Gå til innhold
Hundesonen.no

Har omplassert en hund


Ml83
 Share

Recommended Posts

Hei :)

Jeg omplasserte en hund for to uker siden. Skrev kontrakt og er ikke lenger eier av hunden. Han som overtok hadde møtt hunden i forkant og blitt informert om hvor krevende hunden var og hvilke utfordringer jeg hadde slitt med. Etter bare noen dager så ville ikke ny eier ha hunden mer, jeg syns jo det var for raskt å gi opp, men ny eier hadde bestemt seg for å finne et nytt hjem. Jeg fikk inntrykket av at han hadde funnet et nytt hjem, og slo meg til ro med det, helt til jeg finner ut at han igjen er på utkikk etter enda ett nytt hjem til hunden. Jeg er jo ikke lenger eier av hunden, men kjenner jo hunden best. Har jeg noe jeg skulle sagt? Jeg kjenner jeg bekymrer meg, og selv om jeg ikke angrer på at jeg ga han bort, så angrer jeg på at jeg ga han til feil person, og hunden er blitt en kasteball. Skal jeg slå meg til ro med at han ikke er mitt ansvar lenger og håpe at det går bra til slutt? Noen andre som har erfaring med å omplassere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg omplasserte en hest, med samme erfaring. Fikk spørsmål om å overta hesten igjen etter ca fire mnd, hadde dessverre ikke mulighet. Hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg avlivet istedet, selv om hesten var frisk. 

Når du ikke står som eier lenger kan du ikke kreve noe. Men du kan jo kanskje hjelpe til med å finne nytt hjem eller ta hunden tilbake om det er mulig og nåværende eier synes det er greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...