Gå til innhold
Hundesonen.no

Flådd hund funnet


Pixie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Reven er en ekstremt dyktig predator som kan gjøre store innhugg i en rådyrstamme eller ta lam.  Mange kommuner har skuddpremie på dem i samarbeid med sauebøndene (sånn er det i min kommune). Når

Jeg synes hele greia er litt rar. Vanskelig (for ikke si umulig) å si så mye utifra et dårlig bilde, men jeg håper det har en logisk og uskyldig forklaring.  Ser på diverse kommentarfelt at det ro

Jeg flådde og garva 9 reveskinn ifjor vinter og skrotten fikk fuglene. Skinna ble solgt på marked, fikk greit betalt. Jeg flådde over 400 kji, og garva/tørka rundt 250 av de skinna. Resten ble kasta t

Posted Images

7 minutes ago, Mardina said:

...og jeg synes fremdeles at det ligner en rev muligens og ikke en hund. Den har liksom for lange og annerledes bein, til å være hund. 

Men uansett, så er det jo grusomt :cry: 

Har den egentlig det? Alle hunder ser jo ut som en whippet om de bare flås og tørker litt inn, selv om pels og løs hud ofte får de til å se annerledes ut levende. Det er jo bare bein og inntørka muskler/fett vi ser, det er ikke 1:1 det som var når dyret var levende... Medium lang pels, medium størrelse hund. Hva kan dette ha vært da? Type flatcoated, bare mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mardina skrev:

...og jeg synes fremdeles at det ligner en rev muligens og ikke en hund. Den har liksom for lange og annerledes bein, til å være hund. 

Men uansett, så er det jo grusomt :cry: 

Jeg har ikke sett så mange flådde hunder , så jeg aner ikke hvordan det ser ut :P

Det er tragisk og grusomt.  Jeg klarer ikke å finne en plausibel forklaring for at folk har flådd en hund og kastet fra seg skrotten i det området. Det er mange boliger der og den marka er et populært turområde. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker veldig merkelig. Lurer på hvordan de har kommet frem til at dette er en hund. Hvilken rase/type hund skal dette være da? Og hvorfor skulle man flå en hund og kappe av hodet? Det hadde gitt fullstendig mening om dette hadde vært en rev, men nå er det jo ikke det? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emilie skrev:

Synes det virker veldig merkelig. Lurer på hvordan de har kommet frem til at dette er en hund. Hvilken rase/type hund skal dette være da? Og hvorfor skulle man flå en hund og kappe av hodet? Det hadde gitt fullstendig mening om dette hadde vært en rev, men nå er det jo ikke det? 

Helt enig. Lurer på hva konklusjonen er basert på. De mangler hodet (tennene vil være noe ulike hos hund og rev) og noen dna har de neppe rukket å sjekke. Må evt være basert på størrelse eller at den er chippet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emilie skrev:

 Og hvorfor skulle man flå en hund og kappe av hodet? Det hadde gitt fullstendig mening om dette hadde vært en rev, men nå er det jo ikke det? 

Fordi det finnes såpass syke folk? Det har jo dessverre vært flere saker ang pining og drap av katter flere steder i landet feks. Hva med Lukas? Hunden som ble druknet? 

Jeg vil tro de som har sett og undersøkt skrotten vet dette bedre enn oss som kun har sett ett bilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Helt enig. Lurer på hva konklusjonen er basert på. De mangler hodet (tennene vil være noe ulike hos hund og rev) og noen dna har de neppe rukket å sjekke. Må evt være basert på størrelse eller at den er chippet.

Ja, jeg må bare si at jeg ikke er overbevist. Ikke enda i hvert fall. 

Kunne vært skrotten til noe a la denne:

Revejakta+2012-2013+004.jpg

I denne fargen:

N2XJPcPifbzbHz2_LOnmcAGiHcpd2dqfHQeCmWWg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste halvplausible forklaringen jeg finner er at det ligger et utstopperi eller hva det nå heter ikke sååå langt unna. Langt nok unna til at jeg synes det er merkelig hvis et annet dyr skulle dratt det med seg så langt, men nærme nok til at det kan ha skjedd. Det kan være at noen ville ha Fido utstoppet , men pleier de ikke beholde klørne da ? Og de må i så fall ha tidenes mest elendige avfallshåndtering der..

Jeg regner med at veterinæren har sitt på det tørre når de utelukker rev og konkluderer så bastant at det er hund..

Edit: morsomt at så mange på sonen vet hvordan en flådd hund ser ut forøvrig :innocent:

En flådd hund vil selvfølgelig ligne på en flådd rev på et halvdårdlig bilde. Jeg har ikke sett noen av delene , og jeg klarer å gjette meg frem til at det kan se veldig likt ut helt av meg selv. Når veterinærene som har undersøkt det grundig i rl sier de er 100% sikre på det er hund så veier det litt tyngre hos meg altså.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Den eneste halvplausible forklaringen jeg finner er at det ligger et utstopperi eller hva det nå heter ikke sååå langt unna. Langt nok unna til at jeg synes det er merkelig hvis et annet dyr skulle dratt det med seg så langt, men nærme nok til at det kan ha skjedd. Det kan være at noen ville ha Fido utstoppet , men pleier de ikke beholde klørne da ? Og de må i så fall ha tidenes mest elendige avfallshåndtering der..

Jeg regner med at veterinæren har sitt på det tørre når de utelukker rev og konkluderer så bastant at det er hund..

Den er veldig dårlig flådd, så den teorien utgår nok med høye kneløft :) (utstopper heter taksidermist, en skrott fra en slik ville aldri sett slik ut)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Fordi det finnes såpass syke folk? Det har jo dessverre vært flere saker ang pining og drap av katter flere steder i landet feks. Hva med Lukas? Hunden som ble druknet? 

Jeg vil tro de som har sett og undersøkt skrotten vet dette bedre enn oss som kun har sett ett bilde. 

Folk er syke. Men å flå et dyr, enten det er snakk om rev eller hund, trenger ikke å være knyttet opp mot personlighetsforstyrrelser. Synes i hvert fall det er litt dumt å hoppe til den konklusjonen umiddelbart. Det er akkurat slik jeg flår kaniner, av med skinnet og hodet i ett. 

Hunden Lukas ble langsomt pint til døde, det er ikke det samme som å flå en allerede død kropp - hvis det er det som har skjedd her da. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Den eneste halvplausible forklaringen jeg finner er at det ligger et utstopperi eller hva det nå heter ikke sååå langt unna. Langt nok unna til at jeg synes det er merkelig hvis et annet dyr skulle dratt det med seg så langt, men nærme nok til at det kan ha skjedd. Det kan være at noen ville ha Fido utstoppet , men pleier de ikke beholde klørne da ? Og de må i så fall ha tidenes mest elendige avfallshåndtering der..

Jeg regner med at veterinæren har sitt på det tørre når de utelukker rev og konkluderer så bastant at det er hund..

Taksidermist :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Den er veldig dårlig flådd, så den teorien utgår nok med høye kneløft :) (utstopper heter taksidermist, en skrott fra en slik ville aldri sett slik ut)

Da har jeg ingen god forklaring annet enn at noen er skrudde. OM du skulle få for deg at det hadde vært kjekt å ha hodet og pelsen til Fido som minne, så slenger du ikke restene fra deg i et trafikkert område.  Du slenger neppe resten fra deg overhodet, men gir bikkja en verdig begravelse. Hvis man er normalt skrudd sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Da har jeg ingen god forklaring annet enn at noen er skrudde. OM du skulle få for deg at det hadde vært kjekt å ha hodet og pelsen til Fido som minne, så slenger du ikke restene fra deg i et trafikkert område.  Du slenger neppe resten fra deg overhodet, men gir bikkja en verdig begravelse. Hvis man er normalt skrudd sammen. 

Nei, om du vil ha skinnet til Fido, så er det rart å ikke grave ned resten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker som om konklusjonen med at dette skal være en hund virket forhastet, og synes selv absolutt at dette likner på en rev, uten at jeg er noen ekspert. Håper virkelig at det har en slik naturlig forklaring hvertfall.

Om dette er helt nærme boligfelt er jo derimot ikke et helt naturlig sted å finne en flådd rev heller, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yellow skrev:

Synes det virker som om konklusjonen med at dette skal være en hund virket forhastet, og synes selv absolutt at dette likner på en rev, uten at jeg er noen ekspert. Håper virkelig at det har en slik naturlig forklaring hvertfall.

Om dette er helt nærme boligfelt er jo derimot ikke et helt naturlig sted å finne en flådd rev heller, men...

Det behøver jo ikke være værre enn at den som har flådd den har lagt den utenfor huset før den skulle kastes (siden det iflg lokalkjente er lite sansynlig med åte i nærheten) da er det fort gjort at den blir dratt med av rev, grevling eller hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mud skrev:

Edit: morsomt at så mange på sonen vet hvordan en flådd hund ser ut forøvrig :innocent:

En flådd hund vil selvfølgelig ligne på en flådd rev på et halvdårdlig bilde. Jeg har ikke sett noen av delene , og jeg klarer å gjette meg frem til at det kan se veldig likt ut helt av meg selv. Når veterinærene som har undersøkt det grundig i rl sier de er 100% sikre på det er hund så veier det litt tyngre hos meg altså.

Jeg må innrømme at jeg ikke håndterer så veldig mange flådde hunder, men døde hunder og andre dyr for øvrig. I tillegg slakter jeg selv, ikke akkurat hunder da, men. Vet ikke om det er godt nok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN, det jeg stusser mest på ved bildet, er at dyret ikke ser flådd ut. Ser mer ut som det har ligget fuktig, og pelsen er borte i forråtnelsesprosessen. Vanskelig å dømme fra et bilde, selvsagt, men det ser mer ut som hud, enn kjøtt og fett, som kommer fram etter flåing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hele greia er litt rar.
Vanskelig (for ikke si umulig) å si så mye utifra et dårlig bilde, men jeg håper det har en logisk og uskyldig forklaring. 
Ser på diverse kommentarfelt at det ropes høyt om dyremishandling, og hvor mye lidelse det må ha vært for stakkaren, men inntil det motsatte er bevist prøver jeg desperat å tro det beste om menneskeheten.
For et slikt funn må jo ikke nødvendigvis bety at det er en hund som er blitt mishandlet på det groveste og deretter flådd levende mens de har demontert den. 
Min første tanke da jeg så oppslaget var at det er en rev som er skutt og deretter flådd, og at det er dyr som har tatt skrotten dit den ligger nå. 
Da jeg så bildet i etterkant tenkte jeg det samme, men jeg synes også det ser litt ut som at huden er intakt, at pelsen har falt av pga forråtnelsesprosessen.

Men igjen, det er umulig å si noe utifra bare et bilde. Jeg håper bare det har en uskyldig forklaring.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Emilie skrev:

Jeg må innrømme at jeg ikke håndterer så veldig mange flådde hunder, men døde hunder og andre dyr for øvrig. I tillegg slakter jeg selv, ikke akkurat hunder da, men. Vet ikke om det er godt nok? 

Nei. Det er ikke godt nok til å betvile konklusjonen til veterinærer som har utført "omfattende undersøkelser " av selve skrotten utifra et dårlig bilde. :)

 

Jeg håper det er en fornuftig forklaring, men det begynner å bli lovlig sent for eier av skrotten å melde seg hvis det er det. 

Det ER en hund. Den ER flådd .(foråtnelsesprosessen fjerner ikke pelsen på den måten. Råtne dyrelik har jeg sett mye av. Jeg har bodd i saueland , i tillegg har jeg kommet over alt fra grevling til rådyr som har gått helt i oppløsning.  Pelsen er ca det siste som forsvinner ) 

De som vet noe har garantert fått med seg at skrotten er funnet.  Så hvorfor har de ikke meldt seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mud skrev:

Nei. Det er ikke godt nok til å betvile konklusjonen til veterinærer som har utført "omfattende undersøkelser " av selve skrotten utifra et dårlig bilde. :)

 

Jeg håper det er en fornuftig forklaring, men det begynner å bli lovlig sent for eier av skrotten å melde seg hvis det er det. 

Kan jeg ikke betvile en veterinærs konklusjon når man ikke vet hvilke "omfattende undersøkelser" som er gjort? Vi får inn døde dyr til undersøkelse, og det å fastslå så veldig mye om et dyr i fremskreden forråtnelse, er ikke alltid like lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Ganzie said:

Jeg synes hele greia er litt rar.
Vanskelig (for ikke si umulig) å si så mye utifra et dårlig bilde, men jeg håper det har en logisk og uskyldig forklaring. 
Ser på diverse kommentarfelt at det ropes høyt om dyremishandling, og hvor mye lidelse det må ha vært for stakkaren, men inntil det motsatte er bevist prøver jeg desperat å tro det beste om menneskeheten.
For et slikt funn må jo ikke nødvendigvis bety at det er en hund som er blitt mishandlet på det groveste og deretter flådd levende mens de har demontert den. 
Min første tanke da jeg så oppslaget var at det er en rev som er skutt og deretter flådd, og at det er dyr som har tatt skrotten dit den ligger nå. 
Da jeg så bildet i etterkant tenkte jeg det samme, men jeg synes også det ser litt ut som at huden er intakt, at pelsen har falt av pga forråtnelsesprosessen.

Men igjen, det er umulig å si noe utifra bare et bilde. Jeg håper bare det har en uskyldig forklaring.

 

Just to remind you: daglig flås hunder, rever og andre dyr levende over hele verden - de flås bokstavelig talt levende så de skinnløse kroppene enda beveger seg etter flåing. Samme gjelder for eksempel skilpadder som får skjellene kuttet av seg og blir dumpet for å dø, hai som får alle finnene sine avkuttet og dumpes for å dø.. et cetera. Menneskeheten er virkelig fantastisk :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...