Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg skal si det selv.  :wub:

 

 

 

38822290732_900ee6abe9.jpg

 

37966115655_63d9bb1900.jpg

 

  • Like 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Nei, ikke her heller. Ikke som jeg kjøper i hvert fall. Hva mannfolket gjør er det lite jeg får gjort med :P 

Jeg fant vanlig potetgull til vanlig pris på Kiwi *puste lettet ut* :D 

1 time siden, Kaisen skrev:

Som hund som eier? Jeg har også stort hode:lol: skal sende henne en melding å se hva hun sier. Jeg tror ikke det går an å fikse, men at jeg må bestille nytt halsbånd i tilfelle. Og det gidder jeg ikke, siden hun ikke skal bruke halsbånd. Det var i utgangspunktet ment som pynt, men det er jo litt styr å måtte lirke det over hodet hennes:teehe:

Å herregud... Soniser er verdens flinkeste til å lage problemer av ingenting altså :lol: 

Jeg måtte kjøre til butikken i dag bare for å kjøpe kålrot... er det det som kalles kålrotabstinenser? :o 
Jeg handlet vel kanskje litt mer enn en kålrot også da, skal innrømmes... f eks har fuglene fått ny forsyning av solsikkefrø og annet snadder, også kunne jeg jo like greit fylle på med sånne typiske "bake til jul"-ting... som sukker, smør, fløte og sånt. 

... og ellers er det vel bare å fortsette med pulverkaffe etter dagens opplag om kaffe og kolesterol :D SKjønt... det hjelper vel ikke stort når man lager viltgryte fra bunnen av - og det er både fløte, rømme og en feit fond som grunningredienser :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Artemis skrev:

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg skal si det selv.  :wub:

 

 

 

38822290732_900ee6abe9.jpg

 

37966115655_63d9bb1900.jpg

OMG :lol::lol: Jeg synes du skal investere i en lysende stjerne på toppen også   :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Siri skrev:

 

Å herregud... Soniser er verdens flinkeste til å lage problemer av ingenting altså :lol: 

:lol::lol:

Jeg får nytt da! Må bare sende dette tilbake. Men nå er jeg sånn; okeey HVOR mye større må det være?? Det jeg har fått er 28 cm. Men er det med eller uten halvstrup? Hun er ca 31 cm rundt hodet. Må halsbåndet være 31 cm da? Eller 32 for å ha 1 cm å gå på? Og siden hun er 28 cm rundt halsen, vil 32 cm bare henge å dingle da?? for et styr for et halsbånd altså!!:lol: @Snoffe, har du input??

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Luksus er ikke gratis :P 
Vi har sånn stol på jobb også forresten... i eget hvilerom. Du får foreslå det på jobben :D 

Jeg kan godt betale, men ikke 650 spenn :P 

Vi har ikke massasjestol, men vi har bordtennisbord (heter det det?) som rekreasjon.

2 timer siden, Siri skrev:

Minst :o  Luksusdinosaur!!! 

Du får håpe hundene etter møkka også, for å få maksimalt utbytte av næringen.

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg er på Hamar i morgen (om det ikke er svinglatt og grusgubben ikke har vært her før jeg skal på jobb da), så vi kan avtale et møte i smug da - om du skal på jobb? :D 

Jeg skal ikke jobbe i morgen, jeg har en date med Ragnar i Oslo. Men jeg skal jobbe på torsdag.

Nå skal jeg komme meg hjem, ble sent i dag når jeg ikke fikk sove godt i natt. Hadde alskens rare semi-mareritt om elger som omringet huset. Da jeg kom hjem fra jobb i går (sant, ikke drøm) fant jeg fremmede spor på verandaen min, og jeg liker å tro at det er naboens hund og ikke en ulv som har banket på verandadøra. Men jeg tenkte litt på det, og brått ble det til drømmer om elger som forsøkte å komme seg inn i huset i natt. Loco...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, laikamor said:

Da er jeg ferdig hos frisøren. Klipte meg samme sted for 1år siden, da klippet jeg bob. Betalte 30kr mer nå enn da, selv om hun bare brukte 20min og bare har stusset litt. Trodde faktisk at jeg måtte betale mindre for en klipp som tar halve tiden som forrige gang jeg var der. Godt det er gubben som betaler :P

Vel. Det meste har gått opp i pris på et år :) 

4 hours ago, Debbie said:

Hvis du orker, så slipper jeg å ringe å høre med Rikstv:)

Ja, skal snakke med ham etterpå :) 

4 hours ago, Debbie said:

Jeg er også sliten for tida... jeg vet hva grunnen er da. Så er det om å prøve å legge forholda litt bedre til rette etterhvert.

Ja, det er vel det som er problemet, å legge forhold til rette :) 

4 hours ago, Debbie said:

Nå har jeg søkt, og lest om B-vitamin til hund. Men jeg finner ikke akkurat det jeg leter etter.

Spørsmålet er:

Hunden min er skikkelig nedrøyta, aldri vært så dårlig pels på som nå. Ho har nå løpetid. Skal jeg begynne å gi b-vitamin med en gang, eller er det like greit å vente til etter løpetida?

Mange sier at de røyter etter løpetid, det synes jeg ikke har merket så mye til på Prima.

. Jeg får ut å ta litt bilder av Prima...lufting må jeg okke som.

Ølgjær skal visst være bra :) 

3 hours ago, SFX said:

Husvask er slitsomt, det!

Åpenbart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

:lol::lol:

Jeg får nytt da! Må bare sende dette tilbake. Men nå er jeg sånn; okeey HVOR mye større må det være?? Det jeg har fått er 28 cm. Men er det med eller uten halvstrup? Hun er ca 31 cm rundt hodet. Må halsbåndet være 31 cm da? Eller 32 for å ha 1 cm å gå på? Og siden hun er 28 cm rundt halsen, vil 32 cm bare henge å dingle da?? for et styr for et halsbånd altså!!:lol: @Snoffe, har du input??

Da må det være 28 cm på det strammeste, og jeg ville sagt hvertfall 33-34 på det løseste :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg kan godt betale, men ikke 650 spenn :P 

Men det er det det koster å sitte i den stolen akkurat der :P 

Akkurat nå, SFX skrev:

Vi har ikke massasjestol, men vi har bordtennisbord (heter det det?) som rekreasjon.

Jamen det er jo et godt alternativ :D Jeg synes du skal begynne med bordtennis :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Du får håpe hundene etter møkka også, for å få maksimalt utbytte av næringen.

:lol: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg skal ikke jobbe i morgen, jeg har en date med Ragnar i Oslo. Men jeg skal jobbe på torsdag.

Ja for søren, det har du selvsagt. Men jeg er sikkert på jobb på torsdag også jeg :D Da har jeg så vidt jeg vet ingen møter heller, så da er avtaleboka åpen :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Nå skal jeg komme meg hjem, ble sent i dag når jeg ikke fikk sove godt i natt. Hadde alskens rare semi-mareritt om elger som omringet huset. Da jeg kom hjem fra jobb i går (sant, ikke drøm) fant jeg fremmede spor på verandaen min, og jeg liker å tro at det er naboens hund og ikke en ulv som har banket på verandadøra. Men jeg tenkte litt på det, og brått ble det til drømmer om elger som forsøkte å komme seg inn i huset i natt. Loco...

:lol: Har du ikke hørt om den farlige Strandlykkja-elgen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så knust at jeg klarer knapt å puste :icon_cry:

Midas fikk en verdig og fin avslutning i dag. Vi gikk en tur i skogen i nydelig nysnø, og Midas var overlykkelig for all den fine snøen. Så fikk vi en fin stund med kos og suss før veterinæren kom. Han lå bare på gulvet og fikk masse kos da sederingen ble satt. Han merket det ikke engang. Så sovnet han etterhvert i armene mine. Han var ikke redd eller hadde ingen reaksjon på sprøytene. Og det var godt, for han var så livredd hos veterinæren og jeg var så redd for at det skulle bli det siste han følte. Det ble en fin stund med levende lys og i varmen fra peisen så sovnet han for godt. Jeg er glad jeg kunne gi han det, at han fikk slippe flere tussige dager nå, men smerten er overveldende. :icon_cry:

 

904E7A01-9292-4CA2-AD2A-6B7F90BD8547.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Artemis skrev:

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg skal si det selv.  :wub:

 

 

 

38822290732_900ee6abe9.jpg

 

37966115655_63d9bb1900.jpg

 

IKke for å være ekkel, men budsjett og budsjett, tror en schäfer koster mer enn et juletre :P

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, Symra&Pippin said:

Der kjøpte jeg plutselig en Chromebook på Komplett.no. Det blir julegave nummer tre, til meg selv. :whistle:

Man kan nesten kamuflere alt man kjøper til seg selv i november og desember som julegave. Husk den må pakkes inn, få lappe og alt, og legges under treet. Til Heidi, fra Heidi :D 

@Midas :console: 

 

Rusle en liten runde med jentene da. Litt tur må de jo få selv om jeg er lat i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på posten og hentet ut julegaven til Twist - BOT dekken. Fint når andre kjøper feil størrelse og selger det billig videre :P 

Nå skal jeg planlegge julegaver. Har en plan om å få gjort ferdig alle innkjøp i helga, samt bake litt pepperkaker og annet småsnacks for å forsøke å bygge opp litt julestemning i alle fall :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Artemis said:

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg skal si det selv.  :wub:

 

 

 

38822290732_900ee6abe9.jpg

 

37966115655_63d9bb1900.jpg

 

Hva den hunden finner seg i fra deg... :P Veldig søt da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...