Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Og det synes jeg høres logisk ut. Hva om noen kommer syklende i stor fart og roter seg inn ledningene for eksempel. Jeg synes det der så skummelt ur.

Ja, jeg syns det var skummelt. Kom i godt snedrev, oppdaget det ikke, så jeg stumpet i ledningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Just now, Snoffe said:

Jeg er vel aldri så heldig at andre syntes hundene mine er like pen som det jeg syntes ;) 

Det er sånn for de fleste av oss :lol: 

Just now, Snoffe said:

Men, jeg gleder meg likevel til å være med :) Det er liksom det som er målet mitt, å være med, ha det kjekt og ha noe å glede meg over :ahappy:

Ja, det er det som er viktig, det skal være moro først og fremst :ahappy: 

Just now, Snoffe said:

Jeg vurderer litt å ikke spørre om noen kan hjelpe meg med å klippe Melvin nå i starten. Å heller spare meg den energien det koster meg å få hjelp fra fremmede. Så får jeg heller ta kritikken om dårlig klipp som den kommer :P har vel ikke så mye å si når de er valper, har det?

Åh, vi har fått tilbud om hjelp ringside et par ganger vi, kanskje disse i Bergen er like hyggelige? Da kan du jo evt spørre om råd eller klippekurs da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off course...løpetiden har kommet. Og oppdaget den 10 minutter etter at dyrebutikken stengte. Finner ikke tispetrusa nemlig..og den MÅ man ha om natta siden hun sniker seg opp i sengen.. heldigvis fikk jeg tak i noen hello kitty barnetruser. Men hun er ikke videre imponert:rolleyes: redd vi våkner til blodsøl likevel da. Var en grunn til at jeg kjøpte tispetruse for 9 mnd siden.. lurer på hvor den har tatt veien... sofaen er dekket til med gamle laken og tepper så hun slipper trusestyret på dagen heldigvis:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Uansett sannsynligvis ikke unger som vil være problemet her, som var det jeg svarte på. Men det er vel slik at de sikkert heller bør kjøpe en bil som går på fossilt drivstoff. Det er jo synd siden dette ser ut som bynært, og det er vel i slike områder man både kan og bør bruke el-bil.

Jeg er for elbiler , for all del, Men det betyr jo ikke at de kan gi blaffen i regler, og utsette andre for fare. Som sagt DPS sier at :Merknad: DSB erfarer at noen elbileiere legger ladekabel gjennom vindu fra bolig. (som på bildet) Dette kan medføre livsfare og er ikke tillatt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Uansett sannsynligvis ikke unger som vil være problemet her, som var det jeg svarte på. Men det er vel slik at de sikkert heller bør kjøpe en bil som går på fossilt drivstoff. Det er jo synd siden dette ser ut som bynært, og det er vel i slike områder man både kan og bør bruke el-bil.

Borettslag etc bør sørge for lademuligheter asap. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Borettslag etc bør sørge for lademuligheter asap. 

Hva med der det bare er parkering i offentlig vei? Her i området feks så er det ikke mulig å få fast parkeringsplass, og da ser det ikke lyst ut med lademuligheter heller. Selv om vi er flere som ville vurdert el-bil som neste bil, noen til og med allerede nå, så er det lite praktisk når man blir nødt å bruke offentlige ladestasjoner der man bare får ladet til 80%. De siste 20% tar det evigheter å lade på de stasjonene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er sånn for de fleste av oss :lol: 

Ja, det er det som er viktig, det skal være moro først og fremst :ahappy: 

Åh, vi har fått tilbud om hjelp ringside et par ganger vi, kanskje disse i Bergen er like hyggelige? Da kan du jo evt spørre om råd eller klippekurs da? :) 

Det er sant :D

Ja! Det jeg gleder meg mest til, er at det blir litt mindre løping og mer gåing med en liten puddel enn med en whippet :P

De er helt sikkert hyggelig her i Bergen også :) får høre med dem hvis det kommer opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malinka skrev:

Hva med der det bare er parkering i offentlig vei? Her i området feks så er det ikke mulig å få fast parkeringsplass, og da ser det ikke lyst ut med lademuligheter heller. Selv om vi er flere som ville vurdert el-bil som neste bil, noen til og med allerede nå, så er det lite praktisk når man blir nødt å bruke offentlige ladestasjoner der man bare får ladet til 80%. De siste 20% tar det evigheter å lade på de stasjonene. 

Bildet er tatt i et område med soneparkering, det er altså ikke mulighet for fast parkering, Derfor er dette et godt spørsmål, i mine øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malinka skrev:

Hva med der det bare er parkering i offentlig vei? Her i området feks så er det ikke mulig å få fast parkeringsplass, og da ser det ikke lyst ut med lademuligheter heller. Selv om vi er flere som ville vurdert el-bil som neste bil, noen til og med allerede nå, så er det lite praktisk når man blir nødt å bruke offentlige ladestasjoner der man bare får ladet til 80%. De siste 20% tar det evigheter å lade på de stasjonene. 

Vi befinner oss nok i elbilens barndom. Løsninger vil vel dukke opp etter hvert tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TonjeM skrev:

Northug meg her og Northug meg der... har ikke folk fått med seg SJAKK i jula?  Sjakk på NRK og TdF, de eneste sportstingene som fenger meg, og jeg blir så inn i hampen hekta.. sukk. Men bare de 2 tingene, og det tror jeg skyldes 100 % fantastiske kommentatorer (OK, er i tillegg veldig svak for Magnus da.. husker han fra da jeg bodde i Lommedalen og så han som 13 åring eller noe sånt, stå for seg selv, helt avstengt, mens han ventet på bussen blant bråkete, masete, herjete jevnaldrende.. hjertet mitt gråt for han den gangen, og fryder seg for han nå) I dag ble han verdensmester i lyn sjakk, etter en aldeles utrolig innsats - man kan bli blåst til himmels av den mentale kapsiteten der altså, fy det har vært grusomt spennende i dag. Til slutt var det så spennende at jeg orket ikke se partiene i real time, satte dekoderen på stopp, gikk og gjorde andre ting i 10 min, og kunne så spole gjennom partiet med høy hastighet for å se resultatet.. for en dag!

Jepp! Sjakk og sykkel! Nå sniker jeg litt på damehåndball (landslag) og ski (VM og OL), men det er mest for at jeg er usikker på om man kan miste statsborgerskapet om man ikke er oppdatert der?

Spillte sjakk i mange år selv, og det var en og annen "Magnustype" der. De hadde, så vidt jeg kunne se, det bra selv om de av og til kunne virke litt annerledes. Litt i sin egen verden, men først og fremst av egen fri vilje. Men sikkert unntak der også.

Savner sjakken og bruker fremdeles å skryte over at jeg har femteplass fra NM. Det er helt sant, men ikke hele sannheten :D Det var NM for skolelag, og det var nok IKKE min fortjeneste at vi kom såpass høyt :D Men kortversjonen høres veldig imponerende ut :D Jeg bruker også å fortelle at jeg da spillte mot en beryktet forbryter som ofte ble/blir betegnet som en mesterhjerne. Det er vel også i teorien sant, men nå var det jo lagsjakk og det kan jo hende at det ikke akkurat var jeg som spillte mot akkurat den tosken der. Forøvrig hører det med til historien at han JUKSET og nektet å innrømme det. Skal tidlig krøkes den som god skurk skal bli...

Nå er jeg nettopp ferdig med den kjente juleklassikeren Sverre Sætres tiramisukake. Den har blitt en tradisjon/et krav til nyttårsaften de siste 10-12 åra. Mye jobb, men utrolig god. Anbefales på det sterkeste.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg vurderer litt å ikke spørre om noen kan hjelpe meg med å klippe Melvin nå i starten. Å heller spare meg den energien det koster meg å få hjelp fra fremmede. Så får jeg heller ta kritikken om dårlig klipp som den kommer :P har vel ikke så mye å si når de er valper, har det?

 

 

De sier at trening gjør mester;) Jeg har ikke puddel, men dog en klippehund. Første gang jeg klippet , så folk ikke på meg, men bare på hunden. Helt fremmede sa sånn; stakkars liten, har mamma klippet deg?

Men det ble bedre etter hvert, i alle fall blir jeg ikke så flau lengre, hehe

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Line skrev:

Det på veggen er en ladestasjon, ikke en skjøteledning. De fleste kan ikke trekkes ut uten at eier låser opp bilen heller. At strømkilden ikke er slik den skal være har jo ingenting med forbipasserende og gjøre - denne eieren bør være mer bekymret for brannsikkerheten enn fjortiser :) 

Det der er nok ei skjøteledning ut av vindu og ikke en ladestasjon ;) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Kaisen skrev:

Off course...løpetiden har kommet. Og oppdaget den 10 minutter etter at dyrebutikken stengte. Finner ikke tispetrusa nemlig..og den MÅ man ha om natta siden hun sniker seg opp i sengen.. heldigvis fikk jeg tak i noen hello kitty barnetruser. Men hun er ikke videre imponert:rolleyes: redd vi våkner til blodsøl likevel da. Var en grunn til at jeg kjøpte tispetruse for 9 mnd siden.. lurer på hvor den har tatt veien... sofaen er dekket til med gamle laken og tepper så hun slipper trusestyret på dagen heldigvis:lol:

Jeg pleier å legge noen gamle lakener og håndklær i senga i håp om at det skal ta av litt for sølet. 

Jeg har surfet litt rundt for å sjekke hva som skjer av hundeaktiviteter i sommer på steder jeg har lyst til å dra til. Fant en spesial i Sverige som ser lovende ut. Men da burde jeg ha campingvogn, så da surfet jeg litt på FINN også. Lurer på hva man gjorde klokka ett på natta i romjula før internett, lå man i senga si og sov?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn nå har jeg fått ut litt gørr i bloggen atter en gang. Viktig å få ut mest mulig før det nye året kommer, jeg har nemlig en plan om å være snillere:| men hvem lurer jeg... men en kan jo forsøke da:GrinBlue:

Har snødd litt ikveld, og håper det snør mer:Snowman1: men kjenner at i morra ryker jula:Crying:skal bli deilig med litt roligere farger:)

God natt sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Snoffe skrev:

 

Jeg vurderer litt å ikke spørre om noen kan hjelpe meg med å klippe Melvin nå i starten. Å heller spare meg den energien det koster meg å få hjelp fra fremmede. Så får jeg heller ta kritikken om dårlig klipp som den kommer :P har vel ikke så mye å si når de er valper, har det?

 

 

Det gjorde jeg med Mocca før valpeshow. Lærte mye av det også :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nemi1 skrev:

De sier at trening gjør mester;) Jeg har ikke puddel, men dog en klippehund. Første gang jeg klippet , så folk ikke på meg, men bare på hunden. Helt fremmede sa sånn; stakkars liten, har mamma klippet deg?

Men det ble bedre etter hvert, i alle fall blir jeg ikke så flau lengre, hehe

:lol::lol::lol: 

Nå skal jeg straks lage sausen til kveldens middagskalas, så skal vi base oss ut i snøen i skogen en snartur. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Det gjorde jeg med Mocca før valpeshow. Lærte mye av det også :) 

Så du på bilder da for å få det nogen lunne rett?

Hvis jeg ender opp med å klippe selv, så drar vi med den holdningen om at vi er totalt nybegynner (det er vi forøvrig uavhengig av klipp) og så har vi med en dose humor når det kommer til sveisen :P 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm jeg er ikke vant til diare på hundene mine heldigvis, men de to eldste hadde en runde på torsdag og valpen på 4 mnd fikk det i natt. Står på Google at man alltid skal ringe dyrlege når valper har diare men synes dere det er nødvendig? Trodde han var litt slapp før i dag men når de to andre hundene sto opp ble det full fart og han vil bare leke og herje som normalt... har drukket vann flere ganger i dag. Er det vits i å snakke med veterinær enda da? Bor på en øy så det er desverre ikke bare å stikke innom klinikk ? Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg pleier å legge noen gamle lakener og håndklær i senga i håp om at det skal ta av litt for sølet. 

 

Nå har jeg ikke mer gamle laken og tepper igjen, alle ligger i sofaen:lol: men hun bytter jo liggeplass 100 ganger i løpet av natta. Litt i fotenden, litt i mellom putene våre, litt PÅ putene våre og generelt sett hele senga. Så da måtte alt blitt pakket inn i laken og tepper..

Våknet til slafse lyder i natt, og der lå trusen så fint ved siden av henne.. hun skal jo ikke sove her i natt, så da blir det bare natt til tirsdag. SÅ skal jeg ut å kjøpe tispetruse:aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, roxie88 skrev:

Hm jeg er ikke vant til diare på hundene mine heldigvis, men de to eldste hadde en runde på torsdag og valpen på 4 mnd fikk det i natt. Står på Google at man alltid skal ringe dyrlege når valper har diare men synes dere det er nødvendig? Trodde han var litt slapp før i dag men når de to andre hundene sto opp ble det full fart og han vil bare leke og herje som normalt... har drukket vann flere ganger i dag. Er det vits i å snakke med veterinær enda da? Bor på en øy så det er desverre ikke bare å stikke innom klinikk ? Hva ville dere gjort?

Jeg ser alltid an allmenntilstanden til hundene. Er allmenntilstanden fin, og de spiser og drikker som normalt (og valpene er aktive som de pleie) så kontakter jeg ikke dyrlegen.

Jeg begynner heller ikke med skånefor til min voksne hund ved bare en natt med dårlig mage, da får han vanlig mat men heller litt mindre porsjoner fordelt utover flere ganger om dagen.

Valpen min har jeg gitt zoolak til når han har vært dårlig, men så er han veldig liten (under 3 kilo) så er litt mer redd for at han skal miste mye veske når han er dårlig en når den vokse hunden min på 17 kg er dårlig.

Men ja, se an formen på hundene. Er de tydelig slapp så ville jeg ha kontaktet dyrlegen. Er de normal så hadde jeg ikke gjort så mye :)

 

---

Og mens jeg skrev dette klarte katten å velte hele kattedoen :o kattedoen står på sybordet mitt fordi Melvin er fæl til å rote oppi der. Så det var sand over alt!! Heldigvis hadde jeg byttet sand i går, så var minimalt med guffe oppi (bruker perler). Så nå har jeg brukt 10 min på å rydde opp kattesand over hele gulvet :aww:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Synnikken said:

Denne lille kanskje ? 

C2FEF1E7-28BC-4488-ACAB-8B2C9E9073EA.jpeg

Den har jo ikke åpne nesebor, jeg ville ikke kjøpt denne valpen...

————-

Generelt til tråden her: skjønner ikke hva som er «awww» med hundeavl som skaper dyr som ikke kan puste, vi endrer ikke verden med å være falske mot hverandre... For jeg håper at folk som deltar i diskusjoner om dyrevelferd og hundeavl mener og står for det de har sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...