Jump to content
Hundesonen.no
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det kan nok ofte være sånn. Men med minien tror jeg at det helst er at han ikke vet hva han skal gjøre, Han er fremdeles redusert etter han ble angrepet for 3 uker siden, (4 knekte ribbein, kollapset lunge og knusningsskader) Og vi er så vidt i gang med turer igjen, og når vi treffer hunder på trange områder blir han usikker.  Tror og han utstråler usikkerhet: i går var til og med en katt på vei til å angripe ham. Måtte både brøle og trampe for å stoppe katten. Før ville han ikke syns det var noe stas å måtte snu, nå ble han ivrig over å snu. Jeg må bare være våken å prøve å se alle situasjoner med "nye" øyne.
    • Åh, fine valpene  
    • Nydelige valper og nydelige navn😍
    • Tja, jeg vil jo tro at selv en collie kan være kryptisk merle, men det er ikke like vanlig vil jeg anta fordi de ofte har mye mer fokus på at de ikke skal ha så mange store sorte flekker i merlen sin som jeg har forstått det. Jeg har jo ikke collie så jeg har ikke så mye kjennskap til sobelgenetikk, men vet jo at det hvert fall tidligere ikke har vært tillatt å pare sobel med merle, så det kan vel sikkert være derfor antar jeg? 

Valyria har litt merleflekker på ryggen (som trolig ikke vil være synlige når hun blir voksen) og litt på lårbuene og skuldrene i tillegg til den flekken over høyre øye, men ja, de blir jo gjerne veldig unike og skiller seg litt ut. Hvorvidt det er en positiv eller negativ utskilling er jo opp til hver enkelt å bedømme. Dommere som ikke faktisk kan rasestandarden kan finne på å dømme henne ned og si at det er ukorrekt, men på aussien er det som sagt ikke feil og kan dommeren standarden så vet dommeren også at det er helt lov.  Tusen takk!  Tusen takk!
    • Eller der kan være at hunden skal gjete/«jakte» møtende hund. 
  • Nylig opprettede emner