Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4all/Norsk Vinner - regelverk for vinnertitler?


Tuvane
 Share

Recommended Posts

Finnes det egentlig noe regelverk eller side der det forklares hvordan man oppnår vinnertitler på Dogs4all/Norsk Vinner?

Meg bekjent får vinner av juniorklasse (med minst excellent) og vinner av veteranklasse (med minst excellent) henholdsvis NJV-tittel og NVV-tittel, og beste tispe og hann i BTK/BHK får NV-tittel. Men hvor står dette egentlig spesifisert hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Carro92 said:

Mener jeg så dette i utstillingsregelverket en gang :huh:

Det står ikke noe om dette i de ordinære utstillingsreglene i alle fall.

Men etter litt googling, så fant jeg det i FCIs regelverk! :) Dog er det ikke CACIB-vinneren som får tittelen på Norsk Vinner, all den tid juniorer og veteraner kan få Norsk Vinner-tittel i tillegg til junior/veterantittel.

The title “World Winner” and “Section Winner” shall be awarded to the dog and the bitch that are proposed for the CACIB (see section 7 “Titles, awards and main ring competitions” of the FCI Show Regulations). The awarding of this title is irrespective of the entry for this particular breed. In case of breeds provisionally recognized by the FCI, World and Section Winner titles will be awarded to best male and best female from the intermediate, open, working and champion class. These breeds are not eligible for CACIB.

The title “World Junior Winner” or “Section Junior Winner” shall be awarded to the best junior dog and bitch provided that they have received the qualification “EXCELLENT 1”. 

The title “World Veteran Winner” or “Section Veteran Winner” shall be awarded to the best veteran dog and bitch provided that they have received the qualification “EXCELLENT 1”.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tuvane skrev:

Det står ikke noe om dette i de ordinære utstillingsreglene i alle fall.

Men etter litt googling, så fant jeg det i FCIs regelverk! :) Dog er det ikke CACIB-vinneren som får tittelen på Norsk Vinner, all den tid juniorer og veteraner kan få Norsk Vinner-tittel i tillegg til junior/veterantittel.

The title “World Winner” and “Section Winner” shall be awarded to the dog and the bitch that are proposed for the CACIB (see section 7 “Titles, awards and main ring competitions” of the FCI Show Regulations). The awarding of this title is irrespective of the entry for this particular breed. In case of breeds provisionally recognized by the FCI, World and Section Winner titles will be awarded to best male and best female from the intermediate, open, working and champion class. These breeds are not eligible for CACIB.

The title “World Junior Winner” or “Section Junior Winner” shall be awarded to the best junior dog and bitch provided that they have received the qualification “EXCELLENT 1”. 

The title “World Veteran Winner” or “Section Veteran Winner” shall be awarded to the best veteran dog and bitch provided that they have received the qualification “EXCELLENT 1”.

ok, jeg prøvde å finne opp igjen, men jeg fant søren ikke noe... rart de ikke har det med i sitt eget regelverk.. :S 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Carro92 said:

ok, jeg prøvde å finne opp igjen, men jeg fant søren ikke noe... rart de ikke har det med i sitt eget regelverk.. :S 

Ja, jeg lette en god stund jeg også. Det bør jo strengt tatt stå et eller annet sted, og det er mulig det gjør det, men i så fall er det innmari vanskelig å finne. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tuvane skrev:

Ja, jeg lette en god stund jeg også. Det bør jo strengt tatt stå et eller annet sted, og det er mulig det gjør det, men i så fall er det innmari vanskelig å finne. :o

hm.. de vil sikkert være litt hemmelighetsfulle vett :P nei jeg aner ikke, men burde vært lettere tilgjengelig ja, naturlig stått under med vanlige tittler (mellomtittlene osv) feks :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, yurij skrev:

Men noen forlanger ck i tillegg? 

I Danmark må man ha CK for å få tittelen - i hvert fall var det sånn før. Det er opp til hver kennel klubb hvilke kriterier de legger til grunn for tildeling av titlene. Og kriteriene står som regel i invitasjonen til utstillingen. 

12 minutter siden, maysofie skrev:

Er det slik at om man skulle stå først i junior, veteran eller BTK/BHK, så MÅ man motta tittelene? 

Ja, det er ikke noe man velger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

I Danmark må man ha CK for å få tittelen - i hvert fall var det sånn før. Det er opp til hver kennel klubb hvilke kriterier de legger til grunn for tildeling av titlene. Og kriteriene står som regel i invitasjonen til utstillingen. 

Ja, det er ikke noe man velger. 

Da står det vel i den norske invitasjonen også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, yurij said:

Da står det vel i den norske invitasjonen også? 

Men hvor i huleste finner man den hen? :P Jeg har lett meg gjennom NKKs sider, sett gjennom alt i forbindelse med dogs4all, jeg har lest utstillingsreglene, jeg har googlet meg grå, men det dukker ikke opp noe regelverk til knyttet til dette.

 

48 minutes ago, maysofie said:

Er det slik at om man skulle stå først i junior, veteran eller BTK/BHK, så MÅ man motta tittelene? 

Det er ikke noe du velger å ta imot nei. Om du først deltar på en utstilling eller en prøve, så godtar du jo regelverket (selv om det på dette punktet ikke står noe om det i regelverket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Tuvane skrev:

Men hvor i huleste finner man den hen? :P Jeg har lett meg gjennom NKKs sider, sett gjennom alt i forbindelse med dogs4all, jeg har lest utstillingsreglene, jeg har googlet meg grå, men det dukker ikke opp noe regelverk til knyttet til dette.

Det står i katalogen i hvert fall:
"Vinnertitler, Norsk Vinnerutstilling - NV-17, NJV-17 og NVV-17
Alle hunder som oppnår BIR eller BIM på Norsk Vinnerutstilling 18. og 19. november 2017 får tittelen Norsk Vinner 2017 (NV-17). Vinnere i juniorklassen med minst excellent får tittelen Norsk Juniorvinner 2017 (NJV-17). Vinnere i veteranklasse med minst excellent får tittelen Norsk Veteranvinner 2017 (NVV-17)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Det står i katalogen i hvert fall:
"Vinnertitler, Norsk Vinnerutstilling - NV-17, NJV-17 og NVV-17
Alle hunder som oppnår BIR eller BIM på Norsk Vinnerutstilling 18. og 19. november 2017 får tittelen Norsk Vinner 2017 (NV-17). Vinnere i juniorklassen med minst excellent får tittelen Norsk Juniorvinner 2017 (NJV-17). Vinnere i veteranklasse med minst excellent får tittelen Norsk Veteranvinner 2017 (NVV-17)"

Ah, så bra at det står der i alle fall, men det bør jo stå andre steder også. :) Kan jo ikke være sånn at man må kjøpe katalog for å finne regelverket for Norsk Vinnerutstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...