Gå til innhold
Hundesonen.no

Juletråden 2017


SFX
 Share

Recommended Posts

Det er fire uker til jul, og jeg gleder meg som et barn til adventstiden. Siden den blir en uke kortere i år, så har jeg tjuvstartet litt med forberedelsene. Jeg tenkte vi som liker jula kunne skravle her, utveksle ideer og tips, inspirere hverandre, dele minner og tradisjoner, eller lufte frustrasjoner 

Jeg har gjort en opptelling av kubbelys, adventsstaker og duker, for å sjekke hva jeg har og hva som mangler. I morgen håper jeg å rekke suppleringen. Jeg må ha to lilla kubbelys, et kubbelys med tall 1-24, klementin til nellikspikerkalender, og sjokoladekalender til en tier. Og gjerne to smale lilla løpere, om jeg finner. 

Jeg har hengt på Pinterest for inspirasjon til adventsdekorasjon, og har en plan for noe jeg tror blir pent og koselig - og billig. Jeg liker interiør og henter ideer og ønsker fra andre, men det er jaggu mye som er langt forbi min økonomi. Men det er gratis å sikle, eller forsøke seg på plagiat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Advent Nepal style!   

Hva folk gjør innenfor husets fire vegger, får bli deres egen sak tenker jeg  Derimot burde det være direkte forbud mot alle disse flerfargede og gjerne blinkende lysrankene som enkelte dekorer både h

Se hva mamma har laget til meg juletreteppe! Bestilte det i oktober i fjor, men venter man på noe godt venter man ikke forgjeves

Posted Images

10 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Jul :CarolSingers:

Her er jeg sær og pynter det meste neste helg! Juletreet, duker, lys etc ;) Og julestjernen må jeg ikke glemme! 

Det er ikke sært å ha sine egne tradisjoner, og det er folk som har pyntet til jul for lenge siden :-D Jeg er veldig glad i mine tradisjoner, inkludert nye som jeg lager år for år, men det betyr jo ikke at det bare er én måte å feire på.

Og der minnet du meg på at jeg må til Plantasjen og kjøpe et par julestjerner nærmere helga. Kanskje de lever helt til jul når det er ei uke kortere :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg måtte bli så gammel som jeg er nå før jeg forsto at det ikke er jeg som bestemmer når folk får lov til å begynne å pynte til jul, men jeg mener nå faktisk fortsatt at når man begynner å pynte i begynnelsen av novemer (som den ene naboen min) så blir nå jula smurt veldig tynt utover DAH! :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg tror jeg måtte bli så gammel som jeg er nå før jeg forsto at det ikke er jeg som bestemmer når folk får lov til å begynne å pynte til jul, men jeg mener nå faktisk fortsatt at når man begynner å pynte i begynnelsen av novemer (som den ene naboen min) så blir nå jula smurt veldig tynt utover DAH! :lol:

 

Hva folk gjør innenfor husets fire vegger, får bli deres egen sak tenker jeg :) Derimot burde det være direkte forbud mot alle disse flerfargede og gjerne blinkende lysrankene som enkelte dekorer både hele huset og garasjen med.. En ting er at det ser ut som om de reklamerer for horehus av aller laveste kvalitet men er man uheldig å ha vinduene plassert slik mot hesligheten, då er det som om å være på tivoli non-stop i over en måned..:wacko:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Hva folk gjør innenfor husets fire vegger, får bli deres egen sak tenker jeg :) Derimot burde det være direkte forbud mot alle disse flerfargede og gjerne blinkende lysrankene som enkelte dekorer både hele huset og garasjen med.. En ting er at det ser ut som om de reklamerer for horehus av aller laveste kvalitet men er man uheldig å ha vinduene plassert slik mot hesligheten, då er det som om å være på tivoli non-stop i over en måned..:wacko:

Det er ikke alt som er like smakfullt nei, for å si det veldig pent.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år gleder jeg meg faktisk til jul, med hele gavekjøret og pyntinga og maset om julevask og julebakst og alt. Jeg veit ikke helt hvorfor, annet enn at jeg ikke gjorde noe av det ifjor, jeg handla ikke inn gavene jeg ga bort sjøl en gang da. Kanskje jeg trengte nesten halvannen måned på sykehus for å sette pris på juleforbredelsene :teehe: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flytter 1 desember så det er nok litt kaos 1 advent. Adventspynten er lett tilgjengelig, så den skal vi nok få opp. Men de andre tradisjonene som ribbe, riskrem og hjemmebakte kjeks 1 søndag i advent utgår. Blir vel mest sannsynlig pizza istede :P Men jeg gleder meg alltid masse til desember og til jul! Gavene er kjøpt og utlevert for en stund siden, også har jeg handlet julesnop allerede :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, puddellover skrev:

Ute har jeg hengt opp lys, men det er jo bare hyggelig i mørketiden da??? 

Det kommer veldig an på det..:P En av naboene har sånne hvite lys som ser ut som istapper ( og som ikke blinker...) på både hus og garasje. Det er både pent og koselig syns jeg :) 

En annen nabo, som jeg heldigvis omtrent ikke ser..har sånne gyselige flerfargede blinkende horehuslys-slynger..:hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Det kommer veldig an på det..:P En av naboene har sånne hvite lys som ser ut som istapper ( og som ikke blinker...) på både hus og garasje. Det er både pent og koselig syns jeg :) 

En annen nabo, som jeg heldigvis omtrent ikke ser..har sånne gyselige flerfargede blinkende horehuslys-slynger..:hmm:

Mine er nøytrale, det skal jo "komplimentere" meg og min smak:teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg tror jeg måtte bli så gammel som jeg er nå før jeg forsto at det ikke er jeg som bestemmer når folk får lov til å begynne å pynte til jul, men jeg mener nå faktisk fortsatt at når man begynner å pynte i begynnelsen av novemer (som den ene naboen min) så blir nå jula smurt veldig tynt utover DAH! 

Det er alltid lov til å himle med øynene for seg selv og mumle dømmende ordelag i bilen når en kjører forbi ting en ikke liker :-P Jeg er med i ei Facebookgruppe for oss som er hekta på jul - for jeg elsker jula, men det har aldri falt meg inn i oktober at jeg lengter etter å pynte. Men det er folk i gruppa som gjør det. Dem om det. Jeg er derimot den som har julepynten stående lenge, utover i januar, mens noen av de som starter tidlig vil ha alt ut 1. januar og synes folk må forstå at jula er over :-D 

Så, taus fordømmelse i privaten er lov.

2 timer siden, Pixie skrev:

Jeg har, for første gang på lenge, lyst til å pynte til jul. Litt fordi den leiligheten er så forbanna stusselig at jeg får lyst til å fylle den med lys og kunstige planter.

Plantasjen har ofte tilbud på enkle julestjerner til en tier - billig om du trenger påfyll, det blir frodig og fargerikt om en setter sammen noen. 

Lys gjør alltid noe med kosefaktoren, enten det er elektrisk, batteridrevet eller levende.

2 timer siden, QUEST skrev:

Hva folk gjør innenfor husets fire vegger, får bli deres egen sak tenker jeg :) Derimot burde det være direkte forbud mot alle disse flerfargede og gjerne blinkende lysrankene som enkelte dekorer både hele huset og garasjen med.. En ting er at det ser ut som om de reklamerer for horehus av aller laveste kvalitet men er man uheldig å ha vinduene plassert slik mot hesligheten, då er det som om å være på tivoli non-stop i over en måned..:wacko:

Utvendig hensyn bør en jo ta hele året. Jeg har hatt en nabo med blinkende, fargerik belysning som skinte inn på soverommet. Det plaget meg betydelig mer den naboen som satte bilen på tomgang grytidlig hver morgen for å avise og varme opp bilen en halvtimes tid hver eneste dag - og det varte lenger enn adventstiden. 

2 timer siden, puddellover skrev:

Jeg har allerede pyntet så smått inne... og tent julestjerna på sjenken, men den elektriske adventslysestaken fikk jeg ikke lov til å tenne av mamma. Kalte henne Grinchen, og lovet å vente til helga. Ute har jeg hengt opp lys, men det er jo bare hyggelig i mørketiden da??? 

Jeg nyter når det blir mer belysning, det er så koselig å kjøre forbi og å komme hjem til. Det lyser også opp når snøen glimrer med sitt fravær. Jeg skal få på plass noe belysning der veden er, så jeg ser hva jeg gjør - og den skal få henge oppe gjennom vinteren, tenkte jeg. Jeg fyrer jo lenger enn julepynten er framme, så det får erstatte manglende utebelysning. 

1 time siden, Debbie skrev:

Jeg har shoppet nesten alle gavene, men jeg har ikke kjøpt noe å pakke de inn i. Jeg har også tatt frem lilla duk. Resten kommer i løpet av uka.

Jeg vet ikke helt om jeg gruer eller gleder meg..mest gruer meg.

:hug:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for lengst starta å fyre nellik (bruker nellikspiker istedetfor kongerøkelse, blander i stjerneanis og kanelstang innimellom også). Oktober tenker jeg at jeg begynte med det (tar pause på sommeren :P )
Har hengt opp sånne lyskuler i vinduer (de er ikke julete, de er runde med snøfnugg og derfor vinterkuler!)
Rota frem adventsstjerna, men ikke plugga den i (det KAN jeg bare ikke).
Surra masse lys på den lille tujaen på trappa også. 
Hvite lys altså... Og sånne lysbroer. Men altså. De har så mange lys at de tells ikke som juleting :P 
Har en fiks idè om å prøve sånne fargede ledlys på juletreet, og KUN pynte med sølvfargede kuler... 
Om det ikke blir i år (det ble ikke i fjor :P ), så må det bli en eller annen gang, for inni hodet mitt ser dette ganske morsomt ut :D 

Gaver...
Har kjøpt en tullegave og to hundegaver :P
Har null julestemning foreløpig, men liker lys og nellik da :) 

Jeg liker å starte å pynte med lys og småplukk ganske tidlig, men jeg er førstemann til å hive ut treet og rydde vekk jula. Første nyttårsdag skal alt vekk! Helst før, men mannen protesterer :P 
 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempeglad i jula, men jeg kunne ønske noen kom og pyntet huset for meg. Jeg er skikkelig på sånn pynt og kos og greier, selv om jeg elser det :lol: Men juletreet står ferdig pyntet ute i stallen :aww: Jeg hater på pynte juletre... tror det er traumer fra barndommen da alle trodde at små barn ville elske å pynte juletreet, og jeg dermed alltid endte opp med den oppgaven. Jeg stakk meg på fingrene, og det var det verste jeg visste... Så for et par år siden kjøpte jeg plastikkjuletre, pyntet det så godt jeg evnet - og nå står det altså klart. Bare å bære det inn lillejuleaften :lol: 

Jeg liker også å gå på kjøpesentre i julestria, oppeleve kaos og kø, julemusikk og alle dufter fra alskens gaver, kaffe, parfymerier etc etc. Men jeg er jo sjelden på disse kjøpesentrene da - det er jo helst bare når jeg skal finne en julegave eller tre :ahappy: 

Jeg stresser ikke mye med å rundvaske hus og ha alt strøkent, selv om det sikkert hadde vært et greit mål å ta rundvasken til jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer eller mindre ferdig med julegavene. Mangler ved bare det som skal lages, og det skal vi gjøre sammen. Noe som er veldig hyggelig :ahappy:

Gleder meg veldig til å begynne å pynte, så 1.desmber skal jeg opp på loftet å hente litt julepynt :D tenker å sette opp juletreet før 15.desember. har egentlig fra barnsalder sett opp treet 23.desember. Men som voksen vil jeg gjerne nyte treet lengre :aww: jeg tar det uansett ned 1.januar, da syntes jeg det er deilig å ta vekk julen :)

Må kjøpe litt kubbelys, noen løpere til bordene og noen fine julete kjøkkenhåndklær. Også må jeg ha min faste julete, det er viktig! Også må jeg ha gavepapir og merkelapper :)

Har alt kjøpt julekalenderene, sjokoladekalender til 10 kroner og i illegale så slo jeg på stortrommen å kjøpte en te-kalender :P Er første gang jeg kjøper kalender til mer enn 10 kroner :icon_redface:

Hadde planer om å bake masse, men tror jeg dropper det i år. Vi får se, skal bake litt uansett.

Skal også høre på masse julemusikk og se alle julefilmene alt for mange ganger :D

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventskalendere er innkjøpt, 2 til meg og 1 hver til de 3 andre :lol: Jeg har en lakriskalender og plain sjokoladekalender som jeg må ha hvert år, C har fått en Smarties kalender og bikkjene hver sin fra Fish for dogs :teehe:

C og jeg pleier ikke å kjøpe gave til hverandre, bare innimellom :lol: Men nå har vi begynt med en ny tradisjon (begynte i fjor) med å fylle hver sin julestrømpe med diverse som vi gir til hverandre på julaften morgen :) (begge hadde kjøpt til hverandre i fjor uten at den andre visste om det :lol:) Jeg har foreløpig kjøpt disse https://www.celis.no/produkt/jul/sokker-bring-me-a-cold-beer-2

og en vinflaske som er kledd i denne https://www.celis.no/produkt/jul/ugly-christmas-sweater-til-vinflaske

Fyller på med et julehefte, noe snop, sikkert noe mer morsomt jeg finner og kondomer :teehe:

Jeg har jo en tradisjon med å se en episode av Narnia hver morgen fra den 1 desember,men alt sånt går litt på tverke denne julen. Men det tror jeg kanskje er litt bra og, for jeg får hang ups og litt noia hvis jeg ikke rekker å se en episode, litt ocd der altså :icon_redface: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shokata skrev:

Har hengt opp sånne lyskuler i vinduer (de er ikke julete, de er runde med snøfnugg og derfor vinterkuler!)

Det var lurt å kalle det vinterpynt, vi trenger jo litt ekstra lys i mørket. Jeg har noen kuler som henger i et vindu, de får alltid henge lenger enn jula, siden det bare er hvite kuler med snøkrystaller. Det hender at adventsstake og stjerne får henge en stund også, for det blir så mørkt uten. 

I år har jeg også sprayet adventsstakene fra rødfarget til sølv. Rødt er jo ikke afventsfarge i min bok. Så da testet jeg med sølv med lilla pyntebånd, og falt helt for det.

1 time siden, Siri skrev:

Jeg er kjempeglad i jula, men jeg kunne ønske noen kom og pyntet huset for meg. Jeg er skikkelig på sånn pynt og kos og greier, selv om jeg elser det :lol: Men juletreet står ferdig pyntet ute i stallen :aww: Jeg hater på pynte juletre... tror det er traumer fra barndommen da alle trodde at små barn ville elske å pynte juletreet, og jeg dermed alltid endte opp med den oppgaven. Jeg stakk meg på fingrene, og det var det verste jeg visste... Så for et par år siden kjøpte jeg plastikkjuletre, pyntet det så godt jeg evnet - og nå står det altså klart. Bare å bære det inn lillejuleaften :lol: 

Jeg liker også å gå på kjøpesentre i julestria, oppeleve kaos og kø, julemusikk og alle dufter fra alskens gaver, kaffe, parfymerier etc etc. Men jeg er jo sjelden på disse kjøpesentrene da - det er jo helst bare når jeg skal finne en julegave eller tre :ahappy: 

Jeg stresser ikke mye med å rundvaske hus og ha alt strøkent, selv om det sikkert hadde vært et greit mål å ta rundvasken til jul. 

Jeg kan godt melde neg frivillig som pyntedame :-D 

Jeg stresser heller ikke med vask, men det blir jo automatisk støvtørking av alle hyller og flater når jeg sprer utover nisser, engler, snømenn, reinsdyr og alt annet. 

59 minutter siden, Stine skrev:

Adventskalendere er innkjøpt, 2 til meg og 1 hver til de 3 andre :lol: Jeg har en lakriskalender og plain sjokoladekalender som jeg må ha hvert år, C har fått en Smarties kalender og bikkjene hver sin fra Fish for dogs :teehe:

C og jeg pleier ikke å kjøpe gave til hverandre, bare innimellom :lol: Men nå har vi begynt med en ny tradisjon (begynte i fjor) med å fylle hver sin julestrømpe med diverse som vi gir til hverandre på julaften morgen :) (begge hadde kjøpt til hverandre i fjor uten at den andre visste om det :lol:) Jeg har foreløpig kjøpt disse https://www.celis.no/produkt/jul/sokker-bring-me-a-cold-beer-2

og en vinflaske som er kledd i denne https://www.celis.no/produkt/jul/ugly-christmas-sweater-til-vinflaske

Fyller på med et julehefte, noe snop, sikkert noe mer morsomt jeg finner og kondomer :teehe:

Jeg har jo en tradisjon med å se en episode av Narnia hver morgen fra den 1 desember,men alt sånt går litt på tverke denne julen. Men det tror jeg kanskje er litt bra og, for jeg får hang ups og litt noia hvis jeg ikke rekker å se en episode, litt ocd der altså :icon_redface: 

Jeg lurte på å lage julestrømpe til meg selv i år... Jeg skal feire alene i huset for første gang, og hvert eneste år har det vært strømpe på morgenen med litt snop og lesestoff for  å døyve ventetiden. Nå er det jo lettere å fylle ventetiden som 36 enn 12 når jeg skal lage middag og dessert, ture hunder OG rekke alt på TV. Men det er noe med å sitte i pysjen med den strømpa og snop mens jeg ser Tre nøtter. Det er IKKE det samme å hente snopet fra kjøkkenskapene. 

Jeg har bestilt julekort - jeg er en utdøende rase som sender julekort i posten.

Jeg er langt etter med julegaveinnkjøp, men har noen planer. Mormor og morfar fikk julegavene i høst, siden de bor langt unna og det var lettere å levere samtidig med et besøk enn å sende i posten. Et tantebarn er i boks, de to andre løser seg. Pappa vet jeg hva jeg vil gi til, om jeg finner det. Kjæresten hans skal jeg vel også klare å finne noe til. Vennegavene er sånn mer eller mindre ferdige i hodet, noe er også på plass. Jeg har ingen ideer for mamma med samboer, søster og mann (jeg kan finne masse til søster, men jeg er litt usikker på om han blir like glad for julepynt og interiør, og har lyst til å gi noe til ham som individ, og ikke at han bare blir med i ektepardragsuget), samt min søsters svigermor og svigerinne. De to sistnevnte synes jeg det er litt kunstig å gi julegave til, jeg kjenner de jo ikke utover at de er fra samme bygd og familien til min svoger. Hyggelig å utveksle noe symbolsk de årene vi har feiret sammen, men ellers synes jeg det er litt rart. De er jo rimelig perifere i min sosiale sirkel. Julegave er for meg forbeholdt nær familie og venner.

I kveld har jeg siklet på en juletredekorasjon i en tysk nettbutikk, selv om den virkelig ikke er verdt 45 euro, med porto. Men det er gratis å sikle... Det er en glassfigur av Jon Blund fra Skomakergata :wub: Jeg kunne akseptert å betale 19 euro for pynten. Kanskje jeg må til Tyskland en gang, og besøke den julebutikken...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ordnet julestrømpe til hverandre i fjor, tipper vi gjør det i år å :ahappy:

Jeg sydde to julestrømper, og så ordner vi innhold til hverandre for en 100lapp :) var veldig hyggelig!

I dag har jeg drevet å klipt ut stoff som skal bli til deilige votter til pappa og kjæresten hans i julegave. Jeg har allerede spurt om de vil ha, men de vet ikke at de får de til jul :P 

Det er en veldig fin gave (syntes jeg), og så er det enkelt og rimelig å lage. Har man symaskin så går det jo litt fortere enn om man syr for hånd. Jeg lager med fleece inni, og tykk "tovet" ull utenpå. De blir gode og varme. I fjor så broderte jeg utenpå noen av vottene, og det syntes jeg ble veldig fint :)

--------

 

Hva er den ene tingen dere ikke kan se for dere jul uten? Dere får bare nevne en ting :aww:

For min del er det julemiddagen! Pinnekjøtt med kålrabistappe, multekrem og julebrus (trønder julebrus). Uten dette måltidet så er det ikke ordentlig jul for meg :ahappy:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snoffe said:

Hva er den ene tingen dere ikke kan se for dere jul uten? Dere får bare nevne en ting :aww:

For min del er det julemiddagen! Pinnekjøtt med kålrabistappe, multekrem og julebrus (trønder julebrus). Uten dette måltidet så er det ikke ordentlig jul for meg :ahappy:

Bare en ting? :o Julaften :P Med tegnefilmer og julestrømpe, tur i snøen med hundene, pynte seg til julemiddagen, høre sølvguttene synge jula inn før jeg får julematen til mamma - ribbe, pølse og medisterkaker. Samt lillebror som har fått mast seg til fersk suppe til forrett i år også :lol: :ahappy: Julaften er bare 1 ting :P 

Utover det, så er det aldri ordentlig jul når ungene er hos faren sin. Ikke engang nå som de har blitt voksne, men særlig da de var små. Det hjalp ikke at jeg sa at han hadde fått nye barn, så nå kunne han la mine være hos meg heller :o Det var nitriste greier ass. Jeg gruer meg til de blir ordentlig voksne og skal ha egne juletradisjoner og kanskje være hos svigerfamilie og sånt, så det blir enda lenger mellom julefeiring hos mammaen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...