :) . Også skal jeg legge på splitter nytt julesengesett i flanell, DA blir det godt å legge seg da! :GrinBlue:

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir alltid komplikasjoner med Jade. For noen uker siden fikk hun et dypt kutt i poten. Det skulle være greit å få ordnet. Ble sydd og bandasjert. Kontroll viste at det ikke hadde grodd og at sting hadde gått opp. Måtte åpnes og sys på nytt. Bandasjen faller av og må stadig innom dyrlegen..

Deilig med langhelg. Fri idag og mandag. :) Og kun 12 dager igjen i praksis før jeg er ferdig utdannet! 

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest 2ne
39 minutes ago, Line said:

Trestoler er ikke spesielt godt egnet til å sitte en hel dag på om man har vondt en viss plass, og pute hjelper heller ikke nevneverdig. Men jeg kan liksom ikke trampe rundt og forstyrre elevene som sitter og skriver heller! Er ute og går i gangen innimellom da, men jeg må jo være her stort sett fordi de har jo spørsmål innimellom også. Dårlig timet :P 

45-918_xl_2.jpg

Seriøst :aww: Jeg satt mye på en sånn en da hele halebeinet mitt var fulle av brister etter strålebehandling. Det er bedre enn å sitte på harde trestoler. Du kan sikkert legge et teppe eller et putetrekk rundt det om du ikke vil at det skal synes at det er en badering :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg skulle legge meg i går kveld ble det fort veldig klart for meg at Symra hadde tissa i senga! 

Wtf?! Regner med at det skjedde mens jeg sto i dusjen samme morgen, da pleier jeg å ha døra lukket til soverommet så jeg vet hvor hun er imens. Døra står åpen mens jeg er på jobb, så det kan ha vært da også. Dette har aldri skjedd før. Oppi senga?! Hun kan ikke ha vært mer enn vanlig tissatrengt heller, vi går en tisserunde rett før vi hopper i seng. Hun er veldig preløpetid så det henger vel sammen med det, men dette er en type diller jeg ikke gidder! Uansett, stakkar lille pjuskeguri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Da jeg skulle legge meg i går kveld ble det fort veldig klart for meg at Symra hadde tissa i senga! 

Wtf?! Regner med at det skjedde mens jeg sto i dusjen samme morgen, da pleier jeg å ha døra lukket til soverommet så jeg vet hvor hun er imens. Døra står åpen mens jeg er på jobb, så det kan ha vært da også. Dette har aldri skjedd før. Oppi senga?! Hun kan ikke ha vært mer enn vanlig tissatrengt heller, vi går en tisserunde rett før vi hopper i seng. Hun er veldig preløpetid så det henger vel sammen med det, men dette er en type diller jeg ikke gidder! Uansett, stakkar lille pjuskeguri.

Samme gjorde trollet mitt for en dag siden. Tenker som deg, løpetid i anmarsj 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du bestilte en pakke i midten av november og den har ankommet Norge og venter på fortolling. Ringte kundeservice og spurte hvordan det ligger an, og hun svarte at de har pakker fra 16 november som ikke er fortollet enda... Altså, jeg planlegger å bruke det jeg har bestilt på julebordet om en uke!!! Og hun sa den kanskje blir fortollet neste uke??? Dette har jeg ikke puls til å holde ut med. 

:gaah:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
37 minutes ago, 2ne said:

Seriøst :aww: Jeg satt mye på en sånn en da hele halebeinet mitt var fulle av brister etter strålebehandling. Det er bedre enn å sitte på harde trestoler. Du kan sikkert legge et teppe eller et putetrekk rundt det om du ikke vil at det skal synes at det er en badering :P 

Ferdig med heldagsprøvene nå. Til vanlig sitter jeg ikke spesielt mye i ro på jobb, så da er det ikke like prekært over helgen :) 

Hjemme. Handlet litt, og da skal jeg snart skifte og komme meg ut en tur. Det passer halebenet litt bedre :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Kokospaniel said:

Må da kunne innføres?? Litt seint for i dag, men sånn til senere bruk?

Har ikke tenkt at dette skal være så langvarig jeg... :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...har vi vært hos vet og Lykke sitt øre er friskmeldt. Den tobeinte er riktignok litt omtåket ettersom jeg var på vei ut døren uten å betale... Kom på det når det plutselig ble veldig stille bak meg :icon_redface: Fryktelig trøtt etter nattevakt uke,  jammen godt at jeg har vært der før :P

• Like 9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 minutes ago, Symra&Pippin said:

Når du har det så travelt en dag at når gjørelista plutselig er tom så blir du helt :blink:. Men da kan jeg vel gå hjem da. 

Hvorfor har du en svær gul plakat på vinduet ditt?...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Tricolor skrev:

Tatt ned nissekoppene. Må lete etter stjerne og stake. Pynt i vinduene (hengepynt) får være til neste uke. Må vaske vinduene først. Jobbehelg, så gidder ikke så mye før den er over.

Er det ikke typisk? :lol:

God bedring! Håper det ikke sitter for hardt i, det er liksom ikke det landet jeg ville vært syk i :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Klematis

Uvant å gå tur i 11 blå, altså. Frøys på låra, jo. Bizi brydde seg så klart ikke.:P

Nå nærmer det seg -14, og jeg er litt sånn usikker på hva varmepumpa bør stå på når vi drar på hytta etterpå. Pent.no har bomma foråsidetsånn. Kommer hjem i morgen kveld da, og det er ikke meldt så kaldt så det går vel greit. 

Heldig jeg da, som har ferdig oppvarma hytte når vi kommer. Slipper å hakke tenner i timevis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det litt av greia med varmepumpe, at den skal stå på "hele tiden" for å holde en jevn temperatur? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså... bikkja stakk av med rullen med gavebånd. Stappa underkjeven inn i det hullet i midten. Den satt fast kan man si...klarte å lirke den av til slutt, men hun hylte jo så inni pokker.. ingen skade skjedd heldigvis...men hun har nok ikke lært av dette heller:lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Line skrev:

Hvorfor har du en svær gul plakat på vinduet ditt?...

:lol:

Fordi når sola skinner så treffer den ei glassrute på huset over gata og rikosjetterer rett i trynet på meg. Alternativet er å snu pulten, men det blir ikke noe fint på kontoret mitt. Kan vel ta den ned nå, ikke overhengende fare for sol framover nå tenker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg nyser så jeg må sjekke om sokkene sitter på etterpå... :P 

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Altså... bikkja stakk av med rullen med gavebånd. Stappa underkjeven inn i det hullet i midten. Den satt fast kan man si...klarte å lirke den av til slutt, men hun hylte jo så inni pokker.. ingen skade skjedd heldigvis...men hun har nok ikke lært av dette heller

Det minner meg om en pasient en tidligere professor hadde fått inn på klinikken en helligdag. Eieren ringte og var helt fortvilet fordi bikkja satt fast nesa i ett bein. Veterinæren skjønte ingen ting og måtte spørre flere ganger hva eieren mente. Han klarte ikke å forklare så han fikk bare beskjed om å komme inn. Det viste seg at hunden hadde fått margbein. Den hadde da klart å tre margbeinet over snuta. Ikke underkjeven liksom, men selve snuta.
Helt utrolig godt gjort

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 minutes ago, Symra&Pippin said:

:lol:

Fordi når sola skinner så treffer den ei glassrute på huset over gata og rikosjetterer rett i trynet på meg. Alternativet er å snu pulten, men det blir ikke noe fint på kontoret mitt. Kan vel ta den ned nå, ikke overhengende fare for sol framover nå tenker jeg.

Jeg kikker nemlig på kontoret ditt hver gang jeg kjører fordi, men har ikke lagt merke til den før :lol: 

Inne fra tur, og hentet Freya på veien. Nå bør jeg vel lage meg noe middag, men det er ingenting som frister for tiden. Dvs, ingenting utenom kake :aww: 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Polfarer skrev:

emoji38.png
Det minner meg om en pasient en tidligere professor hadde fått inn på klinikken en helligdag. Eieren ringte og var helt fortvilet fordi bikkja satt fast nesa i ett bein. Veterinæren skjønte ingen ting og måtte spørre flere ganger hva eieren mente. Han klarte ikke å forklare så han fikk bare beskjed om å komme inn. Det viste seg at hunden hadde fått margbein. Den hadde da klart å tre margbeinet over snuta. Ikke underkjeven liksom, men selve snuta.
Helt utrolig godt gjort emoji38.png

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Å herregud:teehe:det der er jammen godt gjort altså. Og nå ler jeg fordi jeg ser for meg den stakkars hunden:lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Turb skrev:

Jeg nyser så jeg må sjekke om sokkene sitter på etterpå... :P 

:lol: Når Willy nyser, så er det nesten så han slår hodet i gulvet :lol: Han gjør ingenting halvveis, han der :lol: 

I dag tok jeg fri halve dagen. Jeg kunne jo ikke sitte inne i det flotte været, så da sela jeg på hundene og dro på sparktur til Gjetholmsjøen. Og i dag er jeg veldig glad i alle jegerne som hadde kjørt opp vegen enda litt mer, sånn at det nesten var plass til begge meiene på sparken i julspora :ahappy: Vi kom akkurat litt for seint fram til sjøen for å rekke sola der vi bruker å være, så da måtte vi traske litt langs kanten for å finne sol sånn at jeg kunne få tatt litt snøbilder av hundene... hva gjør man ikke for et bilde liksom :P 

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk gratis lever av elg, så nå stinker hele huset lever, men pytt pytt da var julegodteriet ferdig:drool:

Ellers har jeg pakket inn alle gavene utenom 5, og vi har hele desember igjen... deilig:D Prima var misfornøyd med alt det gøye som forsvant inni flere pakker, og prøver å gi beskjed om at jeg har glemt noe på hunderommet bak grinda til henne:P

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg glemte å kjøpe fredagssnop, igjen. Det tyder vel egentlig på langt framskreden demens, eventuelt sinnsforvirring? Jeg kunne jo spist opp hele adventskalenderen, men de flate små sjokkisene der smaker mer stearin enn sjokolade.

Har hengt opp adventstjerne i alle fall da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for svar ang. det med rullestol på agility-NM, folkens. Det var forsåvidt på søndag, ikke lørdag, vi var der. Vi var der altså kun på en finale.  Har skjedd en del her i det siste, deriblant en ny valp, så har ikke fått sendt noe enda. Men det skal absolutt gjøres. 

Han er nå ganske så fin, lille pirayaen på 20kg+ og 4 mnd. Han er så trygg på seg selv, en skikkelig herlig valp rett og slett. Vi kunne ikke bedt om en mer fantastisk valp.    Fikk en ganske knusende nyhet i dag. Katten vår Amiga ble funnet drept (mest sannsynlig/forhåpentligvis) av et rovdyr. Med buken splittet opp og uten hale. Vi har lett siden påska, så det var godt, men samtidig vanvittig vondt å få et svar. De som fant henne hadde kastet henne i søpla, derfor det tok så lang tid før vi fikk et svar, selv om hun ble funnet allerede to dager etter hun forsvant. 
    • Finnes jo andre metoder å trene på som bruker feks utlagt eller kastet ball og slikt 😊   Ville uansett lagt ut belønning, så hun har er sted å gå. Ellers er det ganske håpløst. Evt lære henne å sikte på et hinder, men det kommer for mine hunder egentlig kanskje langt ut i utdannelsen, så jeg ville ikke gjort det selv.   Tenker det brister i forståelsen, jeg. Evt at du går et for stort sprang fra sakte fart og tenking, til full fart og hodestups løping? Det må jo bygges opp veldig stegvis. Har du prøvd å legge nedgangen på bakken og bygge opp bakenden med en krakk/sandsekker eller noe? Og så sende henne på den? Først bare fra "toppen" og så etterhvert fra wrap på vinge som står lenger og lenger unna. Da får hun prøvd seg på øvelsen i fart uten å få hele bommen å løpe seg blind på.   Svingtrening erfarer jeg at gjør underverker for forståelsen rett frem. Når de lærer seg å treffe samme kriterie selv i sving, blir det enda klarer for dem hvor kriteriet er selv rett frem. 😊
    • Finnes jo andre metoder å trene på som bruker feks utlagt eller kastet ball og slikt 😊   Ville uansett lagt ut belønning, så hun har er sted å gå. Ellers er det ganske håpløst. Evt lære henne å sikte på et hinder, men det kommer for mine hunder egentlig kanskje langt ut i utdannelsen, så jeg ville ikke gjort det selv.   Tenker det brister i forståelsen, jeg. Evt at du går et for stort sprang fra sakte fart og tenking, til full fart og hodestups løping? Det må jo bygges opp veldig stegvis. Har du prøvd å legge nedgangen på bakken og bygge opp bakenden med en krakk/sandsekker eller noe? Og så sende henne på den? Først bare fra "toppen" og så etterhvert fra wrap på vinge som står lenger og lenger unna. Da får hun prøvd seg på øvelsen i fart uten å få hele bommen å løpe seg blind på.   Svingtrening erfarer jeg at gjør underverker for forståelsen rett frem. Når de lærer seg å treffe samme kriterie selv i sving, blir det enda klarer for dem hvor kriteriet er selv rett frem. 😊
    • Jeg kjenner også whippets uten jakt instinkt, men det er ikke normalen. Det er alltid individer som vil vike fra gjennomsnittet.  Veldig enig i det siste der.
    • Kjenner prisen på nye maskin sitter litt langt inne å kjøpe enda Fra vår ene økt idag kjørte vi på bommen, lav fart (altså bare ned 1-1,5m fra nedfelt) og belønnet all treff under 25cm. Noe som gikk veldig fint.  Jeg har jo prøvd running før. Og jeg er bekymra for når hun skal få ta hele bommen, da kommer monsterfart og lange-ut galopp som er noe helt annen enn den rolige travingen nå.  Hun synes iværtfall at felttrening er gøy, det var det o-store for henne i fjor også. Så tenker jeg får gi det en sjanse med strenge kriterier i lav fart for å bygge forståelse.  Har tidligere prøvd targetmatte nederst. Hun hadde god forståelse av touch - run med bare matta. Den var også god når hun ikke ble sendt over hele bommen (lavere fart). Når hun fikk ta hele bommen mista hun omtrent all kunnskap om dette og fresa over uten å vie matta en tanke Så gikk jeg over til å belønne løpesett uten å hoppe på slutten, også med lavr belønninger for å trekke henne nedover. Det gikk greit, men i år har hun glemt alt.  
  • Nylig opprettede emner