Gå til innhold
Hundesonen.no

Juletråden 2017


SFX
 Share

Recommended Posts

Jeg begynner å nærme meg veldig ferdig med julegavene. Jeg må kjøpe gave til mammas samboer, men jeg vet hva han skal få. Det samme med søster og ektemann. Jeg må kjøpe en liten ting til til pappas kjæreste, men jeg vet hva hun skal få. Mammas julegave ble bestilt i posten i dag, men jeg tror den kommer fram for sent, så da får det bli bursdagsgave i stedet (hun har bursdag 30. desember), så da må jeg finne på noe til henne. Jeg kjøpte noe til henne i London, men det er litt lite. 

Men jeg vet ikke hva mer jeg kan finne på til henne :( Hun ønsker seg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Advent Nepal style!   

Hva folk gjør innenfor husets fire vegger, får bli deres egen sak tenker jeg  Derimot burde det være direkte forbud mot alle disse flerfargede og gjerne blinkende lysrankene som enkelte dekorer både h

Se hva mamma har laget til meg juletreteppe! Bestilte det i oktober i fjor, men venter man på noe godt venter man ikke forgjeves

Posted Images

27 minutter siden, SFX skrev:

Jeg begynner å nærme meg veldig ferdig med julegavene. Jeg må kjøpe gave til mammas samboer, men jeg vet hva han skal få. Det samme med søster og ektemann. Jeg må kjøpe en liten ting til til pappas kjæreste, men jeg vet hva hun skal få. Mammas julegave ble bestilt i posten i dag, men jeg tror den kommer fram for sent, så da får det bli bursdagsgave i stedet (hun har bursdag 30. desember), så da må jeg finne på noe til henne. Jeg kjøpte noe til henne i London, men det er litt lite. 

Men jeg vet ikke hva mer jeg kan finne på til henne :( Hun ønsker seg ingenting.

Vin, dyr kaffe og lekker sjokolade, et sjal/skjerf/pledd, en billett til en konsert dere drar på sammen, Middag ute osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kaja skrev:

Ville ikke si noe,:lol: men så repynta du og NÅ var det fint!

Måtte jo prøve :D 
Jeg er ikke spesielt glad i farga lys, men oppi hodet mitt hørtes det skikkelig lurt ut å teste sånne med sølvpynt 

(er ikke så fryktelig sart av meg, så lov å le av snåle påfunn) :funny-santa-dance-smiley-emotic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha skikkelig disney-tre en gang, jeg! Men da må det være fargede lys og pynt i alle mulige glorete og sterke farger, og alle mulige figurer :P

Men skal beholde mitt hvite en stund til, fram til barnet blir stort nok til å ha litt flere meninger om hvordan et juletre bør se ut. Nå har jeg nemlig hvitt juletre med hovedsaklig lilla kuler, også litt sølv og hvit innimellom der. Med hvite lys :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Artemis skrev:

Repyntet tre var 100 ganger finere! :D 

Er veldig enig! 
Dog moro å se hvordan det ble med farga lys. Hadde ikke lysene vært så sinnsykt skarpe, så hadde jeg muligens bare latt det være sånn. Men når man blir blenda i dagslys... :lol: 
Det kunne dog vært verre... det kunne blinka :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, mushi skrev:

Vin, dyr kaffe og lekker sjokolade, et sjal/skjerf/pledd, en billett til en konsert dere drar på sammen, Middag ute osv.

Takk for tips, men hun drikker ikke vin, drikker ikke kaffe, bor med en diabetiker, strikker det hun trenger av skjerf og pledd, er ikke noe glad i musikk, og hun har sagt at hun ikke ser poenget med å gå ut og spise når hun kan lage maten billigere hjemme selv...

14 timer siden, Shokata skrev:

Måtte jo prøve :D 
Jeg er ikke spesielt glad i farga lys, men oppi hodet mitt hørtes det skikkelig lurt ut å teste sånne med sølvpynt 

(er ikke så fryktelig sart av meg, så lov å le av snåle påfunn) :funny-santa-dance-smiley-emotic

Mens jeg synes det første treet var finest :P Jeg har ønsket meg farget juletrebelysning lenge, og fant det endelig i år (det skal ikke blinke), og gleder meg til å pynte. Men jeg kjører aldri "stil" på juletreet, det er en salig miks av ulik juletrepynt, så det passer sikkert inn i det overpyntede kaoset :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer faktisk ikke å bestemme meg for om jeg skal kjøpe juletre eller droppe det i år som i fjor. Jeg bor jo alene, og det blir vel litt begrenset med juleselskapeligheter her. Julebesøk får jeg sikkert, men ikke sånn duk-på-bordet-besøk. Juletrær er litt mye skrik og lite ull synes jeg. Men jeg har veldig mye fin juletrepynt da, noe av det er fra da jeg var liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Mens jeg synes det første treet var finest :P Jeg har ønsket meg farget juletrebelysning lenge, og fant det endelig i år (det skal ikke blinke), og gleder meg til å pynte. Men jeg kjører aldri "stil" på juletreet, det er en salig miks av ulik juletrepynt, så det passer sikkert inn i det overpyntede kaoset :D 

Overpyntet kaos blir hvertfall Disneytre! :D 
 

Teite siteringa... jeje. 
Svar til sitatet under: 

Pynt med det som føles riktig :) 
Er igrunn det beste :) 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg klarer faktisk ikke å bestemme meg for om jeg skal kjøpe juletre eller droppe det i år som i fjor. Jeg bor jo alene, og det blir vel litt begrenset med juleselskapeligheter her. Julebesøk får jeg sikkert, men ikke sånn duk-på-bordet-besøk. Juletrær er litt mye skrik og lite ull synes jeg. Men jeg har veldig mye fin juletrepynt da, noe av det er fra da jeg var liten!
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg synes det første treet var finest [emoji14] Jeg har ønsket meg farget juletrebelysning lenge, og fant det endelig i år (det skal ikke blinke), og gleder meg til å pynte. Men jeg kjører aldri "stil" på juletreet, det er en salig miks av ulik juletrepynt, så det passer sikkert inn i det overpyntede kaoset [emoji3] 
Hvis du strikker kan du kjøpe garn til henne eller gavekort på garn. Eller en bok med strikkeoppskrifter [emoji16]

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg klarer faktisk ikke å bestemme meg for om jeg skal kjøpe juletre eller droppe det i år som i fjor. Jeg bor jo alene, og det blir vel litt begrenset med juleselskapeligheter her. Julebesøk får jeg sikkert, men ikke sånn duk-på-bordet-besøk. Juletrær er litt mye skrik og lite ull synes jeg. Men jeg har veldig mye fin juletrepynt da, noe av det er fra da jeg var liten!

Jeg trodde jeg hadde bestemt meg for å droppe det i fjor, men ombestemte meg 22. desember - selv om jeg var borte 23.-26. desember, så var det veldig koselig å komme hjem til pyntet tre. Men hos meg får det jo stå til langt uti januar også :whistle:

Det fine med jula er at det er få regler, du gjør som du vil og det som kjennes rett.

12 minutter siden, Shokata skrev:

Overpyntet kaos blir hvertfall Disneytre! :D  

Det blir kanskje det? Jeg er i hvert fall glad i treet mitt, samme hvor stygt utgangspunktet er så blir det bra med masse pynt :D 

Akkurat nå, mushi skrev:

Hvis du strikker kan du kjøpe garn til henne eller gavekort på garn. Eller en bok med strikkeoppskrifter emoji16.png

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Hun strikker mye, og får garnbolle i bursdagsgave i romjula. Jeg synes det er vanskelig å vite hva slags garn og oppskrifter jeg skal velge, hun gjør så veldig mye forskjellig. Ikke vet jeg hvor hun kjøper garn heller, vi bor ikke i samme fylke. Jeg lurer på om jeg må slå meg til ro med at julepyntene jeg fant i London holder. Det bare føles som litt lite, selv om de kostet mer enn 9,90 de også... Mamma er alltid den vanskeligste, og sier at hun ikke ønsker seg noe og at vi ikke skal bruke mye penger på henne. Men det er jo mamma'n vår...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen tips til julegave til min 28 år gamle bror? Han ønsker seg aldri noe. Han er en litt fri sjel, driver mye med musikk, jobber som kommunikasjonsingeniør, har en sønn på 4 år, er ikke opptatt av klær eller slikt, veldig lite materialistisk av seg egentlig, han er glad i second hand ting tror jeg. Hjelp!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, MegaMarie skrev:

Har noen tips til julegave til min 28 år gamle bror? Han ønsker seg aldri noe. Han er en litt fri sjel, driver mye med musikk, jobber som kommunikasjonsingeniør, har en sønn på 4 år, er ikke opptatt av klær eller slikt, veldig lite materialistisk av seg egentlig, han er glad i second hand ting tror jeg. Hjelp!

Gavekort fra Bergen live hvor han kan velge seg en konsert? (Evt bidrag til konsertbillett)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

@SFX; hva med type olje, krydder etc fra nicolas vahe? De er ser veldig fine ut, så de tar seg godt ut på kjøkkenbenken også:) jeg var på nippet til å kjøpe til meg selv i går, men kaaanskje jeg får til jul, så da venter jeg:P

Takk for tips, men julegavene ble overlevert i går :P 

Jeg må strikke ferdig en julegave som er avtalt overlevert i romjula, en annen vennegave blir overlevert i romjula, mens en tredje vennegave håper jeg at jeg rekker å kjøre ut i morgen. Da er jeg ferdig på den fronten.

Jeg skal bake et par sorter til i løpet av morgendagen, det er kjappe kaker men må være med for at det skal bli helt jul, tror jeg. Så må jeg få handlet inn litt pålegg og det siste av mat, få tak i et juletre, også er jeg klar for å pynte i morgen. Men først og fremst skal jeg bare hvile denne jula, lade batteriene og gå lange turer med hundene.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med å pynte juletre! Matta må bare tørke, så kommer den på plass også :ahappy: Men merker at jeg trenger flere lilla kuler, gjerne glass. Noen som vet om butikker eller nettbutikker som selger? Plast kan til nød gå, men jeg foretrekker glass :P

Snapchat-1676458047.thumb.jpg.921ad8d9c70345d211b8fe3d5cf66c79.jpg

Men mye forskjellig på treet da, selv om jeg har et av de der "moderne trærne" som folk ikke er så glad i :D

20171222_012852.thumb.jpg.8394f710d0c08793a641862028e3c89f.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/1/2017 at 6:52 PM, Mackenzie said:

Jeg syns det er ordentlig stusslig å ikke pynte med rødt til jul, men holde seg til sort, hvitt og enten gull eller sølv. Ser flere bloggere har kastet seg på den trenden, eksempelvis kristinaandersen.no som delte dette bildet til inspirasjon:

elsk.jpg?w=2020&quality=70

Det blir liksom ikke det samme, uansett hvor moderne det måtte være. Greit nok at ikke alt trenger å være rødt og fargerikt, men jeg ser liksom for meg julen mer sånn, jeg da:

5a2196ae2d421_BeFunkyCollage.thumb.jpg.f59edd2767884eabbe421a803eba7874.jpg

Mye natur og grønt, med innslag av rødt.

Selv om det såklart ikke er min sak og alle får pynte som de vil :whistle:

 

Jeg eeeeelsker juletrær med bare sølv og hvitt som pynt ❤️ Det skal jeg ha en gang. Men ellers kan det fint være noe rødt ellers i huset altså ☺️ 

Nyttårsaften virker dødskul med svart og gull som hovedfarger. Så et bord på en interiørbutikk som var pyntet slik som eksempel til nyttår, da fikk jeg lyst til å arrangere nyttårsfest selv bare for å pynte slik! ?

——————

Nærmer meg klar for jul! Alle julegaver er handlet og pakket inn, utenom til min bror enda ? Tenkte meg om og jeg tror egentlig ikke han blir glad for et gavekort. Så nå stusser jeg på om han skal få en genser eller noe (han liker ikke å handle klær selv) eller en termokopp kanskje, siden han nettopp har fått ny jobb. Kanskje med noe eksklusiv kaffe til. Hmmm.. 

I går lagde jeg hjemmelagde julekort, og jeg innså at det kanskje en gang var sjarmerende, men at den tid nok nå er forbi ? 25 år gamle Marie lager ikke spesielt finere julekort enn 15 år gamle Marie ?5A3B222F-7E54-4C69-8C34-923290124C4A.thumb.jpeg.14571ebf040dead921ab5b2b2cf68777.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og pynter på de to siste julegavene(eller første, alt etter hvordan man ser det)! Limet må bare tørke, slik at de mørke partiene på silkebånd går bort, så er jeg fornøyd med egen gave-innsats :D

1513962520681622493479.thumb.jpg.c7910cca6ac1324aa3c50a357809c966.jpg

I kveld skal jeg steke og pynte kakemenn. Deigen ligger på benken for å avklimatiseres litt etter turen i kjøleskapet :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...