Gå til innhold
Hundesonen.no

Knekt tann?


Hannah
 Share

Recommended Posts

Merket at samojeden mitt hadde noe rødt på den ene tanna og prøvde å undersøke det. Vet ikke hva det er, men det er ikke matrester, noe jeg trodde det var. Lurer på om det er blod, men han klarer ikke stå stille lenge nok til at jeg får undersøkt det, men frykter kanskje en knekt tann. Har egentlig ingen anelse så hvis noen vet hva det kan være hadde det vært kjempe fint. Prøvde å ta et bilde, men vanskelig når han ikke står i ro.

EAC1D044-76A9-4D45-885E-C4C8962B64B4.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør ikke en valp om den vil stå i ro - det er en del av håndteringstreningen en gjør fra første dag, og i en situasjon som nå hvor du er redd for skade så må du gjennomføre undersøkelsen. Det blir ikke lettere å få de til å samarbeide når de er tenåringer. 

Det er umulig å si hva det er - har valpen spist noe uten at du vet det? Bitt seg i tunga? Fått tannstein?

Hold hodet fast i noen sekunder så du får sjekket hva det er, så du får ro i sjelen. Du bestemmer, ikke valpen ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har undersøkt nå, og er ganske sikker på at det er blod, men fra hva? Tok fram tannbørsten for å se om jeg kunne pusse det bort, men det sitter fast. Er redd det kanskje er et brudd i tanna, noen andre forslag? Burde jeg oppsøke veterinær eller vente litt å se om det går bort?

Det virker ikke som om han har vondt, men så har nå hunder veldig høy smerteterskel, så det kan jo hende han har vondt, men ikke sier ifra.

D7967115-1B02-4599-A24E-544424531E55.jpeg

AC1F702A-3C19-46EF-8EDF-405AC3960059.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...