Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Jeg har gått glipp av "Nytt liv i East end" denne sesongen:icon_cry:Er det noen som vet om de sendes noen plass som man kan abonnere på de?

Ikke sikker på hvor, men kanskje det blir lettere om du søker på Call The Midwife? Er ikke det samme serien? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

2 timer siden, Mud skrev:

Nei, vi skal ikke ha puddel. Skal. Ikke.  Ha.  Puddel. Selv om poden maser og vi voksne har lyst til å kidnappe puddelen.  

 

Det høres ikke ut som at dere IKKE skal ha akkurat :lol:

 

56 minutter siden, Raksha skrev:

Du kommer til å få puddel du :lol: 

 

Akkurat samme jeg har tenkt et par ganger! :lol:

 

24 minutter siden, Koriander skrev:

Valpen fikk oppleve de første rakettene ute i stad, 29 desember altså. Mange på rad. Hun ble livredd. Først prøvde jeg å late som ingenting for å ikke bekrefte at det var skummelt, men hun ble helt manisk. Så forsøkte jeg å gi godbiter og sitte ved siden av henne, til ingen nytte. Hun hylte altså så ille at jeg nesten begynte å gråte. Til slutt lot jeg henne lede vei hjem igjen (hun spurta som bare det mens hun klynka). Inne la hun seg under bordet der hun aldri pleier å ligge og tok ikke godbiter. Nå har hun endelig falt til ro oppå meg i sofaen, men hun er ikke seg selv i det hele tatt. Får så vondt av henne. Planen er å unngå raketter så godt vi kan ved å reise bort litt på nyttårsaften, men det er så kjipt at bare et par raketter skulle gjøre henne så redd. Håper ikke det er flere idioter som sender opp i morgen.. 

Stakkars liten som for en slik opplevelse som valp! 

Jeg hørte en del på tur indag. Heldigvis ikke veldig nært, men jeg synes synd på de som er redde nå. Enten de har to eller fire bein. Jeg var livredd når jeg var liten, og kan kjenne det fortsatt i sympati selv om jeg ikke er redd nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Wednesday said:

Hvor lang tid skal det ta før solvipect comp begynner å virke? Jeg hoster meg i hjel!

Enig med @Tricolor. Cosylan funker nesten med engang. Jeg tar den før jeg skal legge meg for å unngå å hoste om natta. På dagen bør man hoste og få ut slimet.

Ja, jeg tar det også nå. Lei! God bedring!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tricolor skrev:

Er det den med morfin i? Å nei, det er visst Cosylan. Få deg en resept på det. Virker nesten umiddelbart.

 

Akkurat nå, Bananen skrev:

Enig med @Tricolor. Cosylan funker nesten med engang. Jeg tar den før jeg skal legge meg for å unngå å hoste om natta. På dagen bør man hoste og få ut slimet.

Ja, jeg tar det også nå. Lei! God bedring!

Det er skikkelig hostesaft med morfin jeg har fått? Den er mot både tørr- og slimhoste. Var hos legen i stad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

 

Neeeeei, kan ikke si jeg har sett så mange av dem. Har ikke sett etter heller, må jeg innrømme :P Men dverg og toy er jo så kjappe å stelle at jeg tror ikke det er vanlig at de er i T60 :P 

 

Nå får jeg jo lyst til å være litt rebell å stille Melvin i T60 en gang :lol:

---------

Har begynt å skrive i den nye almanakken min :ahappy:livets små gleder :D det nye året begynner med... tadaaaa!!...En tur til dyrlegen... skal ha med meg ikke mindre enn 5 katter og en hund. Enda godt jeg ikke skal betale for hele kalaset :aww: må få ringt på tirsdag å ordnet med time til Casper også, men siden han skal på en annen dyreklinikk så teller ikke han helt med :aww: men det vil si at før vi har rundet første uken i januar så har alle dyrene i huset, bortsett fra hønene, vært til dyrlegen. Måtte det blir første og siste gang i 2018 (utenom den årlige vaksinen)!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snoffe said:

Nå får jeg jo lyst til å være litt rebell å stille Melvin i T60 en gang :lol:

Kjør på! :D 

Just now, Snoffe said:

Har begynt å skrive i den nye almanakken min :ahappy:livets små gleder :D

Det har jeg begynt med og! :D 

Just now, Snoffe said:

det nye året begynner med... tadaaaa!!...En tur til dyrlegen... skal ha med meg ikke mindre enn 5 katter og en hund. Enda godt jeg ikke skal betale for hele kalaset :aww: må få ringt på tirsdag å ordnet med time til Casper også, men siden han skal på en annen dyreklinikk så teller ikke han helt med :aww: men det vil si at før vi har rundet første uken i januar så har alle dyrene i huset, bortsett fra hønene, vært til dyrlegen. Måtte det blir første og siste gang i 2018 (utenom den årlige vaksinen)!

Er det da du skulle ønske det var frikort for dyr også? :lol: 

--

AN sitter jeg og leser om Hallux Valgus, siden jeg driver og får nye tær her og der :P Jeg har antydning til flere fingre på fingrene også, så jeg antar det antageligvis er noe jeg burde sjekke opp. Ja ja, greit å ha noe å ta opp med legen som ikke er "nei, alt er som vanlig her" når jeg skal på den nesten rutinemessige kontrollen min nå i januar :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, 2ne skrev:

Kjør på! :D 

Det har jeg begynt med og! :D 

Er det da du skulle ønske det var frikort for dyr også? :lol: 

--

AN sitter jeg og leser om Hallux Valgus, siden jeg driver og får nye tær her og der :P Jeg har antydning til flere fingre på fingrene også, så jeg antar det antageligvis er noe jeg burde sjekke opp. Ja ja, greit å ha noe å ta opp med legen som ikke er "nei, alt er som vanlig her" når jeg skal på den nesten rutinemessige kontrollen min nå i januar :P 

Kanskje det skal være målet for 2019, å stille i T60 :D 

Er veldig kjekt når boken er helt ny :D

Haha, ja skulle vært noe sånt :lol: tror vi får noen rabatter da :P så nesten som frikort :aww:

Hallux valgus er ikke godt! Har det selv, og hvis jeg ikke husker feil så har opp omtrent hele slekten min det :P juhu for "gode" gener liksom :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinner er rar, vi har ikke vært mye med hestene siste mnd pga skader og sykdom på hestene (jeg kjører eller rir ikke løpshestene da, det får de som kan det gjøre da :P ) så har oktober-november og desember gått til hunde ting som trening og utstilling osv osv. Men det jeg skal fram til :lol: Jeg må til hestene igjen, Sinner har liksom gått fra musklebundt til sånn tynn tenåring :P Selv om han både trekker meg, kjetting og kløv så slår ikke det en mil bak hesten/vognene i løpshest tempo. Han har mistet både fett og muskler. Men selvsagt det kan jo være pga han akkurat utvikler seg på andre måter nå og annen belastning (og han har blitt stødigere i bevegelsene sine.) Men syns liksom det var litt mye muskler borte for meg og han ser ut som en høybeint tenåring igjen. Eller han er jo det med sine 17 mnd. Men Cert fikk han i går pga han ikke var stuttbeint og spenstig i sine bevegelser med drive til å vise seg litt. Da ble jeg glad ettersom han de andre gangene har blitt litt Solan og tenkt at det er litt teit i ringen :lol: Bildene tatt av hoff fotograf @Siri

26060029_10159789358630072_3128973189041

26063487_10159789358635072_4429145557504

26025966_10159789358650072_3068004191022

Frøken fryd var veldig frøken fryd :lol: Hadde ikke tid til slikt selv etter mange timer på utstilling :wub::lol: 

26170418_10159789338935072_7549624984596

26060429_10159789338925072_3875477763027

26060290_10159789338930072_1392585470678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har advart C om at kanskje Trym får en kule i panna mens han er bortreist neste uke... Tror det er noen med løpetid i nabolaget, sånne problemer hadde vi ikke før, og jeg som har trodd i snart 9 år at han oppfører seg så fint med løpetid :lol: Nei! Han gjør ikke det! Det er surving og piping, draing og smatting hele tiden! Hver eneste lille gule flekk skal suttes på! Jeg blir gal :gaah:

Heldigvis skal Tuva og jeg til Bergen på mandag, og da skal han være hos mamma og pappa. Planen er å "glemme" han der ut uken :shifty:

Også skal vi tre egentlig til søstern i morgen, frister mer å bli hjemme og kose oss med filmer og sånt, og siden jeg er voksen og sær så får det bli sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Tricolor said:

Er det den med morfin i? Å nei, det er visst Cosylan. Få deg en resept på det. Virker nesten umiddelbart.

 

7 hours ago, Bananen said:

Enig med @Tricolor. Cosylan funker nesten med engang. Jeg tar den før jeg skal legge meg for å unngå å hoste om natta. På dagen bør man hoste og få ut slimet.

Ja, jeg tar det også nå. Lei! God bedring!

 

7 hours ago, Wednesday said:

 

Det er skikkelig hostesaft med morfin jeg har fått? Den er mot både tørr- og slimhoste. Var hos legen i stad.

Cosylan innholder etylmorfin som demper hosten og sagradabarkekstrakt for å forhindre forstoppelse (som alle opioider kan gi) 

Solvipect comp innholder etylmorfin og guaifenesin som er slimløsende. 

Er ikke alltid at etylmorfin er hostedempende nok for alle, selv om det stort sett er veldig effektivt. Kodeintabletter er et annet legemiddel som noen foretrekker, men effekten er jo ca tilsvarende. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive under på at cosylan er effektivt - fikk en stor flaske i høst og i natt hostet jeg sånn at jeg måtte opp og ta litt. Ikke hadde jeg jus til å maskere smaken heller - herregud så vond den er, men sluttet å hoste nesten momentant og fikk sove igjen. Det er verdt den vonde smaken altså - men skal kjøpe inn jus på butikken så jeg har noe til å maskere ondskapen med i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Sola skinner, jeg er trøtt, vaskemaskinen står på, Prima er trøtt, jeg må fikse huset til imorra. Så drømte jeg at Tone og pudlene var på Farmen... og ble brukt som hester foran slåmaskinen- da ble ho stemt hjem for det fungerte dårlig eller noe sånt..

Nei, først frokost- så får jeg vurdere mer hva som skal skje... Ha en fin dag

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 2ne skrev:

Ja, ikke minst! Samt nytt bur selvsagt, det begynner å bli litt trangt det hun har nå :teehe: 

Ja, og bur må en ha mange av, til bil og stue og soverom og hos foreldrene dine og i hagen og og og!

9 timer siden, 2ne skrev:

Ja. Jeg tror det er det som er å ta i et tak? :lol: 

Det er kanskje det. Hvilket uttrykk tenkte jeg på da? Hva heter de som rydder en halvtime hver dag og vasker en halvtime hver dag, framfor å sette av en dag når det er slutt på rene sokker og fat? Übermensch?

9 timer siden, 2ne skrev:

Ja, men da kan det nok hende det tingler litt ja, om du mangler hud

Det er i hvert fall bedre i dag, kanskje fordi jeg kjenner mest på en annen finger jeg har fått et kutt i nå. Jeg fatter ikke en gang hvordan, men kjøkkenet må hate meg. Jeg skrellet kokte egg og delte i en eggdeler. Folk flest klarer det uten verneutstyr.

9 timer siden, 2ne skrev:

Uansett - nå som du har funnet glidelås, kan fyll erstattes ;) Puter er det jo flust av :) 

Det er sant!

9 timer siden, 2ne skrev:

Sov godt :) 

Tusen takk, jeg sovnet umiddelbart, i hvert fall etter at begge hundene hadde vært innom som liten skje og fått sin kosedose. 

Nuh skal det ryddes og vaskes, jeg får besøk om et par timer. Og jeg prøver å si til meg selv ay det er viktigere å dra en våt klut over badet enn å bytte batteri i diverse sluknet LED-belysning. Jeg er ikke flink til å husarbeide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte på vekkerklokke i dag, men det var lett å slumre gitt, så ble litt senere enn tenkt :P Men forhåpentligvis så sovner jeg litt tidligere i kveld enn foregående kvelder, sånn at jeg kommer litt i rute igjen før tirsdag.

Nå er i alle fall jentene luftet, første klesvask satt på, og så husket jeg å hente kalkunen inn fra bilen også. Den hadde ikke tint nevneverdig der gitt. Men får tro den tiner til i morgen nå som den står i gangen :P 

Nå skal jeg jobbe litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Sinner er rar, vi har ikke vært mye med hestene siste mnd pga skader og sykdom på hestene (jeg kjører eller rir ikke løpshestene da, det får de som kan det gjøre da :P ) så har oktober-november og desember gått til hunde ting som trening og utstilling osv osv. Men det jeg skal fram til :lol: Jeg må til hestene igjen, Sinner har liksom gått fra musklebundt til sånn tynn tenåring :P Selv om han både trekker meg, kjetting og kløv så slår ikke det en mil bak hesten/vognene i løpshest tempo. Han har mistet både fett og muskler. Men selvsagt det kan jo være pga han akkurat utvikler seg på andre måter nå og annen belastning (og han har blitt stødigere i bevegelsene sine.) Men syns liksom det var litt mye muskler borte for meg og han ser ut som en høybeint tenåring igjen. Eller han er jo det med sine 17 mnd. Men Cert fikk han i går pga han ikke var stuttbeint og spenstig i sine bevegelser med drive til å vise seg litt. Da ble jeg glad ettersom han de andre gangene har blitt litt Solan og tenkt at det er litt teit i ringen :lol: Bildene tatt av hoff fotograf @Siri

26060029_10159789358630072_3128973189041

26063487_10159789358635072_4429145557504

26025966_10159789358650072_3068004191022

Frøken fryd var veldig frøken fryd :lol: Hadde ikke tid til slikt selv etter mange timer på utstilling :wub::lol: 

26170418_10159789338935072_7549624984596

26060429_10159789338925072_3875477763027

26060290_10159789338930072_1392585470678

Liker utnevnelsen som hoffotograf :lol: 
Også synes jeg Sinner har akkurat passe med muskler og masse, jeg :D 

1 time siden, Stine skrev:

Jeg har advart C om at kanskje Trym får en kule i panna mens han er bortreist neste uke... Tror det er noen med løpetid i nabolaget, sånne problemer hadde vi ikke før, og jeg som har trodd i snart 9 år at han oppfører seg så fint med løpetid :lol: Nei! Han gjør ikke det! Det er surving og piping, draing og smatting hele tiden! Hver eneste lille gule flekk skal suttes på! Jeg blir gal :gaah:

I hear you!!!! I en alder av 9,5 har Willy blitt pipedyr og masekopp etter at vi hadde tispe på besøk her... Han ligger så jæv... tynt an! Og jeg blir atter minnet på at nei - jeg skal IKKE ha hannhund noe mer :aww: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det er kanskje det. Hvilket uttrykk tenkte jeg på da? Hva heter de som rydder en halvtime hver dag og vasker en halvtime hver dag, framfor å sette av en dag når det er slutt på rene sokker og fat? Übermensch?

Smart er uttrykket :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det er i hvert fall bedre i dag, kanskje fordi jeg kjenner mest på en annen finger jeg har fått et kutt i nå. Jeg fatter ikke en gang hvordan, men kjøkkenet må hate meg. Jeg skrellet kokte egg og delte i en eggdeler. Folk flest klarer det uten verneutstyr.

Sorry, men :lol: 

Jeg hadde liksom planlagt at det skulle være sol her i dag, jeg, men den planen gikk visst i vasken. Det var jo så fin måne på himmelen i går da jeg la meg? Men da trenger jeg ikke å stresse med å dra ut på ski heller - da kan jeg heller ta med meg begge hundene på tur langs vegene her i stedet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Symra&Pippin skrev:

En av de buksene som lå og ventet på å bli gitt bort er alt for trang i lårene og alt for vid rundt midjen. Den ventet sikkert på at kroppen min skulle forandre seg fullstendig! :lol:

 

Jeg har en slik bukse i skapet her jeg også. Den passer til meg når jeg er ca 55 kg. Det er nesten 20 kg siden det. Men det kan jo være, ikke sant? Ja? :lol: 

11 timer siden, Nemi1 skrev:

Når man går tur med hunden i bånd på fortau, på relativt trafikert område, og en enslig hund kommer stormende, er ikke lykken stor. Minien er bra flink til å terge hanhunder på seg,  viste tydelig at han ikke ville hilse, så jeg valgte å løfte ham opp.  Eier av hunden dukket omsider opp, etter at hunden hadde hoppet opp etter meg, så jeg var sølet til helt opp til ansiktet av potespor. Når jeg ber ham kalle inn hunden sin, klikker han helt, og sier at det er alt min skyld, for han har lest i avisen at man ikke har lov å løfte opp hunden sin, og dessuten kan ikke hunden kalles inn... Jeg ble skjelt ut som jeg aldri har blitt det før. Jeg er ikke så opptatt av hva som er politisk korrekt, jeg vil ha en hund som føler at han kan stole på at jeg tar ansvar, han trenger ikke å gjøre det. Trodde nesten ikke det er mulig å bli så irritert som jeg er blitt 

Så jeg lurer på om det virkelig er så provoserende om noen velger å løfte opp hunden sin, for å unngå uønsket oppmerksomhet/hilsing

Det jeg synes er tullete med å løfte hundene opp er å automatisk gjøre det bare fordi det kommer noen i mot uten at det har vært antydning til at noe skal skje, og de møtende ikke er løs en gang. Som oftest sitter de på armen og knurrer som sinte vepser. 
Men slik du gjorde er jo eneste fornuftige løsningen på den situasjonen, og eneste personen han der burde kjefta på var seg selv for å skaffe seg et dyr han tydeligvis ikke helt har evne til å håndtere. 

Det jeg reagerer mest på av det du skriver er at han påstod at hans hund ikke kan kalles inn, og likevel har gjøken hunden løs. Da er man passe tett. 

5 timer siden, Synnikken skrev:

Heisann, inne å lufter vettet litt. :) 

 

vurderer hund igjen såvidt. Ny rase å hele pakken :) blir avslørt mer snart :) 

Hei! :wave: 
Men altså... Du skjønner det at flertallet her inne er så nysgjerrige på anskaffelser av nye raser at dette var en veldig ufin ting å si, ikke sant? :aww:  :lol: 


Når vi våknet i dag innså jeg at det er snart slutt på ferien! :o Det er virkelig ikke bra, for jeg kunne lett hatt ferie i en uke til. :aww: 
Ellers ligger snøen fortsatt her, men det var 2 grader ute nå så det varer vel ikke lenge. 
For å slippe flere muskulære rupturer (som vikarlegen så fint kalte det) og flere fall så blir det en enkel sti som skal tråkkes på i dag. Mye tyder på at mannen blir med. :o Hvem enn som har omprogrammert ham enda mer; Takk! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Snoffe said:

Kanskje det skal være målet for 2019, å stille i T60 :D 

Ja, det syns jeg! Eller, hvis han gjør det bra, kan du jo stille han i pels til han er champion, så kan du stille han i T60 i championklasse? :D 

Jeg lurer faktisk på om jeg skal stille Ali i T60. Om vi får orden på hva nå det er som gnager henne for tiden, vel og merke. Gjør vi ikke det, får hun samme skjebne som omtrent samtlige tidligere hunder har hatt - førtidspensjonerte klinebikkjer :aww: 

7 hours ago, Snoffe said:

Er veldig kjekt når boken er helt ny :D

Jaaaa. Jeg håper dog jeg er flink til å skrive sånt jeg hadde tenkt å skrive i den gjennom hele året, det var jo liksom meningen å prøve å få en oversikt over ting :lol: 

7 hours ago, Snoffe said:

Haha, ja skulle vært noe sånt :lol: tror vi får noen rabatter da :P så nesten som frikort :aww:

Ikke helt vel, jeg fikk frikort i mars i år, tror jeg det var, det føltes ikke som rabatt før, men har vært veldig greit etter :teehe: 

7 hours ago, Snoffe said:

Hallux valgus er ikke godt! Har det selv, og hvis jeg ikke husker feil så har opp omtrent hele slekten min det :P juhu for "gode" gener liksom :lol:

Jeg veit ikke helt om det er hallux valgus eller om det er revmatismen som spinner litt ut av kontroll, det var derfor jeg googlet, og jeg ble vel ikke noe særlig klokere av det :lol: Man ja, det er vondt. Det kjentes godt at jeg hadde stått og gått store deler av gårsdagen i går kveld, for å si det sånn :rolleyes: 

Just now, Debbie said:

God morgen. Sola skinner, jeg er trøtt, vaskemaskinen står på, Prima er trøtt, jeg må fikse huset til imorra. Så drømte jeg at Tone og pudlene var på Farmen... og ble brukt som hester foran slåmaskinen- da ble ho stemt hjem for det fungerte dårlig eller noe sånt..

:lol: Ja, det ville nok fungert dårlig! 

Just now, SFX said:

Ja, og bur må en ha mange av, til bil og stue og soverom og hos foreldrene dine og i hagen og og og!

haha.. Ja, for Monster bør jo være i bur hele tiden, egentlig, hun er jo et Monster :P 

Just now, SFX said:

Det er kanskje det. Hvilket uttrykk tenkte jeg på da? Hva heter de som rydder en halvtime hver dag og vasker en halvtime hver dag, framfor å sette av en dag når det er slutt på rene sokker og fat? Übermensch?

Fantasifigur :aww: 

Just now, SFX said:

Det er i hvert fall bedre i dag, kanskje fordi jeg kjenner mest på en annen finger jeg har fått et kutt i nå. Jeg fatter ikke en gang hvordan, men kjøkkenet må hate meg. Jeg skrellet kokte egg og delte i en eggdeler. Folk flest klarer det uten verneutstyr.

:lol: Kanskje du skal holde deg unna skarpe redskaper? 

Just now, SFX said:

Det er sant!

:ahappy: 

Just now, SFX said:

Tusen takk, jeg sovnet umiddelbart, i hvert fall etter at begge hundene hadde vært innom som liten skje og fått sin kosedose. 

Det er godt med kveldens kosedose :ahappy: 

Just now, SFX said:

Nuh skal det ryddes og vaskes, jeg får besøk om et par timer. Og jeg prøver å si til meg selv ay det er viktigere å dra en våt klut over badet enn å bytte batteri i diverse sluknet LED-belysning. Jeg er ikke flink til å husarbeide...

Det er kjedelig å husarbeide :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri mer hannhund her heller @Siri, aldri!! :gaah: :lol:

Tror Tuva og jeg skal prøve oss på lysløypa som ble preppa her igår etter vi har sett sprinten. Og jeg skal ærlig innrømme at det godter meg bittelitt at kun 3 av mannfolka gikk videre når Northug ble ditcha :shifty:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...