Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå sitter jeg i senga på hotellrommet i Tyrkia. Kuro er hos mamma og pappa, og han har fått første dose Sileo. Han er ikke redd, men blir stressa og nibjeffer på fyrverkeri. Mamma og pappa må ha ham med på selskapet de skal i siden jeg er i utlandet, så jeg håååååper det funker... Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Nå orker jeg ikke mer retting, får ta siste rest i morgen.

Da har jeg rydda bort den gule gummihøna. Ørene mine orker ikke mer, sorry jenter :aww:  Freya og Yumi bytter på å bite på den, og mens den ene har den så fotfølges hun av den andre som prøver å hypnotisere den første til å overgi den. Jeg burde vel hatt to, men jeg blir gal av pipinga etterhvert. Ikke ødelegger de pipen heller, udugelige bikkjer :P 

Nå er kalkunen straks ferdig, så da skal jeg kose meg :ahappy:  Jentene også, de skal få kalkunhjerte og -lever sammen med middagen sin. Tipper det blir poppis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjestene har dratt hjem til hundene sine etter at vi har spist masse pinnekjøtt. Nå tar jeg med meg en juleøl, et glass solo og et glass cola og setter meg på peisestua. Lurer på om jeg får lufta Symra en gang til før det blir håpløst. Hun er relativt rolig inne, men vil ikke ut uten lokking og luring, og smeller det så vil hun i alle fall ikke ut. Men det pleier vel å være en rolig periode når de minste barna er i seng og de voksne ser på nyheter? Og fjortisene maler fjesene sine og slikt før de drar på fest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget middag nå, og da slo det meg at kjøkkenvifta bråker så ekstremt at om jeg lar den stå å dure rundt midnatt hører vi neppe rakettene noen av oss :lol: Hundene er luftet og skal ikke ut igjen før godt etter midnatt tenker jeg. :) Det verste med denne kvelden er egentlig at jeg må holde meg våken helt til over midnatt :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutes ago, Tinkie said:

Akkurat nå sitter jeg i senga på hotellrommet i Tyrkia. Kuro er hos mamma og pappa, og han har fått første dose Sileo. Han er ikke redd, men blir stressa og nibjeffer på fyrverkeri. Mamma og pappa må ha ham med på selskapet de skal i siden jeg er i utlandet, så jeg håååååper det funker... Noen som har erfaring med det?

Snakket med en som aldri hadde brukt noe bedre før her om dagen. Hunden var veldig redd raketter selv om de ikke bor/er i sentrale strøk. Så det hørtes jo lovende ut for de som har redde hunder 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tinkie skrev:

Akkurat nå sitter jeg i senga på hotellrommet i Tyrkia. Kuro er hos mamma og pappa, og han har fått første dose Sileo. Han er ikke redd, men blir stressa og nibjeffer på fyrverkeri. Mamma og pappa må ha ham med på selskapet de skal i siden jeg er i utlandet, så jeg håååååper det funker... Noen som har erfaring med det?

Sileo fungerte ikke her, men min havnet på grensa mellom to doser og måtte få den laveste så det kan være derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkk og faenskap :( 
Hadde ikke LITT trodd at huskyen skulle reagere på raketter (hun er lydsterk ellers, og vant til skyting og sprenging m.m.), men her sitter jeg da, med en fryktelig redd unghund. Og klokka er bare halv åtte. 
Er til å grine av. 
Første gang jeg opplever dette... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Shokata skrev:

Møkk og faenskap :( 
Hadde ikke LITT trodd at huskyen skulle reagere på raketter (hun er lydsterk ellers, og vant til skyting og sprenging m.m.), men her sitter jeg da, med en fryktelig redd unghund. Og klokka er bare halv åtte. 
Er til å grine av. 
Første gang jeg opplever dette... 

Det er kjipt, jeg vet! Prøv bare å holde dine egne følelser i sjakk og vær en trygg støtte for hunden din. Du må nesten bare tåle redselen hennes uten å la deg overvelde :heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Poter skrev:

Det er kjipt, jeg vet! Prøv bare å holde dine egne følelser i sjakk og vær en trygg støtte for hunden din. Du må nesten bare tåle redselen hennes uten å la deg overvelde :heart:

Hun ligger klistra oppå ene foten min, så her blir jeg sittende til mannebeinet kommer hjem. Han må enten overta fotvarmeren eller fortsette på middagen. 
Hun skjelver ikke lengre hvertfall. 
(Gikk for å hilse på mannen som kom inn døra nå)

<3 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal tusle kveldstur nå, set smeller jevnt og trutt ute men det er ikke så fryktelig nærme enda. Vi har jo aldri bodd i bebodde strøk før, så jeg er litt usikker på hva vi har i vente :lol: Jeg er 99% sikker på at de gir beng, men de behøver jo ikke vase ute når det smeller som værst uansett.

Også har jeg et dilemma, Harry Potter eller Narnia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist en aldeles nydelig hjortemiddag med portvinssaus:ahappy:

Hundene ligger å snorker, Melvin kikker bare litt opp når det smeller veldig. Kattene er rolige enn så lenge. Hønene lar jeg bare være i fred, kikker heller inn når alt har roet seg.

Nå ser vi på Stranger things, og venter på at middagen skal synke nok til at det er plass til ostekake :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal tusle kveldstur nå, set smeller jevnt og trutt ute men det er ikke så fryktelig nærme enda. Vi har jo aldri bodd i bebodde strøk før, så jeg er litt usikker på hva vi har i vente [emoji38] Jeg er 99% sikker på at de gir beng, men de behøver jo ikke vase ute når det smeller som værst uansett.
Også har jeg et dilemma, Harry Potter eller Narnia?
Narnia!
Valpen er uberørt av fyrverkeri foreløpig, smeller masse rundt oss. Har holdt på siden 6. Luna er litt nervøs som vanlig, men går fint med litt kos.


Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Shokata skrev:

Hun ligger klistra oppå ene foten min, så her blir jeg sittende til mannebeinet kommer hjem. Han må enten overta fotvarmeren eller fortsette på middagen. 
Hun skjelver ikke lengre hvertfall. 
(Gikk for å hilse på mannen som kom inn døra nå)

<3 

Så bra å høre! Da høres det jo ut som hun greier å regulere seg fint :heart:

Var og sjekka til min og han var bare sulten :rofl: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Narnia!
Valpen er uberørt av fyrverkeri foreløpig, smeller masse rundt oss. Har holdt på siden 6. Luna er litt nervøs som vanlig, men går fint med litt kos.


Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Ble Harry Potter, kom på at jeg så den Narnia filmen for noen dager siden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Shokata skrev:

Møkk og faenskap :( 
Hadde ikke LITT trodd at huskyen skulle reagere på raketter (hun er lydsterk ellers, og vant til skyting og sprenging m.m.), men her sitter jeg da, med en fryktelig redd unghund. Og klokka er bare halv åtte. 
Er til å grine av. 
Første gang jeg opplever dette... 

:hug:det er ikke noe gøy men⬇️

36 minutter siden, Poter skrev:

Det er kjipt, jeg vet! Prøv bare å holde dine egne følelser i sjakk og vær en trygg støtte for hunden din. Du må nesten bare tåle redselen hennes uten å la deg overvelde :heart:

Jeg signerer denne! 

Her går det så langt greit nok. Hun trakker litt og vil ha nærhet, men hun er ikke kjemperedd. Enda. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg fikk med Symra ut i hagen, men før hun fikk tissa begynte det å smelle såpass at hun ville inn. Åtte timer siden siste tissings nå.

Huff :(

Min ble lufta rett før seks. Og hun får versågod bare finne frem selskapsblæra for det blir ikke mer tissing i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste med nyttårsaften er at man ikke får sove før etter midnatt... Jeg er trøtt nå liksom. Legger meg før midnatt tenker jeg, så får jeg bare våkne igjen :P

Fikk akutt lyst på brødskive med leverpostei, har ikke fersk brød men hadde et fryst oppskjært et :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...