Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultatbørs - Dogs4All 2017


MaritaS
 Share

Recommended Posts

Er jeg helt blind eller er det ingen som vil skryte av resultatene sine i år? Så nå at det er et eget underforum som heter resultatbørs, flytt det gjerne dit!

Jeg vil GJERNE skryte av resultatene, så jeg lager en tråd - så får man heller slå de sammen om jeg er så dårlig til å lete at jeg ikke fant hovedtråden.

Jeg stilte Tanuki, akitaen. Stor championklasse med hele tre hannhunder (3 hannhunder totalt, alle championer). Vi er så heldige å ha elev i ringen, så dommer er veldig nøye på å forklare hvorfor han dømmer som han gjør. Ender opp på førsteplass i championklassen, løper en runde til og ender opp som beste hannhund over et par veldig lekre gutter! Etter at de ti tispene har blitt plassert, så løper vi en runde til og ender opp som BIM!

Kjært barn har lange navn! Tanuki heter nå NV15 NV17 NUCH Aiko Kensha No Michi Go

23795810_10213424261856199_7218869955655489230_n.jpg.e53fb42b42042e557e5ebe5c5aa99d9c.jpgNukiD4A.jpg.3812836b50445d0969682a8d82cbf63d.jpg

 

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatene fra Dogs4All ja!!! Det var 22 briarder påmeldt, et bra antall i år. 

Willy stilte jo i veteranklassen, men det var ingen walk-over i år, for nå har hans hardeste konkurrent også blitt veteran, så da var det ikke bare å slentre seg gjennom den klassen. Men guttungen viste seg nok en gang som den kongen han mener han er, og vant klassen med CK :). I beste hannhundklasse fikk han selskap av den andre veteranen og to utmerkede representanter fra championklassen, og junioren som også fikk CK. Jeg var temmelig sikker på at guttungen skulle få stryk av MINST en av championhannene - vinneren av den klassen var svensk, og vi hadde svensk dommer, og det er vel ikke ukjent at disse svenske dommerne har en tendens til å favorisere egne landsmenn... Men pinadø - guttungen - eller gubbeluren passer kanskje bedre - slo til han, og ble plassert først i BHK. Dermed fikk han med seg TO titler, både Norsk Vinner 2017 og Norsk Veteranvinner 2017 :) 

Yasmine hadde enda tøffere konkurranse, hele 16 tisper var påmeldt, 5 av dem i championklassen - og hvilken som helst av dem kunne stått fremst uten at noen ville løfte et øyelokk av den grunn :ahappy: Yasmine ble nr 2 i klassen med CK, og endte opp som 3. BTK med res. CACIB, slått av championtispa og ei lekker juniortispe. 

I konkurransen om BIR og BIM, var det championtispa - forøvrig fra Sverige - som dro det lengste strået og ble BIR, mens Willersen ble BIM. Han skulle da like vel få vist seg fram i store ringen, for bare kort tid etter at vi var ferdige i ringen, skulle han inn i BIS-veteranfinalen :) 

Siri Guldseth sitt bilde.
Willy... 

Her fra BIS-veteran... han var litt lei, der, og står og henger... Han mangler litt den siste lille piffen på å komme over frambeina sine når han står, så da blir han LITT hengete :lol: 

23770093_10215242921615006_1972223543_o.jpg?oh=cdf0b9be3fc1ba304779f1e3abaaa010&oe=5A162EF0

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skal man si... Kom hjem med to reserve vinnere :lol: 135 påmeldte staffer, 4 stk i veteran hannhund hvor Trym ble nr 2. Veldig fornøyd med det da han ikke er en typisk polsk dommer hund :lol: 12 i championklassen og 66 fremmøtte tisper, Tuva i tradisjonens tro ble 2 beste tispe, 3 året på rad... Det er sykt bra å hevde seg så høyt år etter år med de påmeldingstallene, spesielt siden hun nærmer seg 8 år med stormskritt. Men det er også så jææævla surt å stå på den reserve plassen år etter år :lol:

Snapchat-2079119653.jpg

Snapchat-1751095708.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang på Dogs4All for meg og første utstilling for bamsebjørnen! Må jo innrømme at han oppførte seg relativt bra, med tanke på at det var første gangen og at vi har trent ekstremt lite. Var i alle fall snill med både meg og dommeren, så kunne ikke ønsket noe mer :D 

Ble jo dritnervøs når det skulle stå til jeg da, heldigvis var @Siri der med god mental støtte og delte sine eksperttips! Jeg har jo pelsrase nå, de skal jo børstes og sånn :rofl: 
Bjørnen stilte i Juniorklasse og plutselig kom ringsekretæren med en Norsk Junior Vinner sløyfe og viste meg både Rød og Rosa lapp, noe som jeg husket var Excellent og CK. Gjett om jeg var overrasket! Dommeren hadde jo steinansikt og ikke hørte jeg hva han sa til skriveren.

23732303_717670518403365_153636093_o.thumb.jpg.8ba164b5326b0fdec6bd53f0496f3983.jpg

Så skulle jeg inn igjen da, med hannhundene. Og en etter en ble plassert og flyttet foran meg, men jeg brydde meg ikke, hadde jo gått over all forventning. Ringsekretæren var bortom hver hund og når hun kom til oss sa hun "Så var det dere da. Dere får Certet". :hyper::hyper: Ikke kom jeg på at jeg hadde CK og at alle andre hannhundene var Champions. Så plutselig stod vi der med Stor-Certet i boks!

23757670_717670461736704_118241524_o.thumb.jpg.3ce5417ef7c0b6222ab2f4ec6098cb41.jpg

Så dette gikk over all forventning!

Skjermbilde.JPG.92ac419c669cee2ccacd1a059d5c39c4.JPG

 

Min mor var med med ungarske mynden, tanten til Leo. Der gikk det også strålende, Norsk Vinner, BIR og CACIB :D 

Vi kjørte hjem igjen på lørdag kveld slik at søndagen kunne tilbringes hjemme i sola på tur! :D 

23798355_10159904567605508_1969973877_o.thumb.jpg.9ed27f6f08c2ad5d57eb2e276f2c38c9.jpg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Ja, hva skal man si... Kom hjem med to reserve vinnere :lol: 135 påmeldte staffer, 4 stk i veteran hannhund hvor Trym ble nr 2. Veldig fornøyd med det da han ikke er en typisk polsk dommer hund :lol: 12 i championklassen og 66 fremmøtte tisper, Tuva i tradisjonens tro ble 2 beste tispe, 3 året på rad... Det er sykt bra å hevde seg så høyt år etter år med de påmeldingstallene, spesielt siden hun nærmer seg 8 år med stormskritt. Men det er også så jææævla surt å stå på den reserve plassen år etter år :lol:

Men fy fader for en prestasjon det er altså! Grattis igjen :wub:

Akkurat nå, Smartingen skrev:

Første gang på Dogs4All for meg og første utstilling for bamsebjørnen! Må jo innrømme at han oppførte seg relativt bra, med tanke på at det var første gangen og at vi har trent ekstremt lite. Var i alle fall snill med både meg og dommeren, så kunne ikke ønsket noe mer :D 

Ble jo dritnervøs når det skulle stå til jeg da, heldigvis var @Siri der med god mental støtte og delte sine eksperttips! Jeg har jo pelsrase nå, de skal jo børstes og sånn :rofl: 
Bjørnen stilte i Juniorklasse og plutselig kom ringsekretæren med en Norsk Junior Vinner sløyfe og viste meg både Rød og Rosa lapp, noe som jeg husket var Excellent og CK. Gjett om jeg var overrasket! Dommeren hadde jo steinansikt og ikke hørte jeg hva han sa til skriveren.

23732303_717670518403365_153636093_o.thumb.jpg.8ba164b5326b0fdec6bd53f0496f3983.jpg

Så skulle jeg inn igjen da, med hannhundene. Og en etter en ble plassert og flyttet foran meg, men jeg brydde meg ikke, hadde jo gått over all forventning. Ringsekretæren var bortom hver hund og når hun kom til oss sa hun "Så var det dere da. Dere får Certet". :hyper::hyper: Ikke kom jeg på at jeg hadde CK og at alle andre hannhundene var Champions. Så plutselig stod vi der med Stor-Certet i boks!

23757670_717670461736704_118241524_o.thumb.jpg.3ce5417ef7c0b6222ab2f4ec6098cb41.jpg

Så dette gikk over all forventning!

Skjermbilde.JPG.92ac419c669cee2ccacd1a059d5c39c4.JPG

 

Min mor var med med ungarske mynden, tanten til Leo. Der gikk det også strålende, Norsk Vinner, BIR og CACIB :D 

Vi kjørte hjem igjen på lørdag kveld slik at søndagen kunne tilbringes hjemme i sola på tur! :D 

23798355_10159904567605508_1969973877_o.thumb.jpg.9ed27f6f08c2ad5d57eb2e276f2c38c9.jpg

Grattis med knalldebut!!!! Veldig artig å treffe dere :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen :D 

Jeg kom med den yngste og den eldste i rasen (tror jeg) og sier meg fornøyd med resultatene :D

Saint ble stilt i valp begge dager (fredag også) og ble BIR begge dager med fine kritikker:

Sitat

"6 mnd. meget lovende m. fine prop. velformet hode. Velplasserte ører fin hals og overlinje. Tilstr. kropp for sin alder. Velvinklet bakpart. Bev. seg med lette steg. Triv. temp."

Sitat

"Elegant tispe, feminint hode, usedvanlig flott overlinje, korrekt bryst og korrekt forbryst. God benstruktur. Løper godt. Veldig lovende"

23511043_10159591550550072_2179094547454

Sinner var i junior hannhund og han oppførte seg eksemplarisk med tanke på at den andre hunden i ringen prøvde provosere han gang på gang på gang. Excellent uten Ck og nr.2 (blir jo liksom ikke direkte DRIV når den andre prøver "hjelpe" han ut av ringen :P Men fornøyd med at han ikke svarte så får heller selvtilitten vokse videre. Det tyder jo på en hund som kan bli trygg når han som 15 mnd gammel velger ikke svare opp)

Sitat

God hodeform og øyne, ørene bæres for bredt, korrekt kropp, korrekte vinkler. I bevegelse er han litt marktrang fram.

23509383_1165986576867931_22419271178582

Talli tok helt av som vanlig, hun elsker jo bli stilt - men lager jo gjerne litt vell mye show :lol:  Ble BIR Veteran og 2.beste tispe. Forøvrig 20 voksene påmeldt i år. Talli blir 11 år i mars og karrieren hennes er strekt til WDS 2018. Mye pga hun bare elsker det.  Norsk Veteran Vinner andre år på rad.

Sitat

Korrekte proporsjoner, kompakt,godt hode, vakker halslinje og brystdypde, korrekt rygg, korrekt bryst,dype vinkler

23380415_10155937918598024_2624700665354

Ikke noen store ringen på Talli da vi både var litt lei ( :P ) og bilen var skrapt opp på på parkeringen...

(bilder er fra tyskland hvor Sinner førovrig fikk Tysk Junior Vinner 2017, og andre beste junior WDS. Talli ble Tysk Veteran Vinner 2017 og WVW2017)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med supre resultater! :D

 

Jaros datter PiRaja ble stilt for første gang i sitt liv, og da måtte man jo stå på stortromma og stille på Norges største utstilling, sånn for sikkerhets skyld. :P Ikke ringtrent, aldri vært i en slik hall, helt fersk eier, så forventningene var ikke veldig store. Etter å ha sett normalhår bli bedømt relativt strengt, med masse flotte, veltrente hunder som gikk ut med flat rød, så begynte jeg å bli ganske bekymret...

Heldigvis fikk vi grepet tak i en erfaren handler, som har handlet Jaro mange ganger før med stort hell, og han ville gjerne også gå med datteren. :) Spenningen var stor idet de gikk inn i ringen, men den lille rufsetufsa oppførte seg kjempebra og stilte seg opp og travet som om hun hadde gjort dette mange ganger før. Den andre hunden i klassen fikk VG, og jeg begynte å øyne et håp om at vi kanskje kunne få en Excellent og knabbe juniorvinnertittelen. Kritikken viste seg å være god, og dommeren likte henne så godt at hun ga henne et CK på toppen av det hele. :D Drømmen om en juniorvinnertittel gikk altså i oppfyllelse, og det var veldig moro! :D

Kritikken:

pigmentsterk. bra prop. mye bra hode. bra utrykk. korekt overlinje, frem til et brant fallande kors, som er noe kort. velvinklet frem for alt bak. bra brys og benstammer. vegvildande rørelser med bra fraspark. utmerket pels og kondisjon.

Å få tatt bilde av rakkeren med maur i rompa var slettes ikke lett, så litt uklart ble det, men vakker er hun nå uansett. :)

Pirajadogs4allhodebilde.thumb.jpg.e84482c19cdccedd91de64fa5d12fc5b.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk virkelig over all forventning. Med 20 påmeldte korthår, hadde jeg ikke regnet med noe... Først ut var Oreo, og han fikk gult pga en liten bit av tannen hans foran som er knekt (!) :P Jeg tenkte at fra da av, så var all håp ute :lol: Men neida! Broren reddet æren, og ble beste hannhund og ble dermed Norsk vinner å legge til tittelrekken sin på Eurjw'15 Nojv'15 NV'17 N uch Perfect Image Burning Skies :D 
Så var det lille juniortispen vår, som nettopp kom over i junior. Men hun er en riktig fin liten showhund-in-making og ble dermed Norsk juniorvinner 17 Perfect Image Going Places :D  og ble 4 beste tispe med cert!

Lill Ydse sitt bilde.

 

Så var det Belle (Eurjw15, Nojrv15 Nuch Perfect Image Bells and Whistles) sin tur, og hun må ha ligget litt rart i bilen, for hun sleit litt med den ene siden sin og var øm. Løp rent men man så noe var "rart" rett og slett når hun stod og sleit med å sette vekten der.  Men, hun ble 3 beste championtispe (med to veldig fine tisper foran seg.) med ck.
Lill Ydse sitt bilde.
Lill Ydse sitt bilde.


Og hva gjør vel det når halvsøsteren fra mitt oppdrett vant championklassen og nå het NV'17 Nuch Perfect Image Devil May Care :D Det morsomme var at de trodde ikke de hadde noe her å gjøre. De skulle ta den siste terapihundtesten på antrozoologisenteret(?) på fredagen, så ble igjen bare for morro skyld. Lite konkurrenter i Nord og hun regnet med det gikk nord ( :P ) og ned, men neida! Lille blå gikk hjem med BIR også :D Så da var jeg en fornøyd oppdretter. BIM BIR og juniortispe tittel til mitt oppdrett. Vi fikk også BIR oppdrett, og det var gøy å vise seg i bis finalen selv om det ikke ble noe mer.
Lill Ydse sitt bilde.

Sansa fikk "very lackin undercoat" og fikk blått. Dagen etter derimot vant hun åpenklassen på spesialen med excellent (og det var få tisper med excellent :P ) og pga pelsen ingen ck... Vi mangler bare et lite cert og var såååå nærme den nå :P Men sånn er det jo, bedre lykke neste gang... Men jeg liker hvordan det er alltid oppriktig gøy å være inne i ringen med henne! 

 

Lill Ydse sitt bilde.'

Lill Ydse sitt bilde.

 

På spesialen ble resultatene omrokket bittelitt, og Carisma tok BIR fra juniorklassen med certet, og ble BIS 2 (Slått av en nydelig veteran i virkelig bra form.) og oppdrettet mitt ble BIS oppdrett :D 

Lill Ydse sitt bilde.

På valpeshow fronten ble Iwa (Perfect Image Jolly Good) BIR valp, og BIG 3 på NKK's valpeshow. I en relativt stor valpegruppe var dette ordentlig gøy!! 
 

Lill Ydse sitt bilde.

Ole (Perfect Image Icing On The Cake) dro opp stenen så på lørdagen ble det ingen ting på han, men på søndagen var den tilbake (Unge hannhunder, sukk :( ) og da dro han i land (med konkurranse!) BIR og BIS 2 valp :D 

23622050_10154860801577117_8987509461977377347_n.jpg?oh=19300b0c78e64b12c7d960a40cdcdc4e&oe=5A9DF354
 

Fra søndagen. Glemte å ta bilde av lørdagen :D 
Lill Ydse sitt bilde.

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro dit på jakt etter det storcertet alle snakker om ? 20 påmeldte voksne kelpier og 1 valp! Jeg hadde kun meldt på Phoenix og krysset alt jeg hadde i konkurranse med flere pene hannhunder (syns jeg). "Desverre" (kan man si det selv om man gjorde det bra? ?) ble han plassert som 3 bhk bak 2 championer der den ene desverre var svensk ? Så "uflaks" kan man ha og lille brunbjørnen endte da opp med storcert og en fin kritikk. Kritikken er på tysk, men om jeg har forstått den riktig så omtales han som en elegant type som har litt for lite masse i brystkorg... Åsså jeg som alltid har sett på Phoenix som en kraftig kelpie måtte bare innse at nesten alle de andre hannhundene var tyngre bygd/kraftigere enn han. Phoenix viste seg fint og oppførte seg eksemplarisk, selv om to hunder tydeligvis ville "spise" han utom ringen så valgte han å ikke bry seg nevneverdig om disse ? flinke lille brunbjørnen! Vi gjør et nytt forsøk neste år ?

Legger ved rosettbilde, kritikken og et halvdårlig ståbilde fra ringen ?20171118_171034.thumb.jpg.c15dc2cb0f85cd7f70d1f6d7c14747e5.jpg20171118_171130.thumb.jpg.852ed10cc40b09323179e39de4891840.jpg20171118_133830.thumb.png.6902ab692b04c2e1e150f2d8da54ef94.png

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte Aron i bruksklassen på søndag. Det var hele 16 drevere påmeldt! 


Aron har vært kjempefin å ha med seg, og jeg ser en tydelig framgang på trygghet rundt enkelte raser han er veldig usikker på. Deilig å se at treningen gir resultater :D  Han har aldri vært utagerende på utstilling, men når det kommer en elghund hann og snuser han i ræva hadde jeg forventet utslag.. fine gullegutt! :wub: 

Kritikken: 35 cm. Meget god type. Vakkert hode. Tilstrekkelig kjønns preg. Litt fremskudt skulder. God over og under linje. Avfallende kryss. Noe åpne lemmevinkler. Gode poter. God pelskvalitet. Bra bevegelser.
VG 2BKK
Dommer: Trygve Heyerdahl.

I ringen (etter dommer hadde rangert hundene) ble det fortalt at han hadde bra kryss, dårlige vinkler bak, kunne hatt bedre frampart, at han hadde kort markavstand og trippende bevegelser..? Vel.. :lol: hadde jeg med meg feil hund? Aldri hørt noe av dette om Aron før..  da jeg kom ut av ringen og fikk lest kritikkene, så jeg at det han fortalte om han i ringen egentlig var likt kritikken til hannen som ble 3BKK... 

Ikke ble det kåret beste hannhund heller. 8 hanner og kun 1 excellent ble utdelt.

Vi prøver igjen neste år :D 

IMG_1357.JPG.9afd1a871c55e83056177b76b6b6fbee.JPG

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monikawt skrev:

Jeg stilte Aron i bruksklassen på søndag. Det var hele 16 drevere påmeldt! 


Aron har vært kjempefin å ha med seg, og jeg ser en tydelig framgang på trygghet rundt enkelte raser han er veldig usikker på. Deilig å se at treningen gir resultater :D  Han har aldri vært utagerende på utstilling, men når det kommer en elghund hann og snuser han i ræva hadde jeg forventet utslag.. fine gullegutt! :wub: 

Kritikken: 35 cm. Meget god type. Vakkert hode. Tilstrekkelig kjønns preg. Litt fremskudt skulder. God over og under linje. Avfallende kryss. Noe åpne lemmevinkler. Gode poter. God pelskvalitet. Bra bevegelser.
VG 2BKK
Dommer: Trygve Heyerdahl.

I ringen (etter dommer hadde rangert hundene) ble det fortalt at han hadde bra kryss, dårlige vinkler bak, kunne hatt bedre frampart, at han hadde kort markavstand og trippende bevegelser..? Vel.. :lol: hadde jeg med meg feil hund? Aldri hørt noe av dette om Aron før..  da jeg kom ut av ringen og fikk lest kritikkene, så jeg at det han fortalte om han i ringen egentlig var likt kritikken til hannen som ble 3BKK... 

Ikke ble det kåret beste hannhund heller. 8 hanner og kun 1 excellent ble utdelt.

Vi prøver igjen neste år :D 

IMG_1357.JPG.9afd1a871c55e83056177b76b6b6fbee.JPG

Høres ut som den dommeren du hadde, i hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monikawt skrev:

Såppas ja :lol:

 Taipa ble BIR for han for noen år siden, da fikk alle hanner VG og G. Kanskje han bare ikke liker hannhunder? :lol: 

Tror ikke han liker så veldig mye generelt (har bare stilt kv for ham, for mange år siden, men ser jo hvordan bedømmelsene bruker å være :lol: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hera gikk for siste gong i junior, og fikk seg ein excellent og ein kritikk som ikkje sa meg så frykteleg mykje i grunn :P 

"Good teeth and dentition, little heavy today, eager to please, good color."

Seier meg fornøgd med det, og enda litt meir fornøgd når oppdretter kom og sa kor fin ho var blitt, sist han såg ho var i sommar, og då var ho veldig smal :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 33 påmeldte collie langhår var håpet ute før jeg gikk inn i ringen. Med vond fot,utrolig sliten etter en lang uke. Sa i fra til oppdretrer /eier av Ariel.  At det ikke er vits og gå inn i ringen. Men jeg tok meg sammen og gikk nå inn. 8 åpen klasse tisper. Står som siste mann. Tia går , endelig var der vår tur.  Jeg var veldig forbrett på og få  gult og hadebra.  Løpinga gjorde så vondt at jeg hadde bare lyst og trekke meg. Men jeg kunne jo ikke det nå jeg fikk exl.  Etter 4 vonde runder så sto jeg som nr i åpen klasse med ck.   Går gråtende ut av ringen. Høye smerter og en god dose med glede. Etter alt som har skjedd har jeg blitt veldig emosjonell. Så etter og ha blitt proppa i se de smertestilene. Og rost hunden så var det inn igjen. 2 nye runder. Dommen sto og vurderte lenge. Endelig var det klart . Nr1 ble juniorn. Med stor cert og cruft kvalvisering.  Nr 0260 sier ringsekritæren. Litt forvimset svarer jeg ja. Resultat 2 beste tispe med CACIB rev cert. Utrolig surt og stå som nr to men utrolig godt samtidig.  Var utrolig glad for at jeg ikke trakk meg :)IMG_20171118_194758_008.thumb.jpg.5b81a7f874bd1500ce3698d1f1fbbdaa.jpg fineste jenta mi ♡♡♡ 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med alle tre aussiejentene, og kan vel trygt si meg fornøyd med resultatene. 40 påmeldte voksne aussier. River vant en stor unghundklasse på 8 stk, med CK, Tonks ble nr. 2 i championklassen med CK, og Tibra var alene i veteran, men fikk også CK. Hadde heldigvis lånehandlere klare, og delte ut Tibra og Tonks, mens jeg gikk med River selv i BTK. Tonks ble takket ut, men Tibra og River var igjen til slutt. Tibra vet hva hun driver med, hun, og er lett å låne bort, så det var ikke første gang hun gikk til topps med "fremmed" handler :) Beste tispe, nesten 9 år gammel, og Norsk Vinner for 4. gang (pluss Norsk Veteranvinner). River løp seg inn til 2BTK, og fikk dermed Cacibet :D Vi har vært på kun 6 utstillinger i år, 5 internasjonale, der River har blitt BIR på 2, BIM på 1, og 2BTK bak Tibra på de to siste, og Tibra har BIR og BIM på sine to utstillinger i år. River sikret seg dermed også årets rasevinner 2017, i en alder av bare 18 mnd. Tibra ble nr. 3 på lista :) Det har vært et bra år, til tross for få påmeldte utstillinger. 

Og ja, bare for å sette kronen på verket, ble Tibra BIS4 veteran i et sterkt felt! 
23622132_10159564171190641_7045564557299

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...