Gå til innhold
Hundesonen.no

Bør vi boikotte Nortura - gris kokt levende?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Ja, det skjer jo glipper i slakterier, - fort gjort når levende vesener håndteres som varer og maten skal produseres raskt. Slike "uhell som ikke skal skje" er en viktig grunn til at jeg ikke har spist kjøtt på 22 år. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, JeanetteH said:

Bolter de gris før tømming som de gjør på storfe? 

"I loven om dyrevelferd heter det at avliving skal skje på en dyrevelferdsmessig forsvarlig måte. Dyret skal være bevisstløst fra før avlivingen starter til dyret er dødt. Grisene blir bedøvd via en gass, før begge halspulsårene blir kuttet."

Altså nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kangerlussuaq said:

Er jeg ignorert eller er det noe spesiell grunn til at samme informasjonen gjentas?

Kanskje noen rett og slett postet ca samtidig som deg? Eller så kan det hende at du ikke er paranoid, men at alle er ute etter deg likevel. ;)

Grovt, alvorlig, ja, men ikke rutine, og uhell og menneskelig svikt skjer noen ganger. Jeg tviler ikke på at det fra tid til annen skjer feil som koster dyr dyrt i all type mat-/slakteproduksjon, dessverre. Men på sett og vis synes jeg det er mye verre med de som har rutiner som går kraftig utover dyra som normalen.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Er jeg ignorert eller er det noe spesiell grunn til at samme informasjonen gjentas?

Dersom du siktet til min post så så jeg ikke ditt svar før nå, faktisk:icon_redface:  Men da har de fått det inn med t-skje:aww::lol:
Du er ikke ignorert fra min side i allefall:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutes ago, simira said:

Kanskje noen rett og slett postet ca samtidig som deg? Eller så kan det hende at du ikke er paranoid, men at alle er ute etter deg likevel. ;)

Det var bare et helt vanlig spørsmål, siden jeg svarte på det først og jeg ikke har fått no takk for samme arbeid og samme svar :) 

27 minutes ago, Ganzie said:

Dersom du siktet til min post så så jeg ikke ditt svar før nå, faktisk:icon_redface:  Men da har de fått det inn med t-skje:aww::lol:
Du er ikke ignorert fra min side i allefall:D

Hyggelig å høre :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes vi ikke skal boikotte Nortura, Jeg ser faktisk på de som fremtidens slakteri mtp at de satset på vegetarprodukter tidlig, Noe jeg synes er ett stort samfunnsansvar. De lager jo Meatish for Rema1000, Smaker 100% som kjøtt men inneholder 0% :D

Men selvfølgelig helt forferdelig at slikt skjer. La oss håpe rutinene får en grundig gjenonmgang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt at slikt skjer, og merkelig at rutinene ikke er bedre. Men nå blir det vel skjerpet inn.

"fremtidens slakteri mtp at de satset på vegetarprodukter" Haha, beste setningen på lenge! Lo godt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...