Gå til innhold
Hundesonen.no

Elg spiser havre - ulven sin feil


Gjest
 Share

Recommended Posts

Må si jeg nesten synes litt synd på bøndene om dagen, troverdigheten deres raser jo rett i kjeller'n når det er sutring over melkekartonger og mas om ulvens skyld for at elgen spiser havre (kjempesjokk, btw) over en lav sko. Disse skrullingene får jo Trump til å virke rasjonell og fornuftig når han gir muslimer skylden for alt fra høye priser på øl til dårlig vær. Det går jo ikke an å ta dette seriøst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! Det ante meg! Det er ulv i Bodø! Hva annet er det som får elg til å gå løs på MAT midt i boligfelt - spesielt min fars hekk og ripsbusker ... ? Generelt er vel elgen et anorektisk dyr, som trekker mot isbreer og berggrunn og helst sulter ihjel av seg selv...

Jaja. For å bli litt mer seriøs så er jo dette bare nok et eksempel på hvordan folk ikke evner å legge fra seg egen tro og holdninger når verdens «mysterier» skal beskrives og tolkes. Ulvedebatten er egentlig en såpass seriøs verdidebatt at det er synd enkelte ødelegger den med idiotiske utsagn som dette. Det vil også være fordummende av de av oss, inkludert meg selv, som ønsker å bevare ulven å bruke slike debattanters idiotiske utsagn for å undergrave ulvemotstanderenes mer seriøse bekymringer. Selv om fristelsen er veldig stor når frukten henges så lavt som dette...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, tillien said:

Hah! Det ante meg! Det er ulv i Bodø! Hva annet er det som får elg til å gå løs på MAT midt i boligfelt - spesielt min fars hekk og ripsbusker ... ? Generelt er vel elgen et anorektisk dyr, som trekker mot isbreer og berggrunn og helst sulter ihjel av seg selv...

Jaja. For å bli litt mer seriøs så er jo dette bare nok et eksempel på hvordan folk ikke evner å legge fra seg egen tro og holdninger når verdens «mysterier» skal beskrives og tolkes. Ulvedebatten er egentlig en såpass seriøs verdidebatt at det er synd enkelte ødelegger den med idiotiske utsagn som dette. Det vil også være fordummende av de av oss, inkludert meg selv, som ønsker å nebare ulven å bruke slike debattanters idiotiske utsagn for å undergrave ulvemotstanderenes mer seriøse bekymringer. Selv om fristelsen er veldig stor når frukten henges så lavt som dette...

Sånn for ordens skyld "enklte ødelegger den med idiotiske utsagn som dette" - i dette tilfellet er det vel bondebladet (bondens egen ukeavis) som burde ha kritikken? De stod neppe med hagle mot haka og ble tvunget til å offentliggjøre idiotiske utsagn. Noen har hatt et redaksjonellt møte og funnet ut at dette var verdig en sak - sogar verdig hovedsaken på forsiden av bondebladet.no's nåværende forside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Sånn for ordens skyld "enklte ødelegger den med idiotiske utsagn som dette" - i dette tilfellet er det vel bondebladet (bondens egen ukeavis) som burde ha kritikken? De stod neppe med hagle mot haka og ble tvunget til å offentliggjøre idiotiske utsagn. Noen har hatt et redaksjonellt møte og funnet ut at dette var verdig en sak - sogar verdig hovedsaken på forsiden av bondebladet.no's nåværende forside.

Kan ikke si meg enig her. Artikkelen er relevant i et blad for bønder fordi den beskriver et alvorlig problem - at elgen spiser opp kornet. Så gjengir de en bonde eller tos tanker om at det skyldes ulven for deretter å ta inn en forskers syn på saken. Ganske balansert synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, tillien said:

Kan ikke si meg enig her. Artikkelen er relevant i et blad for bønder fordi den beskriver et alvorlig problem - at elgen spiser opp kornet. Så gjengir de en bonde eller tos tanker om at det skyldes ulven for deretter å ta inn en forskers syn på saken. Ganske balansert synes jeg.

Du har riktig i at framstilligen "som sådan" er relativt balansert, men de kunne jo ganske enkelt latt være å kjøre saken for å hindre slik skade på den ønskede - endog antakeligvis utopiske - mer balanserte ulvedebatten. Hvilket var mitt poeng med forrige post du quota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, QUEST skrev:

:D He he he.. Jeg kan altså ikke annet enn å le.. Ulveforkjemperne kan jo bare lene seg tilbake å slappe helt av..motstanderne graver sin egen grav i ekspressfart de.. :P

Denne er jeg enig i, også må alle vi andre kollegaer tolerere utrolig mye drittprat og håning fra resten av befolkning i mens :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...