Gå til innhold
Hundesonen.no

Gå i trapper


Gro og Sienna
 Share

Recommended Posts

Jeg lar hunden gå i trappa når den klarer det selv og vi skal ut og inn. Men i førstningen regner jeg  med du kommer til å bære for å rekke ut i tide. Når blæra holder mer så kan det være på tide å begynne å gå nedover hvis valpen har lyst eller opp da. Den trenger jo ikke gå hele trappa fra starten av men lære og gå litt og litt mer når valpen er klar til å gå trapper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine har gått i trapper fra dag 1, ingen begrensninger. Alle har vært hd og aa frie. Jeg tenker ihvertfall at det er sånn at viss hunden får hd/aa så er det fordi det er medfødt, ikke fordi den har gått i trapper eller gått lange turer osv. Om man ser på røntgenbilder og hvordan en hd hund feks ser ut så skjønner man vell egentlig raskt at det ikke kommer av normale bevegelser. Enten er de sånn fra fødselen av eller så er det snakk om skader etter feks påkjøring av bil e.l. Ikke gåing.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på 12 år hatt 12 kull. Alle valper fra mitt oppdrett har fått gå i trapper så fort de fysisk har klart å få det til. Og jeg har pr i dag kun et avkom med HD:C alle andre avkom er HD fri. Jeg har aldri avgrenset mine valper fra fysisk aktivitet, trappegåing, klatring eller lignende.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...