Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som terroriserer katt


Hans Martin
 Share

Recommended Posts

Hei. 

 

Vi fikk Mischa for ett par måneder siden. Hun, tispe, er en ivrig og søt "Aussie" valp, snart 5mnd gammel.

Utfordringen er at vi også har en katt, Aurora. Katten har ikke noe stort problem med valpen. Jo, hun terger Mischa når vi er ute noen ganger, og vil leke. 


Mischa derimot, vil kontrollere hva hun mener er greit for katten vår. De spiser på separate rom, men om Mischa ser at katten prøver å spise fra matskåla, eller at vi gir henne kattesnacks etc. Da rabler det for henne. Da bjeffer hun høyt og prøver å stoppe katta. 

Hun jager også etter katten om de støter på hverandre i huset. Har blitt så gale at vi bare må lokke katten inne på eget rom når hun er inne. 

 

Har noen tips til hvordan å få hunden til å slappe av rundt katten vår? Vil så gjerne at hun skal respektere katten og skjønne hva som er akseptabel oppførsel rundt henne. Alle tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Den ene hunden min skal av en eller annen grunn alltid ‘ta’ den ene katten. Katten får ikke gjøre en dritt før Penny er på pletten og skal si fra hva hun mener om saken. Jeg gir da beskjed med ganske store bokstaver hvor skapet skal stå. Ofte klarer jeg se det FØR hun stikker etter katten, ellers kommer hun smiskende når jeg blir irritert. Det har blitt bedre, men jeg tror ikke Penny vil 100% godta denne katten noen gang. Det er ikke en stor plage for oss da Penny er lett å kontrollere  

En mulighet er å ha hunden i bånd rundt katten i en innlæringsperiode. Hunden må få beskjed om at dette ikke er greit og at katten skal gå i fred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...