Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp fra Drøbak Hundehotell


Lerkefuglen
 Share

Recommended Posts

21 timer siden, Orca skrev:

For noen år siden husker jeg at jeg leste at det året hadde de produsert 17 kull, og det var i mars. Husker ikke hvor jeg leste dette så det kan være jeg tar feil, men tror noen hadde funnet informasjonen om det et eller annet sted. 17 kull på 3 mnd er ganske mange...

For en stund siden utlyste de nye ansatte. Der var noen av arbeidsoppgavene å ta seg av vordene tisper og tisper med kull, og å ta imot kull. Så noe koselig familieoppdrett er det i allefall ikke :P

 

Ble telt ved å bruke hjemmesiden deres. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2017 at 3:31 PM, Lerkefuglen skrev:

Nå tok denne personen kontakt med min venninne igjen fordi de plutselig, 4 dager før valpen skulle hentes, fikk beskjed om at hun hadde underbitt og navlebrokk. Hen lurte på hva vi som veterinærstudenter tenkte om det og om det kunne skape mye komplikasjoner og bli dyrt mtp veterinærbesøk... DH sa også at hun ikke kunne brukes i avl og at de derfor måtte kjøpe henne til fullpris hvis de ville ha henne. Min venninne frarådet dem selfølgelig igjen å kjøpe valp fra dette stedet, og listet opp alle ulemper og potensielle utfall av dette, i tillegg til å si klart ifra hva hun mente om seriøsiteten og moralen til en slik selger.

De var forståelig nok litt bekymret, men de valgte igjen å heller stole på Drøbak Hundehotell i avgjørelsen og har bestemt seg for at de vil ha henne. Nå fikk min venninne nettopp nyheten om at DH har bestemt at hunden kan brukes i avl likevel, og skal ha to kull. Dette synes de var gode nyheter og nå henter de henne altså for å ha henne på fôr sånn som planen var i utgangspunket.

Etter vanlige regler skulle salg av valper også vært en del av omsetningen til Drøbak Hundehotell og dermed vært mva-pliktig. Det er jo så stor produksjon at den må helt klart anses som næring. Men de unndrar valpesalg fra mva ved å la forvertene stå som selger i kontraktene. Til gjengjeld må forvertene betale en avtalt pris tilbake til DH, men de får sikker beholde en god slump selv så det å være forvert kan fremstå som lukrativt for mange. Så naturligvis vl denne venninnen syntes at det er gode nyheter.

At Drøbak Hundehotell kan stå som gaselle-bedrift er helt på trynet for slik de driver er ikke til eksempel og inspirasjon for andre, tvert i mot, det er å oppmuntre folk til å være sleipe. Første kriteriet for å være gaselle-bedrift er at de skal ha levert godkjente regnskaper og det har DH sikkert, men det er fordi de er kreative og finner smutthull. 

20 timer siden, patricia skrev:

kjøperne må skrive under på en aldeles vanvittig kontrakt, hvor de forplikter seg til ikke å avle. Gjør de det, får de flere tusen i "bot". Det er DH, og kun DH,som skal ha rett til å avle, og dette er bare en liten del av denne s.k. kontrakten. Folk selger seg med hud og hår til disse svindlerne, helt utrolig.

Selv om de unngår Kjøpsloven ved å la forverter formelt stå som selgere så gjelder fortsatt Forbrukerkjøpsloven. Hadde kjøpere prøvd en slik kontrakt for retten hadde de sikkert fått medhold. Det er ikke uvanlig at selger har klausuler og vilkår i salgskontrakter men da er det i forhold til garantier og andre rettigheter for kjøperen. Når man har solgt en vare og mottatt betalingen så har selgeren overdratt råderett over varen til kjøperen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...