Gå til innhold
Hundesonen.no

Rolige hunder alene eller sammen?


Tomine
 Share

Recommended Posts

Er hunder roligst inne om den er alenehund eller lever sammen med en eller flere andre hunder? Om de da kan gire hverandre opp? Om de da bjeffer mere siden hvis en av flokken bjeffer så setter de alle i gang? Altså ett bjeffekor :teehe: Er det da vanskeligere å få de til å bli stille? Tenkte både på når eieren er borte eller om eieren er hjemme. 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også mer fart i dem når de er to, enn bare én. Fordi de leker og koser seg sammen. Men det gjør de fordi de får lov til det. Jeg kan roe det ned hvis jeg føler det tar av, men de får i utgangspunktet lov til å leke sammen inne. Andre jeg kjenner har totalforbud mot det, hvor leking kun foregår ute, og da har de gjerne mye roligere hunder inne også [emoji4]
Hunder som bjeffer, kan jo gjerne trigges av hverandre. Men her er det strengt forbudt å lage noen som helst lyder som kan minne om bjeffing [emoji14] Jeg har ikke noen veldig bjeffete rase, men jeg har likevel to individer med en del lyd, hvor jeg har vært nødt til å plukke det bort. Men jeg fikk plukket bort lyden på den eldste før jeg fikk ny valp i hus.

Men ellers ser jeg jo at de har vanvittig glede av hverandre. [emoji4]

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo litt begge veier. Har man en urolig hund, så vil den antageligvis dra i gang andre hunder i huset. Men, har man en rolig hund, så kan denne være med på å roe ned en urolig hund. Det kommer an på hvorfor det er uro, hvor lettpåvirkelige hundene er, og hva man betegner som "uro". Er det bjeffing og løping, eller er det det at de går litt rundt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok variere veldig. Jeg har vært borti hunder som girer hverandre voldsomt opp... men mine gjør ikke det  

Yngste hunden min på halvannet år klarer sjelden å gire opp eldstemor på straks fem år ;) Yngsten bjeffer også når det kommer besøk, men eldste henger seg aldri på. 

Yngsten og den ene katten derimot - de herjer helt enormt til tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mine hunder girer ikke opp hverandre hverken hjemme eller borte, og det ser jeg tydelig i bilen. Der den ene lager lyder, og er utålmodig og stresser, så sover den andre. 

Den ene sier uhuu, stakkars meg, mens den andre snorker. Akkurat det kommer veldig klart fram hver gang jeg er innom butikken etter at vi har vært på tur i skogen. Når de begge er hjemme alene, så slapper de av.

De tar IKKE etter hverandre, og det er fordi de er helt ulike typer. Og de er av helt ulike raser.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt hunder som er vant med å bo alene. De har alle sammen stresset hvis jeg passer en ekstra hund. Vi blir på en måte flokken til hunden. 

Jeg vet om mange jakthunder som står alene i hundegård hele døgnet uten selskap. Det er kanskje litt etter hva hundene er vant til? (har ikke jakthund selv altså, kjenner bare en del) 

Jeg føler selvsagt at hunden burde hatt noe selskap når han er alene ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...