Gå til innhold
Hundesonen.no

Er dette slutten?


SHAkela
 Share

Recommended Posts

On 15.11.2017 at 9:39 PM, SHAkela said:

Takk, jeg trenger vel egentlig bare få en bekreftelse på at det er riktig avgjørelse.. Logisk sett så synes jeg det er det riktige å gjøre, men så har jeg en liten tvil. En liten «tenk om, hvis, at», og avlivning er så endelig. Det er ikke lett å ta dette valget når hunden et relativt frisk, så skulle heller ønske at hun hadde vondt et sted. 

Jeg tror nok det er lite sannsynlig at problemene blir borte, selv med trening. I beste fall får du nok noen verktøy som kan hjelpe deg til å håndtere dem bedre, men du må nok fortsatt belage deg på å måtte ta mange forhåndsregler, være føre var osv og aktivt jobbe for at hunden ikke får mulighet til å skade hverken folk eller fe. Det er slitsomt , og det er faktisk helt ok å avlive en sånn hund. Som du sier så kan man jo også spørre seg hvordan hunden har det oppe i det hele og man må jo tenke igjennom ansvaret man har ovenfor andre mennesker og hunder. Det er jo ikke nødvendigvis bare dyrlege regningen som er problemet heller, man kan jo i verste fall føre med seg langvarige ettervirkninger for de som blir rammet. Ettervirkninger som de må slite med og som du ikke får fikset på.

 

Forøvrig så synes jeg du beskriver en usikker hund, forskjellen på små og store for hennes del er nok bare str. Kommer det store hunder smisker hun istedet fordi det blir for mye, kommer det små så ser hun nok sitt snitt til å "leke tøff" fordi det er en mindre trussel. Men det bunner nok fortsatt i usikkerhet og angrep er beste forsvar. 

Ang munnkurv så trenger jo ikke det i seg selv å påvirke hundens liv eller livskvalitet, så det kan jo absolutt være et greit alternativ om man bestemmer seg for at man tror hunden har bra livskvalitet og ønsker å prøve litt mer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...