Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

Just now, Siri said:

Helt enig... Northug skulle jo fått gått foran alle de andre som er tatt ut... de har jo ikke akkurat prestert særlig de heller liksom. Strengt tatt burde de vel ikke arrangere TdS i en sesong med OL når så mange av de beste ikke deltar. 

Leser om en svensk ekspertkommentator som mener landslagsledelsen i Norge mobber Northug - når til og med svenskene reagerer så er det drøyt liksom :P 

 

Inne fra finfin tur. Det hadde blitt vindstille siden i morres, så da var det supert ute. Nå lurer jeg på om jeg ikke dessverre må på butikken en tur etterpå, for jeg har jo ikke noe å ha til middag i dag, og dårlig med tilbehør til kalkunen de neste to dagene...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

4 timer siden, 2ne skrev:

Ja, det syns jeg! Eller, hvis han gjør det bra, kan du jo stille han i pels til han er champion, så kan du stille han i T60 i championklasse? :D 

Jeg lurer faktisk på om jeg skal stille Ali i T60. Om vi får orden på hva nå det er som gnager henne for tiden, vel og merke. Gjør vi ikke det, får hun samme skjebne som omtrent samtlige tidligere hunder har hatt - førtidspensjonerte klinebikkjer :aww: 

Jaaaa. Jeg håper dog jeg er flink til å skrive sånt jeg hadde tenkt å skrive i den gjennom hele året, det var jo liksom meningen å prøve å få en oversikt over ting :lol: 

Ikke helt vel, jeg fikk frikort i mars i år, tror jeg det var, det føltes ikke som rabatt før, men har vært veldig greit etter :teehe: 

Jeg veit ikke helt om det er hallux valgus eller om det er revmatismen som spinner litt ut av kontroll, det var derfor jeg googlet, og jeg ble vel ikke noe særlig klokere av det :lol: Man ja, det er vondt. Det kjentes godt at jeg hadde stått og gått store deler av gårsdagen i går kveld, for å si det sånn :rolleyes: 

 

Tror nok ikke jeg kommer til å få en champion i huset :aww: med mindre han klinket til på en av de lokale utstillingene :P så da blir det i såfall T60 i åpenklass :D

Håper virkelig dere finner ut hva som er gale, og at det ikke er noe annet enn hormoner som er litt på avveie pga av parring.

Jeg var veldig flink til å skrive i sommer og høst, og merker at det er utrolig greit å kunne gå tilbake å se hvordan formen har vært. Det som er mindre kjekt er å faktisk se hvordan formen var :aww:

Haha, nei kanskje ikke :P men kjekt at de gir oss kvantumsrabatt :D

 

Min mor har fått artrose i alle tærne. Hun hadde det opprinnelig bare i hendene, fingrene og skuldrene. Så det kan jo være noe sånt for deg å, selvom dere har forskjellige lidelser. Tærne til mamma ser i hvertfall litt rar og krokete ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, QUEST skrev:

Det 'gøye' med å ha komplette hanhunder og tisper  i samme hus.. Ikke noe jeg kommer til å gjøre frivillig igjen..:P

Han fulgte med på lasset til sambuar, så eg hadde ikkje akkurat noko valg på den fronten. Personleg er eg ein tispe-person :P Men han er uproblemtatisk å ha i hus sånn ellers, berre løpetida som er noke dritt. Godt vi ha hundegård, den er gull verdt i løpetida :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Nye tisper er bedre enn gamle :P Går seg kanskje til når dere har bodd der en stund og han har vent seg til dem...

 

Krysser fingrene for det! Nå er staffegutter kjent for å være kjønnsfrosker, men tenkte liksom ikke på at en 9 år gammel gutt skulle være så grisete, han har alltid vært en liten gris, men nå har det eskalert skikkelig :lol:

Herregud for en skitur! Hyla litt i en nedoverbakke og :lol: Magebeltene ligger på hytta så knyta Tuva rundt magen og hadde jo ikke noen nødutløser, så det her var hakket for spennende! Var ikke preppa i den forstand heller, bare kjørt over med maskinen og litt nysnø + styggsmale ski og super balanse på kjerringa så var det her risikosport egentlig :teehe: Følte meg proff når jeg skøyta på fortauet på vei hjem med Tuva i godt driv foran meg, helt til jeg holdt på å ta en Calle på en isklump... Nuvel, gøy er det da! Så får vi se om vi middelaldrende damene klarer å gå i morgen.

Venter spent på en uttalelse fra Northug, spesielt når den minst trente landslagsutøveren som har sitti på ræva i hele jula var den eneste som kom til finalen :teehe: Han er favoritten min, så jeg synes jo det er kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, QUEST skrev:

Aj, aj..ja det skulle du ikke sagt Siri..nå skal du se det blir slutt på denslags lettvinthet..:P HAR er antagelig ordet her.. 

Jeg er stygt redd for at du kan ha rett... :aww: 

41 minutter siden, Line skrev:

Leser om en svensk ekspertkommentator som mener landslagsledelsen i Norge mobber Northug - når til og med svenskene reagerer så er det drøyt liksom :P 

Når til og med den svensken DER mener det er feil, da er det jo ille - for han er jo ikke kjent for å være Northugs største fan :lol: 

Har jeg endelig greid å få tilgang til mitt web-hotell som byttet eier nå før jul. Nå gjenstår bare å få kontoinformasjonen til briardklubbens konto der også - det var litt verre, for jeg er redd de har sendt kontoinformasjonen til en e-post som ikke er i bruk... stilig liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Venter spent på en uttalelse fra Northug, spesielt når den minst trente landslagsutøveren som har sitti på ræva i hele jula var den eneste som kom til finalen :teehe: Han er favoritten min, så jeg synes jo det er kjempegøy!

 

Akkurat nå, Siri skrev:
46 minutter siden, Line skrev:

 

Når til og med den svensken DER mener det er feil, da er det jo ille - for han er jo ikke kjent for å være Northugs

Hva er det dere prater om? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Det er greit nok, men man trenger stort sett bare å lese overskriftene for å få med seg denne kontroversen :P 

Siden 'nyheter' består av mye uinteressant vås som overhodet ikke har noe i nyhetsbildet å gjøre så har jeg utviklet et selektivt syn som gjør at denslags forbigår uten at jeg legger merke til det.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri skrev:

Smart er uttrykket :D 

Det er mange måter å være smart på!

5 timer siden, Siri skrev:

Sorry, men :lol: 

Fortsetter det slik, så må du lage all maten i morgen :-D 

5 timer siden, 2ne skrev:

Jeg lurer faktisk på om jeg skal stille Ali i T60. Om vi får orden på hva nå det er som gnager henne for tiden, vel og merke. Gjør vi ikke det, får hun samme skjebne som omtrent samtlige tidligere hunder har hatt - førtidspensjonerte klinebikkjer :aww: 

Dere SKAL finne ut av hva som feiler henne, noe annet er ikke et alternativ. 

5 timer siden, 2ne skrev:

Haha.. Ja, for Monster bør jo være i bur hele tiden, egentlig, hun er jo et Monster :P 

Er hun i bur så vet du jo sikkert at hun ikke er et Monster under senga!

5 timer siden, 2ne skrev:

Fantasifigur :aww: 

Stepford Wife.

5 timer siden, 2ne skrev:

:lol: Kanskje du skal holde deg unna skarpe redskaper? 

Ja,bare grøt og pudding framover :-P 

5 timer siden, 2ne skrev:

Det er godt med kveldens kosedose :ahappy: 

Det er det, men det er godt med ettermiddagskos også. Nå ligger Glam ved siden av meg i sofaen, ned hodet på magen min og puster dypt. Jeg prøver å stikke mine kalde tær innunder ham, men da mister jeg balansepunktet og vipper ut av sofaen. Jeg må ha dypere sofa...

5 timer siden, 2ne skrev:

Det er kjedelig å husarbeide :aww: 

Det er det, men det er kjekt når det er gjort. Jeg rakk en hel masse før besøket kom.

59 minutter siden, Siri skrev:

Gled deg :lol: Neida, Willy har jo alltid vært grei mht løpetid her i huset. Ikke noe stress og mas før tispa er skikkelig høyløpsk. Ikke har jeg merket om nabotispa har hatt løpetid heller. Men etter dette besøket fra Frankrike har han jo vært håpløst masete. Kanskje han begynner å gå i barndommen? :lol: 

Han føler seg vel snytt, det er ikke alltid vilje og evne går hånd i hånd. 

59 minutter siden, Siri skrev:

Vi fikk gått oss en lang runde på tur i dag (ca 13 km) i håp om å slite ut pipedyret. Nå ligger han og sover i det minste. Også er jeg spent på om haseleddet til Yasmine holder etter en slik tur uten at hun begynner å halte igjen. 

Tvi tvi!

Jeg fikk besøk av en god venn, som hadde med perfekt julegave! Han er elektriker, og har montert utendørs stikkontakt ved inngangsdøra så jeg kan blåse hundene ute, også har han kjøpt og montert utelampe med bevegelsessensor til meg. Det betyr at jeg nå kan se om det er rådyr i hagen før jeg slipper ut hundene, og jeg kan se hva hundene gjør i hagen, det hender jeg står og roper frenetisk på dem, og i frustrasjon finner fram hodelykta - og da sitter de og driter. Ingen kan komme løpende da, stakkars! 

Jeg skal lage kalkun i morgen, og den er ikke ferdig tint. Bør jeg ta den ut av kjøleskapet? Jeg er vant til at kylling i romtemperatur kan bli katastrofe, derfor spør jeg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Her blir det taco til middag i morgen :D Jeg er veldig glad i kalkun, men å lage kalkunmiddag til en person orker jeg ikke :P 

AN ser jeg Guradians of the galaxy 2. Ikke helt overbevist enda...

Groot :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Her blir det taco til middag i morgen :D Jeg er veldig glad i kalkun, men å lage kalkunmiddag til en person orker jeg ikke :P 

AN ser jeg Guradians of the galaxy 2. Ikke helt overbevist enda...

Her blir det "mors beste kalkuntallerken med rødkål" , 20 kr hos Holdbart.no :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Yellow skrev:

Er det meningen at vi skal se dette i nyhetsfeeden? Hvor skriver man direkte til hverandre om det ikke er på PM? (Sladdet litt i tilfelle) *noob* 

image.jpeg

Det er ikke bare du som er 'noob' her..jeg ble en smule overrasket over meldingen til meg, visste ikke engang at noe slikt fantes.. :P Men jeg skjønner ikke poenget med dette? Hvis man ikke skriver i tråden, da kan man vel sende en PM?:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, SFX said:

Jeg skal lage kalkun i morgen, og den er ikke ferdig tint. Bør jeg ta den ut av kjøleskapet? Jeg er vant til at kylling i romtemperatur kan bli katastrofe, derfor spør jeg.

Ja, ta den ut av kjøleskapet, hvis ikke blir det ikke kalkun på dere i morgen :P Du kan sjekke den i kveld før du legger deg, og er den tint da så sett den i kjøleskapet igjen. Ellers et tips til du skal steke den: Lag små snitt i skinnet på brystet, trekk skinnet ut slik at det blir små lommer, og fyll inn med smør :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Line skrev:

Si meg, bor du under en stein og ikke får med deg nyheter? :lol: 

Du tok ordene ut av min munn :lol: Jeg tror faktisk hun har bodd under en stein de siste 100 år... :aww: 

11 minutter siden, SFX skrev:

Det er mange måter å være smart på!

Men dette er den smarte måten å være smart på :P 

11 minutter siden, SFX skrev:

Fortsetter det slik, så må du lage all maten i morgen :-D 

Shoot :o 

11 minutter siden, SFX skrev:

Jeg fikk besøk av en god venn, som hadde med perfekt julegave! Han er elektriker, og har montert utendørs stikkontakt ved inngangsdøra så jeg kan blåse hundene ute, også har han kjøpt og montert utelampe med bevegelsessensor til meg. Det betyr at jeg nå kan se om det er rådyr i hagen før jeg slipper ut hundene, og jeg kan se hva hundene gjør i hagen, det hender jeg står og roper frenetisk på dem, og i frustrasjon finner fram hodelykta - og da sitter de og driter. Ingen kan komme løpende da, stakkars! 

DET var jo perfekt julegave ja :D 

11 minutter siden, SFX skrev:

Jeg skal lage kalkun i morgen, og den er ikke ferdig tint. Bør jeg ta den ut av kjøleskapet? Jeg er vant til at kylling i romtemperatur kan bli katastrofe, derfor spør jeg.

Ja, du bør ta den ut av kjøleskapet :) 

3 minutter siden, MarieR skrev:

Her blir det taco til middag i morgen :D Jeg er veldig glad i kalkun, men å lage kalkunmiddag til en person orker jeg ikke :P 

Jeg gjorde det for to år siden... du kan vel si det sånn at jeg hadde mat for et par år etterpå :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Ja, ta den ut av kjøleskapet, hvis ikke blir det ikke kalkun på dere i morgen :P Du kan sjekke den i kveld før du legger deg, og er den tint da så sett den i kjøleskapet igjen. Ellers et tips til du skal steke den: Lag små snitt i skinnet på brystet, trekk skinnet ut slik at det blir små lommer, og fyll inn med smør :) 

Ikke gjør kokken enda mer forvirret enn hun allerede er nå :lol: 

Og der fikk jeg innloggingsinfoen til briardklubbens webhotell også. Puhhhhhh... De måtte bare ha et bilde av min id for å verifisere at jeg var meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

 

Jeg gjorde det for to år siden... du kan vel si det sånn at jeg hadde mat for et par år etterpå :lol: 

:lol: Altså, om jeg hadde gått for kalkun i morgen ville jeg nok uansett begrenset meg til å kjøpe en kalkunfilet :P 

Nå har jeg spist "middag" - ritzkjeks med smøreost (spansk papirka ) :wub: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...