Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpepels


Vala

Recommended Posts

Hm, ja, jeg er på den store spørsmålstoktet for tiden. Folk sier rare ting, og jeg henger meg opp i det. Altså, det hele startet med at jeg blir forbauset over at folk kan "se" at Sofus er valp (han er snart 10 mnd), og det før han starter med valpeoppførselen sin. Jeg synes han er et svært drog, som absolutt har nådd både sin høyde og mesteparten av øvrig kroppsform og dermed ser han "voksen" ut. Men altså, noen mente det var fordi han fremdeles har valpepelsen sin!!!!!?????

Dette reagerte jeg på, fordi, jeg mener at han er kvitt valpepelsen sin for lenge siden. MEN, altså, er dette noe som er forskjellig fra rase til rase, når de er ferdig med valpepelsen altså? Nå er jo Sofus en blanding, så dermed blir det jo litt vanskelig å "tidfeste" når han burde vært ferdig, men jeg mener altså, at han definitivt er ferdig.

Men er jeg helt løk her (jada, det er stooooor mulighet for det, så ikke kvi dere for å si det), og gutten går rundt med valpepels enda?

Dette ble drit dårlig formulert, men jeg håper at noen har noe å komme med for det jeg.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder har jo forskjellig pels, så det kan jo være at de som har sagt det mener det ser ut som valpepels, fordi det ligner på andre rasers valpepels, mens det egentlig er valpepelsen til Sofus. Hvis du skjønte noe av det? Hehe.. Han har sannsynligvis mista valpepelsen når han er 10 mnd, vel? Min mista valpepelsen lenge før det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder har jo forskjellig pels, så det kan jo være at de som har sagt det mener det ser ut som valpepels, fordi det ligner på andre rasers valpepels, mens det egentlig er valpepelsen til Sofus. Hvis du skjønte noe av det? Hehe.. Han har sannsynligvis mista valpepelsen når han er 10 mnd, vel? Min mista valpepelsen lenge før det i alle fall.

Ja, ikke sant! Hehe, det er jo noe av ulempen når Sofus er så "original" liksom, ingen å måle det opp mot ;-)

Har han hatt en røyteperiode så er nok valpepelsen borte ja. Valpepelsen er jo også vanligvis svært myk og fluffy, og hvis han har fått stive/kraftige dekkhår så er det voksenpels.

Joda, gjett om han har hatt en røyteperiode ja.... hrmphf...atsjoooo, neida. Men da tror jeg at det ikke er meg som rører, men at folk egentlig prater bittelittegranne tull jeg! Den fluffy'e myke pelsen hans er borte ja, og dekkhårene er på plass. Så han er nok ferdig med den perioden :P

Forøvrig, så takker og bukker jeg for svarene deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diego hadde enda ikke mistet all valpepels når han var 10 mnd.

Det har vel veldig mye med pelsen til hunden.

Så hvis hunden din har veldig mye pels og underull så er det en mulighet for at han enda ikke har mistet alt.

Men det er jo du som vet best, ettersom det er din hund. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diego hadde enda ikke mistet all valpepels når han var 10 mnd.

Det har vel veldig mye med pelsen til hunden.

Så hvis hunden din har veldig mye pels og underull så er det en mulighet for at han enda ikke har mistet alt.

Men det er jo du som vet best, ettersom det er din hund. :P

Nja, jeg kan ikke si at jeg er 100% sikker. Hadde vært sikrere hvis den pelsen kunne ha snakket til meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...