Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan forsikringen kreve tilbake beløpet?


Carolineee
 Share

Recommended Posts

Jeg har en tispe som har tatt keisersnitt, og dette er noe forsikringen min egentlig ikke dekker på min rase. Jeg sendte alikevell inn til forsikringselskapet i håp om å få tilbake noe, og fikk brev i posten om at dette er noe de ikke dekker. I dag fikk jeg mail med oppgjørsbrevet som dekket hele summen og jeg fikk også pengene inn på kontoen bare minutter senere. Jeg vil jo tro at dette er en feil fra dems side? Da jeg har snakket med de flere ganger og fått på brev at de ikke dekker denne hendelsen. 

Så spørsmålet mitt er; hvis det er tilfelle at de har gjort en feil, kan de da forlange beløpet tilbake igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carolineee skrev:

Jeg har en tispe som har tatt keisersnitt, og dette er noe forsikringen min egentlig ikke dekker på min rase. Jeg sendte alikevell inn til forsikringselskapet i håp om å få tilbake noe, og fikk brev i posten om at dette er noe de ikke dekker. I dag fikk jeg mail med oppgjørsbrevet som dekket hele summen og jeg fikk også pengene inn på kontoen bare minutter senere. Jeg vil jo tro at dette er en feil fra dems side? Da jeg har snakket med de flere ganger og fått på brev at de ikke dekker denne hendelsen. 

Så spørsmålet mitt er; hvis det er tilfelle at de har gjort en feil, kan de da forlange beløpet tilbake igjen?

Har du Agria, og avlsforsikring, så kan det stemme at du skal ha det oppgjøret. Mener at man "får et keisersnitt" på avlsforsikringen... 
VIlle uansett sjekka det ut. 
Og hadde ikke turt å beholde pengene uten å få en bekreftelse på at det er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
6 minutter siden, Shokata skrev:

Har du Agria, og avlsforsikring, så kan det stemme at du skal ha det oppgjøret. Mener at man "får et keisersnitt" på avlsforsikringen... 
VIlle uansett sjekka det ut. 
Og hadde ikke turt å beholde pengene uten å få en bekreftelse på at det er riktig.

De dekker ingen ting i forbindelse med keisersnitt på chiahuahua, fransk og engelsk bulldog, boton terrier og pomeranian. 

Ring dem og spør om utbetalingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

De dekker ingen ting i forbindelse med keisersnitt på chiahuahua, fransk og engelsk bulldog, boton terrier og pomeranian. 

Ring dem og spør om utbetalingen :)

Ikke på avlsforsikringen heller? Mente det var noe sånt som at de dekket et ekstra på andre raser. Derfor jeg antok at man "kjøpte seg" et keisersnitt på bl.a. chi.

Men ja, ringe for å sjekke, eller sende mail (sånn at man får svaret skriftlig...) må man i sånne situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Akkurat nå, Shokata skrev:

Ikke på avlsforsikringen heller? Mente det var noe sånt som at de dekket et ekstra på andre raser. Derfor jeg antok at man "kjøpte seg" et keisersnitt på bl.a. chi.

Men ja, ringe for å sjekke, eller sende mail (sånn at man får svaret skriftlig...) må man i sånne situasjoner.

Nei, ikke i det hele tatt. Det står i forsikringsvilkårene deres under rasespesifikke begrensninger: 

• for rasene fransk bulldog, engelsk bulldog, boston terrier, chihuahua og pomeranian erstattes ikke kostnader for keisersnitt (https://www.agria.no/globalassets/no/vilkar/hund/vilkar-hund.pdf). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snusmumrikk skrev:

Nei, ikke i det hele tatt. Det står i forsikringsvilkårene deres under rasespesifikke begrensninger: 

• for rasene fransk bulldog, engelsk bulldog, boston terrier, chihuahua og pomeranian erstattes ikke kostnader for keisersnitt (https://www.agria.no/globalassets/no/vilkar/hund/vilkar-hund.pdf). 

Kjenner jeg er glad jeg slipper å forholde meg til det der...
Jeg kunne forøvrig klikka meg inn for å lese selv, det var bare latskapen som kikka inn her :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2017 at 4:52 PM, Tuvane skrev:

Ja, det kan de kreve tilbake ja. Å sende inn krav du ikke er berettiget til kan muligens også bli sett på som forsøk på forsikringssvindel, så det er ikke noe jeg hadde fortsatt med.

Det var vetrinæren min som sendte det inn, så tror det går veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Carolineee said:

Det gjør de, de dekker keisersnitt så lenge tispa har hatt en naturlig fødsel først :)

"For rasene boston terrier, engelsk bulldog, fransk bulldog, chihuahua og pomeranian erstattes ett keisersnitt forutsatt at hunden har født ett eller flere kull tidligere, og samtlige valper er født uten keisersnitt. Kullene må være registrert og stambokført i NKK eller tilsvarende kennelklubb i andre land."

Kun med Agria Avl Tilleggsforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Carolineee said:

Det var vetrinæren min som sendte det inn, så tror det går veldig fint.

Du skriver noe annet i den første posten din, så er vel ikke så veldig rart at jeg tror at DU sendte det inn?

Quote

Jeg sendte alikevell inn til forsikringselskapet i håp om å få tilbake noe, og fikk brev i posten om at dette er noe de ikke dekker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...